Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-club-bulgariatraxxas

Октавия 1-2 въпроси


Odin

Recommended Posts

Здравейте,

оглеждам в момента пазара на Октавии и имам доста въпроси за които се надявам да можете да ми помогнете:

1. От коя година Спира производството на Октавия 1 и кога започва Октавия 2.

2. Като цяло съм се насочил към дизелов мотор 1,9 . Виждам че има 2 (или поне 2) вида 81kw и 77kw. Каква е разликата и кой е за предпочитане.

Цените за приличните коли 1,9 tdi произведени около 2004 варират около 4000Е или малко отгоре.

 

Благодаря предварително

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 107
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • Odin

    27

  • Цецо75

    13

  • димон

    6

  • shaft

    6

Най-много писали в темата

2004 година става смяната на модела. Тогава единицата се преименува Tour и двете се произвеждат съвместно до 2010 година. Дизелите са няколко вида:

SDI 68 hp

TDI 90 110 hp (най-стария AGR е с обикновен турбокомпресор)

TDI PD 101 hp 131 hp

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

оглеждам в момента пазара на Октавии и имам доста въпроси за които се надявам да можете да ми помогнете:

1. От коя година Спира производството на Октавия 1 и кога започва Октавия 2.

2. Като цяло съм се насочил към дизелов мотор 1,9 . Виждам че има 2 (или поне 2) вида 81kw и 77kw. Каква е разликата и кой е за предпочитане.

Цените за приличните коли 1,9 tdi произведени около 2004 варират около 4000Е или малко отгоре.

 

Благодаря предварително

 

 

Здрасти,

 

1. Основното производство, което си тече преди появата на О2 е до 2004 година, след това О1 стара О1 Тour, което, мисля, че продължава до 2010, когато О2 минава в тур вариант и О1 вече не се прави. Не съм особено сигурен за крайната година, но си спомням горе-долу, кога излезна на сайта на шкода, че О2 от 2004 до 2009 става тур вариант - краят 2010 някъде, ако не и 2011 началото.

 

2. 77KW са всички след 2004-та година, "новият" мотор със 105 конски сили по документи. Те са помпа-дюза до 2011г, малко по-малко от на О1 - двигателя им е 110к.с на тях.

 

Двигателя на О2 след 2004 година до 2010/11 - след това този двигател изчезва и става 1,6 комън рейл, който е със същите параметри, но по-малък обем (т.е. в момента, ако отидеш да поръчваш, няма ценова листа за 1.9тди, има само за 1.6тди, който уж бил заместител на 1.9тди):

1.9 TDI (3) 1896 cc 8v SOHC PD (Pumpe Düse - Unit Injector) 105 PS (77 kW; 104 bhp) @ 4,000 250 N·m (184 ft·lbf) @ 1,900

Модификации: BJB, BKC, BXE, BLS (още две или три имаше, но тези са най-срещаните)

Години: 2004–2010/11

 

Двигателят на О1 за който питаш ти е този:

1.9 8v TDI Diesel 1,896 cc (1.896 L; 115.7 cu in) 4cyl SOHC 110 PS (81 kW; 108 hp) @4150 rpm 235 N·m (173 lb·ft) @1900 rpm

Модификации: AHF/ASV

Години: 1997–2006

 

Общо взето, с това мога да ти помогна аз. Ако някой с О1 иска да ти каже как се държи 110-ката 81kw, аз не знам :)

Ще ти кажа от опит как се държи моята 105-ца 77kw. Карам я от близо две години. За харча съм установил, че е доста добре, не е висок (средно ми ляга за двете години на 6,0л/100км, извънградско е 4,4-5,2 без и с климатик). За скорост и поведение на пътя - супер е. До сега не съм имал проблеми, които много хора споменават - носене на задница и т.н, а съм я карал и безразсъдно. Аз съм с фейслифтовия модел на О2 2004 от 2009 година. Общо взето, мотора е хубав, не е претенциозен, не е особено тромав-ако искаш да я издърпаш както си трябва - трябва да се развърти малко, защото иначе е като запушена. Кротък шофьор съм, за семейна и спортно-елегантна кола - доста добре се държи/става. Друго не знам какво да ти кажа... Ако се сетиш нещо, което съм изпуснал - питай, ще отговоря.

 

Поздрави

 

ПП: ikonoma ме изпревари - той е описал другите двигатели.

 

Ето и табличките с двигателите и годините им в wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/%C5%A0koda_Octavia .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря!

Излиза че комънреил са ми прекалено скъпи..

За сега съм се спрял на тези двете:

 

http://www.aaaauto.cz/cz/skoda-octavia/car.html?id=2174360&body=H&make=109&model=261&palivo=2&pmax=130000&ymin=1999&ymax=2012&filter_clockto=100000&filter_branch=2

 

http://www.aaaauto.cz/cz/skoda-octavia/car.html?id=2204216&body=H&make=109&model=261&palivo=2&pmax=130000&ymin=2002&ymax=2012&filter_clockto=150000

 

Коя Ви изглежда по прилична?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не мога да реша, но гледам, че двойката левият фар е мътен, не съм сигурен, но на двете снимки, които видях, ми се струва, че е мътен (ударена е била). На другата са ми еднакви... И все пак, двойката има много светъл салон, което за мен е огромен минус... още повече, че не е кожа, едно малко петно и после няма да искам да се возя/колата спира да върви (ама това съм аз, де).

 

На теб коя ти харесва повече, дори малко да е?

 

Поздрави

 

ПП: При втори преглед виждам, че над десният фар на снимката има и луфт - удряна кола е това. Говоря за О2-то. Ако има значение за теб - не знам колко силно е било, но не е оправено достатъчно, за да не си личи.

Единицата няма фарове за мъгла - за мен е минус това. Също така, изглежда по-добре от двойката, основно заради удара... Аз клоня към единицата, ако трябва да избирам между тези двете.

 

 

ПП2:

Аз съм за тези (мисля, че добре изглеждат, ако не държиш на цвета на горните):

О1:

http://www.aaaauto.cz/cz/skoda-octavia/ ... 1&palivo=2

О2:

http://www.aaaauto.cz/cz/skoda-octavia/ ... 1&palivo=2

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Единицата няма фарове за мъгла - за мен е минус това.

 

off

 

Има, има. Интегрирани са в самия фар. ;) Лупата във външния край на фара, е фара за мъгла. ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз ще ти препоръчам да си вземеш О2. Не точно показаната по-горе, но О2 като цяло.

 

Продължавай да се оглеждаш - все ще изкочи нещо.

 

П.П. Гледай за ниво Елеганс :smt032

 

поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Единицата няма фарове за мъгла - за мен е минус това.

 

off

 

Има, има. Интегрирани са в самия фар. ;) Лупата във външния край на фара, е фара за мъгла. ;)

 

Я гледай ти... аз това не го знаех :) Нещо полезно научих, благодаря! :)

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

+1 за единицата двигателя с роторна помпа е много по-здрав и евтин за поддръжка

 

Само да уточня : този двигател трябва да е 1.9 ТДИ 81 КВ който се слага на О1 нали така?

Днес цял ден чета за тези неща и вече се пообърках малко...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

Днес цял ден чета за тези неща и вече се пообърках малко...

 

Спокооо, ще помагаме, задавай каквито въпроси се сетиш! :)

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно за сега се насочвам към О1. О2 ми идват скъпички.

Какво ценно има Елеганс пред амбиенте ще се касае за О1 2004 г?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом се заглеждаш в О1, не забравяй да хвърлиш едно око и на 101 к.с.-мотора (240 Нм). За разлика от останалите мотори на О1, 101 к.с. е PD и има Евро 4 (3+), каквито са и повечето мотори на О2. Ще го намериш на О1 Тур след 2006-2007 г. Успех!

smile056

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз ще ти препоръчам да си вземеш О2. Не точно показаната по-горе, но О2 като цяло.

 

Продължавай да се оглеждаш - все ще изкочи нещо.

 

П.П. Гледай за ниво Елеганс :smt032

 

поздрави

 

:smt018 И постоянно да чува разни скрибуцания,като някои съфорумци! smile175

 

OFF: Сори,но май е истина. Но най меродавно ще бъде мнението на bega4kata,според мен! Макар,че кара 02.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ходих, гледах и нищо не харесах. Колите които харесах по снимки нямат нищо общо с на живо. Явно това да се замазват дефектите по снимките навсякъде го има. И не ми е ясно защо тия коли ги пастират така жестоко по явтокъщите. Все едно с пясък са ги търкали. То аз уцелих и слънчев ден и просто беше ужас. Имаше разбира се и хубави октавии...но далеч над моя джоб. Ще продължавам да се оглеждам, а може и до Германия да се разходя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Винаги е така за жалост... Но горе-долу тези на снимките, които са удряни и т.н. - личат си, няма как... Общо взето, ако намериш някоя наживо, без да я има на обява - по-голям шанс за успех.

 

Дано намериш нещо хубаво! Успех!

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като собственик на О1 и О2 TDI мога да кажа следното:

 

1. Предимства на О1:

- По-обезшумена.

- По-удобни седалки.

- По-евтина подръжка.

- По-прост, реципрочно по-здрав мотор.

- По-добра визия.

 

2. Предимства на О2.

- По-добре решен интериор отзад (по-широко е).

- По мощни и динамични мотори (ПД).

 

Според мен предимставата на О2 не са кой знае колко....

 

Най - готиния избор според мен е О1 131 коня, ТДИ, 6 скорости (ASZ). Това е рядка и много приятна за каране кола. Според мен под 100км/ч има по-добра динамика даже от стокова О2 140 коня. Вероятно заради екологията на втората. Същевременно за тази си мощност колата е доста икономична на извънградско с тези 6 скорости. Но се намират трудно.

 

Мнението ми е лично, нека не се превръща на спор О1 vs O2. Имам ги и двете, така ги виждам нещата аз.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 месеци по-късно...

В края на седмицата ще глеам тази:

http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?to ... f1=details

Това ли е въпросния дизел с проблемната глава?

Някакви коментари за този мотор?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е да. Но няма гаранция, че ще се спука. Имам няколко познати с такива и нямат ядове засега. За всеки случай питай Самуил, колко излиза ремонта, за да не си изненадан. Изключвайки това, мотора е много готин за каране, даже и в стоковия си вариант гъделичка стомаха :) Похапва малко повече нафта, ама тия коне трябва да се хранят все пак.

 

Конкретно тази на обявата - това, че е сменен маховика и съединителя ти е едно 1500-2000лв. спестени по цени от ЕТ.

 

По принцип волана ми се струва бая захабен като за 180 000. Така си мисля, като го сравнявам с моя. Но може и да е от снимката.

 

Огледай много добре за удари. Да намериш кола карана в БГ която да не е имала удар е жив късмет.

 

Щом е от ЕТ, едва ли ще имаш възможност да се пазариш. Ако колата няма никакви забележки, цената ми се струва нормална. Но само при положение, че колата е в изрядно техническо състояние и няма удари (даже и добре ремонтирани).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Волана наистина е здраво "стискан"... но и цената не е лоша. От личен опит мога да ти кажа, че около 5-6% са постижим коментар, но при положение, че колата е в изрядно техническо състояние.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Да ви кажа какво се случва покрай моя избор..

Такак и не намерих моята октавия. Мисля че се насочвам към кола от Еуратек

Так в момента има 3 които са ми достъпни.

Една светлозелена металик 2,0 (нея гледах първо) не ми хареса. Има доста забележки, била е на фирма, отвътре е доста зле. От вън има доста забележки. Имала и шум в турбото. Така и не я запалихме.

Втората (цвят сахара) 1,9 105 кс. - много зле. Аз първо я харесах по снимка в нета от часно лице. Но се оказа че е оставена в еуратек за продажба. Тая кола е доста зле ударена. Изкривено купе. Над задния прозорец има 3 пръста луфт...

Най прилична е според мен тази: http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?to ... f1=details

Малко припушва, но иначе няма хлоп троп. Било ремонтирано окачването. Съединителя е ОК. Визуално е прилична (има малко подбито по шоф. врата) От вътре освен мръсните седалки мисля че е почти перфектна...само цената е проблемна...под 14 000 не искат да я дават.

Пали пъргаво и стабилно. Нов акумолатор.

 

Приемам съвети и коментари.

Ако някой колега може да дойде с мен да я погледнем заедно на 3 януари ще съм много благодарен...да не пропускам нещо.

Благодаря.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.