Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Окабеляване на задни тонколони О2???


Цецо75

Recommended Posts

Мойта няма фабричен звук отзад. Говорители вече имам, сега искам да ги окабеля както си му е реда. Иде реч за конекторите които са на колонката на вратата във гумения маншнон. Там има 2 конектора - единия с 8 пера по-якичък и един с 12 пера по-слабичък. На картинката са позиция 2 и 3. На по якия в момента само две пера се ползват, предполагам, че е захранването на мотора за стъклото. На кльощавия има една камара кабели, ама не съм отварял вратата да ги проследя....

 

Та някой има ли схема на перата на куплунзите? Или да е отварял такава Шкода и да знае през кой куплунг и на кои пера минават двата кабела за колоните?

 

Другия въпрос е - някой има ли идея от къде да взема пера за тия куплунзи? Че и това са ми спестили тия гадове.

 

post-6105-138453334324_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... и това са ми спестили тия гадове.

...

 

На мен също, но ми казаха, че няма смисъл да имам и отзад, защото звука става супер зле... Аз на астрата отзад имах, но тя чак в багажника и комби, та ставаше супер звука. Ако намериш доста материали за това нещо, пускай и към мен, че може някой хубав ден да пробвам сам за себе си, дали ще ми хареса да ми пищи и отзад.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ама колони от зад си трябват. Не за друго ама като тръгна на дълъг път и тия отзад искат да слушат музика. А тогава на мен отпред трябва да ми гръмне главата, та да чуват те отзад прилично силно. И затова искам да пусна и отзад звука. А то че няма да е нещо кой знае какво от аудиофилска гледна точка - съм се примирил отдавна.

 

То по принцип озвучаването на О2 е мислено адски тъпо, защото говорителите и предни задни са групирани около центъра на колата. Незнам кой дизайнер го е мислил това ама заслужава нобелова награда за тъпотия. Нормално е да са в четирите ъгъла на купето, както е при старите О1. Абе те чехите от соц. време направят нещо добро и не пропускат да го засерат с някоя подобна дразнеща недомислица....

 

Отделно, че ламарините на О2 имат собствен звуков живот. Въобще О2 е един от най-лошите избори за аудиофилите :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако не ти е спешно, мисля скоро да отварям едната задна врата, че нещо дрънчи в нея и ще ти кажа при мен как е окабеляването.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И при мен няма колони в задните врати но проблема е друг.Няма кабели които излизат от евробуксата от цс-плеара има само за предните говорители.Трябва да провериш и да пуснеш кабели от магнета.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да това е ясно, липсва цялостното окабеляване. Обаче на евро-буксата ми е ясно къда да ги вържа, въпроса е на преходниците на вратите....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е ясно бе човек, ама нали пак през конектора на врата трябва да мине :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Привет колеги,

 

един приятел извършва в момента точно тази операция - учудвам се, че не е писал в темата.

 

Сутринта ми се обади да ме попита за една скрепителна част - пластмасовото дюбелче с външен диаметър 6мм, в което се навива винта, който държи самия говорител. Ядосваше се, че и това е спестено в Амбиенте-то.

 

Както и да е. Да ви попитам - кой от вас е виждал въпросната част.

Моля, потвърдете ми дали прилича на тази или на някоя от втората снимка:

 

post-1836-138453336517_thumb.jpg

 

post-1836-13845333656_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е "дюбелчето" към което се навива един от винтовете (3бр.), които крепят кората на вратата към самата врата.

Предполагам, че говорителите могат да се хванат с нещо подобно, макар че в книжката пише, че те са хванати с нитове. Но пък корпусът им е пластмасов (на фабричните говорители), а и трудно се събира главата на нитачката ... на всичкото отгоре трябват нитове за отвор с ф=6мм при което може да отгатне човек, кое ще се случи по-рано - счупването на пластмасовия корпус или смачкването на нита.

 

та така, повече инфо и идеи няма да са никак излишни ;)

post-3882-138453336564_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами на мен все не ми остава време да направя звука отзад.

 

Колоните не могат ли да се хванат с винтове и гайки. Или няма достъп до вътрешната страна?

 

Фабрично наистина са с нитове.

 

Относно въпросното дюбелче - ето разбивка на двете врати (предна/задна) от Етка. Ако си намериш кое точно дюбелче те интересува (щото те са по няколко вида на врата), направо звъниш в Еуратек с номера. Предполагам, че цената е стотинки.

 

[attachment=0]skoda_doors.rar[/attachment]

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги аз си поставих задни колони, ако няма фабрични няма кабели и в евробуксата няма метални пластини за задните колони. Аз си пуснах кабели и колоните се монтират с нитове.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мойта няма фабричен звук отзад. Говорители вече имам, сега искам да ги окабеля както си му е реда. Иде реч за конекторите които са на колонката на вратата във гумения маншнон. Там има 2 конектора - единия с 8 пера по-якичък и един с 12 пера по-слабичък. На картинката са позиция 2 и 3. На по якия в момента само две пера се ползват, предполагам, че е захранването на мотора за стъклото. На кльощавия има една камара кабели, ама не съм отварял вратата да ги проследя....

 

Та някой има ли схема на перата на куплунзите? Или да е отварял такава Шкода и да знае през кой куплунг и на кои пера минават двата кабела за колоните?

 

Другия въпрос е - някой има ли идея от къде да взема пера за тия куплунзи? Че и това са ми спестили тия гадове.

 

[attachment=0]zadna_vrata.JPG[/attachment]

 

 

Такаааа... по адресна книжка да карам:

 

Вчера приключих успешно (но не с желаното качество) озвучаването на задните си врати.

Гранични положения:

1. В моята "Б" колона има само един малък куплунг и една голяма дупка.

2. В евро буксата на касетофона има 4 празни позиции (за ЗЛ+, ЗД+, ЗЛ- и ЗД-) - т.е. трябва да си набавите евробукса, от която да свалите съответните пинове и да си ги имплантирате в буксата на колата (оранжева, с лилава блокировка - който стигне до там, ще се ориентира за какво иде реч)

 

Моят ред на работа беше следния:

I. Сваляне на кората на вратата

1.сваля се капачето на "пищялката" (при дръжката за отваряне - само на щипки) и развиване на винта под него еврейска звезда Т20

2.Сваляне на капака на дръжката за затваряне (само на щипки с повече зор) и развиване на двата болта отдолу

с еврейска звезда Т30 на долния ще ви трябва удължение поне 10см

3.Следва най-забавната част

025299934.jpg?r=0

025299933.jpg?r=0

това са местата на щипките, хубаво е да се ръчка с подходящ инструмент, щото аз счупих 8 щипки и 2 уши (така ми трябваха само 6 нови щипки х60ст от ЕТ=3,60лв :) )

II. Сваляне на кората на "Б" колонката и на праговете...

за тука нямам снимки, но и не трябват... там всичко е на щипки, ръчках с яка отвертка под уплътнението, корите са меки (първо се повдига тази от която излиза колана) и могат да се повдигат за да се локализират щипките. Кората на "Б" колонката се откача първо откъм вертикалната й част (2 щипки) и после откъм пода (3 щипки)

Корите на праговете са лесни... само с щипки.

III. За прекарването на кабела, реших че трябва да сваля и жабката ... там няма нищо особено... развиват се всички винтове които ви се изпречкат на пътя (има само един винт скрит под капак (аналогичен на тоя на бушоните) отъм дясната предна врата) пак с еврейска звезда ама не помня дали беше Т25... всички винтове по-нататък все с един и същ инаструмент се свалят

IV. Сваляне на страничната кора на централната конзола (тази която се пада при левия крак на пасажера отпред - означена с "1")

025299930.jpg?r=0

1. Отваряте пепелника и хващате с ръка рамката около скоростния лост ("3") и издърпвате нагоре,

2. Откриват се два винта крепящи пепелника

3. След като се свали пепелника, се открива винта "2", който освобождава кората "1"

 

V. Сваляне на радиото

1. Сваля се декоративната лайстна около касетофона, лесно е като се подхване откъм демонтирания вече пепелник. и с ръка

2. Свалят се капачетата над винтовете крепящи касетофона и се развиват самите винтове

025299929.jpg?r=0

при това положение радиото е освободено и ви трябва само да опънете кабел от вратата до касетофона... да запоявате до забрава

 

VI. Монтирах си говорителите, с помощта на "дюбелчетата" показани от kalata и с винтове за дърво 3х20, само че така не ляга колоната плътно на вратата, но за сега свирят въпреки това

 

и накрая ви пожелавам успех в сглобяването... всички по обратния ред

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега не разбрах - кабелите как минаха през гумения маншон на вратата - използва ли клемата която имаш или ги "пусна" през дупката?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами ситуацията беше следната.

Съществуващият куплунг, ми се стори много труден за демонтаж, а и най-вероятно щеше да ми е трудно да намеря точните пинове, които да влязат на празните места (за разлика от куплунга на евро-буксата влизаща отзад на самото радио)... за това си купих произволен куплунг с 4 позиции, от които фактически използвах 2... и ъъъъм :oops: за едната врата, за другата врата забравих и кабелът от вратата минава непрекъснат през гофрирания маркуч, през "В"-колонката, та чааааак до радиото. А куплунга който си монтирах, явно не съм фиксирал добре (със свински опашки естествено) и сега ми дрънка и то точно до шофьорското ми ушенце :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе и аз това се чудя, дали да не ги пусна директно. Трудно ще се намерят пинове като на фабричния, а допълнителен няма как да се застопори да не мърда.

 

Мерси!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.