Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-club-bulgariatraxxas

Заден барабан за шкода 105л


divo_la

Recommended Posts

Здравейте колеги, задния ми десен барабан се оказа с изтъркана резба, даже вече и без ръб....в крайна сметка на успях да се пребия тъй като колата няколко пъти стана неоправляема?

На някой случайно да му се намира заден барабан и шпонка? Купувам ги веднага с куриер за моя сметка и наложен платеж.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега да се уточним.Резбата и гайката са на полувала.Барабана е отделна част от тях.Явно ти се е загладила резбата на полувала(полуоска някои казват) и освен това гайката не е била дорбе стегната.Трябват ти нов полувал и нов барабан.Иначе не е сигурно как ще пасне новия барабан на стария полувал.Ако полувала е поизносен,дори барабана да е нов,файда йок.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако полувала е поизносен,дори барабана да е нов,файда йок.

Това важи и за обратната комбинация.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Moмчета, той не е скъсал полуоска. Той просто не си е стегнал джантата

 

в крайна сметка на успях да се пребия тъй като колата няколко пъти стана неоправляема?

В резултат на което шпилката и ръба на джантата са дали фира.

 

Не ми харесва обаче подхода му - директно смесена тема, хем въпрос, хем решение, хем купувам, затова вие му кажете как да се оправи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Maxrpm,

съжалявам за начина по-който съм формулирал проблема и всичко...обаче съм на работа по цял ден , а колата ми е на 60км оставена и се опитвам по най-бързия начин да си я върна.

В резултат на което шпилката и ръба на джантата са дали фира.

 

Да правилно, всичко е заради незатегнатата добре гайка, но я затягах няколко пъти...но след последното затягане изкара 3-4 дни без скърцане, след което започна отново и я карах така около 10 дни докато стигна до майстора да видим за какво става въпрос.

Когато карах с 80 км примерно и отпусна по-рязко газта и колата тръгваше леко на ляво, респективно при подаване на газта тръгваше надясно, а и джантата се нагряваше. Реших че е проблем с лагера и нещо заецепва, но за по-сигурно я закарах на майстор(познат, работил по такива коли много време) и като свалихме барабана той каза,че се е износил (дупката която влиза в поуоската му се е разширила с 2-3 мм) а и шпилката беше сплескана и феродото се беше търкало доста.

Това, което ми каза той е да си намеря барабан и готово.

Смятате ли че ще е достатъчно или направо да си търся и полуоска.

Още веднъж се извинявам за начина по-който съм написал всичко :oops: :oops: :oops: :roll: ...без колата ми е супер гадно

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

....Трябват ти нов полувал и нов барабан.Иначе не е сигурно как ще пасне новия барабан на стария полувал.Ако полувала е поизносен,дори барабана да е нов,файда йок.

:smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи как се купува полуос - Отиваш там с лагер нов. Полуоса трябва да не е ръждясал и конуса да няма видими язви или кратери, както и да не се забелязва посиняване. Налагаш го над пръстена, там където ще седи (налагаш го отстрани). Tрябва ръба му да стига точно до началото на канала, ако е под него, полуоса е брак. От задната страна полуоса трябва да е ябълката обла а челото да е право, ако има ръб, като от струг, полуоса е неоригинален, имаше и още един признак но съм го забравил. Отнасяше се до издутината преди ябълката.

Не на последно място сложи полуоса в лагера, че да не се окаже, че влиза без натиск (хлопче) Има къса, и дълга полуоска, ти искаш дълга.

 

Барабана, попринцип шпилката се избива с чук, с него се набива и новата, ако беше само тя. На него се чупят стените на канала от вътрешната страна , там където е най- тънка стената (нямам снимка) се появяват пукнатини и е брак За да не се появяват, при монтажа шпонката се монтира така, че като се хлопне барабана тя да стърчи 3-4 мм, и се използва гайката да я прибере, иначе се проверява с пръст за вдлъбнатини и кратери. Аз го проверявам и допълнително, като го хлопна и затегна гайката с ключа на ръка, после я отвивам и дърпам барабана, трябва да не излезе сам.

 

Има и 2 семеринга в ръкава - сменят се.

Изразих се малко като аз и още 5 човека да ме разберат, ама smile049 Ако има въпроси като отидеш на пазар звънкай 0886471695, ако мога, ще ти вдигна.

 

Ако направиш компромис с частите, колата ще ти го върне тъпкано :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

....и нещо друго...имах едно щракане от задната лява гума...което си мислех че е от недобре затегната коронна гайка...ама се оказа че е от главата на едно нитче(държащо барабана на спирачките), което опираше съвсем леко във главите на болтовете държащи гумата smile091

Та изпилих главите и не скърца повече....

но сега пък дясното почна и тези дни ще го отварям и него :smt032.....

Абе чета аз разни работи, писани август месец. ;) Тогава докъде стигна?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами оправи се с натягане на гайката и се появи отново, и пак с натягане се оправи...но накрая вече доведе до днешните времена...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти си 204806 човек на който казвам, че с натягане там не се оправя нищо. Щом те е предупреждавала от Май и, чак сега се е скапала, и си имал щастието да не скъса и да се пребиеш като куче, трябва да се почерпиш.

 

Страх ме е, че твоя майстор пак ще ти смени само барабана, и ще ти каже, че е ок. Отиди в работилницата му и удари 2 чука на полуоса по резбата да се смачка, ако те пита защо го правиш, кажи му че искаш да видиш доколко е здрав един полуос.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нова полуоска и нов барабан, или втора ръка читави. От хронифицирането на такива болежки им се носи славата на шкодите, че лесно се късали полуоски.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте и от мен.

Преди години задното колело на 120-ката ме изпревари. Преди случката се правих на тарикат: Купих барабан и реших проблема за

два месеца. След това купувах полу вал и нов барабан.

Сменяй ВСИЧКО! smile152

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно така става. На кръстник ми 120-ката 3 пъти го прави този номер докато не смени и барабана и полуоската.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хубаво е, когато човека срещу теб, на който обясняваш това, ти има доверие и не е решил да пести пари от точно там.

 

Чувал съм за дозатягания на гайката, виждал съм (слагал съм) полуос с набит навътре пръстен (предупреждавам, че ще скъса), виждал съм и полуос с парче кутийка от бира на конуса.

 

В поддръжката на този детайл просто е нужна адска педантичност. Криво му става на човек, че трябва да даде 60-70лв когато не разбира какво му говориш, че трябва нов лагер, че той не бива да е китайче, че е нужен нов полуос въпреки, че по стария едва леко се напипват издутини и кратери и, че и барабана съответно е фира.

Масивността на полуоса и барабана заблуждава много. У човека се появява чувство че ако мине неравностите с една шкурка и е ок. Лагера е голям, двоен, човек трудно си представя, че може да блокира и къде отива усилието тогава. Хората забравят, че енергия не се губи, а само променя формата си :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.