Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-club-bulgariatraxxas

Става ли масло 80W90 API-GL5 за Фелиция


Phiko

Recommended Posts

Здравейте Колеги,

 

гледам, че по книга маслото за скоростната кутия на Фелиция 1.3 го дават SAE 75W, 75W-80, 85 или 90.

Както се споменава, и API-GL4.

 

Обиколих бензиностанциите за да видя какво масло продават по тях и установи, че масово се продава 80W90, означено с API-GL5.

 

В повечето случаи пише полусинтетично, в някои синтетично.

 

Е сега някой може ли да каже дали 80W90 става? И дали трябва да е синтетично или полу?

И каква е разлика между 80 и 75?

И какво е това GL4 i GL5? GL5 не е ли по-добро?

 

Ами това е .....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това масло,което си посочил не е препоръчително да го наливаш.Маслото за тази соростна кутия е с вискозитет по SAE 75W-80 и с индекс на качеството по API GL4 или GL5.

Преди няколко месеца сложих такова на Valvoline,което е синтетино и е GL5.Бутилирано литъра ми излезе към 13лв.Понеже скоростите събират 2.4л. взех 3 тубички по 1л.

 

http://www.prista-oil.com/bg/product/hi ... 0-236.html

http://www.prista-oil.com/files/product ... 2-1430.pdf

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вземи си АCDelco 75W90, тествах го при tyny, (видях в най - големия студ как се мести лоста) мога да кажа, че е рай. Има на Симеон фирмен магазин на AcDelco. Цената му е 20лв/л. , a 80W90 беше 11лв/л но реших, че е компромис.

 

За всеки случай прегледай и тази тема, да не го изядеш като мен viewtopic.php?f=6&t=25474

 

Ако нямаш време да обикаляш тук един колега продава, хвалят го, търси пак 75W90 viewtopic.php?f=43&t=15494

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

благодаря за съветите.

 

интересно е да разплетем темата за GL-4 и GL-5.

Доколкото аз разбрах, това са масла с различни добавки.

 

Поне аз като гледам GL-4 не се намира лесно. Или е GL-4+ или е GL-5.

 

В някакъв американски сайт пишеше, че пак GL-5 било диференциално масло и не бивало баш за предавките.....

 

 

и така ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз го ядох веднъж с едно масло с указан вискозитет и беше хубаво и скъпо , но като падна студа ударихме гредата (докато не загрее много трудно се включваха скоростите) и от тогаз карам с масло за ръчни скорости на Опел ... нямам идея какво е вътре като марка , но няма проблем нито зима , нито лято .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

благодаря за съветите.

 

интересно е да разплетем темата за GL-4 и GL-5.

Доколкото аз разбрах, това са масла с различни добавки.

 

Поне аз като гледам GL-4 не се намира лесно. Или е GL-4+ или е GL-5.

 

В някакъв американски сайт пишеше, че пак GL-5 било диференциално масло и не бивало баш за предавките.....

 

 

и така ...

 

Ето давам ти линк към вносител, имат масло което е каквото трябва и е на хубава цена:

http://www.vdauto.com/bg/products.php?id=22

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм с ето това, от две години и съм доволен, тогава литъра беше 25лв :? но все пак си е синтетично масло, и е много за тази калпава трансмисия smile049

post-5477-138453347335_thumb.jpg

post-5477-138453347337_thumb.jpg

post-5477-138453347343_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и е много за тази калпава трансмисия

С това твърдение не съм съгласен , но ще го приема като печатна грешка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз го ядох веднъж с едно масло с указан вискозитет и беше хубаво и скъпо , но като падна студа ударихме гредата (докато не загрее много трудно се включваха скоростите) и от тогаз карам с масло за ръчни скорости на Опел ... нямам идея какво е вътре като марка , но няма проблем нито зима , нито лято .

 

Същия проблем се опитвам да реша. В момента съм уж с някъв Кастрол, но сигурно е 80В90 - майстора го е сипвал.

Паднаха температурите и докато не загрее едвам се превключва .....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До колкото знам за тез кутии се препоръчва масло с една цифра ако не ме лъже паметта май беше 80 , масово предлаганото масло е 75W90 каквото и да значи , та това масло опелското според мен най-много се доближава до оригиналното - червено е , достатъчно рядко е , че да се налива с фуния и достатъчно добре маже (поне моите дараци не издават звуци от кутията) , та поне за него мога да гарантирам , че върши работа ... за другите smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В каталога пише че маслото е със спецификация 75W-80, 75W-85 или 75W-90

А започва само с 75W и започва да ги изрежда. Клас на мазане API GL-4

Количество 2.4 литра.

 

Според произхода си базовите масла биват с минерален произход (директно получени от преработката на нефт) - синтетични, т.е. получени от определени нефтени компоненти, преработени по синтезна технология, или полусинтетични, получени чрез смесване в определено съотношение на минерално и синтетично базово масло.

 

Нисковискозните масла : 70W, 75W, 80W, 85W се използват в ненатоварени, синхронизирани, ръчни трансмисии. Такива са предавателните кутии на повечето японски, немски, италиански и френски леки автомобили и почти всички предавателни кутии на леко и тежкотоварни автомобили. Пониженият вискозитет благоприятства плавното превключване на предавките и липсата на неприятен шум от предавателната кутията. Най-често нисковискозните масла са изработени на основата на синтетични базови масла.

Важно условие за нормалната работа на трансмисиите е да не се допуска смесване на масла на различни производители. Причина за това е, че фирмите формулират крайните си продукти с различни по химичен състав пакети от присадки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В каталога пише че маслото е със спецификация 75W-80, 75W-85 или 75W-90

А започва само с 75W и започва да ги изрежда. Клас на мазане API GL-4

Количество 2.4 литра.

 

Точно така, ето го и самия каталог:

http://picbg.net/u/48572/42766/545003.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В каталога пише че маслото е със спецификация 75W-80, 75W-85 или 75W-90

А започва само с 75W и започва да ги изрежда. Клас на мазане API GL-4

Количество 2.4 литра.

 

Точно така, ето го и самия каталог:

http://picbg.net/u/48572/42766/545003.jpg

:smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе то туй ясно в каталога, ама на повечето масла, които гледах по магазините пише:

GL-4/GL-5

или например GL-4+ ...

 

И сега се чудя как така е хем 4/5 и дали въобще това има значение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен стават и дори трябва да са с по-добри показатели както например е при антифриза вече все по-често се среща не G12 а G12+.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето тук едно материалче на английски ....

http://www.ratwell.com/technical/GearOil.html

 

Поне според него GL-5 не е добра идея за стари трансмисии, които имат общ картер с диференциала, т.е. маслото маже хем предавките хем диференциала.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямам никаква идея, но от цялата статия има 2 факта, които мисля че са верни.

 

1. Наистина се опитах да намеря чисто GL-4 масло. Е нема такова животно. Или е GL-5, GL-4+, GL-4/GL-5 .....

 

2. Ако GL-5 разяжда медните синхронизатори (както е указано в статията), то това би афектирало и Фелиция, Фаворит кутиите ....

http://skodauto.snimka.bg/automobiles/p ... 759507.big

 

Поне от снимките на колегата по-горе, изглежда че синхронизаторите имат медна втулка (някаква жълта е)......

 

Друг факт е че вече 1 година карам с маслото, което майстора ми е сипал (дори не знам какво е) и през лятото колата се движи ОК, но днес например едвам превключва 1-ва и 2-ра........

 

Та сега просто се надявам да намеря подходящо масло и се надявам да не са ми отишли синхронизаторите, че *******....

 

А преди смяната на маслото предавките влизката меко без проблемиииииииииииии....

(Това преди около година)

 

Така че стискайте палци и очевидно внимавайте с маслата.

 

 

Много се надявам някой с опит в тази сфера да сподели експертно мнение.....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм специалист и нямам опит в сферата на маслата , ама за 13 години с Формана съм сменил една пружинка в скоростите smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди една година написах: "В книжката на "Шкода Фаворит" , на чешки език от 1990г., в списъка на препоръчаните масла за скоростната кутия е маслото Shell SPIRAX GX 80. Има го по бензиностанциите."

Аз карам с такова. Автомобилът е "Фаворит", но то разлика в двигателите на "Фаворит" и "Фелиция" практически няма.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

 

Писах ти и горе и на лично. Вземи си AcDelco 75W90 и за зимата няма проблеми. Виждам, че си от Монтана, затова ако искаш ще намеря време да те заведа до магазинчето на Аc Delco на Симеон. Ако имам пари към момента Х, може да си разделим едната бутилка масло, защото на теб ти трябват 2л +0.4, , тоест 2 бутилки и половина. Съответно и на мен ми трябва половинка :mrgreen:

 

80W90 доколкото си спомням беше евтиния "по - продаван" вариант в магазина на цена от 11лв, но реших, че щом разликата в цената е двойна, явно има защо, а и вече бях тествал 75W90 в кучи студ и останах очарован. Исках си него. :mrgreen: Това е спортен автомобил, и като такъв, експлоатацията му с евтино масло го опетнява.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Такааа, да приключиме сагата с маслото.

Купих си Castrol TAF-X SAE 75W-90; API GL-4+; VW 501 50.

 

Разликата между старото и новото е огромна. Скотостите се превключват леко и мазно, дори при студена кола.

Шумът (леко виене) от към скоростната кутия изчезна. Шаш !!!

Толкова съм се мъчил със старото масло, почти 1 година ... и си мислех, че съединителя е взел да сдава багажа....

Да, ама не бил ми най съединителя, било ми най-маслото.

 

Според майстора предишното масло е Castrol 80W-90. Ако е така ЕБ***** разликата .....

 

Пуснал съм едно филмче, на което може да се видят 2 неща:

1. Как се е разпенявило старото масло. Това се виждаше и през пробката на жилото на километража - няколко пъти съм го проверявал дали има масло и като махна жилото - и вътре все пеня. Това не знам какво значи и дали има значение, но новото масло не прави пеня!

 

2. Може да се види колко бавно и гъсто тече маслото, това което е останало по първата съдинка и е истинало вече.

Другото е малко по-рядко от големия съд, защото там са 2 литра и повече и още е по-топло маслото.

 

Така че, слагайте хубаво масло и без това се сменя рядко - на мен така ми излезе двойно-тройно ...... пестенето.

 

 

DSCF0453

DSCF0450

maslo1

 

И още малко инфо - събра някъде кам 2.3 - 2.3 и малко литра скоростната кутия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И моята толкова събра - 2.3 - 2.4 литра при смяна.Това твоето за първи път го виждам - маслото да се разпени така.Интересно ми стана за шума от скоростите - и при мен го има - виене,но и след смяна на маслото остана виенето.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еми при мен беше много леко виене.

Всъщност, докато не сипах новото масло не съм забелязал, че има такъв шум. Направи ми впечатление като изчезна...

 

А сега искам да попитам още нещо, докато правих операция с маслото, бях свалил лявото колело.

И забелязах, че маншона на външното каре се е спукал и греста е изхвърчала и се е налепила по супорта на спирачките и т.н.

 

Сега трябва да се смени маншнона, ама според един руски документ пише да се излее трансмисионнот масло!!!!

 

ЕЕЕЕ, верно ли - толкова пари дадох за масло. Не го изливам!

Как се сменя този маншон - все пак е външен? Що да свалям целата полуоска?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.