Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-club-bulgariatraxxas

пътен просвет на Yeti


krasy

Recommended Posts

Колеги привет, рових из нета ала така и не открих какъв е пътния просвет на Yeti :-k

Моля, нека някой от собствениците на този модел да сподели.

Благодаря!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Откровенно казано очаквах, пътния просвет при Yeti да е поне 200мм ала както казват руснаците това е поредния "паркетник". Нищо лично, просто за статистиката констатация

Според мен, за излети сред природата по-добрият вариант е Scout, ето неговите х-ки

http://catalog.auto.ru/catalog/cars/card/42963.html

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен, за излети сред природата по-добрият вариант е Scout, ето неговите х-ки

http://catalog.auto.ru/catalog/cars/card/42963.html

Точно обратното!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Откровенно казано очаквах, пътния просвет при Yeti да е поне 200мм ала както казват руснаците това е поредния "паркетник". Нищо лично, просто за статистиката констатация

Според мен, за излети сред природата по-добрият вариант е Scout, ето неговите х-ки

http://catalog.auto.ru/catalog/cars/card/42963.html

 

 

Е то е ясно като бял ден, че е "паркетник". :-k Ама с това дълго междуосие Октавия Скаут надали е по-добра извън пътя. Пък и като знам през какви места съм прекарвал едно Йети, не мисля, че може да се иска повече от такъв автомобил. Ако на човек му трябва истински офроудър, то има Нива, УАЗ, Дифендър и тн... smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Yeti си е паркетен джип, еле пък варианта само с предно. Но това е сегмента в който се цели - кола с леко повишена проходимост. За off-road не става. Както и останалите в тоя сегмент smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Просвета е 180мм, мисля че е еднакъв за моделите с предно и двойно задвижване.

Иначе и немците и англичаните еднакво хвалят възможностите на Йети 4х4 извън пътя. Логично е също така късата база да има по-голямо значение за проходимостта от 1-2 см по-голям просвет. При всички случаи мисля, че реалния ограничител на Йети извън пътя няма да е клиренса, а дизайна на предницата, който силно ограничава максималния ъгъл на атака на наклон.

А колкото до истинския офроуд - колите, които стават за него, не стават почти за нищо друго и поради това имат смисъл само за ограничен кръг хора. Затова и всички масови производители правят "паркетници", в което всъщност няма нищо лошо. Хората обикновено искат висока позиция на седене и просторен интериор, а не кола, която да ги заведе до Еверест.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Просвета е 180мм, мисля че е еднакъв за моделите с предно и двойно задвижване.

това с 18-то см е малко мътна история... по някакъв стандарт просветът се определя при "празен" автомобил (със стандартното оборудване), вкл. водач (75 кг) и пълен до 90% резевоар. колкото повече екстри, толкова по-тежък е автомобилът (българските Йетита [код "B42"] включват "серийно" допълнителното резервно колело, крик, инструменти и т.н. [+30 кг?]).

1,2-Йетито би трябвало да е по-леко, защото има по-малък резервоар и най-вече Халдекс и пр. отпадат (-100 кг?). би следвало просветът при 1,2 да е по-голям?

от друга страна обаче, размерът на гумите също играе някаква роля: радиусът на 205/55/16 е с 1,6 см по-малък от радиуса на 215/60/16. дали гумите 205 намаляват просвета на 16,4 см - или пък?! - гумите 215 го увеличават на 19,6 см (да пренебрегнем налягането)..? ](*,) малко мътна история...

=) е.о.л.

 

"edit": става още по-мътно - малко се поразрових във форумите - принципно просветът се изчислявал по някакъв DIN, който залагал максимално-допустимото тегло на автомобила. въпреки това, някои производители цитирали "просвет при ненатоварен автомобил". ](*,) ](*,) ](*,)

относно гумите: 18-те см са при 215/60/16. при 205/55/16 отиваме на 16,4 см...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За Yeti-то си 100% прав. Натовариш ли го пада цялото надолу и тия 18см стават 15--. Един от малкото автомобили при които клиренса не се променя с натоварването е ... Нива-та. Причината е че най-ниската точка е диференциала, който пък е на твърд мост с цялото задно окачване. И колкото и да товариш само купето "ляга", но просвета остава пак 24см..

 

Както и да е. В крайна сметка надали някой ще си купи Yeti за сериозен off-road. Дори клиренса да е достатъчен след няколко по-сериозни излизания цялото купе ще се разскърца. Самоносещата конструкция не е предвидена да се усуква. Затова и всички джипове са на рама - за да не се усукват.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 седмици по-късно...

Здрасти на форумците,

 

Пътният просвет на Йети - 180 мм., за разлика от другите модели, е еднакъв, независимо от това дали колата е оборудвана с „Off Road" пакет или не.

 

Основните разлики със Scout за мен са две :

- Scout-а няма Off-road функция и сварзаната с това Hill Descent Control, което при тежки условия прави разликата между колите.

- И по-важната за мен - динамиката на Йети при еднакви двигатели е осезаемо по-добра . Странно наистина защо така са ги направили (коментирахме преди, че това идва от различните предавателни числа).

 

Още Йети е конструиран с идеята за Off-road, т.е. с усилено окачване. За Scout не знам дали е така или окачването му си е eдно към едно с обикновената Octavia.

 

Като се заговорихме за „паркетници“ – да, прави сте, че това не е кола за лов на глигани или за употреба от дървосекачи и бракониери.... Същевременно мен това ме радва - заради просвет, настройка окачване и т.н., разликата по нормален път като поведение с Octavia не е чувствителна. Но при лоши настилки и условия автомобилът е несравнимо по-добър. Карам 2-3 пъти в седмицата Йети-то около 5-6 км. по селски път тип „лунен пейзаж“, направен от танкове в миналото ( заради който продадох Octavia-та). Комфорта е огромен да си знаеш ,че няма да задереш, а през зимата да затънеш.

 

И накрая малко безплатна реклама s_flag – с 1.8 TSI под капака на Йети, това си е един вид бегачка за този сегмент. Хората карали го, знаят за какво говоря smile152

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само веднъж съм правил тестдрайв на Йети на лек офроуд и магистрала.

Мога да кажа само добри думи. Не съм съгласен, че е паркетник. С хубави гуми и нормален шофьор може да отиде (и да се върне) навсякъде, където ходят 95% от хората. Останалото е са хардкор бруталии. Ако ще минаваш Ком-Емине няма да ти свърши работа... както и всеки един джиБ за 100к лв. Като се казва офроуд трябва да се уточнава. Истинските ентусиасти вземат нещо от рода на Дифендър, който сам по себе си е нечовешка машина и все пак го разкостват и препрявят изцяло за да им върши работа. Е за ТАКЪВ офроуд Йети не става. Но да идеш по черен път, в гората на излет, за риба и т.н. няма никакъв проблем. За сметка на това пътното му поведение е уникално добро. Аз лично не намерих никаква разлика с Октавията ми. Тоест Йети е автомобил, който ти дава всички УДОБСТВА на леката кола + ВЪЗМОЖНОСТИ да отбиеш малко от асфалата и да се разходиш без да прекаляваш. Реално колко от вас ходят на офроуд с лебедки и всичкото необходимо оборудване и колко ходят на разходки из природата с някоя мадама?

 

Йети 140к.с. DSG с панорамен покрив и готина компания на дясната седалка :smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

 

Като се видим на някоя от следващите сбирки на НИМ ме подцети да си поговорим за проходимоста smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.