Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-club-bulgariatraxxas

Питане за 1.2 TSI


kamekov

Recommended Posts

Здравейте, фенове на шкода!!! От скоро чета форума и искам да ви попитам някои неща.

Предстои ми покупка на нова кола и съм се насочил към шкода румстър. Двигателят е 1.2 TSI 86 кс. Интересува ме, дали имате някакви наблюдения върху този двигател в това купе, като динамика, разход, подръжка и т.н. Колата ще се използва основно за извънградско каране. Благодаря предварително за информацията! :):):)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

имам 7000 км досега на фабия с този двигател, предполагам, че разликите ще са малки. Впечатленията са ми изцяло положителни:

+ нисък разход извънградско 5-5.5 л на 100 км най-много с пуснат климатроник, правил съм и рекорди от 3.9 по бордови но си беше влачене...

+ добра динамика, прилично много въртящ момент (160нм) още от 1500 оборота, приятен за каране, нямам никакви проблеми с бързи изпреварвания.

+ тих двигател в сравнение с ТДИ, почти не се чува когато си в колата.

+ турбото си е турбо, дори и малко :)

ако имаш още въпроси питай...не избрах този със 105 кс, защото промоцията селекшън беше само за двигателя със 86, нямаше и налични 105 коньови на склад и освен, че трябваше да чакам 3 месеца разликата в цената щеше да е 4-5 хил при същите екстри. Хора които са шофирали и двата споделят, че разликата е пренебрежима... :-k

 

пп. да добавя, че 1.2 тси е в пъти по приятен за шофиране от 1.4 16в - 74 кв, въпреки по-малкото конски сили...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

имам 7000 км досега на фабия с този двигател, предполагам, че разликите ще са малки. Впечатленията са ми изцяло положителни:

+ нисък разход извънградско 5-5.5 л на 100 км най-много с пуснат климатроник, правил съм и рекорди от 3.9 по бордови но си беше влачене...

+ добра динамика, прилично много въртящ момент (160нм) още от 1500 оборота, приятен за каране, нямам никакви проблеми с бързи изпреварвания.

+ тих двигател в сравнение с ТДИ, почти не се чува когато си в колата.

+ турбото си е турбо, дори и малко :)

ако имаш още въпроси питай...не избрах този със 105 кс, защото промоцията селекшън беше само за двигателя със 86, нямаше и налични 105 коньови на склад и освен, че трябваше да чакам 3 месеца разликата в цената щеше да е 4-5 хил при същите екстри. Хора които са шофирали и двата споделят, че разликата е пренебрежима...

 

 

... и данъка при 86 кончета не е за пренебрегване... :smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

имам 7000 км досега на фабия с този двигател, предполагам, че разликите ще са малки. Впечатленията са ми изцяло положителни:

+ нисък разход извънградско 5-5.5 л на 100 км най-много с пуснат климатроник, правил съм и рекорди от 3.9 по бордови но си беше влачене...

+ добра динамика, прилично много въртящ момент (160нм) още от 1500 оборота, приятен за каране, нямам никакви проблеми с бързи изпреварвания.

+ тих двигател в сравнение с ТДИ, почти не се чува когато си в колата.

+ турбото си е турбо, дори и малко :)

ако имаш още въпроси питай...не избрах този със 105 кс, защото промоцията селекшън беше само за двигателя със 86, нямаше и налични 105 коньови на склад и освен, че трябваше да чакам 3 месеца разликата в цената щеше да е 4-5 хил при същите екстри. Хора които са шофирали и двата споделят, че разликата е пренебрежима...

 

 

... и данъка при 86 кончета не е за пренебрегване... :smt017

 

Благодаря за информацията! Основно ме интересува разхода, на румстъра го дават малко по - висок от на фабията, но все пак 5.5 си е супер.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 6 месеци по-късно...

Колеги споделете ако се купува кола от магазина,с къкъв двигател да се вземе?Бензинили дизел.Насочил съм се към 1.6TDI-CR 90k.c.

Нещо да кажете за 1.4MPI 86.k.c?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При тия цени на горивата,взимай 1.4MPI на газ. smile049

 

Аз съм на този вариант и съм доволен, но все пак зависи за какво питаш, разхода е 11 лева/100 км при 1,3 лева за литър, това е за кола на 4500 км все още, възможно е още да падне разхода, но и сега си е ок, на фона на 2,70 лева за литър бензин/дизел. И по-динамична кола съм карал в интерес на истината, но всичко си има цена. Карал съм и дизел преди и там с нафтата е руска рулетка, уцелиш ли лошо гориво и направо угасваш, това беше една от причините да не искам дизел, наред и с още няколко. Иначе откъм возия е добре, аз обичам по-твърдичко да върви, лодките не са ми по вкуса и затова съм доволен. Успех с избора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карам 1,6ТДИ , доволен съм но за икономия ЗАБРАВИ чукнах 10000 вече но в София под 7 си е радост извън града с 100-120 5/100 но на горе 130, 140км 6/100, но колата е ок . ако питаш мен дизела си е дизел тва на газ е добре но ако ми я продадеш след 5-6,7 години няма да ти дам много пари или поне поне с 20% по малко от такава като моята т.е. дизел . Все пак когато купуваш стара кола ти се иска да е като нова а не с евентуални поражения от газта или метана иначе за разхода определено си е на сметка .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Темата за вредата от газта е дъвкана и предъвквана надълго и нашироко, затова я оставям настрани и да видим сухите цифри какво казват.

 

Като стана дума за продаване с 20 % надолу, нека да видим сметката какво показва.

 

5 години = 100 000 км.

 

1,4 МПИ на пропан бутан = 11 лв./100 включен бензин (2,7 лв.) и газ (1,3 лв.)

дизелов Румстер = 6 л./100 = 2,7 * 6 = 16,2 лв./100

 

Разлика 5,2 лв./100 км. , това прави 5200 лева при 100 000 км.

 

В момента средната цена за втора ръка на дизел Румстер е 15 000, на бензинка без газ е 12-13000. Това са точно 20-ина процента, което означава, че остават още едни 20 % или 2600 лева.

 

Да добавим и покупната цена, която в момента за дизела е + 1200 лева.

 

Заключението е, че след 5 години и само след 100 000 км. газовия Румстер ще бъде с 6400 лева (1200 още при закупуването + 5200 от разликите в цените на горивото) ценово предимство.

 

Това е без разликата в поддръжката и към настоящия момент.

 

Приятни моменти пожелавам с нашите Шкоди, независимо на какво гориво и Весели празници на всички.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карам 1,6ТДИ , доволен съм но за икономия ЗАБРАВИ чукнах 10000 вече но в София под 7 си е радост извън града с 100-120 5/100 но на горе 130, 140км 6/100, но колата е ок.

Абсолютно потвърждавам - карам същия двигател, на градско ако падна под 7 и то в топло време, не през зимата, правя курбан. Обаче на извънградско за сметка на това каквото и да правя, досега не съм успявал да кача разход над 5.5/100. Не съм състезател, но пък и не я жаля на хубав път и я натискам прилично (пример - миналото лято София-Лозенец - точно 5 часа (е, вярно, тръгнах в 3:30 сутринта и нямаше много трафик), с половин час почивка на Петолъчката за закуска и кафе и с едно 5-10 минутно отклонение, щото умниците на старозагорския възел, където свършваше тогава магистралата, копаеха, кръговото го нямаше вече и не си бяха направили труда да сложат каквито и да е пътни знаци, да не говорим за осветление, та в тъмницата хванах пътя за Димитровград, вместо за Ст. Загора). Иначе казано - идеален двигател, ако караш повече извънградско.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата ще е служебна.Не ми трябва газова.Само място ще заема а след време ще почне да дава ядове.Все пак не е заводска.Май-нещата отиват към дизел

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз карах една Е класа 200ТЕ били велики викаха колеги та я взех сложих и газ инжекция при фобос с бг софтуер въобще идеята беше стремеж към най малко ядове . Е не беше така , да не говорим че веднъж годишно даваш още 50,80 лв. в допълнение. С една дума газта е мн. хубаво нещо ама си даваш едни 1000=1200лв а ако и шкода ти препоръчат на определено място може и повече , освен ако не е включено в цената , и после гарантирам по веднъж на два месеца посещение при газаджийте вярно в гаранция , но настройки и такива . Наистина колата беше стара , но откровенно ми е интересно дали ще е така при чисто нова кола . Аз лично поставянето на газ на кола на 0 км бих го оправдал само за Такситата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз казах каква е разликата в покупната цена на дизел и газ/бензин Румстер по ценова листа на ЕТ. Мога да кажа, че БРЦ са се справили отлично с монтажа, с настройката няма какво да се коментира, защото всички автомобили с одобрена газ от производителя им се ъплоудват горивните карти направо в компютъра на газовия инжекцион.

Предишната ми кола с ГИ Фобос беше монтирана и настроена професионално и посетих сервиза, който ми я монтира на 15000 км. за смяна на 2 филтъра за газта на обща стойност от 20 лева.

Всеки има своята истина, но моята определено е че алтернативните горива са ОК, само да са монтирани и настроени от правилния човек/сервиз.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.