Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Моля за съвет – самоволно спиране на автомобила


jeck

Recommended Posts

Здравейте колеги,

Въпросът ми не е свързан със Шкода, но търся споделяне на всякакъв опит свързан със самоволно спиране по принцип, независимо от марката, защото колкото рядко се случва такова произшествие, толкова е и особено опасно: Карам от 2-3 мес. Сценик 1,6 16V , произв 1999г. внос Италия на 130 хил.км. На натоварен път, в колона, карах с 80км/ч и изведнъж сякаш някой с цялата си тежест скочи на спирачния педал (а на мен крака ми е върху газта). Колата закова на място, нито спирачен път, нито занасяне на някъде. Слава Богу скоростта не беше голяма. Двигателят угасна разбира се и първото което помислих, че е блокирал нещо, но нито се чу чукане, нито шум, нищо. После запалих и тръгнах, сякаш нищо не е било. С една подробност, че колата зад мен ме удари. Но като си помисля че можеше да стане при изпреварване или над 140-150 съм благодарен на Господ. Малко преди това изпреварвах две коли заедно и форсирах доста.

Маслото в скоростната кутия е на горно ниво, до пробката. Това го проверих преди 2мес.

Маслото на двигателя го смених. Доста замърсено беше, но никакви стружки.. Промих 5мин., с по-тънко масло. Смених го малко рисковано може би вместо фабрично предписано ЕLF10W40 сложих стандартно 5W40 на Liqui Moli. Малко му слезе нивото (3-4мм на щеката) първите 500км., но оттогава още 2000 задържа все там. (Изминал съм общо 3500км).

В началото много ме притесняваше, че се колебае при ускоряване, поспъваше се до 60-70км/.ч, нагоре се отпушва и бяга добре, гледах свещи, бобини, мерих компресия в цилиндрите (добра -13атм.). Отдавах го на бедна смес (евентуално проблеми с компютъра), но след време нещо поизчезна спъването и се оправи и ускорява добре. (Проблем в компютъра дали може да блокира така двигателя? Отварях капака на компютъра – виждаше се че е отварян, и са скопили имобилайзера – чест проблем при Сцениците – блокира им се отключването на имобилайзера – и прекъсват пистата му за заключването).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как така ще спре самоволно ??? Имаш предвид просто двигателя угасна и спря с него или колата "сама натисна спирачката" ??? Бях чувал, че франсетата имат концепция за кола с електронно управление на спирачките, но не мислех, че някога подобна грандиозна тъпотия е въвеждана в производство!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Офф, за съжаление имат. АБС система Бендикс на Рено 19, ако си чувал - спирачния педал не натиска спирачна помпа, а има ел.блок с помпа, който вдига високо налягане за спиране. Понякога се случва и да отказват...

А автоматичната ръчна спирачка на Сценик 2 понякога се задейства сама в движение, а не само като си извадиш картата...

 

А по темата - освен повреда в АБС блока дръго не ми идва на ум.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отивай на диагностика в официален сервиз на Рено, аз предпочитам Алианс или Еспас.

На моя Сценик 2 волана се заключи по време на движение с около 30-40 км/ч така, че не го мисли много а отивай.

За ръчната колегата ти каза, но това се оправя със смяна на софтуера.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Що за кола е това бе хора??? Ужас!

Френска му работа...

Ако си спомняте при появата на Еърбъсите в началото имаше няколко странни инцидента при излитане и кацане. Е причината беше че компютъра оценява ситуацията като критична и "отнема" управлението от пилота. :!:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отивай на диагностика в официален сервиз на Рено, аз предпочитам Алианс или Еспас.

 

По-добре в Алианс Ауто според мен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами нали знаеш където правят спагети и м..ти кола не се взима, ама като сме взели вече се оправяме както можем.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мой колега днес ми сподели свое наблюдение. Когато форсира по-силно да изпревари на 4-та, след това след прибирането в лентата и при превлючването на 5-та на два-три пъти му гаснел двигателя. Хубавото при него било, че лоста на скоростите му в такъв момент се самоосвобождавал в неутрално положение. (Той даже предполага, че конструктивно кутията е създадена така, че при блокаж от двигателната страна лоста да се освобождава – за това не знам дали Опел са измислили чак такава застраховка...)..

Неговото заключение е, че при форсирането се увеличава налягането на изгорелите газове към катализатора. И поради много задръстен катализатор се събират много изгорели газове, които създават противоналягане спрямо входящия въздух в цилиндрите, няма нормален приток на свеж въздух и затова му гасне двигателя. Не знам дали и при мен не се е получило нещо такова. Не съм сигурен на какво дередже ми е катализатора дали не е доста задръстен.Досега не съм забелязал да губи много мошност, но може и оттам да е идвало спъването, което ме притесняваше в първите месеци. След това се пооправи спъването, но може да се е поотпушил катализатора донякъде с карането.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дори да блокира двигателя пак няма да спре рязко, а ще се счупи някое по-слабо звено. Не каза спирачките ли заковаха по време на инцидента?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен проблема ти се крие някъде в самата спирачна уредба и по-точно в управлението и.Няма как да е свързано по някакъв начин с гасненето на двигателя,защото на скорост дори при загасяне на двигателя автомобила продължава да се движи и да намаля скоростта си постепенно,а не рязко.При първа възможност тичай в някой фирмен сервиз да погледнат хората за какво става въпрос.Дано успеятда разберат,защото понякога проблема не се проявява когато трябва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мой колега днес ми сподели свое наблюдение. Когато форсира по-силно да изпревари на 4-та, след това след прибирането в лентата и при превлючването на 5-та на два-три пъти му гаснел двигателя. Хубавото при него било, че лоста на скоростите му в такъв момент се самоосвобождавал в неутрално положение. (Той даже предполага, че конструктивно кутията е създадена така, че при блокаж от двигателната страна лоста да се освобождава – за това не знам дали Опел са измислили чак такава застраховка...)..

Неговото заключение е, че при форсирането се увеличава налягането на изгорелите газове към катализатора. И поради много задръстен катализатор се събират много изгорели газове, които създават противоналягане спрямо входящия въздух в цилиндрите, няма нормален приток на свеж въздух и затова му гасне двигателя. Не знам дали и при мен не се е получило нещо такова. Не съм сигурен на какво дередже ми е катализатора дали не е доста задръстен.Досега не съм забелязал да губи много мошност, но може и оттам да е идвало спъването, което ме притесняваше в първите месеци. След това се пооправи спъването, но може да се е поотпушил катализатора донякъде с карането.

 

Щом при спирането са те нахакали отзад , значи не е бил проблема в мотора, а в спирачките. Мотора е спрял в последствие. Не можеш да спреш с мотор рязко кола , освен ако не е блокирал . Но твоя не е бил блокирал , СЛЕДОВАТЕЛНО проблема е

1. Спирачките ( АБС) ,

2. Измислил си си историята ... smile004

3. Не мога да разбера защо човек с ренде пита Шкодаджии ...

Дали те са по - умни от Реноводите ?

 

С уважение ! smile159

 

:D Абе, да не си Джак или Цецо ? smile091

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Абе не знам, като нищо да се гъбарка...е*ати гаража има, освен тоя Сеник...Шкода, Мазда, Форд, VW... smile048

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Писал съм в няколко форума наред, в търсене на компетентен и добър съвет. Няма значение шкодаджии, ренаджии... На никой не пожелавам да се озове в такава ситуация. А колите имат общи принципи, устройство.

 

Моят колега се усъмни във възможността за такова внезапно спиране на място от 80км. И може би е прав. Може и да не е заковала колата толкова рязко , но от темпото на 80км. изведнъж да се усетя спрял на място....Трябва да направя този експеримент – да спра от 80км. с все сила на спирачките на чисто сух път. (Беше сухо, слънчево времето и Слава Богу защото човекът отзад на мокър път щеше да спре много по-трудно.)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пак питам - усети ли набиване на спирачки? Много ясно може да се разграничи моторната от работната спирачка!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Писал съм в няколко форума наред, в търсене на компетентен и добър съвет...
Абе хубаво търсиш мнения, ама на сервиз отиде ли все пак? Това е все едно да лекуваш заболяване с питане по форумите - може и да ти е полезно, ама ще реши ли проблема?
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм я закарал още на сервиз, задния мост е повреден, и трябват пари. Едната джанта сочи навътре 30 градуса и гумата по-скоро се тътри отколкото върти.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нека модератора да заключи темата, аман от неуважение към членовете на форума.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До Иконома: Като се замисля - Наистина не мога да съм толкова категоричен: Може и да не е заковала колата толкова рязко , но от темпото на 80км. изведнъж да се усетя спрял на място с крак върху педала на газта... Всъщност гледах за спирачни следи – нямаше никакви.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всичко сочи към рязко задействане на спирачките. Сигурно си карал на 5-та. Ако пуснеш газта се затваря дроселовата клапа, има ли подобно бързо отрицателно ускорение? Разбира се, че не. Дори да затвориш изхода към ауспуха пак няма да спре рязко, а ще забави плааавно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.