Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

VAG-COM за Октавия 1.9 TDI


svetlovelichkov

Recommended Posts

Здравейте колеги,искам да попитам по запознатите от вас за съвет.Утре май ще ставам собственик на въпросната шкода октавия 1.9 тди 90 коня 2001 г.Въпросният автомобил има някой забележки,и ако може да си кажете мнението.Като натисна съединителя да включа на скорост(влизането на скоростите става малко трудно)но влизат скоростите.И другият проблем е че не се изтрелва след 2000 оборота както трябва ,но иначе си пълни оборотомера.Забелязах че има скъсано някакво маркуче на вакум което влиза към турбото.Ако някой може да каже какви вероятно са причините за тези проблеми.Вин номера на колата е TMBHG41U828533208

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това, че маркуча е скъсан може да е двуяко. От една страна това със сигурност причинява въпросния проблем с мудността под 2000 оборота. Което е прекрасен повод да се пазариш яко за цената.

 

Лошото е, че подобен дефект ако е от дълго време, може да доведе до проблеми в самата турбина. Не се движи геометрията и запича. Актуатора също ръждясва като не се движи. Точно тези два проблема обаче са относително стандартни на този мотор и почти всички минават през тях, струват от 100 до 300лв ако турбото не е заминало.

 

Ако всичко друго по колата е ОК, аз бих отбил 300-500 лв. от цената за този проблем и бих я взел. НО ТОВА Е ВИРТУАЛНО МНЕНИЕ, НЕ СЪМ ВИЖДАЛ КОНКРЕТНАТА КОЛА :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това, че маркуча е скъсан може да е двуяко. От една страна това със сигурност причинява въпросния проблем с мудността под 2000 оборота. Което е прекрасен повод да се пазариш яко за цената.

 

Лошото е, че подобен дефект ако е от дълго време, може да доведе до проблеми в самата турбина. Не се движи геометрията и запича. Актуатора също ръждясва като не се движи. Точно тези два проблема обаче са относително стандартни на този мотор и почти всички минават през тях, струват от 100 до 300лв ако турбото не е заминало.

 

Ако всичко друго по колата е ОК, аз бих отбил 300-500 лв. от цената за този проблем и бих я взел. НО ТОВА Е ВИРТУАЛНО МНЕНИЕ, НЕ СЪМ ВИЖДАЛ КОНКРЕТНАТА КОЛА :)

Вече купихме колата.Всичко друго горе долу по нея е добре и работи.този двигател с турбо с променлива геометрия ли е?И ако може някой от Бургаските колеги да ми каже читав майстор който евентуално да я погледне колата,че за сега съм много бос с ТДИ :D ама бързо се уча.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е с променлива геометрия,първо смени въпросното маркуче и после тръгвай по майстори,не е лошо да видиш ремиците и маслата,особенно на скоростите,писал си че трудно влизат,да ти е честита придобивката :smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кода на двигателя мога да го кажа утре защото на италиянският талон не пише номер на двигател,а утре ще регистрираме в КАТ и след това мога да го кажа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е с променлива геометрия,първо смени въпросното маркуче и после тръгвай по майстори,не е лошо да видиш ремиците и маслата,особенно на скоростите,писал си че трудно влизат,да ти е честита придобивката :smt017

Сигурно ли е че не е с променлива геометрия ,че не исках да е такова турбото ама..

ремъците и маслата ще ги сменям в петък след регистрация в КАТ.

За трудното влизане на скоростите дали не е от помпата на съединителя?

 

Благодаря.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е с променлива геометрия....

Доста категорично. Кристално кълбо или бобец? :)

 

Колата е:

 

Vehicle Identification No. TMBHG41U828533208

Model Designation octavia comb.ambiente

Model OCT

Date of production 28.05.2001

Model year 2002

Sales type 1U5274

Engine code ALH

Transmission code EGR

Axle drive 5S

Interior trim code CN

Roof color D7

Exterior color / Paint Code D7 / F5U

 

Колата ти е с ПРОМЕНЛИВА ГЕОМЕТРИЯ и с ДВОЙНОМАСОВ МАХОВИК (демпферен) заводски. Комплекта може да е сменен с едномасов маховик (нормален) афтър маркет, но едва ли е направено от предишния собственик.

 

При всички положения след като смениш маркуча на актуатора (не на турбото) иди да я погледне някой с VAG-COM. Но не да гледа за грешки, а да направи LOG файлове. По добре да знаеш предварително какво се мъти около турбото, отколкото да ревеш постфактум.

 

Относно скоростите - провери дали жилата и шифтера не са клеясали. Случва се при коли вкарани от Австрия и Германия, особенно ако са се застояли по къщите. Ако там всичко е ОК, провери маслото в скоростите. Ако и тогава не се оправи... най-добре търси професионална помощ.

 

Относно масла, ремъци, ролки и филтри ти си знаеш.

 

И един приятелски съвет - има един признат майстор на Шкоди в този форум. Жокер намира се на 130км от теб. Аз бих се разходил... ;)

 

Честито, колата ако си я уцелил читава е страхотен автомобил. Имам същата и съм много доволен от нея.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, исках да те попитам този автомобил, който си купил, случайно да е бил в една автокъща в Орландовци (ул. Мара Бунева № 99)?

Да точно този е .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте отново.Вчера сменихме всички консумативи на октавиата.Смених скъсаното маркуче и чудо,колата тръгна много добре ,до кога, дано е много дълго.Утре ще сменяме маслото на скоростната кутия и помпата на съединителя да видим дали ще се оправят и скоростите.Към Бургаските колеги,ако има някой с VAG-COM да направим един лог файл че аз още нищо не разбирам.И не знам къде да отида .Предварително благодаря.

 

Ето и една снимка на Шкодата.

octavia_pic.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Eдин съвет от мен - отиди да погледнат двигателя в сервиз. Аз я гледах с майстор, не бяха го измили добре мотора и имаше масло по него, включително беше пръскало и по пръчката, с която се подпира предния капак, на студено колата изпушваше, коментарът на моя човек за трудното влизане на скоростите е, че съединителят е за смяна. Дано да съм ти полезен с това, което ние забелязахме.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега вече ти писа по-нагоре кой може да ти погледне и съответно качествено да ти оправи колата. За съжаление ще трябва да ходиш във Варна. Ако не ти се ходи до там сега може да прескочиш до Bosha-а срещу "Кроношпан"(Булес, Гочо Иванов и т.н.) за диагностика, но все рано или късно ще опреш до Варна, особено ако се касае за проблеми по мотора и турбината.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ходи до Варна човече.послушай колегите.в бургас читав маистор за турбо и дизел няма.

честита да ти е.стегни я и много километри ще минеш още.

smile035 smile035 smile035

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да ви питам още нещо колеги.В предният фар в края има лупа ,как се пускат да светят те.Защото като светна късите и дългите светва другата част от фара.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да ви питам още нещо колеги.В предният фар в края има лупа ,как се пускат да светят те.Защото като светна късите и дългите светва другата част от фара.

 

Фара за мъгла ли? Като дръпнеш копчето за фаровете.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да ви питам още нещо колеги.В предният фар в края има лупа ,как се пускат да светят те.Защото като светна късите и дългите светва другата част от фара.

 

Фара за мъгла ли? Като дръпнеш копчето за фаровете.

 

на пуснати къси светлини или поне габарити smile048

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да ви питам още нещо колеги.В предният фар в края има лупа ,как се пускат да светят те.Защото като светна късите и дългите светва другата част от фара.

При мен във фара има имитация на лупа, но всъщност няма лупа. [-X

При теб на снимката ми се вижда, че има истинска лупа. :-k

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както колегата по горе беше написал един колега на пуснати къси или габарити - дърпаш копчето за фаровете един път към теб,дръпнеш ли го втори път се пуска стопа за мъгла. ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да колеги тези фарове са за мъгла и наистина се включват като издърпаш копчето на фаровете напред когато е на габарити или къси най-малко.Благодаря.

Днес бях при Сами във Варна да прегледа колата.Останах изключително доволен от професионалното отношение.И най вече разбрах някой работи за колата.

Като цяло е добре,всичко беше в нормите,с изключение на това че ще сменяме съединител и няколко тампончета по окачването.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.