Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

Дилема! Кое Yeti да избера?


stelibg

Recommended Posts

Здравейте - първият ми пост тук.

 

Реших да се поогледам за нов автомобил - харесал съм си Skoda Yeti. Сега имат промоция за налични автомобили с отстъпка, но реално налични няма. Има в виртуална "наличност", които ще се произведат 50-та седмица на тази година - от (12 декември) - после ...голямо чакане smile011

 

Бях си харесъл 1,8 TSI / 118 kW / 160 к.c., 6M, 4х4, но се оказа, че го няма наличен (бяха ми казали, че има)

Предлагат ми това - 2,0 TDI-CR / 81 kW / 110 к.c., DPF, 5M

 

Друго предложение е 1,4 TSI / 90 kW / 122 к.c., 6M, но за него трябва да се чака неопределено време - то е от виртуалните налични (нероден Петко) :)

 

Досега съм карал дизелов автомобил - Xsara Picasso HDI 90 к.с (след чип тунинг разхода според борд компютър е 4,9 и средна скорост 45 км/час)

Изминавам около 17000 км/година, като по магистрали карам 7-8 пъти в година. Рядко, но ми се налага да карам из гори и поляни или по земни пътища (тогава виждам недостатъка на сегашната ми кола. При едно такова шофиране счупих кората под двигателя на една поляна с голям наклон и бабуни - мото писта)

 

Ще се радвам за адекватен съвет, подкрепен от личен опит smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей, изборът ти, който си направил за 1,8 /160 к.с. е най-добър. Можеш, ако не си много претенциозен да вземеш и 2.0 дизел. Иначе си се спрял на супер автомобил. Помисли и за вътрешното оборудване / ексрти.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хм, имаше Йети 1,8 4х4 за малко над 36000 лв по-миналата събота (19.11) в шоурума на ЕТ София на Хан Кубрат - няма ли го вече? Тия дни пак трябва да ида до там за едни документи, ще погледна дали още стои и с какво оборудване е.

 

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Офертата беше за 1.8 TSI Селекшън. На 24.11 според дилъра в Плевен е била налична, но когато се видях в събота (26.11) с него вече не беше. Казаха ми, че единствения наличен промоционален модел в момента е 2,0 TDI-CR / 81 kW / 110 к.c., DPF, 5M.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Основните въпроси, на които трябва да си дадеш отговор е първо дали искаш 4х4 което според мен е по-добрия вариант за такъв клас автомобил, но зависи от това къде мислиш да караш. Принципно просвета на автомобила "със" и "без" 4х4 е един и същ. Имай предвид, че по високата проходимост на вариант 4х4 е свързана и с малко по-голям разход.

Вторият отговор, който трябва да търсиш е вечната дилема "дизел" или "бензин". С километрите които предвиждаш, си на кантар, но май повече клониш към дизела. Разходите по поддръжката предполагам за горе долу аналогични.

Каквото и да избереш, Йетито е един чудесен автомобил - аз втора седмица се радвам на такъв. Аз също поръчах "налично", но непроизведено и отне малко повече от месец от поръчка до получаване на колата. smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко сметки:

 

Задвижване само на предните гуми:

 

Бензин - 1,4 TSI / 90 kW / 122 к.c., 6M - среден разход - 6,8 *2,36=16,05 лв (на 100 км пробег)

Дизел - 2,0 TDI-CR / 81 kW / 110 к.c., DPF, 5M - среден разход 5,4*2,57=13,88 лв.

 

Цена на 1,4 TSI Selection - 31 470

на 2,0 TDI-CR Selection - 33 360

 

При разлика от 1890 лева в полза на бензиновия мотор и разлика от 2,17 лева в среднен разход, изразен в левове (текущи цени) в полза на дизеловия, то следва, че след 87096 км ще се изплати по-високата цена на дизеловия двигател

Разбира се, не знам какви са цените на консумативите на двете коли.

 

Задвижване 4x4

 

1,8 TSI / 118 kW / 160 к.c., 6M, 4х4 -среден разход - 8*2.36=18.88

2,0 TDI-CR / 103 kW / 140 к.c., DPF, 6M, 4х4 среден разход - 6*2.57=15.42

Разлика 3,46 лева на 100 км

 

Цена на 1,8 TSI - 35288

на 2,0 TDI-CR - 39010

Разлика 3722 лева

 

Излиза, че тези 3722 лева в повече над изела ще се изплатят след 107572 километра (3722/3,46*100)

 

Излиза, че най-оптимално е 2,0 TDI-CR / 81 kW / 110 к.c., DPF, 6M, 4х4, сравнен с 1,8 ТСИ (дизела се изплзща след 22514 км), но нямам представа този мотор с това шаси как се справя

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2,0 TDI-CR / 81 kW / 110 к.c., DPF, 6M, 4х4, сравнен с 1,8 ТСИ (дизела се изплзща след 22514 км), но нямам представа този мотор с това шаси как се справя

 

Карал съм такова Йети. Представя се доста прилично според мен. Вярно, не е "оса", но е приятно за каране и не се усеща слабост.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От изброените автомобили определено 1.8 TSI е най-добър - мнооого по-мощен, с 6 скорости и т.н. Разликата в разхода не е кой знае каква. Да не гогорим за безбройните проблеми с DPF филтрите в България. Качи се на един тестов 1.8 и после пак пиши какви са ти впечатленията и дали още се чудиш.

 

А някой може ли да ми обясни по въпроса с 4х4-то какъв по-точно е смисъла да си вземеш кросоувър с предно предаване? За мен това е супер мистерия и ми е много любопитно. Защо просто не си вземеш Октавия или дори Фабия? Какво печелиш от Йети 4х2? Имидж? Да си мислят комшиите, че караш джиБ, а то да е нормална кола, понеже не са ти стигнали $. Малко ми прилича на тези с Фиатите, дето мислят, че са се качили на истинско Ферари. Дано не ми се обиди някой, просто не го разбирам това.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет колега , добре дошъл във форума!

 

Предполагам, че си прочел по-долните статии за Йети и затова няма да

повтарям съдържанието им. Може да погледнеш и другите раздели , за да придобиеш представа за двигателите на Шкода и да прецениш какво те устройва.

 

И все пак , ако колата е лично за теб и плащаш толкова пари, едва ли 1000 лв. разходи на година за каквото и да е ще ти направят разлика.

Така че вземи си 1.8 ТСИ, ако е на сгода, и остави всякакви грижи.

 

Но, и то с големи букви, А-98 е бензина ,забрави А-95 , има си реални причини за това. Дори и в официалната притурка към книжката пише за България горивото е 98 и нагоре.

Този двигател дава много , обаче и харчи в много широки граници в зависимост от начина на каране smile092 .

 

Като цяло Йети е отлична машина , правилно си се насочил и поздравления s_flag !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От изброените автомобили определено 1.8 TSI е най-добър - мнооого по-мощен, с 6 скорости и т.н. Разликата в разхода не е кой знае каква. Да не гогорим за безбройните проблеми с DPF филтрите в България. Качи се на един тестов 1.8 и после пак пиши какви са ти впечатленията и дали още се чудиш.

 

А някой може ли да ми обясни по въпроса с 4х4-то какъв по-точно е смисъла да си вземеш кросоувър с предно предаване?.

 

За DPF филтрите и аз четох лоши неща, и то в руски форум, написани от човек, който работи в Германия във фирма, в която тестват двигатели. Неговите думи бяха "DPF - ето зло"

Иначе пишеше, че са тествали 1.4 TSI няколко часа с налягане 150 бара, при работно 100, и са продължили тестовете 20 часа на пълна мощност на двигателя. 20 часа=200 000 км. След разглобяването на мотора повечето от детайлоте са били в допуските за нови такива. Човека също препоръчва 1.8 ТСИ.

 

http://www.autoreview.ru/forum/forum35/topic4061/ - вижте отговорите на LR Defender

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи излиза, че разликата в цената ще избиеш след около 5 години при твоя пробег и то при положение, че се запази тази разлика в цената на горивото. Освен това обслужването на дизела е по-скъпо защото бензиновия е с верига.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може ли някой да каже има ли смисъл от удължената гаранция - например 5 години и 100 000 км. Струва 1240 лева. И какво покрива тази гаранция, защото в гаранционните условия пишеше нещо такова " без елементите подложени на естествено стареене". Кои са тези елементи. Какво им е разбирането за "пълна гаранция". Казаха ми, че ако си сменя автокасетофона гаранцията на електрическата част отпада smile011 .

 

А какви са периодите за сервизиране съответно на дизелов и бензинов автомобил и каква е цената на консумативите?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, само докато се начудиш да не продадат и другите налични.

Аз така миналата седмица тръгвам да поръчвам една Фабия и се оказа, че 2 ч. по- рано са я капарирали.

 

Не караш много км. годишно и аз съм за бензина. Градско под 10 е почти невъзможно. Извънградско около 7 е нормално.

 

Успешен избор

smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, само докато се начудиш да не продадат и другите налични.

smile159

 

По-добре така, отколкото да взема нещо, което не ми е на сърце.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прясна информацийка от ЕТ София - Йетита 1,8 4х4 ще имат от 5 седмица на 2012 - демек, от февруари натам. В момента имат налични дизели 110 и 140 коньови. Оня красавец 1,8 4х4 за 36152лв. стоеше в салона, ма не беше свободен. Сърдечни благодарности на Радослав Василев, любезен, изчерпателен и отзивчив беше както винаги.

 

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А някой може ли да ми обясни по въпроса с 4х4-то какъв по-точно е смисъла да си вземеш кросоувър с предно предаване? За мен това е супер мистерия и ми е много любопитно. Защо просто не си вземеш Октавия или дори Фабия? Какво печелиш от Йети 4х2? Имидж? Да си мислят комшиите, че караш джиБ, а то да е нормална кола, понеже не са ти стигнали $.

Аз ще ти обясня за себе си - Висока кола!Това е!Ако знаеш само с какъв кеф се "катеря" по бордюрите.............Октавията беше около 5 000лв.по скъпа с оборудване като Йетито, а Фабията, как да ти кажа -всеки ден минавам поне 100км. извънградско така че искам по -добра возия.А извън пътищата, просто не карам - защо да давам още 5-6 000лв. за 4х4?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Относно 4х4-то, за такава кола и за мен няма смисъл да е 4х2. Но за всеки влак си има пътници. smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За гаранцията накарай ЕТ да ти покажат официален документ и питай в сервиза каква е практиката - кое сменят безплатно и кое се заплаща. Аз никога не съм се интерсувал от гаранцията, защото си купувам шкоди с убеждението че са здрави коли и няма да ми се наложи да я ползвам и засега и с двете коли е точно така. Така че за удължена гаранция никога не съм мислил. Относно избора по-добре поръчай, чакай и си вземи точно каквото Йети искаш, а не каквото има. Отдели настрани 2000 лв за DPF ако се наложи и си вземи 140 к.с. дизел 4х4. Ако си свикнал с 10/100 разход може и бензин. Ако улучиш промоция може да си спестиш между 2 и 6 хил. лв. от цената :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Следващ въпрос - избор на гуми - вечният спор (зимни, летни или всесезонни). Понеже Yeti-то ще е 4х4 се чудя дали http://www.nokiantyres.com/tyre?id=2163 ... eather%20+ ще му отиват?

 

За мен смяната на гуми в края на април и началото на ноември е голяма досада ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Следващ въпрос - избор на гуми - вечният спор (зимни, летни или всесезонни). Понеже Yeti-то ще е 4х4 се чудя дали http://www.nokiantyres.com/tyre?id=2163 ... eather%20+ ще му отиват?

 

За мен смяната на гуми в края на април и началото на ноември е голяма досада ...

 

Всесезонните гуми са компромис според мен(подчертавам, според мен), още повече на 4х4(пак лично мнение). Винаги имаш гума, която лятото се държи малко или много като зимна, а зимата - като лятна. Съветът ми е да си вземеш читави зимни и читави летни гуми + още един комплект джанти, за да намалиш "досадата" при всяка смяна. smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много производители на гуми имат All-Road гуми, даже почти всички SUV автомобили излизат фабрично с такива.

За съжаление са шумнички, иначе се държат добре и на сухо, и на мокро, и на сняг.

Но наистина трябва да се кара на много разнообразен терен за да се хвърлиш на такива.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 седмици по-късно...

 

А някой може ли да ми обясни по въпроса с 4х4-то какъв по-точно е смисъла да си вземеш кросоувър с предно предаване? За мен това е супер мистерия и ми е много любопитно. Защо просто не си вземеш Октавия или дори Фабия? Какво печелиш от Йети 4х2? Имидж? Да си мислят комшиите, че караш джиБ, а то да е нормална кола, понеже не са ти стигнали $. Малко ми прилича на тези с Фиатите, дето мислят, че са се качили на истинско Ферари. Дано не ми се обиди някой, просто не го разбирам това.

 

Ще ти кажа моите мотиви - колата просто ми харесва. Адски много. Дизайн, интериор, позиция на седене, гъвкавост на пространството, всичко. Въобще не ме вълнува какво мислят комшиите или който и да е. Аз се чувствам добре, когато седна вътре и това е важното. Да, и аз мислех, че подобен автомобил трябва да е 4х4, но си дадох сметка, че наистина нямам нужда от двойно предаване. Също така нямам излишни 4 000 лв. (приблизителната разлика между моето Йети и най-евтиното 4х4) + не знам още колко за допълнителните разходи впоследствие. И какво, трябва да не си купувам автомобила, който ми харесва, само защото не мога да взема определена модификация? Подписа ти е mind wide open, не изпадай в капана на предразсъдъците :)

"Джиповете" отдавна не са това, което бяха и сега повече от всякога няма нищо срамно в това да караш висока и ръбеста кола, която не е 4х4. Вече има доста подобни модели, за които двойно предаване въобще не се предлага (Peugeot 3008, Kia Soul) или се предлага само в топ-изпълнение с определен двигател (Nissan Juke). Мисли за кросоувърите по-скоро като стилна и по-различна алтернатива на класически хечбек или семеен миниван, а не заместител на истински джип. 4х4 при тези коли е просто още една готина есктра, а не задължителен елемент от автомобила. Даже ми се струва, че да имаш 4х4, което караш само в града е по-безсмислено, отколкото да имаш кросоувър с предно предаване. През тази година дори Land Rover започнаха да пускат модели само с предно (Freelander и Evoque).

Пак се отплеснах.... накратко, предно или двойно предаване е въпрос на избор, като нито един от двата избора не е грешен. Въпрос на нужди, желания и възможности.

Единственото реално предимство на 4х4 за човек, който не излиза извън пътя (каквито мисля, че са преобладаващото мнозинство), е стабилността при висока скорост в завой т.е. повече fun to drive. Макар, че при Йети и предното предаване се справя прилично.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:smt017 на поста на Alucard.

Не забравяйте още че Yeti е софтроудър, разликата между 4x4 и 4x2 е незначителна.

Като любител на риболова и леките разходки в гората съм изминал доста километри извън пътя с коли с предно предаване и смешен клиренс.

Това лято се насладих на Yeti извън пътя : феноменалната маневреност, чудесния обзор, достатъчния клиренс , hill descent-а.

Като минус мога да отбележа само дългата задна предавка , изкачването от място на голям налкон назад е почти невъзможно(предполагам че това ще е проблем само за бензинките).

Eто и едно чешко филмче 4x4 VS 4x2 http://www.novinky.cz/auto/testy/224642-test-skody-yeti-1-4-tsi-4x2-versus-1-8-tsi-4x4.html

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.