Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Пак светна лампата на акумулатора.


markim

Recommended Posts

Светенето се усилва при увеличаване на оборотите и намаля като намаля газта.(обратното на това каквото трябва да бъде)

Релето е сменено, четките на генератора са ОК.

Преди да започна да измервам по клемите, реших да пусна темата , та ако някой е имал подобни проблеми да сподели.

Благодаря!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Или диод от диодния блок ... ама провери връзките на алтернатора първо.

 

Гена, нека почнем от по-лесното. Да не се окаже накрая маса по таблото? smile168

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дано се окаже нещо дребно ... аз само давам идеи , щот веднъж тръгнах с две лагерчета към макферсоните , то стана друго , тръгнах с реле към алтернатора , то се оказа диод ... знае ли човек с какво още може да го изненада колата smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дано се окаже нещо дребно ... аз само давам идеи , щот веднъж тръгнах с две лагерчета към макферсоните , то стана друго , тръгнах с реле към алтернатора , то се оказа диод ... знае ли човек с какво още може да го изненада колата smile049

 

Прав си, прав си. Затова се консултирам и с теб, когато стане напечено. smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дано markim да си се справил с проблема но ако ли не , аз мога да ти дам няколко съвета.

1. Прекъсната маса на генератор или реле-регулатор.

2.Хлабав ремък ( малко вероятно ).

3.Контакти на релето( прегъва се шкурка и се почистват и двата контакта едновременно).

4.Прекъсната възбудителна намотка .

5.Ако клемата М не пропуска ток лампата също свети постоянно. ( възбудителна намотка)

6.Изправна клема М .Опитай да възбудиш генератора .

За друго аз не се сещам . Дано да е нещо дребно . Успех и безаварийно шофиране . smile056

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1.Прегледах масите на релето, генератора и медния плетен кабел от тампона - ОК са

2.Ремък - ОК

3.Релето е електронно - няма контакти.

4,5,6 - пробвах номера с възбуждането - пак свети

Измерих напрежението на зареждане при свален акумулатор около 15-16v.

Направи ми впечатление, че при закачен акумулатор напрежението се променя в зависимост от оборотите.

При по високи обороти, достига до около 20v.... не знам дали това е нормално.

 

При по ниски обороти почти изгасва, но като дам газ светва ... колкото по високи обороти , толкова повече свети.

 

Пробвах с друг акумулатор - пак не става.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не, че има кой знае колко електроника, но забрави да откачаш акумулатора при запален двигател.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Голяма грешка е да мериш напрежението без включен акумулатор във веригата.Освен това е доста опасно за регулатора на напрежение да работи по този начин.Всички замервания прави при свързан акумулатор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как разбра , че генератора е ОК ... диодния блок се мери разпоен от статорната намотка и диодите (специално големите) се мерят и в права и в обратна посока като търсиш пробив в обратния ход.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами то има ма не е като хората , за това те насочих да му извадиш вътрешностите на масата , макар че май вече не продават единично диоди и дори и да откриеш виновника на финала пак ще трябва да се бръкнеш за цяло вместо за част.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

само на четките и лагера обърнах внимание като го разглобих

диоди не ми се разпояваха

предополагам имаш предвид, че не могат да се сменят по един а трябва целия блок да се смени ... или може би целия генератор ???

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам как са заредени магазините за Шкода в Пловдив , но в София не съм виждал от доста време диоди да се продават отделно , а в магазините за електричарски части няма да ги намериш smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Markim не трябва да откачаш батерията като правиш замервания защото можеш да повредиш електронното реле регулатор.

Нормалното напрежение на зарядния ток на реле регулатора е 13,4-14,5.в. , като се мери на къси светлини . В твоя случай работата отива към смяна на генератора . Направи последен опит и ако имаш възможност подмени релето ( даже и с механично ) .Така ще се разбере със сигурност къде е причината за повредата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Радвам се , че си решил проблема и се чуствам малко виновен :oops: , ама седмица преди да ти светне лампата на 120 -та ми светна по същия начин и на Формана (не притежавам паранормални способности демек :mrgreen: )

Ай smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблемът е решен, наистина се оказа пробил диод в диодния блок.

Благодаря на The Best Forman и на всички участници в темата!

 

Пожелавам ти безаварийно шофиране . smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.