Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-club-bulgariatraxxas

Въпрос за 1.6 FSI


kaloyan8510

Recommended Posts

Здравейте на всички!

 

Харесал съм една Октавия II 1.6 FSI от 2004 година за купуване. Имам няколко въпроса:

 

1. Вярно ли е, че с този двигател задължително трябва да се сипва А98? Ако да, каква е причината за това? Ако се кара на А95 ще се прецака ли нещо и ще се вдигне ли разхода?

2. Какви са ви впечатленията от този двигател и въобще от Октавия II (до сега не съм карал Шкода, освем 120L :). Какъв е горе-долу средния разход на гориво? По книжка ми е ясен. Смятам да я карам предимно на извъградско.

3. Колко струва поддръжката на колата с такъв двигател?

4. Какви са най-честите проблеми на колата?

 

Благодаря предварително на всички!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всичко на всичко сме 2 човека във форума с такива, а в цялата страна сигурно са още 2-3. Има го по-чесно на Голф, отколкото на Шкода незнайно защо (аз имам теория, но ще я запазя за себе си).

 

1. Да, препоръчително е. На капака на резервоара пише min 95 RON, аз слагам 98 най-вече заради невероятно качествените БГ горива. Какво ще се прецака да кажат разбирачите. За газ - забрави, по-добре си вземи дизел или MPI бензин.

2. Чудесни са ми впечатленията - кара се изключително лесно и приятно, върви колкото може да се очаква от 115 коня, засега се проявява като изключително надежден. Преди време се вдигна доста шум около Октаввия покрай теста за качество на Auto Motor und Sport, където Октавия именно с такъв мотор беше показала един от най-добрите резултати, далеч по-добре от "луксозните" марки (май само Мазда беше пред О2). Моята гори средно 7.2. като климатроника и фаровете не се спират в нито един ден от годината. Извънградско по второкласен път реално се постига 5.6, магистрала 7-8 в зависимост колко натискаш, в града между 8 и 10-11 в зависимост къде, кога и как се кара.

3. Струва смешни суми като за такъв автомобил. 90к километра не съм сменял нищо извън консумативи. Нямам навик да помня цифри, но стандартната смяна на масла с филтри е около 300лв. в ЕТ (+-50лв, наистина не помня такива неща). Двгателя е с верига.

4. Както казах за 90 000 (4.5г) не съм ремонтирал нищо, само консумативи.

 

Тези неща съм ги писал поне 10 пъти във форума, но тъй като наистина няма кой да ти даде информация реших да ти помогна с каквото мога. Пиши ако друго те интерсува.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много ти благодаря за изчерпателния отговор!

 

Като цяло колата, която съм е харесал е http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?to ... f1=details. Има обаче някои забележки, като олющвания на боята по задната брония, няколко подобно олющвания по задните врати, предният десен фар е нещо замъглен. Отвътре някои дръжки са износени, както и са се отчупили малки парчета пластмаси от бутоните на стъклоповдигачите. За тая цена обаче няма да я взема.

 

Някой ако иска да коментира или да ми даде акъл, готов съм да изслушам всеки :) .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз тая обява я гледах още преди да бъде пусната темата, и така от снимките колата много ми харесва. То това си е единствената с тоя мотор, а иначе 1,6 мпи има бол.

Не знам колко ще свалят, ама колата си има всичко, а е и нормално да има следи от употреба и дребни забележки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това или е 2.0FSI или има нещо странно там, при мен двигателят изглежда по друг начин...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе, бива си я колицата . Олющванията са от не много качественото пребоядисване. Явно е била удряна тук-таме ( или навсякъде по малко) и пооправяна. Оборудването е добре , макар и с някои малки забележки , които казваш. Ако моторът и е добре, за 11000 лв единственото по-добро за което се сещам е Ауди А4 , ама то ще е с повече забележки.

Има и по-добри навярно, но клонят към 15000 лв.

Най-добрите коли са тези , на които първия собственик е българин !!!

Търси кола купена в България от българин... с история..., ако искаш да си доволен ! smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това или е 2.0FSI или има нещо странно там, при мен двигателят изглежда по друг начин...

 

Що бе, твоя да не е надлъжен ? :-k smile001 или аксесоарите и кората са по-други ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Търси кола купена в България от българин... с история..., ако искаш да си доволен ! smile159

 

Хм, мислиш ли? Да не мислиш, че всички в БГ си пазят колите като bega4kata и останалите маниаци? А какви са цените на такива коли???

 

Да ти кажа мойте коли за 1 ден виждат такъв стерес в окачването, какъвто на колегите ми от Европа не виждат и за 1 година. Нито пътищата ни са пътища, нито горивата - горива. Нито шофьорите - шофьори. Отделно, че голямата част от Шкодите за продан са бивши служебни такива. А те какво са видели.....Така, че кола от БГ да купя.... едва ли. Или ще е прекалено скъпа или ще е разхлопан курник.

 

Много ти благодаря за изчерпателния отговор!

 

Като цяло колата, която съм е харесал е http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?to ... f1=details. Има обаче някои забележки, като олющвания на боята по задната брония, няколко подобно олющвания по задните врати, предният десен фар е нещо замъглен. Отвътре някои дръжки са износени, както и са се отчупили малки парчета пластмаси от бутоните на стъклоповдигачите. За тая цена обаче няма да я взема.

 

Някой ако иска да коментира или да ми даде акъл, готов съм да изслушам всеки :) .

 

Относно въпросния автомобил - лющенето на бронята може и да не е от пребоядисване (удар). Просто боята на това поколение Шкоди не е особенно качествена. И мойта се е олющила без да е боядисвана. Дръжките отвътре също се белят като прокажени, така, че и това си е нормално. Бутоните на джамовете и те са калпава изработка. Като я гледам, ей така по снимки и давам 200-250к километра, ама може и да бъркам. Цената е прекалено висока според мен, аз взех 2006-та печка за по-малко пари в горе долу същото състояние. Тая бих я оглеждал при обявена цена 10к, та да има мегдах да пазаря около 9к и малко отгоре.

 

Въобще според мен 1.6 FSI е грешен избор за кола втора ръка. Не че е лоша, просто е много рядка, което значи малък избор, което значи малка вероятност да намериш добра кола на добра цена. Гледай MPI или печка. Освен всичко това не може да се газифицира.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да ти кажа мойте коли за 1 ден виждат такъв стерес в окачването, какъвто на колегите ми от Европа не виждат и за 1 година. Нито пътищата ни са пътища, нито горивата - горива. Нито шофьорите - шофьори. Отделно, че голямата част от Шкодите за продан са бивши служебни такива. А те какво са видели.....Така, че кола от БГ да купя.... едва ли. Или ще е прекалено скъпа или ще е разхлопан курник.

 

Относно въпросния автомобил - лющенето на бронята може и да не е от пребоядисване (удар). Просто боята на това поколение Шкоди не е особенно качествена. И мойта се е олющила без да е боядисвана. Дръжките отвътре също се белят като прокажени, така, че и това си е нормално. Бутоните на джамовете и те са калпава изработка. Като я гледам, ей така по снимки и давам 200-250к километра, ама може и да бъркам. Цената е прекалено висока според мен, аз взех 2006-та печка за по-малко пари в горе долу същото състояние. Тая бих я оглеждал при обявена цена 10к, та да има мегдах да пазаря около 9к и малко отгоре.

 

Въобще според мен 1.6 FSI е грешен избор за кола втора ръка. Не че е лоша, просто е много рядка, което значи малък избор, което значи малка вероятност да намериш добра кола на добра цена. Гледай MPI или печка. Освен всичко това не може да се газифицира.

 

Скоро не бях чел толкова негативно мнение. И ми е много интересно как така по снимка определяте 200 - 250к километра ....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не бе човек, не е негативно. Колата може да си е ОК, нищо не казвам относно техническото и състояние, няма и как по едни снимки да го направя.

 

1. Аз кола под 200к не съм имал никога, т.е. това, че е на километри не го обявявам като проблем :) Казвам че тази според мен е на 200-250к защото въпреки, че е прилично омазана с търгашески мазньочи, си личи известно захабяване. Съдейки по мойта, на която знам километрите и е горе долу толкова захабена - значи и тази трябва да е на горе долу толкова километри. И съм уточнил - може да бъркам.

 

2. Относно забелжките по боята - казах го в положителен смисъл, т.е. че олющеното МОЖЕ да не следствие от пребоядисване, щото те се лющат доволно и със заводската боя. За мен лично подобни неща никога не са били от особенно значение - дребни драскотини или вдлъбнатини не ми пречат грам (мойта си ги има доволно много), въпроса е да няма удар. И да няма ръжда.

 

3. Относно цената - аз купих италианка, печка, малко по-млада в горе долу такова състояние за по-ниска от тази цена. Нормално е тази да ми се стори висока. Мисля, че е логично, а? Естествено и това подлежи на корекция, защото просто гледам снимки. Имай предвид, че аз го гледам от позицията на купувач.

 

4. Казах му да търси друг двигател, не защото този е лош. Просто е рядка птица, т.е. нямаш избор. Като нямаш избор, а си клиент - лошо. Просто е, нали?

 

5. Не подлежи на газификация. Колкото и да сме отракани тука, съдейки по темата за цените на горивата... на 90% от нас цените не им харесват. Т.е. газифицирането е опция, която е на дневен ред за много хора.

 

Човека искаше мнение - аз му го давам, като човек, който в последните 2 години е купил 2 шкоди и огледал щателно още 22. Естествено като всеки човек и аз бъркам, особенно като давам мнение по снимки. Т.е. мнението ми е по-скоро препоръка да наблегне върху определени моменти в избора, а не да го приема за чиста истина.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така е, Цецо е дал съвсем обективно, трезво и обосновано мнение. Аз не съм от тези, за които винаги "мойто си е най-хубаво". Аз съм предоволен, което не значи, че това е няй-готината кола. Все пак 1.6 FSI има един основен недостатък... не е 1.8 TSI :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това или е 2.0FSI или има нещо странно там, при мен двигателят изглежда по друг начин...

Не е 2.0 FSI.

4045245.jpg

 

Така изглежда при мен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.