Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Регулиране хлабината на клапаните на Felicia 1.3MPI


lent

Recommended Posts

Предстои ми утре да регулирам клапаните на колата.Регулировъчните стойности са ми ясни,но има една особеност.Двигателя е без делко.Досега при извършване на операцията върху 105/120 съм използвал електрическия метод посредством делкото,защото той е най-точен в гаражни условия.Сега обаче такова делко няма.Трябва ми достатъчно точно да определя къде е ГМТ.Има вариант да отвия свещите и да следя хода на буталото,посредством пъхната отвертка.

Превъртането на валовете ще става с вдигнато предно колело и вкл. на 5-та предавка.Или другия вариант е да се свали колелото заедно с предпазните ламарини и да се открие ремъчната шайба на коляновия вал.И да се върти тя чрез тресчотка и удължение.Само че не ми се вярва да е толкова лесно.

Та ми се иска ако някой има някакво предложение как да действам и как най-точно да се определи ГМТ на буталата да сподели smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С тресчотка на шайбата. Като свалиш свещите, лесно се върти мотора.

Бучи една отвертка. Виждал съм преди години, един майстор си имаше свирка с резба и я завиваше на мястото на свещта. Върти коляновия вал и като спре да свири свирката, значи е на ГМТ. ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ти,Жоро,така мисля и да направя.Поне засега не се сещам за друг вариант.Номера със свирката е интересен,но не разполагам с такава.Затова съм си подсигурил помощник.Той да върти,аз да гледам отвертката. :smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не ти трябва да знаеш кога е ГМТ за да регулираш клапаните ;)

Имаше една схема из книгите... Ако клапаните са номерирани условно последователно от едно до осем, то:

когато е отворен клапан 1 -> регулираш 8;

2 -> 7

3 -> 6

4 -> 5

5 -> 4

6 -> 3

7 -> 2

8 -> 1

Общо взето се помни много лесно ;) и няма нужда да ги регулираш в този ред, а гледаш кой е отворен в момента, регулираш съответния, превърташ малко и пак. Когато стигнеш до клапана, от който си почнал, си минал през всичките. Това е също така начина да ги регулираш с най-малко въртене на коляновия вал ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако се "редуват" клапаните на първи цилиндър - регулираш четвърти и обратно.Същото важи и за втори и трети.Да се "редуват".. значи да се повдигат и спускат леко.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ясно...засега нещата се отлагат за след 1-2 седмици.Ще имам в предвид описания метод. :smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямаш ли датчик на маховика ?

Сваляш го и виждаш къде е гърбицата и къде е вдлъбнатото ... на всеки цилиндър съответства гърбица от маховика и просто трябва да намериш коя е за първи цилиндър и след туй си караш поред на номерата .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.