Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-club-bulgariaskoda-club-bulgaria

Shell Helix Ultra 5W40 vs. CASTROL MAGNATEC DIESEL 5W40 B4


Recommended Posts

Избери кастрол - стига да е истинско. Ако искаш съвет за други марки - избери мотул (малко по-скъпичко е, но...) :) Аз бях с хеликс-а, но го смених, защото не ми хареса как го харчеше колата...

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На Shell-а пише следните спецификации- 502 00, 503 01, 505 00.Дали е подходящо за този двигател, защото нямам книжка, в която да проверя.

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

Volkswagen AG requires that motor oil lubricants for SDI engines must only meet VW505.00, 505.01, 506.00, 506.01, or 507.00 officially approved standards.[14] 'Generic' oil standards such as the American Petroleum Institute 'API',[15] or European Automobile Manufacturers Association 'ACEA'[16] are not recognised, nor approved by VW - so oils bearing these generic approvals must not be used, except when the oil has also been granted one of the specific VW approvals.

...

 

Това го намерих в wikipedia. Да - става.

 

Това е линкче към извадката: http://en.wikipedia.org/wiki/SDI_%28engine%29

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

Volkswagen AG requires that motor oil lubricants for SDI engines must only meet VW505.00, 505.01, 506.00, 506.01, or 507.00 officially approved standards.[14] 'Generic' oil standards such as the American Petroleum Institute 'API',[15] or European Automobile Manufacturers Association 'ACEA'[16] are not recognised, nor approved by VW - so oils bearing these generic approvals must not be used, except when the oil has also been granted one of the specific VW approvals.

...

 

Това го намерих в wikipedia. Да - става.

 

Това е линкче към извадката: http://en.wikipedia.org/wiki/SDI_%28engine%29

 

Поздрави

Kолега,

много ти благодаря.

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

Kолега,

много ти благодаря.

Поздрави

 

Няма проблем :) Просто преди време бях луднал по темата, не разбирах нищо от масла, съставки и спецификации, затова попрочетох доста... Смених шелското масло, понеже ми го харчеше. Сега е спряла, долял съм страшно незначително количество (100-200мл за 11 000км), за разлика от шел маслото (1-1.2 литра за 10 000км)...

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абсолютно все едно, ползвал съм ги и двете, няма никаква разлика!

 

AбЦелютнУ. От както е нова колата 4 пъти са ми сипвали Шел и 1 път Кастрол. Разлика няма. Колата не гори и грам масло. Горенето не е свързано с маслото, а с колата според мен като виден НЕразбирач по техническите въпроси. Казвам го на базата на наблюдения. Има ли турбо - лапка масълце.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има ли турбо - лапка масълце.

 

Би ли се аргументирал? Как една изправна турбина повишава ефективно разхода на масло???

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямам идея, просто всеки с турбо казва, че му гори масло. Моята няма и не гори нито грам и то без да я щадя или нещо такова.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямам идея, просто всеки с турбо казва, че му гори масло. Моята няма и не гори нито грам и то без да я щадя или нещо такова.

 

Само, че има лека разлика какъв е мотора - дали е бензинов или дизелов... Общо взето, аз не съм чувал някой с бензинова да му гори масло - ако това стане, съм чувал нещо за "основен ремонт", поне така го наричаха едно време... При дизелите, като моята, дори си го пише в книжката - "...1л на 1000 км е допустим максимум...", а това за една смяна (10 000км) излиза 10 литра масло(при 1.9ТДИ)... Как звучи само, при положение, че събира само 3,8л - останалото - изпарява се :)

 

Просто проблема се проявява, когато колата бива много настъпвана - като я карам като "говедо от рейсинг писта " (на трета с над 3000 об/м), накрая на месеца гледам, че маслото се е смалило малко, иначе ефекта се губи-т.е. не го харчи.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямам идея, просто всеки с турбо казва, че му гори масло. Моята няма и не гори нито грам и то без да я щадя или нещо такова.

Е тогава не е много коректно да разпространяваш заблуждаваща информация. Не за друго, ама някой с турбинирана кола ще си реши, че е нормално колата му да си харчи маслото, а не е така.

Изправното турбо не променя нищо съществено по масления тракт на колата. Виж ако турбото е заминало и яде масло по оста, вече е тема на друг разговор. Но това вече е повреда като всяка друга и трябва да се взимат мерки.

Един изправен автомобил ако се кара кротко не трябва да харчи масло, независимо дали е с турбо или без, т.е. харчи достатъчно малко за да не трябва доливане между смените. Ако се настъпва (даже и да изправен) яко е нормално маслото да намалява помалко. Тук вече има голямо значение с какво масло се кара - затова за рейсърите си има специални и скъпи масла, които са с по-висока температура на кипене реципрочно изпаряване. Но това пак не зависи от това дали е турбинирана колата, просто рейсърите карат турбинирани :)

 

При дизелите, като моята, дори си го пише в книжката - "...1л на 1000 км е допустим максимум...", а това за една смяна (10 000км) излиза 10 литра масло(при 1.9ТДИ)... Как звучи само, при положение, че събира само 3,8л - останалото - изпарява се :)

Тия щуротии от 1л. на 1000км дето ги слагат по всички книжки, идея си нямам с кой акъл го пишат. Щото ако колата ми яде 1 кило масло на 1000км, то със сигурност имам голям проблем. Аз затова и книжките не ги чета :) , нещо дълбоко сбъркано има там :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...
При дизелите, като моята, дори си го пише в книжката - "...1л на 1000 км е допустим максимум...", а това за една смяна (10 000км) излиза 10 литра масло(при 1.9ТДИ)... Как звучи само, при положение, че събира само 3,8л - останалото - изпарява се :)

Тия щуротии от 1л. на 1000км дето ги слагат по всички книжки, идея си нямам с кой акъл го пишат. Щото ако колата ми яде 1 кило масло на 1000км, то със сигурност имам голям проблем. Аз затова и книжките не ги чета :) , нещо дълбоко сбъркано има там :)

 

Точно това и аз нещо не го разбирам - тогава за какво ми е да сменям маслото? То винаги ще е ново...? :) Определено е голям проблем, ако това се случва... Но явно го тестват при скорост 200км/ч, затова казват, че на 1000км двигателя харчи 1 литър... Някакво безумие ми се струва.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абсолютно все едно, ползвал съм ги и двете, няма никаква разлика!

 

AбЦелютнУ. От както е нова колата 4 пъти са ми сипвали Шел и 1 път Кастрол. Разлика няма. Колата не гори и грам масло. Горенето не е свързано с маслото, а с колата според мен като виден НЕразбирач по техническите въпроси. Казвам го на базата на наблюдения. Има ли турбо - лапка масълце.

 

Изпревари ме колега, това исках и аз да кажа. А за турбото не съм съгласен - не доливам нито от едното нито от другото от смяна до смяна. :smt030

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С такова впечатление съм отстанал от други теми. Явно съм се заблудил. сори ако съм заблудил и друг.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.