Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Въпрос за бензинова резачка


felicialx

Recommended Posts

Да питам по-запознатите, от 10 дни имам бензинова резачка щил, ползвал съм я 4 пъти и последния път и сипах бензин от петрол 96 екстра форс, без да си внушавам с него работи много по-добре и въпроса ми е може ли да се прецака от него предвид, че е по-силен? Сипвам и полусинтетично масло шел.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така....сега да се уточним.Каква марка е резачката - "STIHL" или "STHIL".Повярвай ми има огромна разлика.Tова е като маратонките "Adidas" и "Adibas".Аз имам "STHIL MS440" от няколко месеца и работи доста добре,при все,че е менте.Оригинала е към 1200 лв.

Сега по това ,което те интересува : няма да и стане нищо на резачката,ако сипваш 96 вместо 95.Но и ти файда няма да видиш.Но не е добре да е по-ниско октановото число.Сега относно маслото.Предполагам твоята е двутактова(то на практика повечето да не кажа всички са такива).Правиш грешка,сипвайки това масло.Има специално разработено двутактово масло за тези машинки - Husqvarna LS.Продава се в тубичка с дозатор.Зелено е на цвят. Количеството е 1л.На самото масло пише да се смесва в съотношение 1:50,но ти трябва да следваш указанието на машинката,т.е 1:25.И при моята е толкова.Другото важно нещо е самото смесване на горивото - в отделно шише смесваш 1:25 масло с бензин и го разклащаш добре.Чак след това го наливаш в резервоарчето за двутактова смес.И е препоръчително да не остава дълго време гориво в резервоара.т.е. трябва да си правиш сметката така,че да го изразходваш напълно.Защото летливите фракции на горивото се изпаряват и октановото му число спада,което,естествено,е вредно.

Що се касае за маслото,смазващо веригата - принципно също е разработено такова масло за такава цел.Литъра му е около 6лв.Но дори и да не използваш такова,не е фатално.Аз примерно използвам трансмисиоонното,източено от колата.Малко идва с по-голям вискозитет.Разхода на това масло е следния : долу горе колкото и на горивото.Винаги наблюдавай нивото и когато падне под половината,доливай догоре.Не пречи ако остане за дълго.

Има и други неща,вероятно си запознат как да обтягаш веригата оптимално и т.н.и нещата относно смазването на шината.Ако има нещо питай :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Що се касае за маслото,смазващо веригата - принципно също е разработено такова масло за такава цел.Литъра му е около 6лв.Но дори и да не използваш такова,не е фатално.Аз примерно използвам трансмисиоонното,източено от колата.Малко идва с по-голям вискозитет.

 

Прецаках системата за смазване на веригата на стария ми трион, ползвайки трансмисионно масло. Сегашния ми вече втора година го ползвам с верижно на Хускварна и нямам никакви грижи. Препоръчвам го на колегата. Пък и е по-екологично, понеже е растително. smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

много е важно, правилно да дозираш сместа бензин/масло (това специалното масло, дето го препоръчва производителя)

сместа трябва да се изразходва за 3-5 дни, в противен случай се прави нова - маслото губи свойствата си и не смазва/работи/пали както трябва

правиш смес за толкова колкото ще работиш, другото или го изгаряш или го третираш като чист бензин (след 5 дена) и добавяш ново количество масло

не оставяй гориво в резачката, изразходвай го или го източвай...

я, двама колеги вече са ме изпреварили, по слушай ги smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Що се касае за маслото,смазващо веригата - принципно също е разработено такова масло за такава цел.Литъра му е около 6лв.Но дори и да не използваш такова,не е фатално.Аз примерно използвам трансмисиоонното,източено от колата.Малко идва с по-голям вискозитет.

 

Прецаках системата за смазване на веригата на стария ми трион, ползвайки трансмисионно масло. Сегашния ми вече втора година го ползвам с верижно на Хускварна и нямам никакви грижи. Препоръчвам го на колегата. Пък и е по-екологично, понеже е растително. smile049

 

Каква марка ти беше триона?Щото Husqvarna са със пластмасови зъбни колела на маслената помпа и са много податливи към масла и т.н.Даже имаше случай една резачка захапала трева и треватастигнала до помпата - зъбите се бяха сплескали.Иначе тия "STIHL" и "STHIL" са със железни зъбни колела и понасят по-добре други масла,но да,безспорно не е препоръчително.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С пластмасови зъбци беше. Честно казано марката не я помня. smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря Ви колеги, марката си е Щил не е менте, двутактова е разбира се и ползвам въпросното масло Шел за двутактови мотоциклети полусинтетично 15.50лв/л. /просто такова взех на път/ смесвам го с бензина в едно разграфено шише дадено в комплекта на машината и тя го гори толкова бързо, че няма време да залежи. :? По досегашните ми първи наблюдения гори по около 1л/40мин.. Маслото за веригата наистина се изхабява много бързо и пише, че може да се използва моторно масло 10W30 или 10W40, аз сипвам 10W40 полусинтетично защото такова имам от колата. Веригата се разтягаше отначало доста активно, но сега вече улегна и няма проблем.

 

Ето го "звяра":

http://www.stihlusa.com/chainsaws/MS250.html

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи да кажа и моя опит. Аз имам една Хускварна от старите модели от преди 7-10 години. Желязна машина в буквалния смисъл на думата. Сегашните особенно в ниския клас, даже и на Хускварна са храсторези, а не резачки. Имат повече пластмаса отколкото метал в тях. Е вярно, че мойта тежи зверски, ама това е.

 

Относно маслото - горивното - само това на Хускварна. Компромис там - НЕ. Бензин - 95 и толкова. На ножа слагам трансмисионно от най-евтиното. Самия механик в Хускварна ми каза така да правя. Проблем има само когато режеш при минусови температури. Тогава може да има недомазване, щото се одървя евтиното трансмисионно. Тогава марковото на Хускварна.

 

Между другото аз реших проблема кардинално. Купих си и един електрически трион. Български на Спарки. За 200лв. Никаква жал нямам към него. На ножа слагам отработено моторно масло :) Малко повече цапа, ама хич не ми дреме - за 200лв. какво да му мисля. Имам и 2 резервни винаги наточени вериги - ако ръфна някой пирон по погрешка. А то животното си работи и не хленчи.

 

И така в двора и където има ток и дърветата не са особенно сериозни - с електричката. Без жалост. На полето или ако са много яки трупите с Хускварната, ама нея си я глезя и с масло и си я чистя и много внимавам щото струва пари пущината.

 

Та съвета ми е ако режете на двора - купете си и една електричка на Спарки. Не са скъпи, не мислите за бензини, масла, чистиш я кога се сетиш...не е като да строшиш машина за 1000-2000лв. Като да имаш две коли :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От любопитство да попитам колко вата е спаркито?

 

Мисля, че беше 1800W, 40см нож, но не е при мен сега за да ти кажа със сигурност. То май е само един модел така или иначе:

 

http://sparkypowertools.com/bg/tools/co ... 259925486#

 

Отначало бях скептичен към електрически трион, обаче си се справя съвсем прилично за дворна работа.

 

Е не става да поваляш огромни дървета. Макар, че с него съм свалял и разсфасовал орех около 30см радиус на основата, това някъде му е предела.

 

Основното му предимство пред моторния е, че е евтин, по - лек, трябва му масло само за веригата. Друго удобно е че като пуснеш копчето и спира. Натискаш - тръгва. Другия ако спреш да починеш или да преместиш дървото си бръмчи и харчи. Ако го загасиш трябва да го палиш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За електрически трион спаркито е много добро, един приятел има и съм го ползвал. И той го ползва стабилно от 3 години вече няма грешка, но в момента цената му е към 240лв. или поне в Бриколаж го видях за толкова.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.