Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Октавия 1-2 въпроси


Odin

Recommended Posts

Така.

Олекна ми малко.

Ремъкът е презацепен. Колата си пали и работи нирмално :)

Благодаря на всички за съветите и подкрепата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 107
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • Odin

    27

  • Цецо75

    13

  • bega4kata

    6

  • shaft

    6

Най-много писали в темата

Жоре, Честита ти предномоторна Шкода, smile027 радвам се че си успял да отстраниш проблема, smile027 много да те радва колата и лек път в неделя. smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито за придобивката! Пожелавам ти безаварийни километри с возилото, а когато дойде време - да изкачиш още едно стъпало в собствената си история със Шкода и да положиш задник в Суперб!

Съжалявам за случката с ремъка, но до днес не съм предполагал, че Митака ще направи пропуск и за това те пратих при него. Ще го нахокам като го видя при следващото ми посещение при него за смяна на консумативи.

smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Адаш, честита придобивка и от мен! Много безаварийни километри и на много хубави места да идеш с Шкодилака, в приятна компания! И лек път утре!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За съжаление нещата не стават както си ги мислим обикновенно.

След около 1200 км преход колата превъртя ангренаж в Бърно.

По интересното е че на пръв поглед изглежда че причината е в една от ролките. Оста и е скъсана. Дали е от пренатягане или неправилен можтаж не знам. Може и просто да е била дефектна. Ролката е напълно нова. Така или иначе кой от майсторите които пипаха по ангренажа я е слагал последно не е ясно.

Това покакзва че когато нещо работи не трябва да се пипа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За съжаление нещата не стават както си ги мислим обикновенно.

След около 1200 км преход колата превъртя ангренаж в Бърно.

По интересното е че на пръв поглед изглежда че причината е в една от ролките. Оста и е скъсана. Дали е от пренатягане или неправилен можтаж не знам. Може и просто да е била дефектна. Ролката е напълно нова. Така или иначе кой от майсторите които пипаха по ангренажа я е слагал последно не е ясно.

Това покакзва че когато нещо работи не трябва да се пипа.

оф,от къде ги намирате тея майстори индианци

има си специфично обтягане на самата ролка,ако не се изпълни както трябва така става

да беше дошъл до Варна,по ефтино щеше да ти излезе....

дано няма голям демидж

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За съжаление нещата не стават както си ги мислим обикновенно.

След около 1200 км преход колата превъртя ангренаж в Бърно.

По интересното е че на пръв поглед изглежда че причината е в една от ролките. Оста и е скъсана. Дали е от пренатягане или неправилен можтаж не знам. Може и просто да е била дефектна. Ролката е напълно нова. Така или иначе кой от майсторите които пипаха по ангренажа я е слагал последно не е ясно.

Това покакзва че когато нещо работи не трябва да се пипа.

оф,от къде ги намирате тея майстори индианци

има си специфично обтягане на самата ролка,ако не се изпълни както трябва така става

да беше дошъл до Варна,по ефтино щеше да ти излезе....

дано няма голям демидж

 

 

Официално обещавам като се оправя тук и се върна в БГ да карам колата до Варна за всичко което има да се прави по нея.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това обтяжната ролка ли е?

 

Във всеки случай, не е ясно кой точно го е направил това. Каквото и да е "това". Защото и във втория сервиз са бъзикали ремъка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пределно ясно е че,във втория сервиз са охлабили тая ролка за да прехвърлят зъб на ремъка и дефакто контрата е в тях :smt0344

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мотора вече е разглобен.

Като цяло положението не е толкова страшно.

post-9-138453358216_thumb.jpg

 

Главата е извадена и в понеделник заминава за шлайф. Няма пукнатини по нея или други проблеми.

post-9-138453358278_thumb.jpg

 

Останалата част изглежда така:

post-9-13845335828_thumb.jpg

 

Така..сега един два въпроса с които не можах да се разбера с майтора. Той говори само чешки....

1. Тази ролка която се е счупила стои на шпилка която се завива в главата. Отчупила се е шпилката и част от нея си е оистанала в главата. Въпроса е дали шпилката по принцип е част от мотора или се сменя със смяната на ролката? Майстора казва че не може да ми даде категорично становище (писмено) дали счупването е станало от некачествен или износен материал или от презатегната ролка. (Смятах ако имам такова становище да си търся правата от втория сервиз).

2. Тази ролка (отчупената) ли е тази която трябва да се отхлаби за да се презацепи ангренажа?

 

Благодаря!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Шпилката която държи ролката се е счупила защото не е натегнат правилно рамъка. При натягането на ролката си има /стрелка-кантар/ и ролката трябва да се натегне до точното място.Натяга се,превърта се мотора,гледа се как е стрелката/колко се е отклонила,пак се позиционира,после се прави синхронизацията на валовете и пак се гпевърта и се гледа къде е стрелката.По този начин се убират вибрациите правилно.Тази шпилка не се продава с ролката.Ако главата ти е с номер 330 или 130 точно там се пука-на шпилката.ВНИМАВАЙТЕ КАТО Я ВАДИТЕ!

post-2454-138453358285_thumb.jpg

post-2454-138453358288_thumb.jpg

post-2454-138453358291_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

'' Готово!

Вече и аз имам октавия. Т.е. Октавия 2 от 2006г. 2.0 ТДИ ПД 140 кс.

За сега съм доволен днес отивам в сервиза за обслужване и ще се огледа по внимателно колата. Иначе вече е със софийски номера.

Няколко бързи въпроса:

- На колко километра се сменя водната помпа?

- Идея защо не работи клаксона? Сам ли е на бушон? И на кой?

- На колко километра се сменя ангренаж?

 

Моля ако някой може да помогне да го напшрави по-бързо...преди сервиза за да съм подготвен.

Благодаря предварително.'' Колега'' Odin'' приеми моите съчувствия за тази изключително гаменска работа ,ако въобще може да се нарече работа,на ''майсторите''.Настръхват ми косите от изключително некомпетентни ''майстори'' които ни съсипват любимите коли.Писна ми да правя всеки един ремонт по 2-3 пъти,а при тебе като гледам ми се реве.Можеш да ни кажеш /ако не е тайна / кой този сервиз,та ние от форума да се пазим от тях.Извинявам се ако се е получил офф топик,НО неможах да се сдържа!Плащаш и какво-получаваш гадни проблеми!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разбира се че мога да кажа:

Първия майстор се намира зад пазара Димитър Петков м/у Т. Александров и Стамболийски. В един гараж. Препоръча ми го колега от форума който от години си прави при него колата и не е имал проблеми. Може би причината е че моя мотор е друг...но както и да е аз не бих го препоръчал на никого.

Втория сервиз, в който финално "оправиха" работата е Унитрейд X.

 

В момента колата е в сервиз който ми препоръчаха от октавия клуб в Чехия. Надявам се той да върне колата към живот.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега от сърдце ти пожелавам да си оправиш колата и да нямаш проблеми с нея повече ,само да те вози и да те радва,защото когато моята е развалена, аз съм като болен.Пожелавам ти всичко най-хубаво и успех.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

'' Готово!

Вече и аз имам октавия. Т.е. Октавия 2 от 2006г. 2.0 ТДИ ПД 140 кс.

За сега съм доволен днес отивам в сервиза за обслужване и ще се огледа по внимателно колата. Иначе вече е със софийски номера.

Няколко бързи въпроса:

- На колко километра се сменя водната помпа?

- Идея защо не работи клаксона? Сам ли е на бушон? И на кой?

- На колко километра се сменя ангренаж?

 

Моля ако някой може да помогне да го напшрави по-бързо...преди сервиза за да съм подготвен.

Благодаря предварително.'' Колега'' Odin'' приеми моите съчувствия за тази изключително гаменска работа ,ако въобще може да се нарече работа,на ''майсторите''.Настръхват ми косите от изключително некомпетентни ''майстори'' които ни съсипват любимите коли.Писна ми да правя всеки един ремонт по 2-3 пъти,а при тебе като гледам ми се реве.Можеш да ни кажеш /ако не е тайна / кой този сервиз,та ние от форума да се пазим от тях.Извинявам се ако се е получил офф топик,НО неможах да се сдържа!Плащаш и какво-получаваш гадни проблеми!

 

Мога да кажа за моята доста престаряла Октавия 1. За Октавия 2 мисля, че е същия принцип, а ако не е - колегите с такива ще ме поправят. Водната помпа я сменям с ремъците и ролките. Самата помпа доколкото знам се върти от ангренажния ремък / може и да е от другия ремък, не съм съвсем сигурен /. По книга ангренажния ремък би трябвало да се сменя на 90.000 километра, но аз никога не го правя на тези километри, а обикновено на 65.000 - 70.000 километра. Клаксона на Октавия 1 им е детска болест, поне според мен, щото знам за доста коли, на които се е прекарал. Моят дори не работи в момента, при положение, че е подменян веднъж.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разбира се че мога да кажа:

Първия майстор се намира зад пазара Димитър Петков м/у Т. Александров и Стамболийски. В един гараж. Препоръча ми го колега от форума който от години си прави при него колата и не е имал проблеми. Може би причината е че моя мотор е друг...но както и да е аз не бих го препоръчал на никого.

Втория сервиз, в който финално "оправиха" работата е Унитрейд X.

 

В момента колата е в сервиз който ми препоръчаха от октавия клуб в Чехия. Надявам се той да върне колата към живот.

 

Поразпитай приятели, познати и си избери някой, който да има грижата за автомобила. Някой, който ако не разбира нещо със сигурност ще знае къде и при кого да те изпрати. В лъскавите и големи сервизи обикновено работят хора, които на две магарета слама не могат да разделят, а какво остава да ремонтират автомобили. Не е задължително и майстора да прави само автомобили от VW Group - важно е да разбира. Моят има обикновен гараж с един подемник, самоук е и е на не повече от 34-35г. Няма софтуери, няма скъпи джаджи, даже и условията му за работа са мизерни. Ама ....... в свободното си време подготвя рали автомобила / Шкода / на Димитър Илиев за състезание. Та така!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разбира се че мога да кажа:

Първия майстор се намира зад пазара Димитър Петков м/у Т. Александров и Стамболийски. В един гараж. Препоръча ми го колега от форума който от години си прави при него колата и не е имал проблеми. Може би причината е че моя мотор е друг...но както и да е аз не бих го препоръчал на никого....

 

Не може да е сгрешил, защото мотора е друг! Това не би трябвало да е оправдание! Майстор е и трябва да ги знае тея неща! Явно има пропуски, което не говори добре за него, въпреки че до този случай с твоята кола съм пратил при него поне 20 човека и всичко е било ОК, даже повечето хора са продължавали при него да ходят. Последно Васко смени съединител там... Както и по-горе писах - не съм вярвал, че може да се получи такъв сакатлък и за това те пратих при Митко. Сега, с тази обеца на ухото от препоръката ми, ще спра да го препоръчвам, за да не се повтори случката. Съжалявам, че косвено съм причина за поразията и се надявам всичко да е ОК с възможно най-малко нерви и финанси, Жорка!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Специално за скъсаната ос, не е ясно кой е направил сакатлъка. Може и да са във втория сервиз, зависи колко е бил избягал ремъка. Ако са въртели само горното колело е едно, но ако са отхлабвали целия ремък значи те не са го натегнали правилно.

 

ЛОшото е, че е недоказуемо май...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Колата вече си е тук.

Какво е оправено по нея:

Главата на шлайф

8 счупени клапана + другите неща по тях някакви гарнитури май са...

Тия дългите болтове които държат главата

Като цяло тгова са пораженията.

Според майстора проблема е възникнал от пренатягане. Каза че всички болтове са били пренатегнати вкл. и тези на джантата.

Освен това ми показа водната помпа - беше стара....а майстора в БГ трябваше да я е сменил.

 

Така или иначе надявам се вече всичко да е наред.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според майстора проблема е възникнал от пренатягане. Каза че всички болтове са били пренатегнати вкл. и тези на джантата.

Означава ли това грешка на втория сервиз - там ли са стягали за последно?

Като ти смениха водната помпа в Б-я старата помпа не ти ли я върнаха обратно?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти си платил нова помпа и тя не е била сменена? Това не ми го побира главата! Ами вземай я и я носи на тоя дето уж я е сменил и да ти плати целия ремонт.

Поне колата е оправена вече? Дано от сега нататък да няма повече проблеми.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Освен това ми показа водната помпа - беше стара....а майстора в БГ трябваше да я е сменил.

 

Е това прелива чашата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много плюем по ЕТ ,но там такава беля няма да направят.А относно Юнитрейд-Х,бившия дилър на ФВ,то там читав човек не е останал,не знам кой ти ги е препоръчал?

Важното е ,че колата е оправена и дано да нямаш повече ядове. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.