Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Слаб акумулатор - повишен разход?


ikonoma

Recommended Posts

Здравейте,

 

блъскам си главата над следния факт: акумулатора ми не е първа младост на Фабията. Струва ми, се че гори леко в повечко. Например ходих до В.Търново и обратно, карах като пенсионер, повече от 90 не помня да съм вдигал, по баирите не я напъвах и ми отчета 4,3.

След като няколко пъти сутрин хидравликата не се включваше веднага след запалване на двигателя установих, че акумулатора е слаб и взема силиците на алтернатора. Т.е. поради голямата консумация заряда влиза в норма след няколко секунди. Иначе си държи стабилно 14,4 V. Измерих гъстотата, която се оказа ниска. Заредих акумулатора и всичко влезе в норми, проблемите с хидравликата се решиха. А сега какво открих: пътувах по същия маршрут и колата ми даде 3,9 при доста динамично каране 100-120 на места.

 

Имам две версии: или компа се е ресетнал, или заредения акумулатор товари по-малко алтернатора, което намаля разхода с половин литър. Коя според вас е вярна? Ако проблема е в акумулатора ще го сменя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честно да ти кажа едва ли е от акумулатора.Дори разреден,същия не може да окаже такова влияние.Просто зарядния ток не може да скочи много.Ще скочи,но за няколко секунди.После намаля.Щом акумулатора ти е стар се получава следното - започва да не държи дълго напрежение,капацитета му е намалял неколкократно и вътрешното му съпротивление се покачило.Такъв акумулатор,дори да успее да завърти стартера,след това не дърпа голям заряден ток,защото вътрешното съпротивление му е увеличено.Бързо вдига напрежение,но това е защото капацитета му е много намалял.След изключване на двигателя напрежението бързо пада.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Скапан акумулатор <=> високо вътрешно съпротивление <=> нисък заряден ток.

 

Демек хубавия акумулатор дърпа много ток при заряд (ако има кой да му го даде). Скапания - НЕ. Изключваме варианта ако е дал на късо, защото твоя очевидно не е такъв.

 

Няма по-голям стрес за един акумулатор от това да запалиш сутрин в студа дизеляк. Това значи голям ток, демек съпротивлението му е малко (капацитета е малко по друга бира). Щом прави това - акумулатора ти е ОК. Когато спре да пали сутрин - изхвърляш го. Толкоз за акумулатора, не обвинявай него.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

 

блъскам си главата над следния факт: акумулатора ми не е първа младост на Фабията. Струва ми, се че гори леко в повечко. Например ходих до В.Търново и обратно, карах като пенсионер, повече от 90 не помня да съм вдигал, по баирите не я напъвах и ми отчета 4,3.

След като няколко пъти сутрин хидравликата не се включваше веднага след запалване на двигателя установих, че акумулатора е слаб и взема силиците на алтернатора. Т.е. поради голямата консумация заряда влиза в норма след няколко секунди. Иначе си държи стабилно 14,4 V. Измерих гъстотата, която се оказа ниска. Заредих акумулатора и всичко влезе в норми, проблемите с хидравликата се решиха. А сега какво открих: пътувах по същия маршрут и колата ми даде 3,9 при доста динамично каране 100-120 на места.

 

Имам две версии: или компа се е ресетнал, или заредения акумулатор товари по-малко алтернатора, което намаля разхода с половин литър. Коя според вас е вярна? Ако проблема е в акумулатора ще го сменя.

 

 

вероятно акумулатора ти е само разреден,а при по-ниско напрежение искрата е по-слаба и от там вдига разхода

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чакайте малко!

 

Акумулатора го ползвате само за палене! После каква роля играе той - безполезен товар. Работата на мотора как може да се влиае от него? Ако нямам акумулатор и запаля на скорост и карам без него, каква ще е разликата?

 

А на колегата фабията е и дизел, демек няма бубини, свещи, искри и т.н...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чакайте малко!

 

Акумулатора го ползвате само за палене! После каква роля играе той - безполезен товар. Работата на мотора как може да се влиае от него? Ако нямам акумулатор и запаля на скорост и карам без него, каква ще е разликата?

 

А на колегата фабията е и дизел, демек няма бубини, свещи, искри и т.н...

 

 

 

извинявам се,в бързината съм я объркал с бензинка !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разредения акумулатор е консуматор на ток,а този ток го прави алтернатора. Ей за тва му е харчила повече колата на иконома с разреденото аку,щото алтернатора е бачкал на макс и спъвал с няколко кончета мотора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След запалване цялата инсталация се храни от генератора, няма как разхода да има общо с паднал акумулатор. Може да се усеща спад на напрежение по работата на някои уреди и електроники да се влияят от него след запалване, понеже тогава генератора набива по-голям ток в акумулатора но минута-две след това напрежението и тока са в ритъм дори и с най-скапания акумулатор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Подобен проблем имах и аз, само че беше ми изгоряло някакво реле на генератора,съответно подава по-слаб ток на свещите и искрата и колата(1.8 20V) не вървеше и гореше много.

С "печките" незнам как е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма как разреден акумулатор да води до по висок разход (на дизел).

 

1. Не можете да претоварите алтернатора, колкото и гладен да е акумулатора. Тока на заряд е ограничен и стойностите не са високи.

 

2. Голям заряден ток (относително голям) гълта ЗДРАВ и РАЗРЕДЕН акумулатор. Тази комбинация в изправен автомобил не се среща често :)

 

Т.е. търсете проблема другаде. Щом акумулатора може да завърти дизел при ниски температури - значи е ОК. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма как разреден акумулатор да води до по висок разход (на дизел).

...

 

[-X

 

Разреден акумулатор означава, че ще се зарежда. Щом се зарежда значи харчи ток. Щом алтернатора произвежда, значи товари. Щом товари значи че двигателя се върти по-тежко. Щом се върти по-тежко значи че ще харчи повече.

 

Ако не вярваш направи следния експеримент - на загрял двигател на място си гледай моментния разход. След това пусни всички консуматори (светлини, натисни спирачката, пусни отоплението на задното стъкло, и т.н.) и виж с колко се вдига разхода.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да извинявам се, аз съм се заблудил. Сега говорих с хора на които това им е бизнеса. Аз мислех, че има някакъв ограничител на тока в цялата зарядна система, а то нямало.Що няма не ми е ясно, явно има причина да го направят така. Както и да е.

 

Значи при ЗДРАВ и РАЗРЕДЕН акумулатор, зарядния ток черпен от алтернатора може да е наистина много голям и да натовари яко алтернатора, респективно цялата ел. система на колата да има проблеми. Което автоматически би повишило и разхода. Случвало се даже при нов и тотално разреден акумулатор алтернатора да пече като печка. Пак да намекна - ЗДРАВ и сериозно разреден.

 

Важното уточнение тук е, че говрим за ЗДРАВ и РАЗРЕДЕН акумулатор. Демек ако го прави, значи акумулатора е в добро здраве. Другия вариант е да е окъсил тотално, ама това е друга бира.

 

При нормална експлоатация на здрав автомобил обаче до тази ситуация (ЗДРАВ и РАЗРЕДЕН) не би трябвало да се стига. От магазина го дават зареден, колата си го подържа зареден. Ако се случва - или колата има някаква сериозна консумация на празен ход или алтернатора не зарежда като хората.

 

Т.е. на първо четене, аз пак не бих набедил акумулатора в конкретния случай.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато бях с музиката ми е давало 1.0 - 1.5 литра + разлика. Така, че е много вероятно това да е причината.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато бях с музиката ми е давало 1.0 - 1.5 литра + разлика. Така, че е много вероятно това да е причината.

особено ако имаш и туба и усилвател :-k

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Логически и според законите на физиката колегата PRR е прав, но според мен стойностите на практика са незабележими. Лесно може да се прецени за да се добие мощност 200 или 500 вата + загубите каква част от енергията на 50 киловатов мотор е това.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма как разреден акумулатор да води до по висок разход (на дизел).

...

 

[-X

 

Разреден акумулатор означава, че ще се зарежда. Щом се зарежда значи харчи ток. Щом алтернатора произвежда, значи товари. Щом товари значи че двигателя се върти по-тежко. Щом се върти по-тежко значи че ще харчи повече.

 

Ако не вярваш направи следния експеримент - на загрял двигател на място си гледай моментния разход. След това пусни всички консуматори (светлини, натисни спирачката, пусни отоплението на задното стъкло, и т.н.) и виж с колко се вдига разхода.

 

Тук си прав,но влиянието е далеч по-слабо от колкото си мислиш.Дори алтернатора да е от мощните - 14V 120A например,ако бъде натоварен на максимум,от двигателя ще бъде отнета мощност едва 2,30 конски сили,което няма да доведе до повишаването на разхода чак с 0,5л./100км.Аалтернатора на колата ти далеч не е бил натоварн с такава мощност.Така че като ти писах в самото начало на темата,проблема не е от акумулатора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, малко е субективно, но може да се направи засичане с изключен реле регулатор. Просто друго логично обяснение не намирам, а едва ли е съвпадение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Логически и според законите на физиката колегата PRR е прав, но според мен стойностите на практика са незабележими. Лесно може да се прецени за да се добие мощност 200 или 500 вата + загубите каква част от енергията на 50 киловатов мотор е това.

 

66kw е *максималната* мощност. На празен ход и без консуматори на двигателя са му необходими 1-2KW за да работи. И тези 200 или 500 W вече стават сериозен процент. Факт е че при мен на празен ход без консуматори двигателя харчи 0.4l/h. При запалени фарове, пуснато отопление на задното стъкло, работещ вентилатор на парното и натисната спирачка разхода скача до 0.8l/h.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Склонен съм да вярвам, че това отклонение може да е и от по-ниското напрежение на празен ход. Електрониките са способни на такива работи. Все едно при такова положение теоретично има увеличен разход, но на практика това са дребни сметки.

...На празен ход и без консуматори на двигателя са му необходими 1-2KW за да работи.

[-X Едва ли и 50 вата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...
...На празен ход и без консуматори на двигателя са му необходими 1-2KW за да работи.

[-X Едва ли и 50 вата.

 

За последно - само триенето на ремъците (който е учил механика, знае колко ниско КПД имат) е далеч над това. А имаш маслени помпи, водно помпи, серво, вакуум помпа, алтернатор, триене в цилиндрите, триене в кобилиците, ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да бе 50 вата, още малко и на миливати ще отидете...

Един двигател поддържа на празен ход температурата си от около 90 градуса, че и перка на радиатора включва.

Това са около 10 литра течности и още стотина кила метал.

Смятайте колко вата трябват за тази работа, май са дори малко повече от 1-2 kW.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Умиращата клетка действа като съпротивление, грее и понижава напрежението, а алтернаторът се товари, защото трябва да достигне 14.4 V.

Напълно споделям логиката на PRR. За поддържане на 80 км/ч едва ли са необходими повече от 15-20 kW и при само 1 kW допълнително натоварване, ей ти 5-6-7 % увеличаване на разхода smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Умиращата клетка действа като съпротивление, и повишава напрежението smile049 .

Би трябвало да не товари алтернатора, защото бързо достига напрежението на изключване на регулатора...

---

Има един рядко срещан дефект при акумулаторите, при който може да се получи натоварване (На нашето Пежо му се случи след лек удар).

Това става, когато в следствие на сътресение (дупка, удар, и т.н.) от плочите се отделя проводим материал, който се утаява на дъното, където окъсява плочите.

Това е за мен обяснението на този случай.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Умиращата клетка действа като съпротивление, грее и понижава напрежението, а алтернаторът се товари, защото трябва да достигне 14.4 V.

 

Колега ти обърна закона на Ом с хастара наопаки.

Как така повишеното съпротивление ще товари повече :) Много съпротивление, значи малко ток.

Точно обратното е - скапан акумулато (такъв с голямо съпротивление) не товари алтернатора. Здрав и разреден акумулатор товари алтернатора.

 

...където окъсява плочите...Това е за мен обяснението на този случай.

 

как си обясняваш тогава факта, че колата пали?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.