Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-club-bulgariaskoda-club-bulgaria

Съединител?


Цецо75

Recommended Posts

1. Като е студена, на празен ход, на място, се чува нещо средно между почукване и похлопване, което като натисна съединителя спира.

2. Най-често като е студена при спиране, колата се разстриса (оборотите са стабилни).

3. Вчера с 4 човека качвам Предела, на 5-та на ниски обороти (1500), подавам рязко газ, колата започва да се тресе все едно карам по павета. Връщам четвърта, наемам си над 2500, минавам на 5-та проблеми няма.

 

Колата е O2, TDI, 105 коня, "барната" до 340 NM.

 

Съединител + маховик нали?

 

Аз си знам, че е това :-k , ама да ви питам и тук , та да съм сигурен, че съм в киреча.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо не звъннеш направо на Сами да ти обясни, нали той ти я е прави.

 

1. ..... - сам си си отговорил.

2. пак съединител, ама може и някой тампон на двигателя.

3. До 1500 оборота колата е все едно SDI, турбото не играе, а и така натоварена ....., така като се тресе още малко и ще угасне от невъзможност да поеме, колко е наклона който си катерил, обикновено турбото включва над 1650 оборота (а може и на повече), зависи на колко са ти го настроили след "барването". Също съм чувал, че при тунинг при определени моменти се подава по-малко гориво от нормалното (стоковото) състояние. Ами като върнеш на 4-та и колата като набере и минеш на 5-та оборотите вече не са 1500 а повече и турбото си върши своята работа.

s_flag

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е той Сами по това няма отношение, аз съм предварително психически подготвен, че съединителя няма да понесе това, което му причиних :) Сами ще ми трябва след това, да каже какво да сложа :)

 

Просто досега не съм трошил съединител на кола с демпферен маховик. И някой неща в поведението и, не са ми съвсем ясни. Затова и питам, за да съм сигурен.

 

Относно карането на висока предавка в ниски обороти по баир, преди да я "модифицираме", нямаше проблеми да го правя това. Колата просто не поемаше. Ти и даваш газ, тя си наема бавно и полека. Нормално. Предполагам сега, поради повечето нютон метри, мотора успява да "наеме" въпреки идиотския режим в който се опитвам да го карам. Ама маховика се е разхлопал, съединителя вероятно е износен (нормално като за 200к). От другата страна скоростите са на 5та, демек спирачката е голяма. Та мотора има сила, ама сцеплението го няма :)

 

Не, че намирам за смислено да тормозя колата по-подобен начин. Просто по тоя начин проблема се провокира и затова го давам като пример, да си помогна в диагностиката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Педала на газта се натиска на 100% когато, имаш необходимото налягане на турбото! На 1500 оборота на 5 налягането ти е на не повече от 0,5бара/ориентировачно/. s_flag

Р.С. Време е да си монтираш буустметър.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Педала на газта се натиска на 100% когато, имаш необходимото налягане на турбото! На 1500 оборота на 5 налягането ти е на не повече от 0,5бара/ориентировачно/. s_flag

Р.С. Време е да си монтираш буустметър.

 

Имам манометър. И какво ще се случи, ако натисна педала на 100% и нямам налягане? Дебитомера ще измери, че няма въздух и ЕCU-то няма да подаде гориво. Реципрочно колата няма да върви. Нищо страшно.

 

Но това всъщност не е интересно. Просто ме интересува, дал ли е фира съединителя. Това достатъчно признаци ли са?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен се "обадиха" те първо-описал съм как се развиха събитията в стара тема. smile175 http://skodaclub-bg.org/forum/viewtopic.php?f=46&t=21361&hilit=%D0%B4%D0%B2%D1%83%D0%BC%D0%B0%D1%81%D0%BE%D0%B2+%D1%81%D1%8A%D0%B5%D0%B4%D0%B8%D0%BD%D0%B8%D1%82%D0%B5%D0%BB+%D0%BE%D0%BA%D1%82%D0%B0%D0%B2%D0%B8%D0%B0&start=15

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами не по скоро не е твоя случай. При теб не се касае за износване, а буквално се е изпотрошил явно. При мен скоростите влизат ОК. Но това вресене и хлопане според мен идва от заминал маховик. А пързалянето на 5-та, то си е есктремно натоварване, та се чудя, да приема ли за нормално, че не издържа ....

 

Питам основоно, защото вероятно ще се минава на едномасов. Гледам, че това е практиката при ъпгрейдваните коли. Ама като ще изхвърлям нещо дето струва 1000+ лева и ще го заменям с класическа технология, си търся оправдание пред гузната си съвест...

 

Абе ще се отаваря, то се е видяло....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"И какво ще се случи, ако натисна педала на 100% и нямам налягане?"

Имаш си отговор:

Вчера с 4 човека качвам Предела, на 5-та на ниски обороти (1500), подавам рязко газ, колата започва да се тресе все едно карам по павета. Връщам четвърта, наемам си над 2500, минавам на 5-та проблеми няма.

 

Имаш голям въртящ момент и той не е в 1500 оборота. Задължителна смяна на комплект маховик и съединител за сега. И след смяната не я напъвай на 100% в ниските натоварваш излишно съединителя и скоростната кутия!

P.C. Мисля, че Сами беше правил тази конфигурация маховик от 1Z и к-кт съединител от ВР6.

viewtopic.php?f=30&t=21705&hilit=%D1%81%D0%BA%D0%BE%D1%80%D0%BE+%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%B0+%D0%BF%D1%8A%D1%80%D0%B3%D0%B0%D0%B2%D0%B0&start=0

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"И какво ще се случи, ако натисна педала на 100% и нямам налягане?"

Имаш си отговор:

Вчера с 4 човека качвам Предела, на 5-та на ниски обороти (1500), подавам рязко газ, колата започва да се тресе все едно карам по павета. Връщам четвърта, наемам си над 2500, минавам на 5-та проблеми няма.

 

Имаш голям въртящ момент и той не е в 1500 оборота. Задължителна смяна на комплект маховик и съединител за сега. И след смяната не я напъвай на 100% в ниските натоварваш излишно съединителя и скоростната кутия!

 

Мда сега вече ме хвърли в размисъл. Айде малко да го разчоплим. Не съм професионалист и искам да си изясня ситуацията (т.е. не го приемай като спор или заяждане).

 

Ако правилно те разбирам, според теб: Ако карам колата с малко налягане в турбината и настъпя на 100%, понеже нямам въртящ момент, това ще доведе до приплъзване в съединителя. Това ми се струва нелогично. Според мен това което се получава е, че аз имам прилично голям въртящ момент (не максимален разбира се), въпреки ниското налягане и затова съединителя пързаля. Т.е. това, което всъщност е вредно е "да натискам на 100%" в ниските обороти. Но това не е заради ниското налягане в турбината, а заради факта, че от другата страна в скоростите нямам достатъчно обороти при това ниско предавателно число, т.е. те са голяма спирачка и затова пързаля съединителя.

 

Всъщност ти май се опитваш да ми кажеш същото, само, че като прекараш причинно следствената връзка през налягането на турбината и нещата се оплитат доста сложно. Аз мисля, че проблема идва от висок въртящ момент откъм мотора - ниски обороти откъм скоростите. По средата усилието става голямо. Не е ли така?

 

Относно решението на Сами:

Да това е стандартната конфигурация, за измъкване от тази ситуация. И аз май съм натам, сега проучвам офертите за цените.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

нямямх време да изчета всичко-отговорих ти какво да направиш Цецо.

А за другите-ако се сменят к-т съедин.л и маховик няма да тресе.-временно

viewtopic.php?f=30&t=21705

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всъщност ти май се опитваш да ми кажеш същото, само, че като прекараш причинно следствената връзка през налягането на турбината и нещата се оплитат доста сложно. Аз мисля, че проблема идва от висок въртящ момент откъм мотора - ниски обороти откъм скоростите. По средата усилието става голямо. Не е ли така?

smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

smile027

 

Гледам сега и се чеша по главата. VR6 съединител мога да избирам между Luk, Sachs и Valeo. Сакса ми излиза най на сметка засега.

 

Някой да е чувал добри или лоши отзиви по въпроса?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз мисля, че проблема идва от висок въртящ момент откъм мотора - ниски обороти откъм скоростите. По средата усилието става голямо. Не е ли така?

При мен е точно така (най-вече на 2-ра в града) и спрях да я натискам на 100%. Маховика държи, а съединителя си заминава, но има още малко живот в него. smile056

В линка на Сами всичко, което трябва да се направи се вижда много нагледно. =D>

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.