Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

От днес отново на фарове


felicialx

Recommended Posts

Не ,че няколкото процента нафта в повече биха били проблем, ако носеха реална безопасност.

 

Или десети от процента :-k . Като чета как фаровете покачвали разхода, се чудя твърдящите това да не осветяват цели луна паркове. smile049 Засичал съм си разхода без и с фарове и разликата е от порядъка на 0.1 литър, което надали е от някакво значение за джоба. А колко е реална безопасността е дълга и широка тема, нещо като спора "дизел срещу бензин".

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така е. И не е така. По голяма, част от колите, нямат специализирани дневни светлини. Ако човек иска хубава видимост и си е купил един Найтбрейкър, то с целодневно на фарове, ще ги сменя по няколко пъти годишно, а това си е сериозен разход. При новите коли с ледове е друго... Ама там пък разхода си го направил още с покупката, щото само за тая гяволия, са ти отмъкнали едни .... 1000лв или нещо от сорта. Така, че карането на фарове си е разход. Пак казвам - нищо против ако имаше барем едно изследване дето да доказва, че това намалява жертвите по пътя ефективно.

 

Така или иначе в Брюксел има бюроподпирачи дето си нямат друга работа, та вероятно скоро няма да имаме избор и през лятото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трябва или всички да карат на фарове или без фарове. Например в Сърбия и Черна гора глобяваха за включени фарове през деня, а сега глобяват за изключени. Например лятото като пътувах за морето ми случи нещо стряскащо. Пред мен ТИР, насреща ТИР на доста голямо разстояние с включени фарове. Започвам да изпреварвам и виждам насреща ми тъмно синя Лада с изключени фарове, на небезопасно разстояние пред ТИР-а. Ударих спирачки и се прибрах. Ето ви пример каква опасност крие карането на фарове/без фарове.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

Ако човек иска хубава видимост и си е купил един Найтбрейкър, то с целодневно на фарове, ще ги сменя по няколко пъти годишно, а това си е сериозен разход.

...

 

Хич не съм съгласен [-X За 4 години и близо 90к км не смених нито една крушка. Вярно, не бяха NightBreaker, а оригиналните, но все пак това са си доста километри и часове. А и NightBreaker+ поне претендират да са с нормален живот. Мисля да сложа такива на Нивата, че ако там сложа ксенон ще ме бият smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Писал съм го и преди защото съм го видял на живо, на коледа и нова година бях в Мадрид и бях супер учуден, че изобщо не карат на фарове същевременно движението е без напрежение и за 11 дни постоянно обикаляне из града не видях нито една катастрофа, плюс това толкова сигурен и спокоен като пешеходец не съм се чувствал почти никога.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всички много добре знаем, че жертвите по пътищата не се дължат на фаровете, нали? Поне не и 99% от тях? Но фокусирането върху проблема с фаровете е по - лесно....

 

Апропо помните ли преди години, кой въведе модата за каране на фарове през деня? Точно мутрите дето перкат с по 200км/ч и ги пускаха да знаят околните, че "бързат" и да не им се пречкат. Аз самия като бях глупав навремето, като карах неразумно си пусках фаровете с глупавото себеуспокоение, че така повишавам безопасността. Ама това, че в пъти я влошавам с кретенско поведение на пътя, не е го броим. От тогава вероятно имам първичен рефлекс, към карането на фарове посред бял ден. Като видя такава кола и първата ми реакция е - тоя е шашав, чакай да се пазя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи излиза, че баща ми с 1000МВ-то е бил мутра, понеже откак се помни е карал на фарове. smile091 Много обичаш да генерализираш нещата. smile092

То не беше повишен разход, липса на независими изследвания дали помагат фаровете, големите разходи за крушки, гориво и тн. Между другото, за 50 000 км и 4 години крушка нон-стоп каране на фарове с нажежаема жичка не ми е изгаряла, само 2 ксенонови, докато се "г*зареех". А и колосалната сума от около 20 лв за Osram Nightbraker+ направо не знам как не ми срина бюджета. smile049 Ако пък си прав(и според мен хич не си прав, но нищо), че крушки се сменят няколко пъти годишно, то едни дневни светлини с хомологация за ЕС ще си избият парите за една година. Освен това, пестят ток и гориво - 7-8 вата май им беше общата консумация.

То и за коланите има спор дали помагат над определена скорост, ама се съмнявам като стъпиш на магистралата и вдигнеш малко скоростта да го разкопчаваш, понеже ползата от него е спорна, нали?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:)

О, любимата ми темичка с дърляне привърженици-противници на фарове през деня

smile091 smile091

 

По отношение на мутрите съм забелязал, че когато въведоха каране на фарове през деня - всички бмв и мерцедес започнаха да карат с изключени фарове - нарочно и преднамерено. Все пак - нали трябва да "се отличават".

:mrgreen:

А сега е пълна анархия и всеки си прави каквото си иска. Някой си включват фаровете, други си ги изключват.

...Но - забелязал съм че всииички си говорят по телефоните..Онзи ден бях на едно нерегулирано кръстовище, с 3-ма други - и другите 3-ма си говореха по телефоните докато изманеврираме - култово беше.. :)) за филмче.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хайде и аз да питам нещо. Заводско моята кола е нагласена така, че когато мина 130 (ако не се лъжа) км/ч - автоматично ми се пускат фаровете. Колата е Шкода.

 

А сега - като сте толкова наясно с нещата и с мутрите - обяснете ми защо така е направена настройката ????? Много просто - повишава се вниманието и се забелязва от по-далеч колата...Толкова е просто. Какви мутри, какъв разход или по точно преразход на гориво. От 2006та година - до 2010 (когато сложих фарове с лупи) - старата ми кола беше с Осрам нам къв - с по висок интензитет - с по малък живот - НА КЪСИТЕ. Карам постоянно на фарове - без значение дали е ден или нощ (в града не толкова) - извън града. Е ... продадох си колата и още и светят крушките. Нито един път не ми е горяла крушка от гореизброените марки....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хайде и аз да питам нещо. Заводско моята кола е нагласена така, че когато мина 130 (ако не се лъжа) км/ч - автоматично ми се пускат фаровете. Колата е Шкода.

А - само така ли се включват? smile048 . Защото на един служебен Опел задните врати се заключват САМО от дистанционното :lol: И беше веселба когато един ден му падна акумулатора - вкарахме едно едро куче вътре да го пази. :-k

 

Абе радвай се, наскоро имаше тема за една друга марка, на която автоматично се натискала спирачката..

Безопасно или не, автоматично или да, времето на карбуратора и манивелата и газеничето за фар може да дойде пак, твърде бързо го забравихме. ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

felicialx,

прав си за Испания - но, ония хора са друга бира!

Тук, тъмните балкански субекти не са никак малко и заради това, за всички - "фарове" ! smile092

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

RE: gogata, simichoil, FAV135, Wizi

 

Пиис хора. Не съм искал никой да засегна лично, нито на тема мутри, нито на тема финанси, нито на тема физика. Ако въпреки това някой се е засегнал - съжалявам. smile126

 

Аз съм тъпа мутра, която не разбира от елементарна физика от 7 клас и не знае правилника за движение. Също така редовно създавам предпоставки за ПТП като пестя скъпоценните си крушки за 10лв. и карам с изгасени фарове в непрогледен мрак.

 

Отървавам ви от присъствието си по тази тема.

 

Бъдете здрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

siminchoil тва пет римски бири ли са?

smile091 smile091

smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цецо75, не съм се засегнал, колега :)

 

Всеки сам преценява. От една страна не сме скандинавска държава, която логично да изисква подобно нещо, но от друга както казах според мен веднъж за цял живот ти е достатъчно да си бил с включено фарове за да предотвратиш ПТП. Аз по една или друга причина съм избрал второто :smt017

 

Лека и успешна седмица!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цецо75, не съм се засегнал, колега :)

 

Всеки сам преценява. От една страна не сме скандинавска държава, която логично да изисква подобно нещо, но от друга както казах според мен веднъж за цял живот ти е достатъчно да си бил с включено фарове за да предотвратиш ПТП. Аз по една или друга причина съм избрал второто :smt017

 

Лека и успешна седмица!

 

И аз така - без лоши чувства! Поздрави! smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е бахти тъпата тема с извинение!!! (към колегите)

 

Защо трябва да коментираме всяка наредба/закон?

 

Добър/лош- трябва да се спазва, а ние типично по български почваме сега с коментарите: ама защо така, ама защото е така навънка и тн.

Ама фаровете включени/изключени ....предимства и недостатъци. Всеки си разсъждава различно. Това, че за едни светлините биха спасили живот през деня, не значи,че трябва да се наложи като закон над другите които мислят, че от тях няма смисъл и обратно!

 

Живеем в България- за добро/за лошо.....трябва да се съобразяваме със законодателството и наредбите.

На мен дали ми харесва, дали не...няма значение: въвели го хората- изпълнявам.

 

Не сме научени на дисциплина! Еле пък и казарма сега като няма....... (само констатирам, да не почнат сега дискусии за казармата) :smt030

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Живеем в България- за добро/за лошо.....трябва да се съобразяваме със законодателството и наредбите.

На мен дали ми харесва, дали не...няма значение: въвели го хората- изпълнявам.

 

Не сме научени на дисциплина! Еле пък и казарма сега като няма....... (само констатирам, да не почнат сега дискусии за казармата) :smt030

 

Колега живеем в уж демократична страна и смятам ,че всеки може да изкаже недоволство от приет закон.Нали затова тук е форум в който всеки може да изкаже мнение и да обсъди даден проблем или тема.А относно фаровете мисля ,че дупките по пътищата са причинили доста голям брой катастрофи но май на управниците не им пука много(полицаят няма как да те глоби за дупките ,но за изгоряла крушка на фара може ) smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... мисля ,че дупките по пътищата са причинили доста голям брой катастрофи но май на управниците не им пука много(полицаят няма как да те глоби за дупките ... ) smile159

Може, може...

Причиняване на ПТП (самокатастрофиране :D ) поради несъобразена с пътните условия скорост... :mrgreen:

Пък после ако имаш мерак и време, можеш да си търсиш правата. smile159

 

ПП: Действителен случай от преди време (не с мене).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.