Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-club-bulgariaskoda-club-bulgaria

Размисли и страсти


bocko

Recommended Posts

1во- преди време ти написах един ферман за смяна на скорости, какво стана? Смени ли ги? Май ми отговори, но уви забравил съм.

 

Това е извод от маслената магистрала, и разширителен съд за маслото. При 120 варианта е да се сложи маслен радиатор, изводите ги има, тъй като такъв е монтиран на тропическото изпълнение (за страни с повече лято). Лошото е, че всички са доста стари и вече са запушени. Гледах един в Е-bay пишеше чисто нов че е, но си изглеждаше бая използван.

 

Виждам, че имаш желание да направиш нещо от твоя мотор, но откажи се. Познавам човек който 3-4 години събира RS мотор и не е лесно да се намерят части, съответно е и страшно скъпо, а ресурса на мотора е минимален от сорта на няколко хил. км

 

Варианта с мотор 136 е много удачен. Тези дни карах извън града една такава и съм много щастлив, лепи за седалката, по байр ускорява, и по километраж 130-140 ги няма за нищо. С повече не съм я и карал, защото пък от своя страна следвах друга кола и така.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ясно мерси.

Пък мойта Шкода отиде за скрап беше бракувана имаше МНОГО ръжда нямаше никакъв смисал.След 4-5 дена почвам курсовете за книжка и живи здрави януари месец с книжка и една хубава Шкодичка smile035

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имам още един въпрос.

Двигател от Шкода Фелиция инжекцион пасвали на Шкода 105 - 120?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Че може, може. И с моно инжекцион съм виждал, и с мпи. Ама си е играчка. Ако не се лъжа трябва да се реже кожуха на ск. кутия за датчика на маховика. Колегата lent да каже, той е по- информиран.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1.3 мпи да, но ще трябва да го вземеш заедно с таблото (заради оборотомера за инжекция), компютъра, бензиновата помпа, която е в резервоара, май. Правено е в чехия, но изглежда трудно. Трябва да се пробие дупка в скоростите над маховика и да и се нареже резба, за да се завие там датчика на хол, за да управлява запалването и подаването на гориво.

 

Тръпка е да си направиш задномоторната МПИ, но аз мисля, че е много по - лесно да се използва безконтактното делко с комутатор от нормална система, дори и в мотора MPI има място за делко, но е запушено с планка. Не си спомням има ли място за бензинова помпа тип 120, но съм почти 99,9% убеден. Според мен чехите са използвали едни и същи блокове и глави и за карб и за MPI. На варианта с карбуратор също има дупка с резба над маховика за датчик на хол, но е запушена с гумена тапа.

 

Накратко как се слага 136 мотор в задномоторна - трябва коляновия вал да се даде на стругар и в средата му под маховика да се сложи лагерчето в което влиза първичната ос на скоростите тъи като при фаво там лагер няма. Трябва да стане както при 120.

Това значи че се сваля ангренажната верига, после държача на семеринга под маховика. Много внимателно се развиват гайките който държат черупките на вала. (биелни и основни лагери) Те са осигурени с ламаринени шайби крайщата на който са завърнати. Най - добре е те да се сменят, че крайщата им при 2рото завръщане се кършат. струват стотинки. Сваляйки ги много внимаваш да не ги разместиш или да размениш горни с долни черупки. В този случай дупката през която влиза масло в канала на черупката не съвпада с дупката през която идва масло от блока и съответно няма мазане на вала. С изолир банд ги омотаваш черупките за блока, както долните, така и горните ги омотаваш изпаднат ли на земята, ако е 1 ще я наместиш, ако са 2 или 3 изпуснеш няма как да различиш коя е горна коя е долна и т.н., затова просто се внимава. Вала е мек и трябва да се пази от деруги в областта там където лагеруват черупките. След като се е върнал от стругаря и лагерчето е вече набито слагаш черупките, като може да ги застопориш с грес. Стягаш гайките на биелните и основни лагери с динамометричен ключ със сила на затягане описана в книгата за фела или ако там не пише, четеш книгата за 120. Ако ги стегнеш с обикновен ключ и недозатегнеш ще хлопче и няма да има налягане на маслото, ако ги презатегнеш ще се стопят.

После от маховика на фелиция се маха венеца за стартера аз бих го махнал с малката флекса много внимателно режеш насреща венеца, той като му стане тънка стената, ще се спука , ще охлаби и ще излезе с чукчето. По - добре е да не нагряваш маховика, за да не му спукаш огледалото. Новия венец се взема от 120. Него нагряваш с бензинова лампа/ газова горелка. И като се разшири свободно би трябвало да го нахлупиш на маховика, но го остави 30-40 мин да изстине сам. Това упражнение го правим заради различното междуболтово разстояние на маховиците. Тук може да ти се наложи да се върнеш при стругаря, защото не съм сигурен след като вече си набил лагерчето в коляновия вал дали дупката в маховика няма да е малка, нали преди това там не е имало лагерче. То нали стърчи малко както при 120. От 120 ще го извадиш и ще премериш дълбочината и диаметъра на дупката.

Притискателя е фелициев, феродовия диск е 190мм 120 ков защото шлиците на първичната оц на скоростната кутия са различни.

Слагаш му гредата на мотора и го монтираш. Термостата се слага заедно с тялото от 120, Място за датчик няма, Сложи го някак, най - простото което съм виждал е с един тройник за газ на маркуча който излиза от задната му страна. Не е най- точното, но след толкова бач по мотора на теб вече ти се кара зверски.

След като си сложил мотора и си монтирал алтернатора на правилното място, ако той е фаворитов, с вградено реле, ползваш само жицата D+ (по старите означения R) тя идва от лампата на таблото и не може да не я свържеш тъй като няма да зарежда.

Тампона който стърчи от водната помпа, това абсурдно място за ловене на двигателя, се реже с флекса.

Отделно ако не разполагаш с изпускателен колектор от Рапид135/136 (в магазина абсурдните 200 лв) ще се наложи да отидеш с телоподаващо да ти нагодят ауспух.

 

Наклона на мотора е различен, съответно и наклона на карба е различен, но това спокойно можеш да игнорираш, пак няма да си иска гумите на старта.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има някои неща дето не са баш така както си мисли Сашо - максималнооборотния. :mrgreen:

Почвам ги подред :

1)Бензиновата помпа е 100% в резервоара;

2)Резба в самия отвор за датчика за оборотите над маховика не се прави!Датчика се закрепя чрез тялото си през едно странично болтче,за което е необходимо да се направи друга дупчица;

3)Варианта с безконтактното делко не е осъществим;

4)Няма място на блока за механична бензинова помпа при МПИ - просто отливката е така направена,че не е оставена възможност за монтаж - няма никакви отвори и т.н.;

5)При никакъв стругар не се ходи да ти взима парите,които така или иначе нямаш.Втулката е същата като диаметър и се изважда,след което внимателно се набива лагерчето.Дори не се налага демонтаж на коляновия вал,камо ли да му объркаш лагерните черупки и капаци;

6)Гайките и болтовете на капаците на основните и биелните лагери не се осигуряват с прословутите ламаринки както при някои допотопни модели като 105/120;

7)Играта с венеца на маховика не е заради различното междуболтово разтояние,апоради факта,че стъпката на бендикса на стартера при 105/120 се различава от тази при Фаворит/Форман/Фелиция.Сменя се само зъбния венец ;

8)Притискателния диск от диафрагмен тип на 105/120 е същия като на Фаворит/Форман/Фелиция,даже каталожния му номер е един и същ;

9)Според мен схемата с изнесения датчик за температура е голяма изгъзица,по-добре да се направи така,както трябва;

10)Аз не бих отрязал тампона от водната помпа,защото в последствие това се оказва удобно място за захващане при монтаж,демонтаж и т,н.;

11)Получава се наклон на карбуратора с 20 градуса надясно,което за мен е несериозно ако не се компенсира с изравнителна плочка.Дали тя ще бъде само изравнителна,или по-скоро преходно-изравнителна зависи от това какъв карбуратор ще използваш.Но това е най-голямата глупост,която може да сътвориш!Щом ще слагаш мотор 1.3МПИ и си предвидил отвори за датчици и т.н. е редно да монтираш инжекцията.Там обаче можеда срещнеш известни затруднения с колектора и въздушия филтър най-вече.Иначе ако се вземе само двигателя като двигател,без електрониката и горивната система,то това е еквивалент на 781.136Х.Така вече нещата стават по-лесни.Аз имах 120-ка с присаден 781.136Х мотор и щях да я правя 1.3МПИ,мо се отказах.Купих си направо Фелиция 1.3МПИ. ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всичко което си написал може да е така, явно, но това не е вярно -

 

3)Варианта с безконтактното делко не е осъществим;

 

С очите си съм виждал тапапа, от ламарина, а и не ни се вярва да няма дупка на блока за помпа, но това вече е по - възможно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре,Сашо,обясни ми как ще работи запалването с това безконтактно делко?Вярно е че има тапа но тя не ти върши работа.Ще сложиш делкото там и край.Ще стои само за да не хвърля масло от там двигателя. :lol:

Второто - като казвам че на блоковете на МПИ моторите няма ВЪОБЩЕ отвори за бензинова помпа,значи съм сигурен,защото нееднократно съм гледал мотора,пък и сега съм разглобил един 781.135М и той няма отвор!Просто блока е излят така,че все едно няма нищо там!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми ок за помпата значи варианта е с друга външна с витло. А за делкото не разбирам какъв е проблема. Слагаш, регулираш, ползваш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема е ако системата е MPI.Тогава не уйдисва.Ако говорим за карбураторен вариант - проблема отпада.При МПИ управлението на запалителната система е различно от това на СПИ и карбураторния вариант.така че ако се използва системата МПИ,запалването трябва да е DIS и се използва модула за запалване или другия вариант - "делко за 1.3MPI" дето досега само съм чел че има.Ако успея да намеря някаква снимка ще го покажа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не пали ли? Ти тествал ли си с делко 120? дори и ако ти свети някоя лампа за електрониката, едва ли е достатъчно умен компа да ти блокира горивото

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То че пали - пали,ама няма съвместимост с ЕКУ-то.Чувал съм че в София била забелязана Фабия 1.4МПИ с делко от 105Л от първия модел.Едно е да стане реалност,друго е вече дали е рентабилно!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема е ако системата е MPI.Тогава не уйдисва.Ако говорим за карбураторен вариант - проблема отпада.При МПИ управлението на запалителната система е различно от това на СПИ и карбураторния вариант.така че ако се използва системата МПИ,запалването трябва да е DIS и се използва модула за запалване или другия вариант - "делко за 1.3MPI" дето досега само съм чел че има.Ако успея да намеря някаква снимка ще го покажа.

 

Оказва се,че такова делко се продава по магазините за части.Снимка обаче не мога да намеря. smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, беше я забелязал радо от магазина Шкода в казанлък. Дали е рентабилно... не знам но е евтино и си кара, без да се намаля мощността. Че ще свети примерно символа за Еку то, не ми е важно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ние не се караме :D Просто спорим.А в спора се ражда истината.

 

А относно дали става или не - става и в двата случая след съответните преработки.Ти стигни до там,пък после кое - как ще помагаме!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да се надяваме,че ще стигна

А за външния вид не ми се говори ........... много идеи имам дано се осъществят.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм привърженик на изчистения външен вид. Дори и не е зле да изглежда похабена боята, поодраскана. Това означава, че колата е ежедневка, а не манекен. Най - важното е това което не се вижда - какво се случва когато натиснеш педала.

 

Да, изпитах разочарование след 100+50 лв вложени в части, след като я погледнах отстрани единствената разлика беше, че резбата на полуоса не беше пълна с прах а с масло и че колата беше в черни пръсти, но поне си имах читаво окачване с 6 см по - дълго от старото. smile035

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Lent , всичко е постижимо , въпрос на знания и пари ... ако познаваш добре анатомията и на двата типа запалване и хранене няма проблем да се изпълни естествено срещу съответната сума , друг е въпроса до колко е необходимо ... аз си купих преди няколко години Фаворит моноинжекцион с идеята да прехвърля инжекциона на Формана , след като го подкарах обаче леко се разочаровах от динамиката на електрониката в сравнение с карбуратора ... да зимата се прехвърля елементарно от бензин на газ , но с това се приключва с предимствата на инжекциона.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дали някак да не сменим заглавието на темата, че Ясен е написал много интересни и полезни неща, та да могат лено да се намират...?

А информацията за "130 RS engine" всъщност е минимална...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Lent , всичко е постижимо , въпрос на знания и пари ... ако познаваш добре анатомията и на двата типа запалване и хранене няма проблем да се изпълни естествено срещу съответната сума , друг е въпроса до колко е необходимо ... аз си купих преди няколко години Фаворит моноинжекцион с идеята да прехвърля инжекциона на Формана , след като го подкарах обаче леко се разочаровах от динамиката на електрониката в сравнение с карбуратора ... да зимата се прехвърля елементарно от бензин на газ , но с това се приключва с предимствата на инжекциона.

 

Напълно съм съгласен,има начин как да стане преработката,естествено от човек,който е наясно с принципа на работа на запалителните системи.Сигнала,който се изпраща от ЕКУ-то след съответната преработка можеда се използва като управляващ сигнал за комутатора.Така самото ЕКУ дирижира ъгъла на запалване,а не както би станало с центробежен и вакуум регулатор от делко за безконтактно запалване за карбураторен вариант.Друг вариант е да се вземе делкото от моноинжекциона,което само разпределя високото напрежение.варианти има както каза,ввъпроса е дали си заслужава чак в такава степен.

 

Относно делкото за МПИ - според мен това е същото делко като при моноинжекциона,т.е. само разпределя високото напрежение и няма нито вакуумен,нито центробежен регулатор,само че е една особеност.Палеца,който разпределя високото напрежение е - Т-образен,така,че едновременно да се подава напрежение на кабелите на 1+4 и 2+3 цилиндри,така,както е при стандартното за модела DIS - запалване.А преди това делко стои бобина с някаъв вграден комутатор или пък не знам точно,комутатора може да е в ЕКУ-то.Другия вариант за който само мога да предполагам,е някакво двойно делко :o ,но едва ли.Защото има един момент,който по някакъв начин би трябвало да се избегне - след като се подаде напрежение едновременно на 2 кабела съответно за 1+4 или 2+3 цилиндри,то искрата ще прескочи през тези електроди на тази свещ,при които условията са по-благоприятни и пробивното напрежение на средата е по-ниско.това вече зависи от хомогенността на сместа и разстоянието между електродите на свещите.И можеда се окаже така,че да прескача искра само през една от двете свещи,респ. да работи само един цилиндър,а при другия да става самозапалване,детонации,т.н. "misfire".за да се избегне това,трявба по някакъв начин да се изолира взаимното влияние между високото напрежение на отделните цилиндри.То между другото в DIS - модула са 2 бобини и комутаторнасхема преди тях.Предполагам удачно ще е ако се прави преработка да се използват 2 външни бобини за високо напрежение,като сигнала от екуто да се диференцира за двете поотделно.Обаче пак остава въпроса с разделянето на двете високи напрежения,дистрибутирани от едно общо делко.

В крайна сметка най - удачно излиза да се използва цялата система както си е заводски - ЕКУ-то и DIS - модула.Това според мен излиза най-рентабилно.Иначе много играчка за едно и също нещо.В крайна сметка единствения плюс е че ще имаме едно механично делко вместо статичния модул за запалване.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много полезна информация ми давате мерси много ще има всичко в предвид когато започна начинанието.За външния вид и аз обичам изчистеното.Повечето ще е по окачването на колата и една хубава боя и вътрешен интериор нищо повече.

post-5662-138453336568_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.