Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-club-bulgariatraxxas

Дилема: 15' или 17' джанти


Recommended Posts

Моля за мнения относно комфорт на возене с 17' джанти при О2. Тя сега си "рипа като коза" с 15' цоловите, по зле ли ще стане или по добре. Ако е от значение колата е 4х4.

 

Благодаря за отговорите :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колкото по-голяма джантата толкова по-малка е стената на гумата, и по-високо налягането --> оттам по-лош комфорт на возене.

 

Пример 205/65/15 ~= 205/50/17

 

Модерните автомобили наблягат на големи джанти за по-спортно каране и по-голяма стабилност в завой. Ако търсиш мека возия по-добре избери по-малките джанти. Така и гумите ще са ти по-евтини ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като човек каращ със 17ки и 16ки колата си да споделя от личен опит:

 

За тоя двигател, ако ще търси возия - според мен най-добре да си стои със 15ките.

 

На 17ките е дървена возията определено плюсовете са:

 

+ визия

+ по-добра стабилност в завой, поради по-голямото сцепление

+ по-добро спиране, поради по-голямото сцепление

 

минусите са:

 

- осезаемо по-дървена возия

- дебели цени на гуми - 160 спрямо 300 лева за 15 vs 17

- леко се спъва ускорението и става по-тромава колата - това го усещам при моята която е 140 коня, на по-слаб двигател ще е още по-осезаемо

 

За Октавията оптимален вариант за мен са 16ките освен ако не се понапомпа колата от 160 коня нагоре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като човек каращ със 17ки и 16ки колата си да споделя от личен опит:

 

За тоя двигател, ако ще търси возия - според мен най-добре да си стои със 15ките.

 

На 17ките е дървена возията определено плюсовете са:

 

+ визия

+ по-добра стабилност в завой, поради по-голямото сцепление

+ по-добро спиране, поради по-голямото сцепление

 

минусите са:

 

- осезаемо по-дървена возия

- дебели цени на гуми - 160 спрямо 300 лева за 15 vs 17

- леко се спъва ускорението и става по-тромава колата - това го усещам при моята която е 140 коня, на по-слаб двигател ще е още по-осезаемо

 

За Октавията оптимален вариант за мен са 16ките освен ако не се понапомпа колата от 160 коня нагоре.

 

Абе не е баш така за ускорението. Аз съм забелязал че когато опитам да ускоря с 15'' се скъсва да свети лампата на тракшън контрола и колата не ускорява като хората. Ако изключа тракшън контрола - постоянно върти гуми на 1,2 и дори понякога на 3та. А с 17 и 18 - 225 гума - това изобщо не е така - сцеплението е много по-добро - и колатаа просто си заминава и ускорява много по-добре. Всичко това важи за както написах - 1,2 и понякога 3та предавка.

От там нагоре - все едно с каква гума е колата - всичко опира до конете.

 

Чак пък осезаемо по-дървена возия - надали. Аз усещам разлика но не е кой знае колко голяма. На предишната ми кола минавах от 15 на 18 и не ми правеше кой знае какво впечатление...усеща се да, но не е болка за умиране.

Според мен - 16 и 17 е най-добър вариант...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нека и аздаси кажа скромното мнение:

 

1. със седемнайските колата е по - стабилна и по красива :)

2. конфорта при каране неискам да коментирам само ще кажа, че в родната ни българия с каквито и джанти да си от дупките няма измъкване.Така,че колега според мен слагай " 17 " и си свиркай :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

+ по-добра стабилност в завой, поради по-голямото сцепление

+ по-добро спиране, поради по-голямото сцепление

минусите са:

- леко се спъва ускорението и става по-тромава колата - това го усещам при моята която е 140 коня, на по-слаб двигател ще е още по-осезаемо

 

Какво по-голямо сцепление, колега? Ако и 15ката е примерно 215широка и 17ката е 215 широка, то сцеплението е едно и също...Виж ако едната е по-тясно, другата по-широка - е ясно.

 

Няма как да се спъне ускорението ако е спазен заводския диаметър на комбинацията гума джанта. Ако не е спазен - може и да го подобриш(ако сложиш по-малък диаметър от заводския), може и да го развалиш (ако сложиш по-голям). Тогава и максималната скорост ти се вдига с малко, а и километража,бордкомпютъра и т.н. започваш да лъжат с процент...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Идеята е да мина от 205/60/15 (заводския размер за 4х4) на 225/45/17, в книжката това дават като възможност.

Не искам да се влошава комфорта на возене и търся визия :-)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

+ по-добра стабилност в завой, поради по-голямото сцепление

+ по-добро спиране, поради по-голямото сцепление

минусите са:

- леко се спъва ускорението и става по-тромава колата - това го усещам при моята която е 140 коня, на по-слаб двигател ще е още по-осезаемо

 

Какво по-голямо сцепление, колега? Ако и 15ката е примерно 215широка и 17ката е 215 широка, то сцеплението е едно и също...Виж ако едната е по-тясно, другата по-широка - е ясно.

 

Няма как да се спъне ускорението ако е спазен заводския диаметър на комбинацията гума джанта. Ако не е спазен - може и да го подобриш(ако сложиш по-малък диаметър от заводския), може и да го развалиш (ако сложиш по-голям). Тогава и максималната скорост ти се вдига с малко, а и километража,бордкомпютъра и т.н. започваш да лъжат с процент...

 

 

колега всичко казано от теб е вярно,но колегата е смеен не автопилот :) s_flag

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А защо не помислиш тогава за 235/45/17, маааалко са по големи, но комфорта е по-добър, е и разхода е с една маалка идея повече, но пък сцеплението е по-голямо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега зимата ли искаш да минаваш на 17-ки ??? Забрави просто! Ще си окипазиш джантите и ще дадеш сумати пари за гуми. Изчакай до пролетта, е тогава ще е и събора, ще се качиш на някоя Октавия със седемнайски и сам ще си решиш :smt017 Аз лично съм ЗА 17"!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

всички знаем, че конфорта не зависи само от джантите и гумите, иама и други неща като... не искам да се заяждам или да спамя в темата на колегата просто изразих мнение :) ХУБАВ ДЕН НА ВСИЧКИ :) s_flag

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво по-голямо сцепление, колега? Ако и 15ката е примерно 215широка и 17ката е 215 широка, то сцеплението е едно и също...Виж ако едната е по-тясно, другата по-широка - е ясно.

 

Издребняваме малко тука :)

 

Естествено че става въпрос за стандартните размери за Октавия 2 - 195/65/15, 205/55/16, 225/45/17.

Та според теб при коя комбинация от горните има повече контактна площ и по-голяма ротационна маса в теглото на джанта + гума?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега зимата ли искаш да минаваш на 17-ки ??? Забрави просто!

 

За лятото говорим, вчера сложих зимните те са си 15'

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво по-голямо сцепление, колега? Ако и 15ката е примерно 215широка и 17ката е 215 широка, то сцеплението е едно и също...Виж ако едната е по-тясно, другата по-широка - е ясно.

 

Издребняваме малко тука :)

 

Естествено че става въпрос за стандартните размери за Октавия 2 - 195/65/15, 205/55/16, 225/45/17.

Та според при коя комбинация от горните има повече контактна площ и по-голяма ротационна маса в теглото на джанта + гума?

 

Написал съм - Ако едната е по-тясна, другата по-широка - е ясно. Не е издребняване - прости сметки са. Даже има калкулатори по мрежата. При 3 сантиметра разлика аз бих сложил 17ките. И Зимата.

 

Кой си е окепазил джантите зимата? Аз не познавам такъв човек. Само железните мога да си представя, че ще ръждясат smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Написал съм - Ако едната е по-тясна, другата по-широка - е ясно. Не е издребняване - прости сметки са. Даже има калкулатори по мрежата. При 3 сантиметра разлика аз бих сложил 17ките. И Зимата.

 

Кой си е окепазил джантите зимата? Аз не познавам такъв човек. Само железните мога да си представя, че ще ръждясат

 

 

аз и зимата карам 17-ки и мога да кажа,че не съм имал проблеми с гуми и джанти.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.