Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-club-bulgariatraxxas

Как гърми диод на алтернатор.


The Best Forman

Recommended Posts

Интересна случка от ранната сутрин ... карам си доволен и щастлив Формана и на един завой лампата на алтернатора взе да пресветка и колкото повече газ давам , толкоз по - силно свети.

Казвам си е дойде му времето на това реле и директно вземам ремонтираното и го слагам , да да , ама не същата работа ... заряд на акумулатора 14В , ама лампата свети ... виждам жичката към лампата със спукана изолация и окислена и си казвам - режа , една нова кабелна обувка и е като нов , ама пак същото и тогаз взех та сложих мултицета на изхода на жичката и изненада - 16В към крушката и ми стана ясно , че ще се отваря алтернатор.

Естествено ми стана ясно , че диодния блок е фира , но рекох да проверя кой е виновника и почнах да меря диодите и единия от големите диоди на долния ред в правата посока нормално съпротивление (около 500 Ом) , а в обратната 100 Ом ... белязах го и някой ден ще се опитам да го сменя , ама няма да е скоро.

Сега отивам да метна алтернатора на колата и стискайте палци другия диоден блок да е у ред :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имаш кола-имаш проблем smile001

 

Дошло му е времето явно на тоя Идиод,или неко статорна намотка го е "уморила",ако е окъсила частично :roll:

Турай друг диод ,ако имаш,ма внимавай ,че на едната плочка корпуса на диодите е +,а на другата -

....абе кво ти обяснявам па на тебе бре,като та знам че си знаеш smile091

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... белязах го и някой ден ще се опитам да го сменя , ама няма да е скоро.

...

 

Те горят в двойка smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако диод в изправителната двойка пробие задължително гори и "огледалния" му smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако диод в изправителната двойка пробие задължително гори и "огледалния" му smile049

Теоретично -Да...ама???

 

Така като се замисля, това може да стане само ,ако се обърне поляритета на захранването.

В случая не е обръщан,пък и диодът не е окъсил напълно. smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... пък и диодът не е окъсил напълно. smile049

 

Това е отговора. Ако пробие напълно в схема грец на всяка втора полувълна се получава късо smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абре вие много мръсни думи зехте да говорите , а моя алтернатор работи , щото под кревата ми прах не се събира (няма място за него от части) :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако диод в изправителната двойка пробие задължително гори и "огледалния" му smile049

 

Тука може да поспорим за това твърдение! По принцип си прав, ама на практика карах така около един месец с изгорял диод(обратния)- колкото повече газ даваш- толкова по-малко свети лампата. Смених го, ама при монтажа съм пукнал един от правите диоди(колкото повече даваш газ- толкова повече свети.)

Теоретично трябва да пукнат и 2-та един след друг, ама това е s_flag -няма да те остави на пътя smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако пробие диод на следващата полувълна гори и обратния му. Виж схемата по-долу и я проследи. Въпроса е че диода може и да не пробие а да изгори прекъсвайки веригата. Тогава се получава точно ефекта който описваш защото работи само на едната полувълна.

 

PS: Ето и по-добре нарисувана схема smile049

761305_orig.jpg

post-203-138453338208_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ЗА протокола:

На автомобилния алтернатор е схема тип "ларионов",която представлява два трифазни еднополупериодни токоизправителя включени последователно :!:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ЗА протокола:

На автомобилния алтернатор е схема тип "ларионов",която представлява два трифазни еднополупериодни токоизправителя включени последователно :!:

 

Точно така!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ЗА протокола:

На автомобилния алтернатор е схема тип "ларионов",която представлява два трифазни еднополупериодни токоизправителя включени последователно :!:

 

Не знаех smile049 Посипвам си главата с бясък и запазвам една бира за Бисер smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 години по-късно...

При мен 1.9 тди 90кс ALH не ми зарежда алтернатора при палене си светва контролно лампата за акумулатора паля угасва си и напрежението е 13.8в и така 20 секунди примерно и почва да пада до 12.5-6в колкото си стои преди да запаля. но лампата на акумолатора не светва. Дали това се дължи на релето според вас? Свалих го , но как да разбера дали е от него преди да купя ново или е от диоден блок.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.