Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-club-bulgariatraxxas

Не иска да запали :(


edinichensluchai

Recommended Posts

Здравейте, след като два дни на разни познати които искат да си купуват автомобил по цял ден им хвалех колко качествен и безпроблемен автомобил е Шкодата, мойта хубостница реши да ми се направи на отворена (и то на следващият ден след като и изтече лизинга и я прехвърлих в ЕТ на мое име).

Качвам се в колата след работа завъртам да паля и тамън да запали колата и прекъсва. Имам предвид като завъртиш ключа, тръгва да пали, двигателя си се разтриса както е нормално при запалване и веднага спира (извинявам се ако на някой му се стори смешно обяснението ми, ама аз като нищо не разбирам от коли така мога само). Пробвах няколко пъти и резултата е един и същ. Извиках един колега да ми даде ток реших, че и е заминал акумулатора, нищо не стана. Срещу офиса ни има един сервиз дойдоха някакви майстори, викат стартер. В този момент дойде и момчето което се грижи за служебните ни коли, той вика проблема не е в стартера а някъде по горивната система.Гледа нещо по двигателя и вика има въздух в системата (видял го в една прозрачна тръбичка която излиза от едно нещо наподобяващо за мен маслен филтър(някаква помпа ако съм разбрал правилно какво ми обяснява той) от дясната страна на колата до калника залепена). Ама аз като съм сипвал на работеща кола течност за чистачките и съм виждал това прозрачно маркуче и в него съм забелязал, че течността която минава има въздух и друг път. Обадих се на майстора при който смятам да я оставя да я правят, той ми каза, че така по мое обяснение на проблема и преди да я е погледнал колата, или е всмукала въздух или проблем някъде с горивната система има или датчика на коляновият вал ми е изгорял и имало някаква защита и затова не пали.

То ясно,че той ще я гледа и прави,ама чак в Понеделник, а дотогава ми се искаше поне да чуя и второ мнение и затова реших да се обърна към вас, ако можете да ми кажете така като четете обяснението на проблема и различните причини които ми казаха, дали звучат логично. Ако пък се сетите за още нещо по темата, ще се радвам да го чуя. Също така искам да ви питам дали има някаква причина за събиране на вода при дъжд във вратата на багажника/колата е хечбек/ в левият и ъгъл под пластмасовата кора. За проблема с отичането и запушването отпред в кората под чистачките го знам ( даже миналата зима си изпатих около Суботица), и ми е интересно дали и за отзад има такъв проблем, че като я ремонтира майстора да му кажа да погледне и врата отзад. Водата се оттича като отвориш вратата без да я вдигаш много, но събира много вода и според мен това не е нормално.

Мерси предварително на всички отговорили.

 

Колата е Шкода Октавия Тур I 1.9 ТДИ

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

VAG-COM, според мен няма смисъл да предполагаме. Наистина сочи към датчик на КВ, но нека се тества първо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пробвай с нов горивен филтър.

 

Гена, забрави да споменеш едни 5-8 литра ОМВ МаксМоушън дизел в резервоара като първа помощ, при мен точно тази твоя препоръка върна двигателя към живот. След това нов филтър, добавка и хубав дизел догоре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В описанието на проблема бях изпуснал да спомена, че при неколкократно пробване да запали, светва на таблото червената лампа на маслото придружено със звуков сигнал, а пък масло има на пръчката..... Иначе в отговор на коментарите по-горе, относно предположението за имобилайзера - колата не запалва въобще, така че май не е от него. А за горивото в колата има половин резервоар Еко Дизел +, от първият и километър винаги и е сипвано само и единствено такова гориво (няколко пъти Макс Моушън, и за 18,000 км гориво в Германия, Австрия и няколко други европейски държави в които нямат проблем с качеството на дизела), като винаги слезе ли на една четвърт резервоара я пълня до горе (така са ми казвали, за да не се утаяват разните му боклуци).... Виж това с добавките никога не съм слагал, ама си мисля, че като сипвам уж "по-качествено" гориво няма нужда да слагам добавки.

Утре като я види майстора, ще споделя за интересуващите ги какво се е оказало.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В описанието на проблема бях изпуснал да спомена, че при неколкократно пробване да запали, светва на таблото червената лампа на маслото придружено със звуков сигнал, а пък масло има на пръчката..... Иначе в отговор на коментарите по-горе, относно предположението за имобилайзера - колата не запалва въобще, така че май не е от него. А за горивото в колата има половин резервоар Еко Дизел +, от първият и километър винаги и е сипвано само и единствено такова гориво (няколко пъти Макс Моушън, и за 18,000 км гориво в Германия, Австрия и няколко други европейски държави в които нямат проблем с качеството на дизела), като винаги слезе ли на една четвърт резервоара я пълня до горе (така са ми казвали, за да не се утаяват разните му боклуци).... Виж това с добавките никога не съм слагал, ама си мисля, че като сипвам уж "по-качествено" гориво няма нужда да слагам добавки.

Утре като я види майстора, ще споделя за интересуващите ги какво се е оказало.

Може и от имобилайзера да е! Много ясно,че няма да запали,след като например таблото не разпознава ключа и обратното! Като дадеш на контакт и задържиш всички лампи,ли изгасват?/БЕЗ ЧЕРВЕНО АКУМУЛАТОРЧЕ/ Или остава да свети и някакво оранжево ключе?

Но ти както обясняваш май ще се окаже датчик на колянов вал или маслена помпа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лампата за маслото не я гледай. Ако правиш дълъг опит за стартиране тя светва, което си е напълно в реда на нещата. Освен това по никакъв начин не може да повлияе на паленето.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може и от имобилайзера да е! Много ясно,че няма да запали,след като например таблото не разпознава ключа и обратното! Като дадеш на контакт и задържиш всички лампи,ли изгасват?/БЕЗ ЧЕРВЕНО АКУМУЛАТОРЧЕ/ Или остава да свети и някакво оранжево ключе?

Но ти както обясняваш май ще се окаже датчик на колянов вал или маслена помпа.

 

Всички лампи си изгасват както при нормална работа, пробвах и с двата ключа , така че ако проблема е в имобилайзера, ще идва от таблото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може и от имобилайзера да е! Много ясно,че няма да запали,след като например таблото не разпознава ключа и обратното! Като дадеш на контакт и задържиш всички лампи,ли изгасват?/БЕЗ ЧЕРВЕНО АКУМУЛАТОРЧЕ/ Или остава да свети и някакво оранжево ключе?

Но ти както обясняваш май ще се окаже датчик на колянов вал или маслена помпа.

 

Всички лампи си изгасват както при нормална работа, пробвах и с двата ключа , така че ако проблема е в имобилайзера, ще идва от таблото.

Щом всичко изгасва,значи проблема е нито в табло нито в имобилайзер!Утре най добре отиди и я закачи на ВАГ-КОМ и всичко ще лъсне!

п.п. Ако си от Варна, ми драсни координати и ще се чуем да ти я закача и да видим какъв е проблема smile091

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом всичко изгасва,значи проблема е нито в табло нито в имобилайзер!Утре най добре отиди и я закачи на ВАГ-КОМ и всичко ще лъсне!

п.п. Ако си от Варна, ми драсни координати и ще се чуем да ти я закача и да видим какъв е проблема smile091

 

Мерси много за предложената помощ, ама тъй като съм жител на ШоПландия, няма как да се възползвам...но това не пречи да почерпя по бира някой път като идвам към морската столица (доста често пътувам към Шумен командировка, и вечерите си ги уплътнявам във Варна :) )

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом всичко изгасва,значи проблема е нито в табло нито в имобилайзер!Утре най добре отиди и я закачи на ВАГ-КОМ и всичко ще лъсне!

п.п. Ако си от Варна, ми драсни координати и ще се чуем да ти я закача и да видим какъв е проблема smile091

 

Мерси много за предложената помощ, ама тъй като съм жител на ШоПландия, няма как да се възползвам...но това не пречи да почерпя по бира някой път като идвам към морската столица (доста често пътувам към Шумен командировка, и вечерите си ги уплътнявам във Варна :) )

 

Успех! smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега сменили горивния филтър?

 

Аз го имах същия проблем :smt017

 

за мен проблема ти е горивен филтър !!!„

 

0887708623

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте на всички. След като я инспектираха колицата, се оказа, че проблема идва от зацапана дроселова клапа и някакъв проблем с ЕГР-то (не разбрах какво точно ми обясни майстора, но запомних поне къде е проблема). Обясни ми, че тази клапа се е била зацапала много със сажди и била застанала в някакво положение дето не трябва да бъде при запалване и заради саждите не се движела правилно. Всичко сега и е наред на Шкодата, само дето аз ли си внушавам или като, че ли е станала малко по шумна след интервенцията, както и че е вдигнала леко разхода?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... Всичко сега и е наред на Шкодата, само дето аз ли си внушавам или като, че ли е станала малко по шумна след интервенцията, както и че е вдигнала леко разхода?

 

Спокойно , като събере малко сажди ще стане пак безшумна ! smile092

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.