Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Загряване на 120


richford

Recommended Posts

Става въпрос за 120-ка през горещите дни,започна да загрява при продължително каране на 1или2 и 3 скорост,наскоро при изкачване на прохода троян-кърнаре карах на 2и 3та пак загря също и между етъра и соколовския манастир при включена перка на радиатора,термостата отваря,радиатора преди година е чистен,сменена е скоро гарнитурата на главата,и същата е шлайфана.Според мен перката на радиатора изобщо не охлажда,както се кава е само за парлама.През същите дни при каране от Сопот до бургас без спиране на 5 скорост си подържа темп.между 70-80 градуса,без да загрява,при изключена перка.Това загряване нормално ли е за шкодите,някой от вас минавал ли е по този маршрут троян-кърнаре и етъра-соколовския манастир през горещите дни с 120-ка и дали е загрявала.Като стане 90 градуса или малко
отгоре се създава налягане на водата и около литър излиза през разширителния съд и я загасям,не я чакам да излезе пара,дано да не се е пукнала главата.Благодаря предварително.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колко скоро си сменял гарнитура на главата?

Болтовете на главата притегна ли ги след първото загряване до 90 градуса и след това след известен пробег?

Термостата отваря, ама колко? Виждал съм до 5мм разлика в отварянето на два термостата.

Перката на радиатора ти осигурява по-голяма скорост на въздушния поток през радиатора, така че не е за парлама.

При 70-80 градуса мотора ти още е "студен", ако не лъжа работната температура беше 85-90 градуса.

Главата се пука при яко прегряване, нещо от сорта на 110- 120 градуса.

С вода ли я караш или антифриз?

Нищо не ти пречи да и направиш една промивка на охладителната с-ма.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 2 месеца съм сменял гарнитурата и е притягана след товаглавата пак с 8 кг,но не отдаде изобщо,с антифриз е,на моята работната температура е около 75-80градуса.За промивката на системата 2 пъти съм я правил с оцет и после със сода ама антифриза все стои като ръждив,термостата от 2 нови сложих тоз който отваря малко по рано и повече.При 90 градуса почва да създава налягане и икарва антифриз

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да не би да е останал въздух в системата. Не е нормално на 90 градуса да хвърля антифриза.

 

 

преди 2 месеца съм сменял гарнитурата и е притягана след товаглавата пак с 8 кг,но не отдаде изобщо,с антифриз е,на моята работната температура е около 75-80градуса.За промивката на системата 2 пъти съм я правил с оцет и после със сода ама антифриза все стои като ръждив,термостата от 2 нови сложих тоз който отваря малко по рано и повече.При 90 градуса почва да създава налягане и икарва антифриз
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Такива селскостпански методи със соди, яйца, оцет и червен пипер хич не ги обичам. Има си специални препарати за тази работа. Какво значи " на моята работната температура е около 75-80градуса"? Ако това ти показва уреда на таблото значи не отчита вярно, или уреда, или датчика. И щом на 90 градуса ти хвъля антифриза съм почти сигурен в това. Подкрепям горното мнение, че взима въздух от някъде. За друго не се сещам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако се е пукнала главата, няма да стигнеш от Сопот до Бургас ;) Ако има проблем с гарнитурата или са пропаднали ризите, също е малко вероятно да стигнеш. Все пак ако искаш да си сигурен, че не влизат изгорели газове в охладителната система, има такива тестове в някои сервизи. Дръпват въздух от разширителния съд и гледат дали има CO2 май.

 

Капачка на разширителния съд имаш ли? Държи ли налягане? Охладителната система работи при налягане по-високо от атмостферното, за да не кипи антифриза и капачката трябва да поддържа това налягане.

 

Чета в предишните ти мнения, че колата има и газ. Мисля че е възможо също испарителя да пропуска газ в охладителната система и да я надува оттам. Това само съм го чел някъде.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.....

Съмнявам се във вентилатора на радиатора. Пипал ли си там? Върти ли нормално? Кога включва? Имаш ли ключ за принудително включване?

Не вярвам да е от това, но само за инфо -За вкарване на компресия/газ/ в охл. с-ма можеш да провериш, като отвориш капачката на разш. съд и погледнеш, дали се образуват въздушни мехури в антифриза при работещ двигател. Ако е газ, в казанчето мирише на пропан-бутан.

п.п. За тези, които не знаят, ще кажа, че работната/оптималната/ температура на 120ката е 80 градуса.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На второ четене ;)

Като стане 90 градуса или малко отгоре се създава налягане на водата и около литър излиза през разширителния съд и я загасям,не я чакам да излезе пара,дано да не се е пукнала главата.Благодаря предварително.

Това може да стане само при вкарване на компресия в охл. с-ма.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз ще се включа в темата,за да споделя опит и някои свои виждания.

Като за начало ще кажа,че нормалната работна температура на 105/120 е 85 градуса по Целзий и при изправна охладителна сиситема и в зависимост от атмосферните условия тази температура нормално се достига при пробег от 3 до 5 км.Имах няколко естел-ки и какво ми е направило впечатление : при изправна охладителна сиситема през лятото в адската жега при извънградско пътуане стрелката е на 85-90 градуса,като няма никакъв проблем да се кара с температура 90 градуса.При тази температура нищо обезпокояващо не се случва.Голяма роля играе термостата - стандартните отварят при 80 градуса,това ориентировъчно.Добре е да започва да отваря при 75-78 градуса и да е напълно отворен при 85 - 90 градуса максимум.Важно е и колко отваря,защото както каза skodko,има много чешити и всеки отваря различно.Има едни френски Вернет(Мин*т) които не стават.Така веднъж 105-ицата ми удари 120 градуса и изригна като гейзер,но за щастие нито пукна глава,нито нещо друго.За мен лично по-добрия термостат е Валер.Относно двигателя - разположен отзад и сравнително по-бавно протича процеса на охлаждане,т.е. по-бавно смъква вече достигната висока температура,а именно - всяка такава над 90 градуса трябва да е сигнал за опасност,а на д 95 градуса - вече наистина опасна.Друго - когато по някаква причина са сваля главата,добре е да се погледнат ризите и особено тази на 4-ти цилиндър дали има натрупване на ръжди около нея.Там циркулацията е най-затруднена и именно там се отлагат гадости.Водната помпа - препоръчително с голямата турбинка,след еди коя си година на всички естел-ки се монтира такава.Гарнитирата на главата - ако е марка "TEMAC",която е най-разпрстранена - задължително трябва да се обърне внимание на отворите за охл.течност.Имам спомен,че при гарнитура за 105 отоврите са с диаметър колкото на главата,а при гарнитурата за 120 трябва да се разширят до диаметъра на отворите в главата със замби.Тези операции са предпоставка за нормално действие на системата.Отделно не се знае колко затлачени са металните тръби под колата,но това го знае само господ(и този,който си е направил труда да ги почисти).Относно радиатора - и при него е това положението,но не е фатално ако наистина не е задръстен сериозно.Трябва да се отбележи,че при каране на 1,2 и 3-та предавка и при скорости до 40-45км./ч. няма такава въздуша струя,каквато има при 60км./ч. и нагоре.Тоест нормално е да се очаква леко повишена работна температура при такова шофиране.И накрая за включвателя на вентилатора и самия вентилатор на радиатора.Тези включватели при 105/120/130 страдат от това,че поради едни или други причини корозират много яко след известен период от време и спират да действат.Препоръчвам замяна с нов и дублирането му с ключе около таблото.Добре е да се изкара индикация на таблото - някоя свободна лампа от 6-те.Така ако вентилатора се включи независимо откъде,на таблото светва лампата и дава информация на водача.

Важното,което трябва да се знае - пр иизправна уредба колата няма проблеми със загряване и вдигане на високи температури при нормални условия.Оттам насетне зависи как се управлява автомобила и по какви терени.Естествено,че е напълно възможно да се прегрее двигателя,но за да се избегне това водача на този тип автомобил трябва да знае спецификата му като цяло,за да избегне прегряването.Това,което е добре са де отбележи - поради задно разположения двигател тези шкоди загряват сравнително бързо и си поддържат температурата нормално,но трябва да се внимава,когато се забележи,че температурата се покачва.Температурата скача сравнително доста бързо,отколкото спада дори с вентилатори,парно и т.н.Затова трабва да се управлява колата така,че да се стреми водача да поддържа нормална температура,а при устаовяване че тя се покачва,да вземе мерки за свалянето и по отрано.Защото лесно се "изпуска" момента.

И на последно място,но не и по важност - да се избягва използването на продукти,запушващи течове по охл.с-ма,защото те донякъде ги запушват,но запушват и самата нея.

 

Конкретно по проблема на колегата - да покара на равно и да следи от самото начало как се повишава температурата.Ако при движение с 60 - 90 км./ч. по равно пак антифриза бива изхвърлян и показанието е 90 градуса,като за начало да премери дали това е действителанта температура и да се огледа за навлизане на газове в охл. с-ма.При 90 градуса всяка естел-ка си работи нормално и по принцип нищо не изхвърля от разширителния съд.Вече при над 95-6 градуса започва изхвърля.А ако създава нялягане в охл.система.може още при 70-80 градуса да изхвърля.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз ще се включа в темата,за да споделя опит и някои свои виждания.

Като за начало ще кажа....

капачката държи налягане и е нова - чешка оригинална, датчика за температурата съм го взел втора употреба от шкода зашото като купя от магазина нов ми дават някакъв който отчита работна температура 60 градуса който като го измера с тернометър въобще не е вярно, защото са оригинални датчици, от къде може да смучи въздух, че да създава налягане. Антифриза немирише на газ, при затворен термостат няма балончета, когато отвори термостата с повече газ тогава започва силно движение на водата и се появяват леки балончета. Водната помпа ми е от новите. Дупките на гарнитурите съм ги разширил със замби както следва. На равен път незагрява. Имам изкарано копче за вентилатора и като стане над 80 градуса сам го включвам. Обезвъздушавана е системата многократно. Ще промия системата ако продължава така ще я закарам на тест чрез надуване на мястото на свещите със въздух. възможно ли е дае от центровката, бяха ми казали? Интересно ми е вашите шкоди при гореспоменатите баири или подобни, при каране на 2 и 3 скорост, при 40 градуса на въздуха загряват ли или не. Зимата никакви приблеми нямах. От какъв друг модел кола става този термостат валер, че като отида в Еврото се чудят като им кажа шкода 120л, за фаворит същите ли са. Благодаря Ви за мненията.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При описаните условия от теб - 40 градуса на въздуха и същия терен естествено че ще загрее колата,според мен ще държи 90-95 градуса.А относно термостата - за Фаворит е същия,но с по-висока работна температура - 88 градуса или 90 градуса.А на теб ти трябва на 80 градуса.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Напълно възможно е да повиши температура от неправилна центровка. Правилно си се насочил към теста със сгъстен въздух в цилиндрите. Така ще бъдат отчетени всички пропуски на главата и гарнитурата. Споделям и мнението, че по-скоро от уредите не получаваш информация за точната температура на двигателя. Освен това самите чехи са поставили на уреда от таблото едно зелено секторче, което отива почти до 110 градуса. С други думи те смятат, че винаги има разминаване в отчетените и действителните стойности на температурата. Има два признака по които можеш да предположиш доколко е правилна центровката, но при изправен стартер, за да не те подведе той. Ако коляновия вал превърта на тласъци все едно някой го спира за момент то авансът е в повече. Ако коляновият вал върти все едно че няма бутала и колата разпалва постепенно, почти е сигурно, че има закъснение. Всичко това с уговорката, че останалите системи на двигателя са напълно изправни.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И мойта загрява така. Включвам с ключ вентилатора на 85 С, над 90С спирам и чакам да изстине. Не се притеснявай.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И мойта загрява така. Включвам с ключ вентилатора на 85 С, над 90С спирам и чакам да изстине. Не се притеснявай.
и аз така правя сега.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Напълно възможно е да повиши температура от неправилна центровка..
След като промия системата,ще проверя и центровкатана елкон за по точно.В книгата за центровката пише 5плюс минус 2градуса,а за газ бяха ми казали 7 градуса,ама не знам дали е вярно това или да я направя 5 на газ
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Напълно възможно е да повиши температура от неправилна центровка..
След като промия системата,ще проверя и центровкатана елкон за по точно.В книгата за центровката пише 5плюс минус 2градуса,а за газ бяха ми казали 7 градуса,ама не знам дали е вярно това или да я направя 5 на газ

Да, от закъснение на запалването може да загрява, но в твоя случай, едва ли е от това.

На бензин 5. На газ 7, може и 8 градуса. Вярно са ти казали.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не искам да се заяждам...

 

Мое лично мнение е, че няма да стане с центровка. Ако беше такова нещо, щеше да му загрява и в града, и на прав път. След като е правил опити за промивка с най-различни вредни за този двигател материали, явно е зацапал много добре ризите. Знаете, че тези двигатели много лесно се запичат с най-различни боклуци и то без никакви проблеми. Не искам да съм лош оракул, но ще сменя още една гарнитура на този двиател, ако държи да е снего де...

 

По същество - залагам на натъпкани с всякаква гняс ризи. В следствие на опитите за промивка е изчистил всички боклуци по цялата охладителна система и по този начин е натъпкал ризите с варовик и други боклуци. Избиване на ризи и внимателно почистване на ръка. smile159

 

ПП. Ако се откаже от този двигател, бих желал да му направим една "аутопсия" и да видим къде е проблема. smile175

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

[quote

 

ПП. Ако се откаже от този двигател, бих желал да му направим една "аутопсия" и да видим къде е проблема. smile175

Ако намеря някой добър двигател ще го сменя,че моя вече стана на 180000 и взе да трака бутален болт,преди година издуха гарнитура и пропаднала риза и ми омръзна да давам по 100-150лв на майстори,за ремонт и нищо.Сега идва зима и няма да загрява,а през това време ще се оглеждам за двигател,но от морга не че те там едни мошенници и викат колата на ход ми я докараха двигателя работи,а аз им казвам тя и мойта ходи на ход от бугас до троян само дето на моменти изкарва по малко вода
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам 105Л, обикалял съм България при всякакви условия и не съм имал такива проблеми. Карах я около 5 години и я дадох на тъста, за година почна да грее. Като източвах течността, излезе около 5-6 литра. Всичко си мина по реда, но без радиатора /не ми се сваляше/, но явно от цялата мръсотия сее затлачил. Ако искаш го свали и го промий с кислол, но имай в предвид, че може и да стане като лейка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

а някой от вас знае ли, от къде да си взема оригинален датчик за температурата - нов, защото от Бургас от магазин Шкода вземам, но не са за шкода, само резбата съвпада, показва работна температура 50-60 градуса а стария ми показваше 80 градуса,но изгоря

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами по другите магазини за Шкода,ама трябва да се разходиш до някой друг град.Иначе имам 1-2 такива,така че ако искаш мога да ти ги пратя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.