Jump to content

>skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Фелата гори масло


Vandy

Recommended Posts

Проблема е следния, Фелиция 1.3 карб ми гори около литър на 1000км. отзад няма кълбета от пушъци, само когато я сменям от бензин на газ прави сив облак отзад. Иначе ми дава нормален разход,нямам проблем с оборотите, колата има тяга, редовно се сменя масло, даже на по-малко от 10 000км. Наплашиха ме, че това с доливането на масло не върши работа и трябва да се отваря двигателя, за да не стане по-зле през зимата. Ходих при Симо и ми каза, като го отворя ще ти кажа. Той смята,че гумички на клапаните и сегменти ще оправят нещата, но ми трябва и второ мнение, за което предварително благодаря!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...Той смята,че гумички на клапаните и сегменти ще оправят нещата...

Това е отговора. Може да направиш и друго. Смени само гумички на клапаните. Но ако и тогава продължи да харчи масло ще има втора манипулация, т.е. отново изваждане на пари. Аз минах само със смяна на гумички на клапаните и смяна на вида масло - от 15W40 на 10W40. Другото, което смених беше марката масло. Към този момент доливам около 500 гр от смяна до смяна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...освен това си провери хубаво гумените уплътнения на горния капак над повдигачите, на предния капак пред тях, на картера, както и на червената капачка на маслото. Не струват скъпо и ако се налага, ги смени. Провери дали всички болтове са затегнати хубаво. Наличието на омасляване около някой от споменатите капаци е доказателство за изтичане на масло. Аз самият бях учуден какво голямо количество масло може да "просълзи" от нестегнат болт на картера. :roll:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз самият бях учуден какво голямо количество масло може да "просълзи" от нестегнат болт на картера.

Владе , липсващ беше болта на твоята Фела smile004

Сега на въпроса - според мен един ремонт на главата ще ти реши всички проблеми с харча на масло ... аз бих ти препоръчал да разглобиш главата и да провериш водачите , ако са елипсовидни сменяш с нови , ако колата е на над 100 000 км. няма да се отрази зле смяната на клапаните , ако нямаш финансова възможност за всички тез неща сваляш тиквата , шлаиф , нови гумички с претриване на клапаните и ако няма ръбове по ризите сглабяш и дръстично ще падне разхода на масло. Гумичките не е зле да ги вземеш маркови Елринг примерно , защото тез светло зелените чешки гумички са малко лабави и след 20 - 30 000 км. пак почват да пропускат.

Сегменти няма смисъл да сменяш , защото ризата вече е елипсовидно износена и надали нови сегменти ще паснат .

Това бих направил аз.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...то дали липсва болтът или не е стегнат - все тая - разпределението на силите на стягане на картера пак е нарушено - просто не исках да плаша колегата с възможностите на колите ни да си ръсят чарковете по пътя :lol:

А по-сериозничко - ако намериш читави клапани е най-добре да ги смениш, разбира се...ма ако ще купуваш "оригинални" - по-добре си претрий старите ... и все пак си поддържам тезата за смяна на всички уплътнения на всевъзможните капаци - понякога и оттам се лее масло като за световно... :roll:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

виж какво моята гори също масло 15W - 40 само извън градско за 1000 км. 700гр. Но 10W - 40 не го пипа .Направи си сметка кое ще ти е по - изгодно дали ще даваш пари за масло или за глава .Моя съвет доливай и карай много ти е малък разхода на масло . Надявам да съм ти бил полезен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

[-X разходната норма на тези двигатели е 300 гр./ 1000 км. (провери в книгата)

Имам два мотора - единия на 140 000 , другия на 180 000 и двата не пипат маслото ... ти кажи нормално ли е да гори масло smile049

 

П.П. 8 гумички Елринг Х 1.10 , шлаиф с припасване на клапани и смяна на гумичките 30 - 40 лв. , скъпия вариант гарнитура от Фабия - 20 лв. прави горе - долу 70 - 80 лв. при средна цена на литър масло 7 - 8 лв. ще се избие за една смяна на масло .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Казаха ми,че не може да се кара до безкрай чрез доливане и по-добре да се направи по-рано отколкото да стане по зле положението. Има ли нещо вярно в това?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Казаха ми,че не може да се кара до безкрай чрез доливане и по-добре да се направи по-рано отколкото да стане по зле положението. Има ли нещо вярно в това?

Погледни си гумените уплътнения на капаците и на картера. Отстрани си загубите на масло извън мотора и после мисли за смяна на гумички и сегменти. Теста за калпави гумички е много прост! покарай колата 15-20 минути, загаси я за още толкова и после накарай някой да запали докато ти гледаш гърнето. При запалването ако има син пушек значи сменяш гумички...

 

ПП: Разход на масло, повече от 300гр/1000км си е сигурен признак, че трябва да си ревизираш мотора...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След консултация със специалист по повод една друга Фелиция разбрах, че смяна на гумичките ДРАСТИЧНО ще намали разхода на масло. Т.е. мнението се затвърждава. Мисля, че сегменти няма да се наложи да сменяш (дано изляза прав). Отивай при Симо или при Мишо в Симеоново и оправяй проблема.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.