Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Въпрос към тесните специалисти!


lent

Recommended Posts

Както запознатите са запознати :D моторите 1.3 на Фаворит/Фелиция са със механични повдигачи и повдигателни пръти,които от своя страна управляват кобилиците на кобиличния вал,чрез което се осъществява управлението на клапаните.Също така,както повечето знаят,двигателя 1.4 на Фабия 8 клапана 68 к.с.,т.е. "шкодовия" има промяна в тези джаджи,а именно - металните цилиндърчета,в който влизат повдигателните пръти не са празни,а в е поместен хидравличния повдигач.Сега това което ме интересува - могат ли да се сложат на Фелиция,т.е. диаметъра на тези цилиндърчета еднакъв ли е и евентуално дължината на повдигателните пръти дали е същата и трябва ли да се смени още нещо покрай това?Предполагам запознатите в тази насока колеги от форума могат да кажат нещо по темата.Мислех да пусна темата в раздел "Фабия",но съм на мнение,че тук ще могат повечко хора да изкажат мнение. smile049

 

ПП:До ей сега гледах в раздел "Литература",но за съжаление няма никакви конкретни данни дадени за тези части от двигателя.Има ги само схематично представени. :smt0344

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хубаво ще си купиш 8 хидравлични повдигачи (дори и да са еднакви със старите цилиндърчета) и да предположим , че може директно да ги монтираш и сега идва въпроса ще има ли от къде да ги захраниш с масло под налягане ?

Все си мисля , че искаш ли да имаш хидравлични повдигачи ще ти е по - лесно да си набавиш двигател от Фабия.

Това ми хрумва на прима виста и си признавам , че нямам никаква идея какво представляват повдигачите на Фабия :oops:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

A,да бе!Да сменям цял мотор заради едни повдигачи?!?Не,благодаря :mrgreen: Но отдавна си мисля по този въпрос(не че ми пречат механичните,просто да не правя през 10 000км регулировка) и чак сега пускам темата,защото не бях сигурен дали има хора,до такава степен запознати с този въпрос.Не знам дали самия блок на тоз 1.4 мотор има отделна маслена магистрала за тези повдигачи,щото ми се чини,че няма такова нещо.Там има бая масло и като че ли бях гледал на една схема че хидравличния повдигач се пълни отгоре.Сега не мога да съм убедителен в това си твърдение.Ще се редвам ако някой ама какво да каже по темата. s_flag

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както казва един много добър майстор - всяко нововъведение води до неотстраними дефекти :mrgreen: т.е. колкото плюсове имат хидравличните повдигачи , почти толкоз са им и минусите и всичко е въпрос на баланс .

Самите цилиндри на механичните повдигачи имат маслена магистрала за мазане , но не знам дали в нея не е правено промяна при блока на Фабия .

Самия кобиличков механизъм има един бъг и той е подбиването на кобилиците и веднъж подбити дори и с хидравлични повдигачи да си пак ще тракат ... хидравличните цилиндри са и един вид утайник и не става да се кара с всякакво масло и още една камара капризи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо трябва да правиш регулировка през 10 хил, аз не съм правил откакто е купена от магазина т.е. 51 хил. изключая първите 10хил. докато е била гаранцията, но и тогава ме съмнява да е правена. Не виждам никакви симптоми или не знам как да ги видя. :-k

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

хубаво е 10 к км да се правят ако си на метан или газ ,ако си бензин може и 20-30 хил км,иначе прегарят клапаните ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен пък ми харесва как дрънчат клапанчетата, след като си ги регулирам 20/20.Пожелавам ти успех с интервенцията, и дано си доволен след това което ще направиш. :smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И на моята не са регулирани, защото моя майстор отказа да я прави тази интервенция - каза, че е по рисково да прегорят, ако ги претегне, и няма никаква опасност да си карам така. Прав ли е?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ми ако се прави при добър майстор, и там се регулират точно (с едни пластинки става "луфтомер май се казва") не би имало проблем! :smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И на моята не са регулирани, защото моя майстор отказа да я прави тази интервенция - каза, че е по рисково да прегорят, ако ги претегне, и няма никаква опасност да си карам така. Прав ли е?

Да, натегнатите клапани прегарят, щото не затварят плътно. Бърка се и работата на мотора. Пада компресията, повишава се разхода, някои цилиндри първоначално не палят при студено време.

Не го подценявайте този момент.С пробега леглата се износват, клапаните се самонатягат, затова периодично трябва да се регулират с предписаната хлабина.

По принцип варианта с по- хлабави клапани е по- малкото зло отколкото с натегнати, но тогава двигателя работи, като добре стегнат дизел - леко потраква :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И на моята не са регулирани, защото моя майстор отказа да я прави тази интервенция - каза, че е по рисково да прегорят, ако ги претегне, и няма никаква опасност да си карам така. Прав ли е?

Да, натегнатите клапани прегарят, щото не затварят плътно. Бърка се и работата на мотора. Пада компресията, повишава се разхода, някои цилиндри първоначално не палят при студено време.

Не го подценявайте този момент.С пробега леглата се износват, клапаните се самонатягат, затова периодично трябва да се регулират с предписаната хлабина.

По принцип варианта с по- хлабави клапани е по- малкото зло отколкото с натегнати, но тогава двигателя работи, като добре стегнат дизел - леко потраква :)

Сега като разгледах картинки и съвсем се обърках. Ако при нерегулирано положение клапана не се затваря напълно, както казваш, то хлабината между него и повдигача е по-малка от допустимата. Това означава, че неработния ход е по-малък. От тук пък си мисля, че като загрее мотора трябва да се разшири метала и тракането да се успокои, а при мен е точно обратното

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега като разгледах картинки и съвсем се обърках. Ако при нерегулирано положение клапана не се затваря напълно, както казваш, то хлабината между него и повдигача е по-малка от допустимата. Това означава, че неработния ход е по-малък. От тук пък си мисля, че като загрее мотора трябва да се разшири метала и тракането да се успокои, а при мен е точно обратното

Когато клапанът е натегнат, т.е. има малка хлабина, или въобще няма - не трака.

 

От разстояние не може да се каже от какво трака мотора. А и без да се отвори капака на клапаните и да се проверят с луфтомерната пластина - не става. Може да има прекалено хлабав клапан и топлинното разширение да не го оправя, може да трака бутален болт, който си трака, докато не бъде сменен, може и верига....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.