Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-club-bulgariatraxxas

Октавия дизел или бензин/газ


pamir

Recommended Posts

Здравейте, искам да купя Шкода Октавия до към 10 годишна и се колебая между дизел и безин/газ.

 

Може ли който кара дизел да сподели има ли съществени недостатъци, тъй като никога не съм карал дизел. Вярно ли е че много трака и лесно се разваля, ремонтите са скъпи и прочие?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вярно ли е че много трака и лесно се разваля, ремонтите са скъпи и прочие?

 

Да, трака.

Не се разваля повече от бензиновата.

Цената на ремонта зависи повредата.

Прочие .... smile049

 

А по темата бензин или дизел има изписано безкрайно много - поразрови във форума (както и във всеки друг автомобилен форум). Нека не го дискутираме и тук smile175

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А по темата бензин или дизел има изписано безкрайно много - поразрови във форума (както и във всеки друг автомобилен форум). Нека не го дискутираме и тук smile175

 

Пробвах но за съжаление на виждам търсачка, а темите са близо две хиляди - не знам как може да се открие.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, уточни поне между кои двигатели се колебаеш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

TDI 1.9 110p.s мисля че е перфектния вариянт s_flag

 

Тц. Перфектния е 90p.s. По евтини са на пазара, в по-добро състяние са (щото ги взимат хора дето не търсят юркане), данъка е смешен.

 

Срещу допълнителни 200-300лв. подминава стокова 110-ка като пътен знак.

 

Иначе по темата:

 

Винаги са на кантар. В момента на газ се кара по-евтино. Бензиновата ако не е турбинирана има като цяло по-евтина подръжка (ако началното състояние на двете коли е еднакво). Ако говорим за турбинирани коли, подръжката е съпоставима.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, уточни поне между кои двигатели се колебаеш.

 

Ами например:

- има една 1.9 TDI, 90 к.с. (освен това е 4x4) произведена 2000 г - дизел

- а друга - 1.8i, 125k.c., същата година - бензин

 

Цената излиза същата, като се има в предвид, че към цената на бензиновата трябва да добавя 1200-1500 лв за газова уредба.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако ти трябва 4х4 тогава ясно.

 

Ако не ти трябва 4х4 - тази която е в по-добро техническо състояние. Ако и състоянието е еднакво - питай жена ти кой цвят и харесва повече :)

 

Просто е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако и състоянието е еднакво - питай жена ти кой цвят и харесва повече :)

 

Просто е.

 

Ако е сравнително еднакво състоянието, според мен да не се замисля, ами да взима 4х4-то. smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако е сравнително еднакво състоянието, според мен да не се замисля, ами да взима 4х4-то. smile049

 

Това може би е малко извън темата, но това 4х4 в кои случаи върши работа - може би само на сняг - иначе то нали не може да си го включваш по желание? Т.е. заслужава ли си?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бензиновата ако не е турбинирана има като цяло по-евтина подръжка (ако началното състояние на двете коли е еднакво). Ако говорим за турбинирани коли, подръжката е съпоставима.

 

А всъщност с какво е по-скъпа поддръжката на дизеловия?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А всъщност с какво е по-скъпа поддръжката на дизеловия?

 

Ако не броим турбото - почти с нищо.

 

Като ремъци и ролки, печката е малко по - скъпа. Ей така на око да кажем с 100тина лева.

Маслото на печката е с 20-30лв. отгоре. Филтри си имат и двете.

Едната има дюзи и подгревателни свещи, другата има запалителни свещи и кабели и прочие. Т.е. все тая.

На едната и се прецакват вакумни клапани, на другата дроселна клапа....

И двете си имат дебитомер дето се скапва.

И двете си имат двойномасов маховик с всички прекрасни последствия от това.

 

Ако счупиш турбото, вече ще ти се иска да си имаш атмосферка :) - от 500 до 2000лв. според зависи...

 

Относно 4x4 - тия дето нямаме - викаме "не ти трябва". Тия дето имат - "супер е". Мойто лично мнение е, че във VAG групата има едно читаво и здраво четирикрако и то се зове Куатро. Т.е. ако искам да се връткат и 4-те колела бих си взел Ауди. Всичко друго е залъгалка. Но това е личното ми мнение, хората си джиткат с 4x4 Шкоди и са доволни.

 

Абе нали ти казвам - внимателно гледай колата да е читава. Моторетката е от второстепенно значение. Забележи, че ти го казва човек дето е приютил 2 печки :) И цвета да хареса на жена ти :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

дизеловия двигател не се разваля по лесно напротив ресурсът му е два пъти по-голям от на бензиновия но всичко зависи от експлоатацията му не си написал колко километра минаваш годишно/дневно в едната посока което е важно дали двг ще успява да загрее ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И двата двигателя ( и бензиновия и печката), които е предложил са доста здрави и доказани магарета, ако ги вземеш в добро състояние. Затова и не му препоръчвам никой като по - здрав. Там си е въпрос на първоначален избор.

 

Относно загряването зимата - там няма голяма разлика. 90 коньовата печка загрява относително бързо като за дизел, особенно ако има подгряване на водата. Газовия инжекцион пък си иска да вдигне 30-40 градуса за да мине на газ. Така че разхода на гориво (като левчета) при студен мотор пак е относително еднакъв, с леко предимство на газ/бензин. Но то в момента нафата е ужасно скъпа на фона на всичко останало и тоя превес си е даже и при топло каране.

 

Един минус на газифицирана кола е намаления обем на багажника. Даже и да я сложиш на мястото на гумата, пак трябва да измислиш къде да сложиш гумата :) Друго, което може да стане проблем в бъдеще е ако се затегне контрола върху газовите уредби. Засега примката е хлабава, ама знае ли човек какво може да им хрумне там горе.

 

Е и газта мирише, особенно ако ти е свидно да изрежеш щтуцера в ламарината отвън.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

дизеловия двигател не се разваля по лесно напротив ресурсът му е два пъти по-голям от на бензиновия

 

Т.е. искаш да кажеш, че ако бензиновия изкара примерно 400 хиляди, преди да стане за основен ремонт или изхвърляне, то дизеловия може да изкара 800 хиляди без проблеми, така ли?

 

(Иначе - колко... ами примерно към 40 км на ден, средно минавам - не вярвам да е проблем да загрее)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Наи-здравия и безпроблемен дизел на VW е 1.9 SDI и до колкото знам се монтира на октавия от преди десетина години, ако държиш на здравината за сметка на вървежа не се замисляй, мотора има голям ресурс /при правилна експлоатация стига до 800 хиляди/, няма нищо скъпо в поддръжката му и харчи малко.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От опита ми (7-8 години на ГАЗ) и сега твърде скромния ми опит с дизелова Октавия 1 1.9 110 к.с. - трябва да ти кажа, че ми се вижда, че повече не бих се навил на варианта бензин-газ - само бензин може - зависи. Даже все повече обмислям вариатна да си махна газовата уредба от VW Vento-то, което все още си карам паралелно с Шкодата. Все отнякъде си мирише на газ, багажника ти намалява значително - имаш винаги една допълнителна тежест - бутилката, все някакви проблеми с гърнетата за изгорелите газове, влошено отопление на купето заради разширяване на охладителната система с маркучите към изпарителя и самия него, всяка година още един допълнителен технически преглед, на всеки 5 години е задължителен и хидравличен тест на бутилката, допълнително обслужване - разни филтри, мембрани, клапани. В момента и разликата в цената на бензина и газ-та намалява ... Та общо взето лично мен вече тази комбинация не ме влече. Ако си избереш бензинов двигател - карай си го на бензин. Малко или много газовата бутилка в багажника си е бомба със закъснител.

 

Не мога да не отбележа и голямото предимство - имаш два резервоара с гориво - ако ти свърши ненадейно газ-та винаги можеш да продължиш на бензин.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Наи-здравия и безпроблемен дизел на VW е 1.9 SDI и до колкото знам се монтира на октавия от преди десетина години, ако държиш на здравината за сметка на вървежа не се замисляй, мотора има голям ресурс /при правилна експлоатация стига до 800 хиляди/, няма нищо скъпо в поддръжката му и харчи малко.

 

Според мен SDI не е по-здрав от TDI, ако изключим самата турбина де. Мотора като мотор е същия. Но тоя спор сме го водили и преди, няма смисъл.

 

Във всеки случай ако ще купува SDI, да вземе и да го кара една седмица преди това. Да не реве после, ама що аз натискам педала, а колата се чуди какво искам от нея. Октавията е прекалено голяма кола за този мотор. То си е до човек и стил на каране де...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

TDI 1.9 110p.s мисля че е перфектния вариянт s_flag

 

Тц. Перфектния е 90p.s. По евтини са на пазара, в по-добро състяние са (щото ги взимат хора дето не търсят юркане), данъка е смешен.

 

Срещу допълнителни 200-300лв. подминава стокова 110-ка като пътен знак.

 

Иначе по темата:

 

Винаги са на кантар. В момента на газ се кара по-евтино. Бензиновата ако не е турбинирана има като цяло по-евтина подръжка (ако началното състояние на двете коли е еднакво). Ако говорим за турбинирани коли, подръжката е съпоставима.

 

Колега би ли ми обяснил как така 90кс(освен че ти си с АЛХ разбирасе) подминава 110ките като пътен знак, предвид факта че Богомил(Brezel) иска 200лв за файловете и за двата мотора :-k

 

За да не съм офтопик. 1,8 125кс с газ и ТДИ са приблизително еднакви като разходи за гориво. В този случай аз бих избрал варианта без паразитната горивна система ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега би ли ми обяснил как така 90кс(освен че ти си с АЛХ разбирасе) подминава 110ките като пътен знак, предвид факта че Богомил(Brezel) иска 200лв за файловете и за двата мотора :-k

Ми аз съм го написал, колега:

 

Срещу допълнителни 200-300лв. подминава стокова 110-ка като пътен знак.

 

Общо взето практиката е заводска 90-ка да се надува със заводски разпръсквачи до 110-120 коня (200лв.). Срещу още 100-150лв. купуваш разпръсквачи и вече отиваш на 130-140 коня (пак със софтуер). И в двата случая подминаваш стокова 110ка. Демек не е нужно човек да дири непременно 110-ка, даже обратно - обективно погледнато 90ката е по - готиния вариант, щото е с нисък данък и я има във вариант 4x4 (ако това е условие) и обикновенно (но не задължително) са ги карали хора, които не изпитват влечение към десния педал.

 

Всичко това с уточнението, че говорим за 90ки след 2000 година, демек ALH, a не AGR.

 

Аз мойта 90-ка не съм я барал, защото я кара основно баща ми. Демек там икономията е на първо място. Иначе, малей какво щеше да и случи на тая 90ка.... Там поне и тунинга е значително по-евтин и лесен, а и щеше да е много готина картинка - невзрачно зелено комби без червени букви и данък от 30 кинта да се изтрелва като RS-ка....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега би ли ми обяснил как така 90кс(освен че ти си с АЛХ разбирасе) подминава 110ките като пътен знак, предвид факта че Богомил(Brezel) иска 200лв за файловете и за двата мотора :-k

 

Ми аз съм го написал, колега:

 

Срещу допълнителни 200-300лв. подминава стокова 110-ка като пътен знак.

 

Демек, това което ти казаваш, напълно съответства на това, което аз съм написал.

 

Разликата е само в дюзите и софтуера. Т.е. разликата за "ъпгрейд" на двете коли е точно цената на дюзите. Софтуера така или иначе го плащаш и при двете.

 

Да, това е ясно... но защо това че ALH-то е едни дюзи назад(за АГР и променлива геометрия да не говорим) е негов плюс? За паричките които ще спестиш от данък ли? 100лв годишно неможе да са фактор при избора на ТДИ. Пазара е залят с изтърбушени 90ки и 110ки, това за състоянието им е... субективно меко казано от твоя страна. Пък и нима съветваш човека да си купи ALH и да започне да го човърка за да го направи на AHF?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ох колега, водим глупав спор, ама:

 

1.) 100 лв полза в данъка е точно цената на разпръсквачите. Демек с данъка за една година си избил парите. А имай предвид, че ножицата в данъка в бъдеще само ще расте в годините!

 

2.) Хората се делят на два вида:

 

а) Такива на които 100 коня са им достатъчни. За тях дали ще имат 90 коня или 110 коня е все тая. Например баща ми е такъв тип.

б) Такива на които не им стигат 100 коня. На тях обикновенно не им стигат и 110 коня. Демек все отиват на вариант да "човъркат". Демек дали базата за човъркане ще е 90 или 110 - няма особенно значение, крайния резултат при двете коли е еднакъв! Например аз съм такъв тип.

 

Демек няма особенна разлика коя от двете коли ще си купи човек, независимо дали е от тип (а) или от тип (б), освен това, че пести по 100 кинта годишно към днешна дата. Дали са много или малко, всеки си решава сам.

 

Това което се опитвам да кажа е, че човек не трябва да дава предимство на 110-ката срещу 90-ката, само заради мощността. Единствено важно е да е в добро техническо състояние, да има екстрите, които искате. Даже и цвета е по важен фактор от това дали е 90 или 110 (въпрос на едни разпръсквачи). Това е.

 

Когато аз си търсих кола, 90ките бяха:

 

1. Много повече като абсолютна бройка.

2. Средно погледнато в по добро състояние. Има и изключения естествено.

3. Бяха по-евтини. Има и изключения естествено.

 

Демек тогава 90ка беше по - оптималния избор. Горното важи за периода когато аз си търсех кола. Който сега пазарува да каже как е сега. Реално погледнато, колкото повече хора мислят като теб, толкова цената на 110ката ще е по-висока. Ако мислят като мен, цената би следвало да е еднаква. Т.е. все съм прав :) (последното е просто закачка).

 

Мисля да спрем дотук, казахме каквото имаме да казваме. Никой не съветвам нищо. Просто излагам фактите така, както аз ги виждам и съобразно опита, който аз имам. От там насетене - който плаща да си поръчва каквато музика иска.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте отново, искам да ви питам каква компресия на 10-годишен TDI двигател е нормална? В един материал пише че трябва да е над 30 - http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=52018

 

И смятате ли, че преди да се купи колата е задължително да се закара да й мерят компресията, или е достатъчно да се кара по баир и да се усети мощността?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

19.5 : 1 заводска.... май беше, това е TDI, не 20 годишен атмосферен Мерцедес.

 

Аз компресия не меря като пазарувам, защото триковете и добавките с които проблема се замазва временно са известни отдавна.

 

Все пак един добър признак, дали колата ти има добра компресия е това дали пали в голям студ, без да е подгрявана предварително. Мойто TDI палеше като кибрит при -15 градуса с 3 изгорели свещи и обикновенна нафта. Проблема тук е, че търговците това го знаят и припалват колите периодично.

 

Въобще ако ще взимаш TDI и нямаш много опит, задължително я прекарай през доверен сервиз.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

- а друга - 1.8i, 125k.c., същата година - бензин

 

1.8Т харчи също толкова колкото 1.8i Само, че 1.8Т върви доста по добре!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.