Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-club-bulgariatraxxas

Ключ за парно на Фаворит


Phiko

Recommended Posts

Колеги,

 

пре*** ми се ключа на парното (вентилатора).

Студено е :)

 

Четох ето тук:

viewtopic.php?f=6&t=12058&p=129173

 

но нещо не мога да го разглобя.

Някой има ли по подробни инструкции как се отваря този панел и се изважда ключа на "светло"?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Теглиш здраво врътката за да излезе от оста на ключа и ще видиш гайката , която се отвива и след туй ключа излиза назад при свален среден панел на таблото с духалките и четирите бутона ... най-лесно е да разкачиш жиците от платката на вентилатора за да го изтеглиш , ако те мързи - режеш жиците или ги разпояваш от ключа и действаш ... честно казано разглобявах го преди 3 или 4 години и доста подробности съм забравил smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първи въпрос - как е термостата ?

Втори въпрос - как е кранчето?

Трети въпрос - има ли газова уредба и как е вързано отоплението на изпарителя?

 

Като не затваря термостата върти непрекъснато на голям кръг и топло няма да стане в купето.

Ако е сменяно кранчето с не подходящо на радиаторчето няма достатъчен дебит на топла вода в радиаторчето или ако изпускат О пръстените зад кранчето става смесване на топла и студена вода в кранчето.

Ако минава топлата вода първо през изпарителя , после през колектора и на края ходи в парното какво става ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Газ нямам. Термостата тази ранна пролет го смених с 88градуса. Свалих радиатора на парното да го поизчистя малко , защото имах съмнения че е запушено.Изтече бая ръжда от него...

Но все пак колата си вдига бързо температурата 88гр. Пускам парното на 3-та степен и първите 10/15 секунди духа доволно топло, ама след това все 1 издухва топлото и почва да духа хладно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така се държи фаворитовото парно , не се шашкай ... карай на първа и втора степен в зависимост от това колко духа вентилатора и ще ти е топло ... на трета степен духа топло само на високи обороти .

Има една врътка ако ти се занимава ... вземаш медни тройници за парна инсталация (ако има с редукция най - добре) ф18 (с редукция 18 към 16) на тях запояваш по едно парче медна тръба 5 см. вземаш и единия (дълъгия) маркуч за парно за Фаворит и там където е коляното от термостата към карбуратора го махваш и слагаш единия тройник , като правата част я слагаш в посока към парното , а към разклонението връзваш всмукателния колектор и с дългия маркуч връзваш парното (на задния щуцер на кранчето) .

Изходния маркуч го режеш веднага след завоя надолу и там слагаш втория тройник с правата част между парното и водната помпа , а към разклонението връзваш всмукателния колектор с едно парче около 10 см. и така си осигуряваш най - топлата вода да бяга в парното , а лятото не се натоварва кранчето , когато е затворено ... ако слагаш тройник с редукция само след термостата и те така.

Пак ако ти се занимава свали кранчето и вземи О пръстени с по - голяма дебелина и така ще осигуриш поток на водата през радиаторчето , защото в кранчето зарад тез пръстени се осъществява смесване на топлата и студената вода.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ммм бая сложно се получава за това парно..

Мерси за идеята и предложението но не смятам да се занимавам толкова задълбочено :) .

Аз радиаторчето го чистих на чешмата вкъщи . Мисля да пробвам като го накисна в оцет, в много случаи има ефект :).

Пък.... и сега ме чакат по сериозни ремонти по нея ,като например : смяна на рейка , лагер на главината ,тампоните на мотора, и някак си да оправя лостовата система да спре да шари из купето като лост на Зил :D .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

абе само да кажа, че си оправих проблема.

Най-не ми бил ключа от парното, най-ми била масата на моторчето на духалката (отпред в двигателя)

 

За уточнение - ключа на парното на Фаорита е върха. Там наистина няма резистори. Има само контанки и дори немам идея защо некой болен мозък го е направил така.

 

Като извадите турбината (демек вентилатора), който е в двигателния отсек, ще видите - че в долния му край има една платка, на която има 5 клеми: 1, 2, 3, маса и плюс. 1, 2, 3 идват от ключа - степени на духалката.

Съответно масата е постоянно вързана към мотора.

Плюса от платката е постоянно вързан към мотора и към клемите 1, 2 и 3, на платката, която е в самия мотор.

Цаката е, че клемите само на една от клемите 1, 2 или 3 има ток, който се подава, в зависимост от това в каква позиция е ключът вътре в купето.

На същата тази платка (отзад) има 2 пружини (реотана, резистора, наречете ги както искате) - които правят 1 и 2 степен.

Демек, ключа винаги пуска 12 волта към платката, но ако е 1 и 2, тези 12 волта минават през пружините и съответно става на по-малко, съответно турбината вътри по-бавно.

 

Същите тези пружини, тъй като според мен са си реотани и нищо чудно като работят и да светят (демек се нагряват) се чупят по средата. Метала изтънява от топлината и се чупи, т.е. реотана се къса, съответната степен изчезва.

 

Както и да е отнесох се - при мен проблема беше в масовия кабел, от към страната на моторчето на турбината. Там, и плюса и масата са доста открити и незащитени. Голема мърсотия, контакта се губи. Хоп малка размърдване и ВД40 и всичко заспа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всъщност можеше да е много по - зле , като например Ситроен , на който за да му свалиш това блокче трябва да разковеш цялото табло , а при Фаворита отвиваш две болтета и скубеш цялото двигателче ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За да не пускам нова тема (мода ако иска да я преименува направо) ша ва запитам. На Фаворита и на Фелата дали радиаторчетата за парното са еднакви. Мойто май ше дойде спукано и е голема класика да ти се поти отвътре стъклото и да не можеш да го забършеш. Сега за сега един парцал, течност за чистачки дет си .... от Петрола и бърша. Ама не си е работа. Обявяват ми цени от 40 кинта за ново китайско или пак толко за 2-ра употреба, ама пусто не ми се дават такива пари.

 

И второ. Дали пък и самите вентилатори не са еднакви.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сърди са на Сименс Мишо , ма специално вентилаторите не стават , а ако си обърнал внимание фелициевите радиаторчета нямат кранче и е голяма вероятността да не стане smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като сте тръгнали да обсъждате парното да ви питам защо долните въздоховоди(отляво на волана и отдясно на жабката-до вратите )не духат в нито едно положение на клапата ????? smile021

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така се държи фаворитовото парно , не се шашкай ... карай на първа и втора степен в зависимост от това колко духа вентилатора и ще ти е топло ... на трета степен духа топло само на високи обороти .

Има една врътка ако ти се занимава ... вземаш медни тройници за парна инсталация (ако има с редукция най - добре) ф18 (с редукция 18 към 16) на тях запояваш по едно парче медна тръба 5 см. вземаш и единия (дълъгия) маркуч за парно за Фаворит и там където е коляното от термостата към карбуратора го махваш и слагаш единия тройник , като правата част я слагаш в посока към парното , а към разклонението връзваш всмукателния колектор и с дългия маркуч връзваш парното (на задния щуцер на кранчето) .

Изходния маркуч го режеш веднага след завоя надолу и там слагаш втория тройник с правата част между парното и водната помпа , а към разклонението връзваш всмукателния колектор с едно парче около 10 см. и така си осигуряваш най - топлата вода да бяга в парното , а лятото не се натоварва кранчето , когато е затворено ... ако слагаш тройник с редукция само след термостата и те така.

Пак ако ти се занимава свали кранчето и вземи О пръстени с по - голяма дебелина и така ще осигуриш поток на водата през радиаторчето , защото в кранчето зарад тез пръстени се осъществява смесване на топлата и студената вода.

 

или една вентилаторна печка за кола... и така сутрин (или когато и да влезеш в колата) ще имаш топло за кратко време. smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много им се сърдих на Сименс да ти кажа Гена. В крайна сметка купих целия блок от колегата pepino8797 и след като КАТ ме фана да говоря по телефона в колата и ме "накара" повече да не правя така се оказа, че няма начин това нещо да се свали и замени без да се разкачат жилата на врътките откъм таблото. Освен това направих ревизия на вентилаторчето и, о чудо, то не се въртеше. В крайна сметка с порядъчно количество WD 40, омазване до уши и много пъти "майката" се развъртя, ама тегаво. Сега стои накиснато във WD 40, пък дано тръгне по-добре.

В крайна сметка реших, че ще сменям само радиаторчето. Развих една рапидка и то излезе. Викам си "баси елементарното". Отивам при моя майстор, заради когото КАТ ме фана да шофирам с телефон в ръка и му обяснявам процедурата. ОK. Сваля ми той акумулатора, развива рапидката, издърпва радиаторчето и.......то опира в стойката на акумулатора. ](*,) ](*,) ](*,) Айде ся разглобявай парно - целия модул, последва издърпване напред на модула, повдигане нагоре с една тръба и чак тогава се отвори пролука и то излезе и веднага напъхахме другото радиаторче. А аз имах някакви идеи да смуча вътре с прахоскукачка, да бърша.....както и да е. В крайна сметка вече ми е топло и няма да си бърша стъклата през ден с обезмаслител!

 

П.С.- Гена смени й заглавието на тая тема направо. Примерно "Парно - размисли и страсти" smile001

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мишо , ти що днеска се занимаваш с глупости бе ?

Ай честито и от мен , ама именния ден ... да си жив , здрав и богат , па на всичко друго ша му намерим колая !

smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря колеги. Да ви се връщат всички хубави пожелания.

А иначе ремонта беше вчера.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като сте тръгнали да обсъждате парното да ви питам защо долните въздоховоди(отляво на волана и отдясно на жабката-до вратите )не духат в нито едно положение на клапата ????? smile021

При Фелицията духат осезаемо при положение за стъклото и горните духалки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.