Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Двигател 2.0 ТДИ КР 110 к.с.


andon.rangelov

Recommended Posts

Въпросът е следния :

На колко км се обслужва за първи път?

До момента съм минал 19 300км и още не е светнала лампата за сервизно обслужване!!!

Докога да я чакам 8)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

15000 или една година.Можеш да провериш в книжката на колата, кое кога се сменя.

 

[-X Колата вече е на 19к+ км!

 

@andon.rangelov, най-вероятно си с променлив интервал на обслужване. Колата ще си изпее като дойде времето.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Същия въпрос важи и за тия с фиксиран интервал. И отговора явно е един и същ - Не. Така е решил производителя smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата е с променлив интервал за първо обслужване, ама въпросът ми е колко е променлив този интервал?

Въпросът ми е към колеги с променлив интервал на този двигател - на колко км им се е случил?!?!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

30 000км или 2 години.Ако караш по-спортно интервала намалява.Ако имаш Maxi-Dot може да провериш точно.

 

P.S..Като за първо масло можеше да го смениш още на 7-8 000км!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата е с променлив интервал за първо обслужване, ама въпросът ми е колко е променлив този интервал?

Въпросът ми е към колеги с променлив интервал на този двигател - на колко км им се е случил?!?!

 

Аз не съм с този двигател, но правилото е едно и важи за всички. А то е, че бордовият компютър прави сметки на студени, топли стартове, мисля, че има и начин на каране, но не съм сигурен...и така смята колко км ще останат при теб. Изобщо, при мен щеше да светне на 37400км за първа смяна, което според мен е недопустимо заради качеството на всякакви неща в България(разбирай коли, горива, части, и т.н.). Аз го смених на 11 000 км и на горе-долу толкова ще го сменям занапред.

 

А защо просто не завъртиш копчето за нулиране на трип километража наляво и не видиш колко остават при теб? Малък съвет - сложи си фиксиран интервал с хубаво масло (мобил, кастрол, мотул, и т.н.)... и избегни бъдещи главоболия.

 

 

Поздрави

 

ПП: значи и от карането зависи, VALDO ме изпревари.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не можах да се справя нещо с Maxi-dot-a. :) Няма копчета за въртене а само за натискане - това което е вляво, ама като го натисна само сменя часа и минутите на часовника...............

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въпросът е следния :

На колко км се обслужва за първи път?

До момента съм минал 19 300км и още не е светнала лампата за сервизно обслужване!!!

Докога да я чакам 8)

Колега, здравей!

Предполагам, че за тези 20к километра се е налагало нееднократно да долееш масло на Йетито. Така че, според мен бордкомпа ще те подсети за смяна чак 1-2 седмици преди да станат 2 години, а километрите може и 50к, че и повече да ги навъртиш, защото един вид при всяко доливане новото масло смесвайки се със старото подобрява качествата му и бордкомпа увеличава километрите оставащи до смяна, след което пак лека полека започва да ги намалява.

Пример с мен, 18000 км. от смяна и ми пише още 12800 и еди колко си дни/ остават 7 месеца до 2 години/.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не съм доливал нищо но и не съм гледал щеката..........

ще ида да я видя

20к км да не си проверявал маслото, и на служебна кола това е недопустимо, камо ли ако е моя.

Незнам тогава, при мен това е причината, Йетито служебно ли е или частно, защото ако е служебно ти може и да не си доливал масло.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На Октавиа като дадеш на контакт и задържиш бутона за нулиране на километрите, ти казва колко км и дни ти остават до смяна. Предполагам и при теб е така.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моя си е колата, не е служебна.Сега проверих маслото - там си е, поооочти до горното деление на щеката е.

Явно ще чакам компютърът да се обади, нали е в гаранция.Това със смяната на интервала - от променлив на постоянен нещо не ми вдъхва доверие.Защо трябва всичко да пипаме.Хората са го направили така, значи има защо.

Въпросът ми беше някой да сподели на колко км. му е светнала лампата за първо обслужване.

Като я взимах от магазина дилърът каза да чакам да светне и тогава да ходя на сервиз, според него ще стане след 25-30к км., ама аз нещо не му повярвах.........

Още повече един познат с Октавия каза че му е светнала лампата за първи път на 7к км, ама неговата кола е била нова преди десетина години а и двигателят й е бил друг..........

Благодаря на всички за мненията и съветите!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да не мислиш, че производителя има интерес колата ти да работи дълго време безпроблемно? С това се цели нещо друго:

-печалба от ремонти

-запазване на екологията (по-малко отработени масла)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гарантирам ти, че и 100000 км да не смениш маслото нищо няма да и стане на колата. А до тогава гаранцията ти е бЕгала. А цената на поддръжката на автомобила доста често надхвърля покупната му цена - това относно сервизите и дилърската мрежа на производителя. Но избягахме доста от темата. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам чувството, че стана някаква тенденция във форума да се насажда на хората, закупили си нови коли, мнението "Ей, как се прее****, че си взе нова кола...тя с тоя филтър за твърди частици/автоматик/променлив интервал и тн, и тн за нищо не става". Лично мен малко ме дразни това. smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На моята светна да се сменя маслото за пръв път около 22 500 км.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

баси какви коли имате моята си светна на 13000 км и ми каза че ми остават 2000 км и еди колко си дни не бях чувал за компутри които си определят кога да се смени маслото то не е ли определено от производителя

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Предишната ми Фабия беше с фиксиран интервал - 15 000 км. или 1 година. Сега Йетито е с променлив - като я взех, отброяването на бордовия компютър започна от 30 000 км. или 2 години, но прогнозата варира според карането - колкото повече настъпваш, толкова по-бързо намаляват километрите до сервиза.

Това, че интервала се определя от компютъра не е нито нещо ново, нито кой знае каква рядкост. VW-тата са така от години. А при BMW дори ключа играе ролята на нещо като "черна кутия" - пъхат го в един компютър и разбират всичко необходимо за колата.

Докато Фабията беше нова, исках да направя първата смяна на масло по-рано, но от сервиза ми казаха, че няма никакъв смисъл и мога спокойно да следвам предписанията на производителя и на борд компютъра. Даже ми обясниха, че превишаване на предвидените километри с до 1000 не би се отразило на колата, стига да не я настъпвам прекалено. За времето, в което ползвах тази кола, нито веднъж не съм имал повод да смятам, че този съвет е бил грешен. Предполагам, че и с променливите интервали всичко си е добре пресметнато и няма повод за притеснения.

А разсъждения от сорта на "те производителите и сервизите нямат интерес колата да е без проблеми" са плод на някакво типично българско изкривяване. Да напомня, че България е нищо като пазар. Основната част от продукцията на автомобилните производители е предназначена за Западна Европа. А там идеята е не да те вкарат извънредно в сервиза, а след 3-4 години да се върнеш отново в техния шоурум и да вземеш нова кола от същата марка. Така че никой производител няма интерес нарочно да си прави колите трошливи. Веднъж лепнеш ли си петно върху имиджа, ходи после, че го измивай - справка Рено или Алфа Ромео - колкото и здрав автомобил да направят сега, много хора не биха им се доверили. Колкото до официалните сервизи - те си печелят достатъчно добре от рутинното обслужване. И за тях е по-добре автомобилите да са здрави, защото това води до доволни клиенти, повече продажби и съответно повече коли за сервизно обслужване.

Их, пак нещо се увлякох с дължината...сори. Мисълта ми е - карайте си колите спокойно и имайте повече доверие на тези, които са ги произвели, а и на тези, които ги обслужват. Вярно, че по нашите земи сме се напатили от мошеници, но не всички са такива. Пък и не си струва човек вечно за нещо да се притеснява.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

И аз съм с променлив интервал и с моя стил на каране - основно градско ми дава че на 20000 ще ми е първата смяна - сега съм на близо 10000.

 

Задължително ще сменя въздушен филтър обаче по-рано на към 15000, гледах го скоро и все още е ОК - това е доста

важно за разхода на турбо мотора, както и съм чувал че се товари турбото повече при задръстен филтър.

 

Иначе му дават предписание от 30000 до 60000 км - което е много.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 седмици по-късно...

Аз карам VW JETTA 1.9 PD с променлив интервал, което ще рече 2 години или 30 000 км или когато компютъра на колата каже, той следи много неща, а има и набор от сензори за качеството на маслото. Интервала зависи от начина на каране, от мястото (градското скъсява интервала). Моя мотор е с чип и въпеки това изкара до 30 000 км, но за по-малко от година, като за целия период съм долял 1,5 литра масло, но този мотор по принцип си гори масло особено на магистрално каране а аз му направих няколко дълги (1600 - 2600 км) пътувания предимно по магистрала. Единствено съм сменил въздушния филтър на 16 000 км защото според мен в България си е бая пашничко по пътищата, но стария филтър не изглеждаше кой знае колко зле. Иначе можеш да провериш колко ти остава като дадеш на контакт (без да палиш) и натиснеш и задържиш бутона за нулиране на дневния километраж за повече от две секунди, ще ти покаже колко остават като километри и като дни.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.