Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Забраняват ксеноните менте


Bojanov

Recommended Posts

Евала. Пък най-добре ще е просто един закон да забранят на фирмите да монтират такива, а не в последствие да ги спират от движение и то само вечер..не виждам логиката в това. Сутрин не пречат ама вечер като пречат ще ги спрем. Е защо няма да го спреш преди да е тръгнал да кара вечер, да заслепи някого евентуално и да стане инцидент.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

КАТ започва да спира колите с ксенонови фарове

 

КАТ-София започва да спира автомобилите, които имат ксенонови фарове. Това съобщи пред БНР началникът на Пътна полиция в СДВР главен инспектор Богдан Милчев.

Причината е, че ако крушките не са фабрично вградени, има опасност другите шофьори да бъдат заслепени и да се стигне до катастрофи.

 

Автомобилите с ксенонови крушки на фаровете, които не са фабрично производство, ще бъдат спирани от движение, а на водачите ще бъде съставян акт, съобщи и БНТ.

 

"Ксеноновите фарове не са забранени, но когато са фабрични – отговарят на определени стандарти. За съжаление, все повече водачи си купуват ксенонови крушки, които са китайско производство или въобще не отговарят на никакви стандарти. Именно тези водачи ще бъдат спирани и ще има отношение към тях", обясни Богдан Милчев и допълни, че Законът за движение по пътищата дава тази възможност.

 

Тези ксенонови фарове не създават толкова проблеми в града, но при извънградското каране проблемът е сериозен, каза още шефът на КАТ-София.

 

Засега от КАТ няма да налагат глоби на водачите, чиито коли имат ксенонови фарове.

Вчера от КАТ обявиха, че ще се глобява и за нерегулирани фарове, като санкцията може да стигне до 150 лв.

 

От Пътна полиция заявиха, че ще продължат да глобяват пешеходци, които пресичат неправилно. Глобата е 10 лв. Над 3000 са глобените до момента в София пешеходци за неправилно пресичане. Пешеходците започват да стават все по-дисциплинирани, заяви главен инспектор Богдан Милчев.

 

Източник: dir.bg

 

Крайно време беше да се вземат някакви мерки срещу идиотите, които те заслепяват за удоволствие.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дано това решение не е от ден до пладне. Пише, че "закона го позволява", както е цитата, аз бих коригирал на "закона задължава". И в тази насока следва логичния въпрос защо чак сега се сетиха за това? А какво правят пунктовете за ГТП? Няма ли да почнат и тях най-накрая за такива пропуски да ги санкционират? Защото закона забранява промяна по осветителната уредба на автомобила, а пък на прегледа са длъжни да ти проверяват фаровете... Писнало ми е от водачи, които за да увеличат своята видимост, драстично намаляват тази на останалите шофьори. А за претоварването на зрението май няма смисъл да отварям дума...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"По информация на вестник "Стандарт" за нефабрични ксенони санкция "спиране на автомобила от движение" обаче може да бъде налагана само през тъмната част на денонощието. Ако водач на МПС бъде спрян за проверка през деня и се установи такава нередност, колата не може да бъде спряна от движение, защото забраната за използване на нефабричен ксенон важи само за тъмната част на денонощието."

 

Смешници! Защо разделят деня на две? Поредната некомпетентна журналистическа "статия". Закона е категоричен по отношение промяната на осветителната уредба на автомобила!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Закона по принцип забранява преустройството на осветителната уредба и това е заложено в него не вчера и не днеска, ами преди доста годинки. Друг е въпроса, че доста хора се възползваха/ме от това, че няма/ше контрол. smile049 И да, доста тъпо е да се дели деня на 2.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето и още един източник:

http://dnes.dir.bg/news/farove-svetlini ... 26797?nt=4

 

Ще търсим фарчета с лупи! Няма как да ме откажат от ксенона :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всичко това ми изглежда толкова нереално! КАТ трябва да имат пълен списък с колите кои имат и нямат заводски ксенон! Как аджеба ще докажат че на моята кола трябва или не трябва да има ксенон!?

Иначе съм силно "ЗА" да се махнат заслепяващите ксенони по пътищата!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А как ще разберат дали ксенона е фабричен или не ??? Или така на око ще го преценяват smile091 То може и да си има някакво означение на номера на рамата или в големия талон, но ми е много любопитно как ще ме разберат мен че съм с оригинален и някой колега с лупа и китайски ксенон smile021

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да добавя мнение по въпроса --> Никой няма да бъде глобен, дори :) Колкото биват спирани колите на бул. България, които всяка сутрин са в кръстовището или карат от дясната лента направо (посока парка) - толкова и ксеноновите фарове :) Което си е масово, масово ще си остане.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А как ще разберат дали ксенона е фабричен или не ??? Или така на око ще го преценяват ... но ми е много любопитно как ще ме разберат мен че съм с оригинален и някой колега с лупа и китайски ксенон smile021

Бях сигурен, че ще има коментари в тази посока. Нека не издребняваме, още повече на фона на това, че всеки си прави каквото поиска. Целта, поне както аз го разбирам, е да намалеят до минимум тези, които имат монтирана ксенонова крушка във фар без лупа.. Ясно е, че финансови дивиденти за бюджета на КАТ ще има, но пък не може да се отрече и очевидната полза от това за редовия шофьор, който не е егоист на пътя...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А как ще разберат дали ксенона е фабричен или не ??? Или така на око ще го преценяват ... но ми е много любопитно как ще ме разберат мен че съм с оригинален и някой колега с лупа и китайски ксенон smile021

Бях сигурен, че ще има коментари в тази посока. Нека не издребняваме, още повече на фона на това, че всеки си прави каквото поиска. Целта, поне както аз го разбирам, е да намалеят до минимум тези, които имат монтирана ксенонова крушка във фар без лупа.. Ясно е, че финансови дивиденти за бюджета на КАТ ще има, но пък не може да се отрече и очевидната полза от това за редовия шофьор, който не е егоист на пътя...

И аз това писах в другата тема. Моя не е оригинален, но мисля, че се доближава максимално до фабричния.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Междудругото сега разбрах, че има заводски фар БЕЗ лупа, със релефно стъгло на което заводски се монтира ксенон!!! Ако не се лъжа колата е Mercedes CL...

Чак не ми се вярва!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има, да. Мисля, че има и някои по-стари Субару-та, които са така. Както и, ако не бъркам, новият Сивик.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има, да. Мисля, че има и някои по-стари Субару-та, които са така. Както и, ако не бъркам, новият Сивик.

И Toyota Land Cruiser също...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Приветствам идеята да глобяват всички които карат коли с фарове които заслепяват, а такива най-често са евтините фарове със саморъчни подобрения или от знайни и незнайни майстори. Гледаш някаква трошка на пътя за 300 лв, а фаровете заслепяват и светят по-силно от на ТИР - не може така. Той иска да вижда, а за останалите не му пука. Е да ама всички искаме да виждаме какво става на пътя. Фаровете трябва да отговарят на стандартите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Рено лагуна - фабрично е с ксенон на кристален фар. Има отпред една ламаринка (като при лупите) която реже светлинния поток и не заслепява..

 

Аз съм много ЗА тази идея....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Те повечето катаджии трудно разбират и говорят български, та камо ли да успеят да разберат един ксенон дали е фабричен или китайски!

Похвална инициатива ,но не добре измислена как ще се прилага! :-k

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То е измислено много отдавна! Тези така наречени ГТП пунктове за какво са всъщност? Всички знаем, че минаване на преглед е фиктивна безпроблемна процедура!

 

Те са длъжни: Да проверяват автомобилите отдолу за проблеми в окачването. Да проверяват всички светлини на автомобила дали са изрядни. Да проверяват газовете. Да проверяват спирачните системи.

 

Може би някой ден ще приложат и европейските изисквания за:

1. Измерване на шумност на автомобила. /ако колата гърми и трещи - вън/

2. Измерване на ефективност на амортисьорите, където разликата не трябва да повече от 10% между ляво/дясно на един мост!

3. Измерване на "странично хлъзгане на гумите" /автомобила преминава през една плоча на пода която се плъзга на страни и показва дали автомобила се нуждае от реглаж на предница/

4. Да проверяват дали гумите отговарят на оригиналният размер зададен от производителя! Ако не, отиваш в технотест за хомологация.

5. Педал за измерване на усилието приложено върху спирачният педал. /това устройство се слага върху педала на спирачката и казва дали приложеното усилие на педала е съпоставимо със спирачното усилие на спирачките/

 

Ако всичко това се правеше от тези "контролни органи" нямаше да коментираме сега тези псевдо акции. Те полицаите правят каквото им се нареди все пак smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"Ксеноновите фарове не са забранени, но когато са фабрични – отговарят на определени стандарти. За съжаление, все повече водачи си купуват ксенонови крушки, които са китайско производство или въобще не отговарят на никакви стандарти. Именно тези водачи ще бъдат спирани и ще има отношение към тях", обясни Богдан Милчев (началникът на Пътна полиция в СДВР) и допълни, че Законът за движение по пътищата дава тази възможност.

 

Кой ще ми поясни какво "отношение" ще има към тези водачи... рекетиращо предполагам.

 

Много пъти съм чел пустия закон, но не видях къде бил давал тази възможност... може и да съм пропуснал. Някой нещо за ксенони да е прочел в закона?

 

Единствено в НАРЕДБА № 32 ОТ 5 АВГУСТ 1999 Г. ЗА ПЕРИОДИЧНИТЕ ПРЕГЛЕДИ ЗА ПРОВЕРКА НА ТЕХНИЧЕСКАТА ИЗПРАВНОСТ НА ПЪТНИТЕ ПРЕВОЗНИ СРЕДСТВА има нещо за светлините:

 

Приложение № 14 към чл. 8, ал. 1, т. 9

Методика за извършване на периодичен преглед за проверка на техническата изправност на пътните превозни средства

 

Част I

 

II. Преглед за проверка на техническата изправност

При проверка за изправност на отделните елементи от ППС е препоръчително да се спазва последователността на точки от 1 до 7, както и последователността на описаните проверки в точките.

 

2. Осветяване и светлинна сигнализация

Елемент за проверка:

Фарове - къси и дълги светлини

 

Метод на проверка:

- визуална проверка;

- проверка при задействане;

- проверка с уред за измерване на интензитета на светлината и регулирането на фаровете

 

Причини за отказ:

- замърсени и/или корозирали отражатели;

- нарушена цялост или пукнатини на разсейвателите (стъклата) и (отражателите) рефлекторите;

- несъответстващи на конструкцията на превозното средство;

- нерегулирани светлинни потоци;

- различен цвят на светлината (може да е бял или жълт, но задължително еднакъв за едновременно светещите фарове);

- недостатъчен интензитет на светлината;

- монтирани допълнителни елементи, които намаляват интензитета или променят цвета на светлината;

- в режим на къси светлини свети фар за дълги светлини;

- без маркировка за хомологация на елементите (при поставяне на такава от производителя).

 

Дотук мога да заключа, че само проверяващите в пунктовете за ГТП могат да не издадат документ за преглед на техническата изправност на автомобила - ако решат, че фаровете не отговарят на изискванията.

 

Без преглед вече се дава възможност на органите на КАТ да приложат цялата строгост на закона :D

 

Но някой катаджия да ми преценява кое е фабрично и кое не, и да ми спира колата от движение - това вече е върха на тъпотията.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тук е написано по-конкретно... http://www.monitor.bg/article?id=313160 Общо взето ще се следи за нерегулирани фарове...

 

"...Освен за нерегулирани фарове стриктно ще се следи и за използването на заслепяващ ксенон. Според главен инспектор Антон Антонов част от шофьорите си сменят обикновените халогенни крушки с ксенонови, без фабрично фарът да е пригоден за тях. Резултатът от това е светлина, която заслепява останалите шофьори.

 

За да не пречи на останалите водачи, ксеноновият фар трябва да бъде с определени лупи, които концентрират светлината в една посока, без да я разпръскват, обясниха експерти. При проверките на КАТ с уредите за регулиране ще се следи дали след определени метри лъчът светлина се пречупва надолу, каквито са показателите на добре регулираните светлини.

 

„Ако ксенонът ви след дадени метри свети надолу, това означава, че не би заслепил водача срещу вас и ние няма за какво да ви санкционираме”, коментираха от КАТ.

 

При констатирано нарушение обаче автомобилът може да бъде спрян от движение с мотив, че е технически неизправен и катаджията да вземе талона на колата."

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз също не съм с фабрично монтирани ксенонови фарове, но пък ксеноновите ми фарове са оригинални чак до запалките. Имам и фабрични пръскалки за фаровете. Много ми е интересно на мен какво ще ми кажат? Аз не съм си изменял конструкцията на фаровете. Сменил съм ги с оригинални такива. На самите фарове е написано, че са за ксенон на късите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.