Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-club-bulgariatraxxas

105GL Оранж - пълна реставрация - работим без проект :-)


Galliard33

Recommended Posts

Така...След като от години се осмуквам да взема тази кола и да я върна към първоначалния й блясък най-накрая дойде денят, в който тя попадна в мои ръце - дядо ми се предаде и ми я даде smile152

Ето за какво говорим: 105GL на има няма и 30 години в оригинален вид(от първи собстеник, купувана от чехия), с доста демидж по ламарините, но и доста оригинални, интересни части. Ето в какво състояние я взех:
1. Не мита - със следи от охлюви и всякакви твари - стояла е поне 4-5 години така:
post-15-0-17224900-1488285183_thumb.jpgpost-15-0-50568400-1488286014_thumb.jpg

2. Измита - започва да придобива вид
post-15-0-03024000-1488285256_thumb.jpg

3. Нашия приятел - платформата (решихме да не я палим на място, въпреки, че по-късно запали)
post-15-0-45197700-1488285285_thumb.jpg

4. Новият й дом - на топло и сухо:
post-15-0-55065000-1488285320_thumb.jpg

5.Паяжините са като корабни въжета, шума има навсякъде smile048
post-15-0-95790400-1488285467_thumb.jpgpost-15-0-57017100-1488285477_thumb.jpgpost-15-0-16660300-1488285488_thumb.jpg

6. Нека разглобяването започне сега:
post-15-0-63344300-1488285549_thumb.jpgpost-15-0-22201500-1488285585_thumb.jpgpost-15-0-64360300-1488285606_thumb.jpg

7.Ей тия двамата хашлаци се потят около колата:
post-15-0-81008300-1488285628_thumb.jpg

8. Нека свалянето на шегрена (и ръждите) започне сега:
post-15-0-27159400-1488285742_thumb.jpgpost-15-0-69542700-1488285775_thumb.jpgpost-15-0-01268800-1488285795_thumb.jpgpost-15-0-88922700-1488285816_thumb.jpg

9. Иии..окачването да падне сега:
post-15-0-28494900-1488285871_thumb.jpg

10. Един доволен майстор, след няколко дневен маратон:
post-15-0-57491300-1488286304_thumb.jpg

Редактирано от Galliard33
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 339
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • Galliard33

    116

  • maxrpm

    57

  • joro-120L

    33

  • anastas

    19

Най-много писали в темата

Това за мен е уникална кола - 105 GL е доста рядка модификация!

Пожелавам спорна работа!

И наистина се надявам да я видя поне на 90 % оригинална, именно защото е рядка.

А всъщност коя година е произведена?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

....Пожелавам спорна работа!

И наистина се надявам да я видя поне на 90 % оригинална....

:smt017

Аз очаквам 99% оригинал :)

 

Евала на Косьо, че е решил да възкреси този автомобил в пълния му блясък!

Поздрави на Сашето!

 

Успех :smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво,това е една много рядка модификация в БГ и ще е супер да се реставрира на 100% оригинал.Желая ви успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на всички за пожеланията! Вашата подкрепа е витална за начинанието - без помощта на мозъците от форума едва ли бих се изобщо захванал! s_flag А и чрез форума могата да се намерят разни части, които иначе трудно се намират...А такива ще ми трябват със сигурност smile049 smile021

 

@anastas - Взех и стоманени четки, даже на едната снимка се вижда флекса с такава, от онези с навитите телчета, ама Макси нещо не ги хареса, твърди му били, не търкали нещо както му харесва... smile049 А от тези жълтите летят яко телчета и правят доста неприятна акупунктура - и затова на мен не ми харесват, търкам с твърдите smile021

 

Като се заговорихме за части: Търся врати, преден и заден капак (без пробивна корозия и без удари!)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз питах за годината на GL-a, но видях, че си написал в подписа си 1981-ва.

Поразрових се малко из архивите и видях, че модификацията 105 GL е правена само две години, в завода на Škoda в град Vrchlabí.

 

Малко е рано за боя още, но все пак - от 08.1981-ва до 09.1982-ра кодът на жълтия цвят е 6530 - жълт топаз (topasová žluť), а от 10.1982-ра до 09.1983-та кодът на жълтия цвят е 6512 - охра златна (okr zlatý).

 

Ако не е проблем би ли снимал табелката и номера на купето, или поне първите цифри и букви - просто ми е интересно. Би трябвало да е нещо от сорта на 10MOGL B-------, но ми е най - любопитно дали отпред пише TMB, или нещо друго, заради Vrchlabí...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има по - добро оръжие срещу ръждата - дискове с шкурка за флекс ... с тез четки ръждата само се замазва и си остава под един лъскав слой ръжда ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има по - добро оръжие срещу ръждата - дискове с шкурка за флекс ... с тез четки ръждата само се замазва и си остава под един лъскав слой ръжда ;)

 

Ааа, лекувам ги тез замазаните ръжди точно с дискове с шкурка - онзи ден купих скромно 5 със зърно 36...жулят идеално, не свършват бързо и са по 2 лева. Само трябва да се внимава да не се прегрее ламарината, че става за части от секундата...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бива. С ръждата се справяме, по пода не е много, само на места и пада лесно с четката. Яко е когато помощника ти върши 1ца работа за 1ца време като теб и по начина, по който ти ще я свършиш. Предницата също е в едно такова средно лежерно състояние. Ще мине и тя, след това отзад единственото място, здраво, е държачите на задните носачи там е важно. МислА да смъкна моторя и тубата за бензина, и да чистим отдолу, а отзад по чупките да оставим за накрая, че там с ще е бавно и тъпо. Хубавото е, че не ръждясва straight away голата ламарина. За срЯда-та, ако стигем до гаража, планирам да свалим тръбите за водата предната половина, да извандалстваме тръбичките спирачни и да оправя под багажника + подпората на рез гума.

Все още обмислям как да подпра някак си по - здраво задницата, за да не се катурне, но младия инженер химик винаги намира отговора :lol:

Веднъж свършим ли отдолу да търкаме, да почнем отгоре, работата е песен.

 

Косьо, абе може да ме намразиш, че обезмислям наличноститие ти от шкурка 36, (тоест разхода ти от 10лв) ама мисля, че ще да е много груба и да изтъни много ламарината. В главата ми се въртеше 60-80 на ръка или на тапа с малка скорост ? Разбира се от теб зависи, ако кажеш с 36 ще действаме smile049

 

Колата няма да е на 100% оригинал, но е за добро. Рапидова задна маска не и отива на 4 те фара въобще, лайсните отзад на маската и на калниците са захванати с болтове и ако пробия новите калници и маска, там ще се събере кал и ще потече ръждата, същото е и с лайсните на вратите и на праговете. Лайсните на вратите са на болтове мисля че М4. Броните са готини, ама са леш, удряни бяха, на места липсваха парчета. Отначалото много се накефих на задната, заради изрязаното за ауспуха, но сега виждам, че то седи грозно много над ауспуха, а предната има хриле, ама те са прекалено нагоре издърпани вместо да са под края на капака на резервната гума.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Макси е прав - няма да е 100% оригинал. Просто няма смисъл на този етап. Пластмасовите брони не ми харесват особено, а и не знам дали и откъде могат да се намерят нови/запазени. Задната маска ще е 120кова от модела с бъчвообразните стопове - имам читава такава + стопове, а и по-ме кефи. Спойлер мисля да има на задния капак - както си е в оригинал. Хрома на задницата може би ще го има - на по-къден етап, ако може да се поръчат нови лайстни - тук из форума някой беше открил фирма в Чехия, която ги прави. На вратита имаше пластмасови лайстни, черни, за съжаление има 1-2 счупени - май няма да ги монтираме изобщо. Иначе стоят шукар-букар. Предната маска ще си е с мрежичката и хромирания обков - мрежичката в черен мат, както е в оригинал. ТАВАНЪТ ще е черен мат - задължително. Хубаво е, че салонът е изключително добре запазен и комплектен, даже има чешко радио! Ще се монтира както си е, без претапициране и заменки. Единствено воланът може би ще се смени, че е сцепен. ТЪРСИ СЕ гумен калъв за скоростния лост - отдолу правоъгълен - оригинал. Ако изпадне би било добре.

 

За двигател и кутия още не съм мислил - но засега си мисля да си е оригиналния двигател и 4ка кутия. Просто ще мине всичко през една основна ревизия, за да сме сигурни че всичко е наред.

За гуми / джанти...възможно е да отиде на 15ки, а е възможно да се обуе в алюминий..?

 

Макси, не се притеснявай за шкурката - то пише 36, ама това е китайско 36 - всъщност никой не знае колко е точно туй зърно smile048 Според мен търка някъде към 50-60 реално, тъй, че няма грижа...ще се справим, споко, няма да изтъним чак толкоз ламарината.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Макси е прав - няма да е 100% оригинал. Просто няма смисъл на този етап. Пластмасовите брони не ми харесват особено, а и не знам дали и откъде могат да се намерят нови/запазени. Задната маска ще е 120кова от модела с бъчвообразните стопове - имам читава такава + стопове, а и по-ме кефи....

"Просто няма смисъл на този етап" . Косьо, как да го разбираме това. Кой е следващия етап?

Вие си знаете, но да си кажа моето мнение,

Това е рядка модификация и си струва всеки детайл да си остане на мястото. точно това е ценното.

Не е въпросът кое ви харесва и кое не. Знам за няколко 120ки L, които с малко доработки вече са наречени GLSи. Тази кола е пълен ОРИГИНАЛ. Постарайте се да си остане такава, иначе става абсолютен близнак на Ленка, защо? Какво и е на задната маска и стоповете? Уникална е! Предната броня също, с отвори за мигачите.

Какви брони ще слагате? Хром? За салона, добре! Оригинален цвят, черен таван- Перфектно! Двигател и скорости, квото решите. Но визията, визията...

Отново ви желая успех! Казах си какво мисля/или как бих постъпил аз/. Ще следя темата с интерес, ще помагам с каквото мога :)

п.п. Ако видите зор с дефицитните части, в чешките сайтове има всичко ;)

 

Поздрави smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Под фейслифт имах предвид най - вече задната маска. Отпред е екстра. Липсва и само една железна емблема.

 

Важно е кое ни харесва и мога да ти дам моята гледна точка. Примерно мен джантите 13 ки не ми харесват и налях 0лв в тях, изхвърлих ги с кеф, а на село още виснат на дъжда 2 който не смятам да прибера.

14 ките ме кефят - излъсках ги взех им нови вътрешни минах ги 2 ръце с грунд и 2 боя, намерих им тасове и рингове

 

Извод - нещо, като не ти харесва, не влагаш в него кинти и то умира.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Таа задна маска, била тя и рапидова, едно, че е манерка -гнилоч, освен това е най - грозния стоп ever made.

"На този етап" аз разбирам ако изпаднат здрави брони GL на хубава цена, ще се сложат, ако не ще си кара с хром и все е тая ;)

 

Чудесно е да имаш партньор, който мисли като теб - Аз точно това си мислех - и за бронята и за маската.

"На този етап" значи, че

Ако намеря такива брони, нови или суперзапазени, бих ги сложил. Монтажът е лесна задачка и отнема половин-един час за двете. Може да са направи и на вече готова кола, всеки един свободен ден...

 

Бих се радвал, ако някой може да полази по чехските страници и да намери черни брони и/или хромираните части и да сложи тук един линк!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... Имай предвид, че е доста оранжева колата - за жълто не става и дума :-)

Тези номера по коя система са? RAL май не са?

6512 и 6530 са между жълто и оранжево. Според мен са по - скоро оранжеви, но са ги кръстили "жълт" и "охра", но това са възможните кодове за 105 GL, а вероятно 6530 e твоят цвят. Дали са по RAL - не съм сигурен, но по - скоро не са, обаче в магазините за боя имат каталози по марки. Например Миро поръчва боята за Ленка по оригинален каталог за цветовата гама на Škoda от тези години. Избраният зелен цвят беше с код 5225 - zeleň olivová (olive green). В магазина поиска каталог (съвременен) с боите на Škoda, където кода на автентичният "zeleň olivová" се оказа, че съвпада с този от съвременния, общ за стари и нови модели каталог - 5225...

 

... няма да е 100% оригинал...

Тук мнението ми съвпада на 100% с това на Жоро - какъв е смисълът да имаш втора Ленка, на която вече са налични повечето от харесваните от теб елементи от разните модификации на 105 / 120...? Модификацията 105 GL е произвеждана само две години, представи си колко са останали оригиналните такива. А в България сигурно няма друга такава. Именно наличието на Garde брони и задна маска отличава тази рядка версия от всички останали обикновени версии... Колата си е твоя де, ти си знаеш, но аз само споделям мнение... Но наистина не те разбирам - тази кола е уникална именно с детайлите, които ти искаш да премахнеш и заради които всъщност е ценна...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какъв е смисълът да имаш втора Ленка, на която вече са налични повечето от харесваните от теб елементи от разните модификации на 105 / 120...? Модификацията 105 GL е произвеждана само две години, представи си колко са останали оригиналните такива. А в България сигурно няма друга такава. Именно наличието на Garde брони и задна маска отличава тази рядка версия от всички останали обикновени версии...

 

Разбира се, че най-бих се радвал да е 100% оригинал. Но засега не знам дали, кога и как ще мога да намеря въпросните брони/маска. От старите не става нищо - имат удари и липсващи части :-(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.... маската и стоповете ми мязат на стандартни 120 -ви ... не че няма да ти стоваря стоповете от тавана :mrgreen:

Маските не са еднакви и точно това е интересното. Ще си позволя да ги покажа на снимки, щото не мога да го обясня.

post-4842-138453340055_thumb.jpg Тази е като на 105GL post-4842-138453340092_thumb.jpg

Косьо, не се предавайте толкова лесно. Един добър тенекиджия, ако я барне твоята маска, ще стане.

Излезе ли нещо от чешките сайтове, ще ти обадя

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво на вас! Аз тази Шкода я помня от 92-ра година. Тогава беше като нова. От няколко години стои захвърлена пред блока и отвреме - навреме минаваме с един приятел да я зяпаме. Яд ни беше, че така нелепо се унищожава. Наскоро й лепнаха жълтия стикер и като изчезна, предположих, че е отишла за претопяване.

Е, имала е късмет и много се радвам за което.

Препоръчвам ви - не я съсипвайте, а я възстановете в оригиналния й вид. Колата не е карана много, салонът е много запазен, а купето външно няма сериозни липси. Това е масов автомобил, ламарините все още се намират нови и не са кой знае колко скъпи. Единствено трошените и ремонтирани с подръчни материали брони биха били проблем, но мисля че и те са спасяеми, защото парчетата са що годе запазени. Има липси по лайсните - вероятно ще трябва да се намерят нови от Чехия, в което едва ли има някаква драма. Всякакви побългарявания ще я превърнат в поредната Шкода - самоделка, която предизвиква единствено иронична усмивка у хората, които познават моделите. Е, от друга страна, колицата си е твоя, и естествено можеш да направиш от нея какъвто си поискаш Франкенщайн.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Moмчета, стига скачали, има време....

Саше, по принцип, когато се реставрира кола и частите са дефицит, възможностите не се пропускат, защото в повечето случаи при тези ситуации, "пиленцето кацва веднъж на рамото".

 

... Броните, лайсните и задната маска кола не правят...

smile091

Това не могат да бъдат думи на човек, който се е захванал с такъв проект.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Наистина броните са важни, бих се радвал да разберем дали има вариант онзи човек да ги даде...

 

Но сега по-добре ми кажете какъв грунд да мажа по изтърканата ламарина! Епоксиден май най-добре? Да слагам ли ръждопреобразувател преди това? :?:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Купи си преобразувател на Вюрт - към 75 лева е литъра, представителството е в Бизнес парка. Скъпо, но хубаво решение на въпроса. Не е разредена фосфорна киселина, както масовите преобразуватели, а някакъв органичен комплекс. Малко е кофти за работа, понеже трябва да си отсипваш в малък съд по толкова, колкото сега ще мажеш - примерно 50 грама. Веднъж дококоснал се до ръжда, преобразувателя на Вюрт се активира необратимо и каквото не намажеш, трябва просто да изхвърлиш. А не е евтин. Активира се и от слънчева светлина, така че трябва да се пази на сухо и тъмно. От него ламарината става черна (и пръстите ти също, като ги нацапаш - няма миене :D )

След това - епоксиден грунд, двукомпонентен - гледай да не пестиш и от него. Това става за навсякъде, отгоре може да се боядисва.

Друг вариант само за отдолу е цинков спрей. ОБаче е доста скъп - 14-15 лв. е 500мл флакон - аз ползвам на Карсистем - магазинът им е на Шипченски проход в една от сградите на БАН. Цинковият спрей прави крехко покритие и лесно се драска, но пък прави електрохимична защита на стоманата. Бойната Корса на един приятел се кара с калник, който е напръскан само със спрея. За една зима не беше ръждясъл. Освен това отгоре върху спрея не може да се боядисва. Аз примерно пръскам плътно с него, после мажа с нещо твърдо - например лепило за заварки, и отгоре плескам битумна маса.

Хубав битум за нанасяне с четка има на Кар систем (и на другите прилични марки за автомобилна химия).

После като е готова - кухините се пръскат с парафин. Карсистем имат два варианта - по - гъст и по - течен. Пак на спрей с маркуч и дюза за проникване в кухините. Парафинът залепва по стените на кухината и отблъсква влагата.

Прилична шумоизолация продават "Гомапласт" - магазинът е на ул. Поп Богомил. Българско производство. Имат много добра микропореста гума и различни профили за уплътнение. Микропорестата гума изолира, но не поглъща вода като оригиналната изолация на Шкодата. Има такава с дебелина около 2см - продава се на рула и е идеална за кола. Пък цената беше много хубава - аз лично купих 7м ролка, сложих на двете най-стари коли и съм много доволен.

Всъщност, на Шкодата отгоре на пода има и залепени битумни листове. Ако искаш такива - има в Кар систем. Лепят се с пистолет за горещ въздух.

 

Ако искаш - Сашо ми има координатите, мога да ти покажа какво съм правил по Варшавата - не е мръднало за сега. А и на мен ще ми е интересно да видя как напредвате. Освен това живея през един блок от твоя във Лозенец... :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... Освен това живея през един блок от твоя във Лозенец...

Момчиле, ти си много, много нужен за този проект.

Косьо - викай го, не изпускай този ценен консултант, който цени ретро колите и колите като цяло. А и от него празни приказки няма да чуете!

 

А относно броните - синият Rapid от Варна (който всъщност е Garde с бургаска регистрация) беше пуснат за продажба на части. Той е с такава оригинална, задна броня...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Oк тоя цинк не е възможно да не търпи покритие, подцинкованите коли как ги боядисват примерно S100 и всички по нови?

 

Тоя ръждопреубразовател пикая аз на него, търка се до чиста ламарина, реже се, заварява се, това да имаш гняс и да го намажеш с Х и да стане мега здраво ... моля ти се smile175 Така ако ставаше, по Discovery всички който правят коли никой нямаше да прави sand blasting а всички да мажат с Wurth..

 

Oнзи ден по едно време си мислех да пълним с восък праговете, но не съм сигурен. Восък има на корем,дядо ми е пчелар, но както казва Евгени "Вода влиза навсякъде на общо основание" , а восъка като влезе водата в прага и лятото като се нагрее колата, восъка ще се разтопи и водата ще влезе отдолу smile049 иначе ми е лесно - восъка в една тенджерка на котлона и мажа, ама после ???

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... Тоя ръждопреубразовател пикая аз на него, търка се до чиста ламарина, реже се, заварява се...

След като изтъркаш, изрежеш и завариш какво правиш?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Полагаш съответните покрития, още не съм сигурен как, но според етикета на кутииката цинк, надраскваш повърхността, да стане като след бластиране, полагаш цинка, после по - натам не ми е ясно, но мисля, че полагаш грунда, шлайфаш с водна шкурка, полагаш шегрен. Пак казвам не съм наясно в последователността на полагане, и в това е засега проблема.

 

Проблема и е в двойната ламарина, примерно в предния край под педалите, отдолу е под ъгъл, и има дупки фабрични а отгоре в купето е 2 ра ламарина обла, между 2те зверски се събира вода. Има още няколко места по купето в задната част, пак така мислени с левия та*ак който няма как да се оправят, но те засега са добре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Те за тва е вурта бе саше там дет немо бутнеш ръждата да го намацаш в млякото на вурта и после боя моя , примери по шкодите за двоина ламарина много ял съм го на 1000мб то и на 100с

Епоксидните грундове , маркови са доста пари последно около 70лв кутия от 700мл. Има и един турски които е пак як дву компонентен съхне бързо и с цинк и там другите му мурафети продават го цветен център за около 20лв 1 литър аз съм мазан с тва и става добре

За шумо изолацията "Гомапласт" е оферта но нямат самозалепващо се в Атаро клима продават едно дето е със лъскаво отгоре и армирано да не напива влага а от другата страна е самозалепващо има и дебелини различни аз си взех 20мм. маи дебело и цената е около 12лв. на квадрат

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.