Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-club-bulgariatraxxas

Глезотийки с климатроника (недокументирани ф-ий при О2)


Guest simostoi4ev

Recommended Posts

Много отдавна чета форума, но да призная само го чета, а не пиша! Та сега вече се реших и то за сефте с една много полезна инфо за тези от нас с О2 и климатроник! В темата на VAG-COM някой се опита да подскаже нещо за функций и диагностика през климатроника ама нещо не се получи та ето я цялата схема в пълен вид! Всичко е пробвано от мен тази сутрин и работи перфектно, така че преди някой да каже, че не става да прочете хубаво. Темата е мн. полезна, защото ще може да видите данни за скороста, обороти на двигателя, темп. на двигателя, обороти на компресора на климатика и вътрешна темп. в колата и всичко това на десния дисплей на климатроника... Това и мн. други неща стават по следния начин:

 

1. За да влезете в този режим на климатроника натискате и задържате ECON и горния десен бутон от четирите за посоките на въздуха (в дясно от този за рециркулация на въздуха в купето). За да разберете, че сте влязли в режима - ще видите невиждани символи на двата дисплея - това значи, че сте вътре.

2. Този режим е с 31 глави, всяка с по 6-7 подглави. С въртока за смяна на темеператърата на водача (левия) се сменят основните глави 00,01,02 и така до 31, а въртока за регулиране на въздуха (средния) се сменят подглавите - 001,002 или 021, 022 и т.н. като третата цифра е с малък шрифт и индикира подглавата!

3. На десния дисплей се индикират само показанията на всяка подглава, а десния върток не служи за нищо.

4. Сега остана само да ви постна кое какво значи и темата е приключена!

5. Това са само показания и инфо от двигателя и други датчици от колата - нищо не може да се промени - така че кефете се на воля и човъркайте! :)

 

Ето и кое какво значи:

 

Main channel: 0 - System data

0 Number program

1 Left ERL

2 Skillful ERL

3 Point of job accensione/avvio

4 I recirculate automatic rifle (motor)/I recirculate automatic rifle Bit

5 Heating from active detention

6 Air Quality (7 = fresh air)

7 Deriving

8 Acronym country

9 Sensor zone head

 

Main channel: 1 - UIF

0 Inner temperature (°C)

1 Surface Temperature (°C) (I think it means external)

2 Temperature piastrine in platinum (°C)

3 Corrector piastrine in platinum (°C)

4 Uif-Sonnenint

5 Corrector radiation (°C)

6 dynamic corrector (°C)

7 OrrettoreC I recirculate (°C)

8 thermal corrector (°C)

9 Compensation ignition (°C)

 

Main channel: 2 - Sensor radiation SX

0 Radiation not delayed (W/m2)

1 Corrector radiation for regolator temperature (W/m2)

2 Corrector radiation for impeller (W/m2)

3 Value TO

 

Main Channel: 3 - Sensor radiation DX

0 Radiation not delayed (W/m2)

1 Corrector radiation for regolator temperature (W/m2)

2 Corrector radiation for impeller (W/m2)

3 Value TO

 

Main Channel: 4 - External Temperature

0 External temperature (°C)

1 Temp. External line CAN (°C)

2 Temperature inhaled air climate (°C)

 

Main Channel: 5 - Theoretical temperature SX

0 Theoretical Temp. air in escape SX (°C)

1 Theoretical difference between temp. and temp. effective (°C)

2 Value regulation the sx. (½% )

3 Pi-Stell-Max (½%)

4 Defrost SX

 

Main channel: 6 - Found temperature SX

0 Temp. Found SX (°C)

1 Temp. Feet SX (°C)

2 Temp. Facade SX (°C)

 

 

Main channel: 7 - Theoretical temperature DX

0 Theoretical Temp. air in escape DX (°C)

1 Theoretical difference between temp. and temp. effective DX (°C)

2 Values of regulation regolator (½% )

3 Pi-Stell-Max (½% )

4 Defrost

 

Main channel: 8 - Found temperature DX

0 Found Temp. air in escape DX (°C)

1 Temp. Feet (°C)

2 Temp. Facade (°C)

 

Main channel:9 - Theoretical temperature evaporator

0 Theoretical temperature evaporator (°C)

1 Theoretical difference between temp. and temp. effective evaporator (°C)

2 Values of regulation evaporator (5mA/Dig)

3 Modality Regolator evaporator (you see under)

 

Main channel: 10 - Effective temperature evaporator

0 Effective temperature evaporator (°C)

1 Pressure coolant climate (bar)

2 Medium temperature coolant climate (°C)

 

Main channel:11 - Climate control compressor

0 Power theoretical electrical worker

1 Power effective electrical worker

2 Power electrical worker max

3 Kompressor PWM (0... 200) (Dig)

4 Power electrical worker offset compressor

5 Values power electrical worker

6 Code disinserito compressor (you see system)

 

Main channel:12 - Climate control impeller

0 Theoretical tension of the electric impeller (V)

1 Manual regulation

2 Code anomaly

3 Reduction impeller (V)

4 Impeller offset (0.1V)

 

Main channel: 13 - Temperature bocchette air SX

0 Formattato theoretical value (%)

1 Real theoretical value temp. Bocchette sx.(Dig)

2 Confirmation el. temp. Bocchette sx (Dig.)

3 The maximum limit temp. Bocchette sx. (Dig)

4 Limit min. temp. Bocchette sx. (Dig)

 

Main channel: 14 - Temperature bocchette air DX

0 Formattato theoretical value (%)

1 Real theoretical value temp. Bocchette dx (Dig)

2 Confirmation el. temp. Bocchette dx (Dig)

3 The maximum limit temp. Bocchette dx (Dig)

4 Limit min. temp. Bocchette dx. (Dig)

 

Main channel: 15 - Piedi/centrale temperature bocchetta

0 Formattato theoretical value (%)

1 Real theoretical value temp. Bocchetta centers them (Dig)

2 Confirmation el. temp. bocchetta centers them (Dig)

3 The maximum limit temp. bocchetta centers them (Dig)

4 Limit min. temp. bocchetta centers them (Dig)

 

Main channel:16 - Defrost Shovel

0 Formattato theoretical value (%)

1 Theoretical value real Defrost shovel (Dig)

2 Confirmation el. Defrost shovel (Dig)

3 Limit maximum Defrost shovel (Dig)

4 Limit min. Defrost shovel (Dig)

 

Main channel: 17 - Shovel I recirculate inner

0 Formattato theoretical value (%)

1 Theoretical value real shovel I recirculate (Dig)

2 Confirmation el. shovel I recirculate (Dig)

3 Limit maximum shovel I recirculate (Dig)

4 Limit min. shovel I recirculate (Dig)

 

Main channel: 18 - Shovel cold air

0 Formattato theoretical value (%)

1 Theoretical value real Shovel cold air (Dig)

2 Confirmation el. Shovel cold air (Dig)

3 Limit maximum Shovel cold air (Dig)

4 Limit min. Shovel cold air (Dig)

 

Main channel: 19 - Data Motor

0 Vehicle velocity (km/h)

1 Vehicle velocity (Mph)

2 Motor temperature (°C)

3 Engine speed (RPM)

4 Air con compressor speed (RPM)

 

Main channel: 20 - Data sent by CAN

0 Additional heating (upon request) (1 = on)

1 Confirmation el. PTC (1 = on)

2 Power el. effective PTC

3 % air demanded from radiating climate (%)

4 Relationship % of radiating peak air (%)

5 No performance demanded to the disp. of heating (1=no performance heating)

 

 

Main channel: 21 - Ripartitore of air Climate

0 Defrost (%)

1 Facade (%)

2 Feet (%)

3 Bocchetta areazione (%)

4 I recirculate fresh air/cleaned up (+ bocchetta...) (%)

5 Appraisal sensor (%)

 

Main channel: 22 - Data timer

0 Period of pause (min)

1 Motor operating time (sec)

2 Operating time with inserted key (Sec)

 

Main channel: 23 - Special channel

0 Sensor inner lighting system (Dig)

1 Air quality sensor

 

Main channel:24 - Version software

0 Development state

1 Software version

2 Type SW

3 Keep Frozen (0/1 = Values of refrigeration come maintained ad.eccezione.della Diagnosis )

4 Version K Matrix

5 EEP- Testflags

6 It codifies Vag (2)

 

Main channel: 25 - Test channels

1 - 9

 

Main channel: 26 - Parameters for surveys on crystals

0 Delay (sec)

1 Passo/udm (digit)

2 The minimal limit (digit)

3 Limit max. (digit)

4 Passo/udm on HellaKit

 

Main channel: 26 - Bocchetta direct areazione

0 Formattato theoretical value (%)

1 Theoretical value real Bocchetta direct areazione (Dig.)

2 Confirmation el. Bocchetta direct areazione (Dig.)

3 Limit max. Bocchetta direct areazione (Dig.)

4 Limit min. Bocchetta direct areazione (Dig.)

 

Main channel: 28 - Umidita

0 Theoretical Umidita (%)

1 Relative Umidita on temperature UIF (%)

2 Temp. Crystals WSS (°C)

3 Temperature condensation point (°C)

4 Difference temperature of the melting point (°C)

 

Main channel: 29 - Crude values umidita

0 Temp. Crystals, corrected (°C)

1 Temp. Crystals, not corrected (°C)

2 Sensor umidita (%)

3 Temperature sensor (°C)

4 Temperature condensation point (test measure) (°C)

5 Code anomaly

 

Main channel: 30 - Values indicated to you umidita

0 Value sensor termofilo (Dig.)

1 Temperature rif. termofilo (Dig.)

2 Periodic duration umidita (10 (to the power of -4) sec)

3 Temp. Reference umidita (Dig.)

4 Umidita Rel. on the sensor (%)

5 Temperature sensor umidita (°C)

6 Temperature crystals (not corrected) (°C)

 

Особено интересно е глава 19 с инфо за колата като:

-подглава 0 е скорост в км/ч

-подглава 1 е скорост в мили/час

-подглава 2 е температура на двигателя

-подглава 3 е обороти на двигателя (закръгля ги през 100 об. - все е нещо :))

-подглава 4 е обороти на компресора на климатика

 

Не че другите не са интересни, но мисля че тези ще са за най-голяма аудитория!

 

Друго мисля полезно и познато, но все пак да припомня за климатроника:

 

Задръжте AUTO и ECON бутони за да обърнете показанията на климатроника от Целзий във Фаренхайт и обратно!

 

Мн. ме дразни жена ми като си разбута температурата от нейната страна и тогава аз като мръдна мойта температура нейната не е синхронизирана с мойта, та ако задържите бутона AUTO за 3 секунди - отново сте синхронизирали двете зони без да сте рестартирали автомобила :)))

 

Айде със здраве!

 

Казвам се Симо, карам О2 1,9 TDI PD DSG и пия бира... :)

 

За въпроси 0888551221 :)

 

P.S. Бат Сами - веднъж и аз да дам нещо полезно на аудиторията, а не само да питам ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, като типичен българин казваш "Мен за ко ми е туй". Еми като не ти трябва не го пробвай и не пиши! Уважавай труда на другите. Сигурен съм, че много хора без макси дот дисплей искат дигитален спидомер, който е доста по точен от този на таблото и винаги дава разлика, също така и точна инфо за темп. на двигателя. Темата е полезна, като не ти е полезна - не чети! s_flag

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси! Да ти кажа това е някакъв частичен превод от испански на английски. В момента в който намеря оригинала на английски ще се опитам да го преведа на бг. От пробите днес и прочетеното из форумите излиза, че скоростта е истинската , а тази на аналоговия дисплей е леко завишена, което съм го забелязъл още при засечка с GPS. Също така температурата на двигателя има разлика поне при мен от 8-9 градуса. Може би датчика подава по вярна инфо на дисплея. По запознатите да кажат...! За скоростта съм сигурен. Интересно е също, че оборотите на компресора на климатика са по високи от тези на двигателя с около 200-300 - карам по спомен. Излизат и температура на въздуха в купето. Абе има какво да се види...

 

Утре ми пристига и кабела за VCDS от сайта на програматор. Някакви отзиви за него...?!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За скоростта и температурата са отдавна известни факти, вероятно е правено от потребителска гледна точка.

 

Относно кабела - работи си. Само не ъпдейтвай и не пробвай с други версии на софтуера.

 

Иначе и от мен браво. Е ако можеше така да се гледат и други параметри щеше да е екстра - например налягане на турбината, температура на маслото, дебитомера.... Ама и това е нещо.

 

Аз затова мисля да си взема един bluetooth OBD адаптер, че е неудобно винаги да влачиш лаптопа.

 

Абе при старите климатроници (О1) нямаше ли чалъм да се видят и грешките на ECU-то?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пробвах го и става! СУпер колега благодаря за инфото, то явно по-новите коли като цяло я имат тази функция. На опел също го има и показва същите неща!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

стана дума за Макси дот -дисплея., ще подскажете ли как се активира дигиталния спидомер...

и аз съм забелязал, че другият отчита по-висока скорост...???

карам Скаут от януари 2008

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 седмици по-късно...

Колега, пусни, моля те, оригинала на испански, че тоя превод на английски май е машинен и на места е адска каша.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, пусни, моля те, оригинала на испански, че тоя превод на английски май е машинен и на места е адска каша.

 

Щом си добре с испанския трябва да те бива и с "френския" :D , макар че откривам доста испански думички и в този френски пост. Явно всички се базират на испански първоизточник :

 

 

 

Les codes cachés du Climatronic

 

Voici comment faire un reset de climatisation: un appui simultané sur les boutons ECON + diffuseur de tête pendant 5s. Attention, les afficheurs perdent la boule pendant 10 secondes environ.

 

 

 

Autres astuces

 

Il y a aussi ECON et "Air vers l'avant" qui noircit l'ensemble des 2 afficheurs de température... Pas très utile, sauf pour vérifier que les digits fonctionnent correctement !

 

 

 

 

Pour avoir la température passager identique a la température conducteur en ne tournant que la molette conducteur il faut appuyer 3 à 5 seconde sur AUTO. Et pour revenir en arrière il suffit de changer la température coté passager.

 

 

 

Utilisation des "codes" du climatronic:

 

Il faut appuyer sur ECON et "Air vers le haut" en même temps, après tu utilises le réglage de la température à gauche et le réglage de ventilation à droite pour sélectionner la fonction que tu veux surveiller... la valeur de la fonction en question s'affiche à droite !

 

 

 

 

 

 

Enfin voici les codes en attendant une traduction plus juste.

 

0 Données du système (réglage de la température à gauche)

0 Nombre programme Dig. (réglage de la température à droite)

1 ERL sinistre Dig.

2 ERL droite Dig.

3 Point de travail allumage/j'entame Dig.

4 Ricircolo automatique (motrice)/Ricircolo automatique Bit Dig.

5 Chauffage en tant qu'arrêté j'active Dig.

6 Qualités air

7 Dérivé Dig.

8 Sigle pays Dig.

9 Capteur zone teste °C

 

1 UIF (réglage de la température à gauche)

0 Température interne °C (réglage de la température à droite)

1 Température superficie °C

2 Température piastrine en platine (?) °C

3 Correcteur piastrine en platine (?) °C

4 uif-Sonnenint (?) Dig.

5 Correcteur rayonnement (?) °C

6 correcteurs dynamiques °C

7 Correcteur ricircolo °C

8 correcteurs thermiques °C

9 Compensation allumage UIF °C

 

2 Capteur rayonnement SX

0 Rayonnement non tardé (?) W/m2

1 Correcteur rayonnement pour régulateur température W/m2

2 Correcteur rayonnement pour ventilateur W/m2

3 Valeur à Dig.

 

3 Capteur rayonnement DX

0 Rayonnement non tardé (?) W/m2

1 Correcteur rayonnement pour régulateur température W/m2

2 Correcteur rayonnement pour ventilateur W/m2

3 Valeur à Dig.

 

4 Température Extérieure

0 Température extérieure °C

1 Temp. Extérieure ligne CAN °C

2 Température air aspiré climat °C

 

5 Température théorique SX

0 Temp. théorique air en sortie SX °C

1 Différence parmi temp. théorique et temp. effective °C

2 Valeur régulation le sx. ½ % /Dig

3 pieux-Stell-Max (?) ½ % /Dig

4 Defrost SX

 

6 Température remarquée SX

0 Temp. Remarquée SX °C

1 Temp. Pieds SX °C

2 Temp. Frontal SX °C

 

7 Température théorique DX

0 Temp. théorique air en sortie DX °C

1 Différence parmi temp. théorique et temp. effective DX °C

2 Valeurs de régulation régulateur ½ % /Dig

3 pieux-Stell-Max (?) ½ % /Dig

4 Defrost DX

 

8 Température remarquée DX

0 Temp. remarquée de l'air en sortie DX °C

1 Temp. Pieds °C

2 Temp. Frontal °C

 

9 Température evaporatore théorique

0 Température evaporatore théorique °C

1 Différence parmi temp. théorique et temp. effective evaporatore °C

2 Valeurs de régulation evaporatore 5mA/Dig

3 Modalités Régulateur evaporatore (tu vois en bas)

 

10 Température evaporatore effective

0 Température evaporatore effective °C

1 Pression je liquide réfrigérant climat bar

2 Températures moyen liquide réfrigérant climat °C

 

11 Compressore climat

0 Puissance électrique théorique mais

1 Puissance électrique effective mais

2 Puissance électrique max mais

3 Kompressor PWM (0… 200) Dig

4 Puissance électrique compressore offset

5 Valeurs puissance électrique

6 Code compressore disinserito

 

12 Ventilateur climat

0 Tensions électrique théorique ventilateur V

1 Régulation manuelle

2 Code anomalie

3 Riduction ventilateur V

4 Offset ventilateur (d'ici en en avant modalité automatique) 0.1V

 

13 Température bocchette air SX

0 Valeur théorique formattato %

1 Valeur théorique réelle temp. Bocchette sx. Dig.

2 Conferma el. temp. Bocchette sx. Dig.

3 Limite plus grand temp. Bocchette sx. Dig.

4 Limite min. temp. Bocchette sx. Dig.

 

14 Température bocchette air DX

0 Valeur théorique formattato %

1 Valeur théorique réelle temp. Bocchette dx Dig.

2 Conferma el. temp. Bocchette dx Dig.

3 Limite plus grand temp. Bocchette dx. Dig.

4 Limite min. temp. Bocchette dx. Dig.

 

15 Température bocchetta pieds/centrale

0 Valeur théorique formattato %

1 Valeur théorique réelle temp. Bocchetta centrale Dig.

2 Conferma el. temp. bocchetta centrale Dig.

3 Limite plus grand temp. bocchetta centrale Dig.

4 Limite min. temp. bocchetta centrale Dig.

 

16 Pelle Defrost

0 Valeur théorique formattato %

1 Valeur théorique réelle pelle Defrost Dig.

2 Conferma el. pelle Defrost Dig.

3 Limite plus grand pelle Defrost Dig.

4 Limite min. pelle Defrost Dig.

 

17 Pelle ricircolo interne

0 Valeur théorique formattato %

1 Valeur théorique réelle pelle ricircolo Dig.

2 Conferma el. pelle ricircolo Dig.

3 Limite plus grand pelle ricircolo Dig.

4 Limite min. pelle ricircolo Dig.

 

18 Pelle air froid

0 Valeur théorique formattato %

1 Valeur théorique réelle Pelle air froid Dig.

2 Conferma el. Pelle air froid Dig.

3 Limite plus grand Pelle air froid Dig.

4 Limite min. Pelle air froid Dig.

 

19 Données Motrices

0 Vitesses' km/h

1 Température motrice °C

2 Tours moteurs U/min

3 Tours compressore climat U/min

 

20 Données envoyées sur CAN

0 du Chauffage additionnel (sure demande)1 = inséré

1 Conferma el. PTC 1 = inséré

2 Puissance el. effective PTC à 3% air demandé radiatore de

clima%

4 Rapporto% de pic de l'air radiatore%

5 Aucune prestation demandée au disp. de chauffage 1=nessuna prestation chauffage

 

21 Ripartitore d'air Climat

0 Defrost% 1 Frontale%

2 Piedi%

3 Bocchetta areazione%

4 Ricircolo air frais/propre (+ bocchetta... ?) %

5 Évaluation sensore%

 

22 Données timer

0 Période de s'arrête min.

1 Temps de fonctionnement moteur S

2 Temps de fonctionnement avec clé insérée s

 

23 Canal spécial

0 Capteur éclairage interne Dig.

1 Capteur qualité air

 

24 Version software

0 État je développe

1 Version software

2 Type SW

3 Keep Frozen

4 Version K Matrix

5 EEP -Testflags

6 Codifica Vag (?) 2

 

25 Canali di prova

0 Canale 0

1 Canale1

2 Canale2

3 Canale3

4 Canale4

5 Canale5

6 Canale6

7 Canale7

8 Canale8

9 Canale9

 

26 Paramètres pour relevés sur les cristaux

0 Je tarde s

1 Pas/udm (?) digit

2 Limite minimo digit

3 Limite max. digit

4 Pas/udm sur HellaKit (?) 1=ein

 

27 Bocchetta areazione directe

0 Valeur théorique formattato%

1 Valeur théorique réelle Bocchetta areazione directe Dig.

2 Conferma el. Bocchetta areazione directe Dig.

3 Limite max. Bocchetta areazione directe Dig.

4 Limite min. Bocchetta areazione directe Dig.

 

28 Umidita

0 Umidita'22#teorica%

1 Umidita'relative sur la température UIF ? %

2 Temp. Cristaux WSS °C

3 Température je vise de condensation °C

4 Différence température du point de fusion °C

 

29 Valeurs brutes himidité

0 Temp. Cristaux, corrigée °C

1 Temp. Cristaux, non corrigée °C

2 Capteur umidità%

3 Température capteur °C

4 Température point de condensation (mesure d'épreuve) °C

5 Code anomalie

 

30 Valeurs indiquées vous himidité

0 Valeur capteur termofil oDig.

1 Temperatura rif. termofilo Dig.

2 Durée périodique himidité 10-4 sec

3 Temp. Référence himidité Dig.

4 Himidité Rel. sur le sensore%

5 Température capteur himidité °C

6 Température cristaux (non corrigée) °C

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е, братчеда знае испански, но и с френския ще се справим, имам и други роднини. Благодаря, като заприлича на превод, ще го постна тук.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес сравнявах показанията на температурата на ДВГ на таблото с тази на показанията на климатроника .

При 51'C показване по малкия дисплей - стрелката на таблото се отлепи. После стана обаче така : при достигане на 90'C на стрелката - дисплейчето показваше 70'C и продължаваше бавно да расте ...Така след доста време успях да достигна 84 ' C . При последвало надолнище спадна на 78'C. Показанията на стрелката не мърдаха от 90'C.

Изводът е , че на таблото се показва само приблизително - за спокойствие на водача . :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.