Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Едното колело се върти и при изключени скорости....


Phiko

Recommended Posts

Колеги,

 

тези дни сменях маслото в скоростната кутия, ей тук съм писал:

http://www.skodaclub-bg.org/forum/viewtopic.php?f=6&t=25790

 

и докато го правех забелязах следното.

Понеже бях свалил лявото колело, реших да запаля двигателя, докато колелото е във въздуха и колата е изключена от скорост.

Та интереснтото е, че главината взе да се върти, въпреки че колата е изключена от скорост.

Няма голям въртящ момент, защото като хвана спирачнич диск с ръка и го спирам без проблем.

 

Преди съм го виждал този ефект пак, но тогава си мислех, че понеже маслото е гъсто и т.н. някак си увлича предавателните валове.

 

Ама сега:

1. Бях източил маслото от кутията.

2. Колата е изключена от скорост, което значи че първичния вал в скоростната кутия се върти, ама как точно предава въртенето на вторичния - като не би трябвало да има зацепване?

 

И то ако имаше зацепване - аз нямаше да мога да го спра само с леко хващане на диска с ръка.

 

Катоя цяло - не виждам проблем в поведението на колата и си мисля, че това си е нормален ефект, но ми е интересно дали някой знае причината?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако имаше блокаж на диференциала щеше да падне от крика , а като няма се върти ... нормално е .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е така де - ама скоростния лост е в неутрално положение ....

Разбирам да беше на някоя скорост - да, ама като е в неутрално положение, защо въобще се предава въртящ момент към колелата?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Триенето на маслото и наличието на синхронизатори. Ако не се въртеше щеше да е притеснително.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз така си мислех :)

 

Но ще да е от синхронизаторите, защото това го пробвах с източено масло ...

Въпреки че никога не може да отцедип последнити милилитри масло ....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като задържиш гумата с ръка или крак,ще спре да се върти.това се получава от инерционните моменти и маслото в скоростната кутия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно така е.

Повече от инерционните моменти и по малко от маслото,защото то беше източено.

 

Искам да попитам следното....

Като бях със старото масло, всичките предавки влизаха много трудно - особено на студено време. Така съм я карал около 1 година. Сега влизат меко и плавно.

 

Но 1-ва мога да включа само при 100% спрял автомобил... Дори и с 5 км/ч да се движа първа не влиза (или може и да влиза, ама сигурно бая трябва да се натегне)

 

Та преди не съм си правил такива експерименти с 1-ва скорост, но нормално ли е при почти спрял автомобил, буквално няколко км/ч - 1-ва да не се включва?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно така е.

Повече от инерционните моменти и по малко от маслото,защото то беше източено.

 

Искам да попитам следното....

Като бях със старото масло, всичките предавки влизаха много трудно - особено на студено време. Така съм я карал около 1 година. Сега влизат меко и плавно.

 

Но 1-ва мога да включа само при 100% спрял автомобил... Дори и с 5 км/ч да се движа първа не влиза (или може и да влиза, ама сигурно бая трябва да се натегне)

 

Та преди не съм си правил такива експерименти с 1-ва скорост, но нормално ли е при почти спрял автомобил, буквално няколко км/ч - 1-ва да не се включва?

И аз съм със същия проблем и си служя с междинна газ, и се чудя защо нямат автоматик тези Фелиции ](*,)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз си мисля, че конкретно това за 1-ва предавка не е проблем (в смисъл повреда), а тези скоростни кутии са си така по принцип.

 

та това ме чопли мен - дали лошото масло е повредило кутията или пък винаги си е била такава (и кат нова дето се казва).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пустите синхронизатори, от какво ги правят незнам но на първа и втора заминават най-бързо защото са най-ползваните предавки сигурно, че каквото масло да налееш в тази трансмисия все тая s_flag без ремонт няма оправия колеги май :(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно са синхронизаторите .... ама ще си я карам така ....

Все си мисля, че преди да повозя колата с гадното трансмисионно масло, нямах такъв проблем.....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Скоростните кутии на Фелициите са едно голямо недоразумение. На самарата за 300 000 км никакви проблеми - с едно пръстче бутах лоста и той превключваше.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.