Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-club-bulgariatraxxas

двигател 1.3 карбуратор/инжекцион- предимства и недостатъци


plovdiv123

Recommended Posts

Споделете впечатленията си от този шкодов двигател? Нямам предвид карбуратор или инжекцион, говоря за по- общи сравнения, с 1.6 например или пък с подобен клас мотори от други марки. Може би е ниско КПД-то му, както се изказва един потребител, но пък аз смятам, че е доста надежден и непретенциозен, както е написано в книгата на К. Коцев. Ще е интересно да се чуят повече мнения! s_flag

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Впечатленията ми до сега за пробега ми до 50к са положителни, двигателя се държи стабилно, не е искал нищо специално, върви прилично предвид мощността си. Като негативна особеност мога да спомена характерния шум от газоразпределителният механизъм типичен за този двигател. Като цяло двигателя се справя добре с работата си.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На кратко :

 

1)Предимства - сравнително евтина подръжка,непретенциозен,надежден до определена степен сам посебе си,сравнително лек.Ангренажната предавка е верижна и забравиш ли да я смениш мотора пак работи,но дрънчи.Лесен за газифициране.Грехота е ако човек не го кара на газ.

 

2)Недостатъци - технически неусъвършенстван.Шумен.Не държи на претоварвания.Трябва да му се регулира ръчно топлинната хлабина на клапаните.Пластмасовата капачка на маслоналивната гърловина на капака на клапаните е най-голямата грешка в този двигател.Всичко друго се преживява,това - не!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, доста е шумен. А като се смени веригата, става ли по тих или пак е същото?! Надежден, но доста шумен. А относно капачката, какъв точно е проблема? Един монтьор от "Еуратек" Пловдив ми беше казал, че всъщност този двигател е стара разработка на Фердинанд Порше, която е била доработена от Шкода, но доколко това отговаря на истината или е част от легендата, не се знае!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като смениш веригата положението се подобрява за няколко хиляди километра и после лека полека пак се разтегля и почва да напомня за себе си.Май на 50 000 - 60 000км се извършваше смяната.Проблема с капачката всеки го знае,не се правете че не го знаете.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Abe, честно, но не мога да се сетя какъв е проблема с тази капачка? Значи, истината е, че като цяло мотора е доста шумен и как и защо са го направили толкова шумен, да се чудиш?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мен ми са чини , че момчето с Фаворита пита за предимствата и недостатъците на карбуратора и инжекциона , а не какви са Ви впечатленията от мотора , защото на практика разлика няма в моторите 1.3.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Двигателя е шумен заради архаичното устройство на газоразпределителния механизъм. Характерното металическо почукване се дължи на шума от металните пръти задвижващи клапаните, но в сравнение с аналогичните фордови двигатели този направо е тих. :mrgreen:

 

Ако под супер проблем с маслената капачка се имат в предвид случаите на изхвърчането и, то трябва да се знае, че при периодичната и навременна смяна на гуменият и уплътнителен пръстен вероятността за изхвърчане се свежда да нула. Капачката трябва да влиза и излиза трудно от мястото си в противен случай уплътнителя и е за смяна!

 

P.S. На мен ми се струва, че говорим за двигателя като цяло независимо дали е карбуратор или инжекцион.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не питам за разликата между карбуратора и инжекциона. Съпоставям с другите мотори от този клас въобще, а не специално между карбуратор или инжекцион!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нали знаеш,че таз пластмасова капачка се втиква плътно а не се завърта.Самия гумен пръстен,който е сложен на тази капачка се свива от топлината и капачката не държи така добре.Оттам вече започва лека полека да омазнява и от вибрациите можеда изгубиш капачката.Виждал съм как самата капачка барабар с О - пръстена хлопат в отвора.Човека я беше продупчил в периферията и вързал за мотора подобно на онези черните гумички за запушване на сифоните.Така съм направил и аз.Онзи ден смених само О-пръстена и сега е много по-добре от преди.А пръстена издържа малко - някъде около година.Оправия няма.

А относно мотора - направили са го шумен,защото е било комунизъм и никой не е имал смелостта и дързостта да стане и открито да заяви че не му харесва нещо.А по времето когато е бил създаден,никой не е предполагал че този мотор ще се монтира и след 40 години,камо ли някой да има претенции колко е шумен.Тук ситуацията с усъвършенстването на мотора е същата както при усъвършенстването на Лади -те през годините - 0!Аз си мисля,че е закъсняло модернизирането в заводите едно време,по-точно то е било спънато от началото на демокрацията.VW правят сделката,но явно не инвестират веднага.И какво се получава - заводите работят и продължават да бълват 1.3 мотори,защото за тях имат матрици и т.н..И в един момент се оказва,че през 94-та се спират от производство Фаворит/Форман и излиза Фелиция.Само че има много 1,3 мотори и се налага да се пласират.Пробутват ги в купе на Фелиция.Така чак до 2001 година.Праят някви си там изменения и мотора става 1.4.Слагат го на Фабия,та дори и на Октавия.Не ги е срам! smile091

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

О пръстена струва стотинки в ЕТ и аз от 2001г. до сега съм го сменял веднъж и не съм имал проблем с изхвърчане. Не го броя за проблем.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... Значи, истината е, че като цяло мотора е доста шумен и как и защо са го направили толкова шумен, да се чудиш?

Колега, мисля че преди година в една тема казваше, че ти е шумен мотора. Там ти писах, че е от веригата/надявам се, не съм го чул/. Взе ли някакви мерки? Явно- не, щом се е раздрънкал още.

 

Въобще не е шумен мотора. Ако всичко е наред - нова верига, правилно регулирани клапани, бутални болтове, не можеш да го чуеш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А маслото се долива направо в горивния резервоар,нали?

Ако всеки месец ще развивам и завивам болтове,че да си долея-не,мерси,няма нужда.

 

Колеги,тоя дивак нитро ли слага на тоя двигател,нещо има и покрай разпределителния вал-бая преработка е правена,той затуй си свирка за капачката значи :roll: :-k

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А маслото се долива направо в горивния резервоар,нали?

Ако всеки месец ще развивам и завивам болтове,че да си долея-не,мерси,няма нужда.

 

Колеги, купете си по един нов уплътнител за капачката и проблем НЯМА.

Изместваме темата, за капачката вече е ясно, дайте други коментари за двигателя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хубав,ама .....слабичък.Ако му дадеш повече зоб,понавървява,ама и здраво харчи.

Карбураторът е приемливият за поддръжка вариант.MPI-окей,ама скъпичко идва при повреди.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хубав,ама .....слабичък.

 

Не е толкова слаб, като за 1.3 дърпа много доволно .. поне мойта е стрела :mrgreen:

Тъй като не ме слуша главата съм е гонил на 1ва, 2ра и 3та в критикала (8.000об,/мин) на газ и мога да кажа, че се представя добре :mrgreen:

Изпъвал съм и я на 5та колкото може и стигна едва 160 на газ, а на бензин 170 при положение, че и пише 180 :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Слабичък , ама с нисък данък , па и поддръжката му не е кой знае каква философия и е за жълти стотинки и на път няма да те остави .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Слабичък , ама с нисък данък , па и поддръжката му не е кой знае каква философия и е за жълти стотинки и на път няма да те остави .

 

И не харчи кой знае колко при добра поддръжка! smile168

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хубав,ама .....слабичък.

 

Не е толкова слаб, като за 1.3 дърпа много доволно .. поне мойта е стрела :mrgreen:

Тъй като не ме слуша главата съм е гонил на 1ва, 2ра и 3та в критикала (8.000об,/мин) на газ и мога да кажа, че се представя добре :mrgreen:

Изпъвал съм и я на 5та колкото може и стигна едва 160 на газ, а на бензин 170 при положение, че и пише 180 :mrgreen:

С тези пушроди над вала 8000RPM ми звучат като желание да си видиш клапаните ОТВЪН. Качи се на Сузуки 1.3 да се видиш у стрела :) Пак казвам - безпроблемна е количката, но е много морално остаряла. Предимството на веригата, е че може да изчака, ако нямаш в момента пари да я обслужиш. Не е като ремъка, който не търпи отлагане. Шума не ми пречи - пускам си ЦД-то. За млад шофьор и втора кола е идеална - евтина поддръжка, нисък данък, поносим разход на гориво, надеждна! Тя предлагаше най-високо отношение качество/цена когато беше купувана преди 6 години. Проблемите за 50000 от общо 80000км пробег бяха:

Слаби задни спирачки-неразрешен!

Термостат-сменен с качествен такъв-40лв-забравен!

Температурен датчик-сменен с алтернативен такъв-30лв-забравен!

Водна помпа-сменена с оригинална-около 100лв-забравен!

Повредена обтягаща ролка при ремонта на помпата от некадърни майстори-140лв-забравен!

Някакъв семеринг духаше масълце-20лв!

Пистов ремък и паразитна ролка - 60лв!

Зацапан хол датчик и МАП - безплатно!

Останалото са свещи, масла, филтри, антифриз, накладки, малко боя-че леко се блъсна в една каруца :)!

Колата дава достатъчно, за това което взима! Не ме разбирайте погрешно! Препоръчвам я!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хубав,ама .....слабичък.

 

Не е толкова слаб, като за 1.3 дърпа много доволно .. поне мойта е стрела :mrgreen:

Тъй като не ме слуша главата съм е гонил на 1ва, 2ра и 3та в критикала (8.000об,/мин) на газ и мога да кажа, че се представя добре :mrgreen:

Изпъвал съм и я на 5та колкото може и стигна едва 160 на газ, а на бензин 170 при положение, че и пише 180 :mrgreen:

Ти си с най-бързия сериен разпределителен вал за тия мотори ама 8000 оборота на 3-та не са много за вярване [-X .Сериозно ли ги прави? Главата шлайфана ли е? Стандартните 54 кончета не могат да бягат толкова,даже след 5000 об/мин мощността ти доста стръмно следва да падне надолу.....ако е истина,браво!Късметлия момче с фаворит s_flag

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^^ Попринцип, знам че не е хубаво да влиза в тия обороти, исках само да е вида един вид как се представя .. иначе да, направи си ги, главата не е шлайфана и конете са 60 мисля или 65 май. Не е карбуратор, а моноИ. След това от пада много , на 4та стига до 5.500об/мин , а на 5та 4.200 което е MAX speed :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.