Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-club-bulgariaskoda-club-bulgaria

Осма поредна титла за Льоб.


Цецо75

Recommended Posts

http://www.dnevnik.bg/sport/2011/11/11/ ... a_vuv_wrc/

 

Макар, че последния евент още не завършил, статистически Льоб вече е най-успешния пилот в автомоторните спортове. Осем поредни световни титли. Държи напрактика всички значими рекорди в рали спорта.

 

Един бивш регионален шампион по гимнастика, колоездач, с една френска кола (винаги е карал само Ситроен) винаги е имал един и същи навигатор. Направи за смях финландците. Още с влизането си почва да мачка безепелационно и до ден днешен е така. Единствения "не - скандинавец" побеждавал 2 пъти в Финландия, снежното рали Швеция. Буквално затри кариерите на безспорни майстори на волана като Грьохолм, Хирвонен и Солберг.

 

Ето и бигорафията му:

 

http://en.wikipedia.org/wiki/S%C3%A9bastien_Loeb

 

68 победи за 8 години в световния рали шампионат. Най - много победи в един сезон.

 

Той е единствения пилот в историята на рали спорта успявал да спечели абсолютно всички етапи от рали състезание (рали Корсика).

 

Не можем да не отдадем и дължимото на колата - Ситроен. Един от впечатляващите рекорди за тази кола е "Единствения автомобил който през цялото си съществувание (4 години) няма загуба на асфалт." Много трогателна сценка беше миналата година когато в последното състезание за C4 (Уелс), на предния прозорец на двата ситроена седеше надпис "Благодаря ти C4 WRC".

 

http://www.ewrc.cz/ewrc/image_browse.php?id=55774

 

 

 

smile126 smile126 smile126

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

http://img23.imageshack.us/img23/8144/sloebwrc1.jpg

 

 

smile126 smile126 smile126 smile126

 

да не забравяме как миналата година се завъртя нарочно пред феновете точно в Уелс. и то точно пред Българското знаме :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Велик е Льоб няма две мнения,психиката му е железна просто.

 

http://www.youtube.com/watch?v=8vxiXoQSVkQ

 

Ето и как стана шампион.Изгледайте клипа докрай на мен ми стана мъчно за Микко.Мен ми се искаше борбата да продължи докрай и Хирвонен да я спечели,но както казах вече Льоб е велик и психиката му е бетон.

 

Edit: Малко след като пуснах поста Себастиан Льоб катастрофира в прехода и отпада от Рали Великобритания.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

http://www.wrc.com/video/browse-all/vid ... /?vid=2410

 

Мдам тия англичани с тяхните педалски правила в уличното движение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

сега обаче ако ford се откажат, пак ще е интересно. всъщност и само две c3-ки да има, с такъв отбор шампионатът пак ще е интересен. ако пък ford останат и за тях карат ожие и латвала, аз се съмнявам, че латвала няма да е първи пилот. а може и да са равнопоставени с ожие, което пак ще е голямо шоу. остава и mini да се позасилят още малко и предстои купон...

:smt004

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хирвонен "подписа" още в понеделник.

 

Стратегията на Форд ще е: Ако дойде Ожие, няма да има 1ви и 2ри пилот, след първите 3-4 ралита вече ще се оформи отборната стратегия и кой да бъде фаворизиран. Все пак, всичко опира до пари!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То във Форд нещата са малко странни на фирмено ниво. Това се обуславя от факта, че не говорим за чисто заводски отбор. По същество Уилсън гледа да си продава колите, той не работи за реклама на марката. Така, че за него шампионска титла при конструкторите не е от първостепенно значение както за Ситроен. Ако има двама луди млади пилоти, които да показват зрелищно каране - още по-добре. Важното е Fiesta WRC да се харчи добре. Това обяснява и факта, защо има толкова много фордове в кралския клас и толкова малко Ситроени. На практика Ситроен нямат за цел да продават WRC модификацията, за тях това е реклама на марката като цяло. Ако някой страничен кара Ситроен, това е защото самите французи са пожелали това и имат някакви други договорки с него (Solberg). Докато Fiesta WRC може да си купи всеки който има пари. Същото е и с Минито, там пак си е частен тим. На практика единствения чисто заводски отбор е Ситроен, а след 2013 - ще има и VW.

 

Обаче:

 

1. Не е ясно дали Форд ще карат догодина въобще.

2. Не е ясно дали ще платят на Ожие за да отиде при тях.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... Ако има двама луди млади пилоти, които да показват зрелищно каране - още по-добре...
Тук малко не съм съгласен, защото през миналия и през този сезон на Латвала не един и два пъти му се наложи да изпълнява отборни заповеди, което според мен значи, че все пак имат някаква цел, колкото и да се правят...

 

2. Не е ясно дали ще платят на Ожие за да отиде при тях.
Аз сега се зачудих пък дали няма да придърпат Солберг - той така или иначе няма много пари и спонсори, шампион е и не се прави на звезда... Ще е много интересно...
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да за Латвала си прав. Ама от догодина много трудно ще накарат Латвала да кара като втори, който и да му е колега в отбора. :)

 

Иначе Солберг е малко особенна птица, той не е типичния наемен пилот. Кефи ме, че се раздава в рали спорта, но като цяло добрите му изяви от как Льоб го свали от върха са много епизодични. Той е и на възраст вече и ако въобще кара според мен ще си е като частник. Форд (ако въобще карат догодина) ще вземат по-скоро някой като Ожие, Сордо...

 

Аз лично залагам или на Ожие или на Остберг.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, Ожие ще кара Polo R WRC,но чак от 2013г.(2012г. няма да кара), което не е добре от зрителска гледна точка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И от негова гледна точка хич не е добре. Изпуска сезон. Незнам защо се е навил, явно VW дават големи пари, ама поне да го бяха пуснали да върти някоя "частна" Шкода С2000, за да не губи форма.

 

Дано поне М-Спорт да стартират догодина, та поне Латвала да кара. Че иначе да гледаме Лоьб и Мико да се возят в братско разбирателство в Ситроен ще е тотална скука. Мини все още не са реална конкуренция, Сордо засега поднеся изнененади само на асфалт.

 

Ожие е подписал с VW, Сордо уж има договор с Mini... Ще е интересно ако Ford останат, кой ще изберат...

 

Ако бях на Уилсон, щях да преследвам Остберг с договорче и химикалка. Ама според мен Уилсон има проблем с самата компания Форд в момента, мирише ми на опит на Форд да излезне от WRC, което ще е много жалко, от как го има WRC, почти неизменно Форд е там. Не, че е направил нещо кой знае колко запомнящо се де, но винаги е подържал конкуренцията. Стобарт вече изпаднаха зад борда, нич не ми се гледа WRC с 4-5 коли :(

 

Другата неизвестна е Пешо. И той не прави нищо запомнящо се в последно време, но пък е душата на ралито.

 

Това което е ясно за сега е, че Стобарт няма да карат въобще, Кими се връща в F1. Кен Блок - по добре да върви в цирка... Катареца Ал-атая е извадил дебела пачка и получава заводски Ситроен. Двете минита уж ще карат пълен сезон.

 

От 2013 изглежда вече да е по интересно - ще има два заводски отбора, което не се е случвало доста години... А като си спомня, че първия път като бях на Акрополис - Ситроен, Форд, Шкода, Субару, Сузуки, все заводски...отделно една камара частни, е не че бате Льоб не им набиваше канчетата и тогава, ама поне беше готино да гледаш повече и разнообразни коли...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен....без да съм чел и проучвал по въпроса: Ожие, едва ли нищо няма да прави през този сезон. Има поне 50 други шампионати където може да се включи.

Пример: Микелсен освен ИРС кара (спечели) Италианския макадамов шампионат. Отделно беше и по куп други ралита.

 

Относно маркетинговите стратегии: Никой не може да се сърди на Форд, че са избрали подобна схема. За Уилсън е важно да си продава автомобилите. След първото появяване на Хирвонен в ИРС ( мисля, че Монте Карло- спечелено) с Фиестата, през следваща седмица е имало около 200-220 поръчки на Фиеста С2000 на цена около 250-300евра. Не е никак лошо.

 

Ситроен са си избрали друг път. Нека не забравяме, че и те се бяха оттеглили за кратко и Себ караше за Кронос Ситроен, което си беше Австрийски отбор с френски служители!

Все пак не може само да инвестираш (Ред Бул- инвестира в много начинания. Ако някое не се окаже печелившо (едва ли), просто го приема като СКЪПА РЕКЛАМА) , всеки иска възвръщане на инвестициите и си прави много добре стратегията.

 

Именно поради тази причина, не мисля, че Форд ще се откажат. За тях е важно да са на сергията, иначе биха допуснали да ги изместят Мини, защо не и VW.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е то Уилсон едва ли ще се откаже да прави спортни коли. Но ако Форд са решили да излязат, Уилсон (М-Спорт) ще трябва да намери друг щедър спонсор и току виж направил нулев сезон. Защото не е тайна, въпреки че M-Sport развиват колите на Форд, големите пари ги плаща Форд. Също както BMW плаща на Продрайв да им развива Минито.

 

При Ситроен и VW е друга бира. Там директно си влиза завода със спортно поделение. VW се гласи да тресне доста внушително количество пари на масата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Oжие ще си кара другия сезон Фабия на VW Motorsport,Микелсен и той и доколкото разбрах дори ще бъдат заявени за SWRC,не като тази година когато караха за спорта.

 

"Ogier will drive one of the VW-entered Skoda Fabias in rounds of the 2012 WRC, and will also embark on world-wide testing for the VW Polo R WRC car, including altitude testing in Mexico."

 

"Nissen has also confirmed to iRally that Juho Hänninen is on his 'Watchlist' for the other seat in the main VW team for 2013, along with Andreas Mikkelsen, Kevin Abbring and Sepp Wiegand, and says he's under no illusions about the challenge of taking on Citroën and Ford in WRC."

 

Най-вероятно ще кара едната Фабия постоянно,а другата тези които са отсеяни от всичките пробвани тази година.Много се радвам за развитието на VW Motorsport,чакам с нетърпение 2013 ,че ми се повръща вече от Ситроен и Льоб.Остава ни да чакаме и да се радваме,че 90% 2012 Рали Сливен ще е кръг от ИРЦ,това ще е един празник за Българският Моторен спорт.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.....Че ми се повръща вече от Ситроен и Льоб......

 

Ми не е зле да се запасиш с хапчета за вестибуларния апарат за следващите 2 години :)

 

Всъщност не е ясно дали ще са само 2 години, защото тогава Себастиен си тръгва, Ситроен си взимат отбратно Себастиен и пак така smile001

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Факт е,не споря,че са най-великите в спорта,но аз съм такъв човек,че не обичам комерсялните и великите,затова си чакам 2013 с голяма надежда Концерна Майка със 100-те милиона които са приготвили най-накрая да се изрепчат на французойките. smile168

 

Нали за това е спорт за да си имаме предпочитания.И 19 поредни да ги направи Льоб фен няма да му стана.Просто не ми е симпатичен. smile004

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като заговори за комерсиализъм, интересно ми е Редбул зад кого ще застанат.... Защото досега са върху двете коли, но реално те не бяха в конкурентен клас....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... чакам 2013 с голяма надежда Концерна Майка със 100-те милиона които са приготвили най-накрая да се изрепчат на французойките...

Определено трябва да има повече отбори, но "100-те милиона" не са гаранция за успех. Преди време Toyota влязоха във F1 с пет пъти повече пари и направиха точно едно нищо.

Аз се чудя дали наистина има шанс VW да се заиграят с някой дизел (въпреки че влизат с бензин), както направиха с Audi в Льо Ман и SEAT във WTCC...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Уф недей. Преди време на WRC-то в БГ се пусна един Опел. То не можеш да го чуеш че идва бе! Едно мазно такова ручи, не тряска като типичната рали бегачка.... В интерес на истината се движеше доста прилично. Ама нямаше чар.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.