Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-club-bulgariatraxxas

Бюджетната бегачка


Цецо75

Recommended Posts

Колата имаше символичен празник. Чукна 200 000. Та реших, че и време да мине на по горно ниво :) Правим умерена бегачка, за всекидневно каране. База 105 коня ПД, BKC мотор. Имаше вариант само мапване, ама решихме, че това са чекиджиски истории при тая слабичка турбина. Таргет е около 160 коня. План - нова турбина на 1.5 бара, фабрични дюзи, кулер и пътища. Мапване. Съединител - като му дойде времето - ще го мислим.

 

Това имаме налично като база:

post-6105-138453336247_thumb.jpg

post-6105-138453336418_thumb.jpg

 

Почваме с най-важния агрегат - турбината. Производство на Самуил, подсилена 1749VB турбина.

Това е фабричната ККК:

post-6105-138453336421_thumb.jpg

 

Подменяме с Garrett модификация Gunter :)

Студения въздух е същия, колекторите пасват, остава да се преправи само изхода на горещия край. Старата е с леща, новата е със "стария" тип изход - фланец с три болта. Благодарско на Сами, че успя да издири и донор за фланеца.

post-6105-138453336425_thumb.jpg

Новия фланец:

post-6105-138453336448_thumb.jpg

Екологията минава на заден план - ампутация на катализатора:

post-6105-13845333644_thumb.jpg

 

Интересното е, че като за кола на 200к километра, мрежата вътре е в завидно добро състояние:

post-6105-138453336445_thumb.jpg

 

Тук изкочи първия проблем - ухото което държи турбината към блока на мотора не е еднакво. Не е гот да я оставим да си виси на колекторите, правим нещата като хората, нова планка:

post-6105-138453336428_thumb.jpg

 

Нов даун пайп на мястото на катализатора. Диаметъра се запазва, за 160 коня трябва да стигне. И тук трябва нова планка за твърдо закрепване преди меката връзка, за да не виси върху турбината.

post-6105-138453336436_thumb.jpg

 

Тръбите и заварките са дело на Петър и колегата му, сервиза им е в Дружба. Симпатяги и пипат мераклийски. Ще ги сложа в белия списък.

 

Дотук добре. Сега стана сложно.....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пак проблем с екологията. ЕГР охладителя:

post-6105-138453336455_thumb.jpg

 

Тръбата която върви от колекторите до охладителя дойде къса. Защото новия колектор е маааалко по различен :)

 

Засега минаваме на вариант - затапваме с две тапи. Поръчах да ги резнат на лазер. На по късен етап - или удължаване на тръбата или ампутация на цялата система.

 

И тъй и тъй е разглобено - почистване на смукателния колектор и клапите:

post-6105-138453336508_thumb.jpg

Това е след почистването, но странното е че по принцип не бяха много мръсни. Колата е на 200к.... Може би ще се окаже вярно, че ПД моторите не се самозацапват толкова....

 

Междувременно малко оптична промяна - 16ки джанти. Втора ръка, ама читави. Все пак правим бюджетен проект.

post-6105-138453336513_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Решихме и тъй и тъй колата е разглобена - да и направим едно обслужване. Ремък, ролки, водна помпа....

Няма нужда да ви казвам, че всичките тия неща, на колата която притежавам бяха с щампа 2005. Т.е. фабрично заложените. Та ако питате може ли да кара по 200к без обслужване.... явно може.

 

Пак засечка - в Порше няма водна помпа. Ама ме излъгаха, че има, та свалих старата (така се ползва отстъпка). Ще чакаме да докарат другата седмица... от Германия.

 

И заваля....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гледай да си продадеш катализатора на добра цена.

viewtopic.php?f=46&t=23645&p=261064&hilit=%D0%BA%D0%B0%D1%82%D0%B0%D0%BB%D0%B8%D0%B7%D0%B0%D1%82%D0%BE%D1%80#p261064

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тапите за ЕГР-a пристигнаха. Неръждавейка 1.5мм. Поръчал съм малко повече, така, че ако друг има нужда да казва. smile159

 

post-6105-138453336914_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

025314535.jpg?r=0

 

Еми бюджетна бегачка ще е! Те парите за бира отиват, както е видно от снимката...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

Дойде време и за малко фитнес.

Със съдействието на Самуил, колата отиде при Тони (TST). Поигра си 4 часа с нея, ето го резултата... \:D/

 

post-6105-138453341872_thumb.jpg

 

Със стокови железа - толкова.

 

След 500км тестове изводите:

 

1. С хубавото прекалено бързо се свиква. Отначало много се кефех как ASR-a мига като коледна елха. Днес все едно си карам старата кола...

 

2. Ако живеете в София и карате зимата О2, не си махайте ЕГР-а. Люлин - 4ти км, в умерен трафик, тамън стигнах 70 градуса ](*,)

 

И един куриоз. Докато я мапваше Тони по едно време излезна доста озадачен. Почеса се и се наведе при педала на газта с една отверка. И извади от там.... едно камъче. Оказа се че съм имал ограничител на педала :) При стоковия софтуер явно не се е усещало, защото колата на диното си направи заводските показания. Ама като тръгна да пише новия софт и се усети. Сега като си преглеждам старите логове.... и аз го видях, педала никога не стига 100%. Блейка. ](*,)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Я сподели , колко би излезнало при Тони да вдигне колкото е възможно мощността на 105 к.с. , 1,9 ПД ей така както си е с всичко стоково ? Без да се слагат турбини и каквото и да било там ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За цени - не мога да споделям, защото не съм минал по правата линия. Ако искаш да го правиш при Тони, просто попитай Тони (0888635359) :)

 

Относно, колко може да се изтиска от стоковото желязо - уцелил си най-неудачния модел за тунинг. Турбината на тази кола е най - слабата от всички 1.9 TDI мотори които можеш да хванеш. Баси и каръка, старата ми О1 90 коня заводски излиза с по-яка турбина ](*,)

 

Всичко друго по колата както се вижда стига за 160 коня на мотора. Кулера е челен, дюзите могат да пуснат толкова гориво. Пътища и стокова генерация - биват. Но турбото не. Виждал съм по разни сайтове, че само с чип стигат до около 130 коня... на какво налягане го правят и дали е безопасно за колата... няма еднозначен отговор. Може би с цената на повечко пушек може да стане и по-безопасно. Но то безопасен тунинг - няма.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някои сервизи предлагат за 1,9 - 105 к.с. смяна на софтуер с повдигане до 135 к.с. При това гарантират запазване на гаранцията - демек било безопасно ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само толкова ли изкара с новата турбинка :oops: Много слабо, някакви си 40 коня :oops:

Не знам колко са ни малки стоковите турбини на нас, ама ей тука бях гледал как само с чип колегата е изкарал близки на твоите резултати smile021 Както и да е, важното е на теб да ти харесва как върви и да си доволен :smt017 Браво за проекта и успех за напред!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1. Мощността на мойте криви е на колелата. На мотора би трябвало да имам около 160+ коня (което се покрива на 100% със очакванията, вж. началото). Много или малко - това е. Повече не може да излезне и причината не е в турбината.

 

2. В крайна сметка никой не е определил със закон, до колко може да се надува стоковата турбина. Свобода - всеки сам си решава. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Взигането на мощноста става с увеличаване на горивото и налягането на турбото.Дюзите на 105 коня са малки и стигат за подаване на гориво /в рамките на разумното предварение от 27-8 градуса преди г.м.т./ за мощност до 160-165 к.с.Освен че софтуерно им се пуска максимума на милиграми на впръскване/което изобщо не е достатъчно-просто не е предвидено от производителя да се впръсква толкова много гориво/,е нужно да впръскват и по-рано за да се удължи времето на впръскване.За това вместо на 18 градуса се прави да впръскат от 27 преди гмт.От там нататък започват неефективност на изгарянето и пушаци,но може да се получи повече мощност.Не е желателно за железата на колата.

Освен повечето гориво тунинговането е съпроводено и с увеличаване на налягането на нагнетявания от турбото въздух постъпващ в двигатела на 1.45 бара за което трябва и по-мощна турбина.Стоковата турбина би издържала около 1 седмица на това налягане и при това няма да може да осигури нужния дебит на въздух.Правете разлика между дебит и налягане.

Не се присмивайте и не задавайте глупави въпроси.Човека е постъпил разумно,съветвал се е със специалисти и ще си кара 160 коня кола,без да пуши,да му се чупи турбото или да прегрява мотора и маслото.За повече мощност му трябват други помпа-дюзи,друг съединител,притискател,лагер,маховик което си е ивестиция...както и още по-мощно турбо,промяна по генерацията.....

За тези дето много разбират,че можело със стоковете железа да стане 135 коня безопасно и с гаранция....няма как да стане.При всички случаи турбото го отнася.И при нови коли може и да се прави чип-тунинг,но при старите е опасничко.При "чипосването" се вдига налягането на турбото,защото иначе по никакъв друг начин не може да се вкара повече въздух в цилиндъра.Повече въздух трябва за да може да изгори повечето гориво което се впръсква.Когато в цилиндъра изгаря повече гориво-въздушна смес ,се получава повече енергия,повече въртящ момент и той умножен по оборотите дава съотвенто и повече конски сили.Та увеличаването на налягането с 0.2 десети от бара -вдига оборотите на турбото с около 20 000повече.Освен това се получава и по-голямо аксиално натоварване в турбото.За него се грижи лагер който е една бронзова пластина лагеруваща с опора захваната за ротора,чрез мален филм.Така че мили мои разбирковци,няма съвсем безобиден, безопасен чип тунинг.Безопасно е при чисто новите коли.Дори и при пауър боксовете които променят само горивото и някои и аванса без да вдигат налягане на турбото-това е още по вредно защото горивото не може да изгори ефективно в цилиндъра поради липса на достатъчно въздух и изгаря къде??? В колекторите и турбото като му разказва играта.

z3f1r40-на този колега дето си дал линка за пример,е с доста по голямо турбо-както на топлата част с 2мм.,така и на студената с толкова в рестрикцията.Не се съмнявай в това,защото аз съм му го правил турбото!Освен това смени и дюзи и т.н.....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

........Стоковата турбина би издържала около 1 седмица ....Безопасно е при чисто новите коли.... и т.н.....

 

Хубу де, ква е аджаба разликата между чисто нова и нова , ама не чисто ...кола ?

Обясни , бре Сами ! :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

........Стоковата турбина би издържала около 1 седмица ....Безопасно е при чисто новите коли.... и т.н.....

 

Хубу де, ква е аджаба разликата между чисто нова и нова , ама не чисто ...кола ?

Обясни , бре Сами ! :D

Димоне,не четеш внимателно.Стоковата турбина няма да издържи на 1.45,а когато се чипва нова кола не се прави на 1.45.На 1.45 е мапната на Цецо.

Когато човек си купи ЧИСТО НОВА ОТ МАГАЗИНА кола и при нея е всичко ново,вкл. и турбото и отиде да я чипосва-вдига и се налягането с 0.15,0.2 бара.Тоест при налягане от 1 атмосфера ще стане на 1.2.Тогава ако е чисто нова колата ще издържи няколко години или повече,или по-малко-зависи от това колко настъпва колата собственика,с какво масло кара и на колко км.го сменя.А на Цецо е направена на 1.45 и стоковата турбина,ДОРИ И ЧИСТО НОВА ДА Е-НЯМА ДА ГО ПОНЕСЕ.

сега стана ли ти по-ясно?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми как да е. Нали написах - ASR-а свети като коледна елха. Върви, върви - колко да върви. Като кола 340 nM.

 

На усещане драпа повече от стокова 140ка, ама е малко по-лагава от нея. Интересното е, че с стария софт и новата турбина като че ли нямаше такъв лаг. Ама може и да е субективно усещане, защото сега след 2000 оборота тръгва много рязко и стъпката е прекалено рязка.

 

Изпреварва се с лекота, това и целях. Като максимални скорости незнам, не ме влече.

 

По шумничка е, турбината се чува. Разхода - ако се кара нормално - една идея повече харчи. Нещо като 5-5.5 при нормално каране. Като я настъпвам яде като прахосмукачка. Нищо ненормално.

 

Лошото е, че съединителя не издържа. Не, че не се очакваше де. Сменям го с нещо подсилено и приключвам с ъпгрейда по двигателната част. Получи се точно това, което си бях поставил за цел - приятно мощна кола, сравнително икономична. Конете са точно колкото предрече Сами.

 

От тук насетне следващата стъпка е 200 коня, ама е доста сложна и скъпа - дюзи, генерация, пътища, хибрид 52, мап сензор и пак мапване. Ще ми дойде много нанагорно, а и това вече ще стане бегачка дето не е за всекидневно каране. Не мисля да го правя.

 

Външно колата по нищо няма да се отличава от стокова. Едни лети джанти и толкова. Има си и дефекти по боята дето нямам нерви да се занимавам с тях. Тамън да дразня разни отворковци, като една невзрачна Шкода им скъса шортите.

 

Е ще ми се да я сваля и втвърдя малко ама... всяка сутрин като се кача и подкарам из София се разубеждавам бързо, бързо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лага е субективно усещане,защото нагоре във високите обороти дъпането и мощноста са много по-големи от заводските.Това е често срещано заблудително усещане :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми да и аз така си мисля.

 

Освен това точно лага и неравномерността на кривата придават това готино усещане за саморъчно направена бегачка. То иначе става едно мазно ускорение като на заводски изпъната кола, скука. А това си е кола с характер. Трябва да и влезнеш под кожата за да даде всичко от себе си :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Понеже непрекъснато ме питат - "Харчи ли повече, ако я караш кротко?".

 

Днес си направих един експеримент - София-Пазарджик-София. 200км магистрално + 10 километра градско. Сам в колата, без климатик и на фарове. Километража не е минавал 110 и не е падал под 90. Демек по икономично от това - не мога.

 

По борд - средна скорост 90км/ч, разход 4.3. На колонката - 4.9.

 

При същия следствен експеримент, старата 90-ка, без тунинг - 4.1 по колонка.

 

Демек отговора е - да харчи повече, даже и да не я настъпваш. Който си има брада, си купува и гребенче. smile168

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За една къса проба си позволих и малко лудория - 200км/ч по GPS, на пълна газ равен терен. Там някъде и е лимита, беше на 4500 оборота, може би можеше още малко (не стигнах до прекъсвача), ама нямаме условия за подобни кретении.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предполагам си с 5 степенна скоростна кутия?6 степенната има преимущество по отношение на максималната скорост, спрямо 5 степенната.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 7 месеци по-късно...

Съединителя не устисква smile021 Ще водим малката бегачката на море... при голямата бегачка :)

 

Мисля да пробвам с класическата схема - плътен маховик от 1Z/G60/ABF + съединител от VR6:

 

post-6105-138453397585_thumb.jpg

post-6105-138453397652_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сложи си усилен на Закс и не се занимавай с глупости.

 

Усилен , а не перформанс!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

340 нютона, това ще държи. Повече тая кола не мисля, че е разумно да я мъча, все пак е бюджетна ежедневка.

 

Въртят ми се щуротии из главата, даже си харесах един ARL за база, ама едва ли... ни време имам, ни жената ще ме изтърпи :) Като се пенсионирам.... smile091

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сложи си усилен на Закс и не се занимавай с глупости.

 

Усилен , а не перформанс!

това се предлага само за твоята кола

за Цецо няма такова производство-само стокаджийски

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.