Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Дилема с ЕГР-а


Цецо75

Recommended Posts

Човъркам си аз по моя проект (О2 105 градска бегачка). Сменихме турбината. Ама нещата както винаги не стават както ги мисля.

 

Колата е с охладител преди EGR-a. От тия ръбатите. Първоначално мислех да изхвърля цялата система. Bega4kata обаче ме хвърли с размисъл с напомнянето, че ще загрява по бавно зимата (аз карам доста на къси разстояния в София).

 

Освен това като отворих смукателния колектор за чистене - той си беше в много прилично състояние. Имаше слой нагар естествено, ама не по дебел от милиметър, което си е нищо. Преди това отворих на другата Шкода (О1 90 коня, без ПД) и там беше трагично задръстено. А тази беше чиста. А и двете коли са на 200 000 километра и не са чистени никога. Може би има нещо вярно в това, че ПД двигателите не се самозамърсяват толкова. Незнам на какво се дължи.

 

Та реших да го оставя.... да ама не.

 

На новата турбина изхода от горещия край за ЕГР-а е малко по вляво и малко под друг ъгъл. И тръбата от там до охладителя - дойде къса. Тя има мека връзка някаква, ама не може да се разтегне толкова. На картинката е в червено.

 

Оттук имам три опции:

 

- да го изолирам и да се примиря с бавното загряване.

- да търся тръба с мека връзка дето да пасне. Лошото е че не виждам откъде ще намеря. На практика турбината е с изходящ колектор като от 131 коня (със зелено на картинката). Но тези коли имат по друг тип охладител на мръсните газове, един такъв цилиндричен. И силно вероятно няма да пасне въпросната тръба въобще.

- да търся някой факир заварчик, да удължи и напасне мойта. Това е най-чистия вариант, проблема е че трябва да намеря точно същия размер тръба нераждавейка ( а ми трябват 3-5 см) и трябва да се капне на място, защото наистина седи на на много кестерме положение и отвън няма как да се улучи ъгъла и дължината. А да се заварява на място е супе тясно ....

 

Та седя и се чеша по главата. Идеи приемам всякакви....

 

post-6105-13845333551_thumb.jpg

post-6105-138453335661_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

- да търся някой факир заварчик, да удължи и напасне мойта. Това е най-чистия вариант, проблема е че трябва да намеря точно същия размер тръба нераждавейка ( а ми трябват 3-5 см) и трябва да се капне на място, защото наистина седи на на много кестерме положение и отвън няма как да се улучи ъгъла и дължината. А да се заварява на място е супе тясно ....

 

Та седя и се чеша по главата. Идеи приемам всякакви....

 

Щом приемаш идей - една безплатна от мен.

 

Вземи парчето тръба и му улучи ъгъла под който трябва да се изреже. След като го изрежеш, заедно с тръбата го белязваш къде и как трабва да се завари спрямо тръбата. Закарваш го на волфрамова заварка с аргонче. Закача ти тръбата на струга и го пуска на малки обороти. Центрова с няколко шева тръбата към удължението и го заварява. Полирате го за да не си личи и си готов. smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи, ако се стигне до заварки, аз съм намерил човек дето да го направи. Ще се среже оригналната, ще се сложи новата присадка ще се монтира всичко, ще го прикапе да го фиксира и ще го извадим да го завари като хората.

 

Обаче се оказва и голям проблем, човек да намери точно такова парче тръба неръждавейка за да го удължи. Тя трябва да е една идея по широка от оригиналната за да влязат в нея двата края на оригиналната. Т.е. трябва ми нещо с 25мм вътрешен диаметър, дебело знам ли колко....А такова парче засега не откривам. Не върви и да обикалям по складове, щото там продават с метри а на мен ми трябват няколко сантиметра.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.