Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Въпрос Октавия 1


zliqiliq

Recommended Posts

Здравейте.Нямам Октавия,но възнамерявам до месец да се сдобия с такъв.Предполагам,само похвали ще се пишат но ако може да ми дадете реални препоръки ще съм благодарен.Все още се двуумя бенз или дизел но клоня към бенз.Интересува ме имат ли болни места за които трябва да внимавам и такива неща.Ако може и да ми кажете кои бензинови мотори са добри кои са по-икономи4ни без 1,6.Ако някои продава такава на по-разумна цена да ми пише.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако ще е О1 бензин:

 

1.8Т - по сърцатия автомобил. Пъргав и сравнително икономичен като за 150 коня кола.

1.8(без T) - разумния компромис - ако не си състезател става.

2.0 - старичък мотор, но пък разправят - железен. Не блести с икономичност нито с кой знае каква скокливост, но пък служел вярно.

 

Аз ако трябва да купувам, бих взел турбината...

 

И трите се подават на газифициране.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако ще газифицираш взимай 2.0 115 коня, най-добрия за газ според мен. Ако ще караш на бензин 1.8Т, харчи колкото другите но е много по-бърз. smile149

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами мисля на газ да карам ако е бензинка.Познали сте.Много ми харесва 1.8Т но маи не мога да си го позволя (понеже не съм много заможен а и имам 2 деца)А и турбото не иска ли и то по-специални грижи.Не съм състезател но в момента карам 1,9 дизел с 70 коня,и втори път да си взема катафалка няма да стане(понеже пак гледах икономията) smile175 .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами мисля на газ да карам ако е бензинка.Познали сте.Много ми харесва 1.8Т но маи не мога да си го позволя (понеже не съм много заможен а и имам 2 деца)А и турбото не иска ли и то по-специални грижи.Не съм състезател но в момента карам 1,9 дизел с 70 коня,и втори път да си взема катафалка няма да стане(понеже пак гледах икономията) smile175 .

 

Катафалка е малко лошо сравнение... Не за друго, ами щото отличителния и белег, не е мудността, а превоза на специални товари.

 

Иначе ако искаш динамика ( а май това ти се ще като ти гледам отношението спрямо сегашната кола), без охлюв няма да минеш. А охлюва си е охлюв - един допълнителен агрегат, който си се чупи от време на време. Та иска си грижи инвестиции - да. Ама като имаш брада си трябва и гребенче....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?to ... f1=details

 

Ето едно предложение - хем е мощна , хем мотора е здрав и податлив на газифициране , а и не е чак толкоз скъпа.

 

П.П. Модератора няма въображение и интуитивно мислене smile091 мисля , че весилия катанец всъщност е трябвало да е smile152

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата изглежда добре ама мотора не е ли слаб малко за комби?Не знам голяма ли е разликата в килограми между комби и седан де,ама имам един приятел с мерцедес Ц 180 комби и ми се струва муден малко.И пак казвам не съм състезател, но като тръгна да изпреварвам не искам да полу4авам микроинфаркт. :mrgreen:И искам да питам 1.8 турбо колко горе доло гори ама реално щото в една тема за разхода са се фукали все дизелджии(което е нормално-и моя разход е 6 6,5 реално предимно изванградско)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има една приказка - дизелово БМВ и бензинов Мерцедес са срам за марките , а и не забравяй данъка ( разликата е има няма 50 лв. ) и освен всичко друго турбината при бензина не е като турбината на дизела - тръгва от много по - големи обороти и ефекта не е умопомрачителен , па и ти говориш за семейна кола smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

щото в една тема за разхода са се фукали все дизелджии(което е нормално-и моя разход е 6 6,5 реално предимно изванградско)

В момента средният ми разход е 4.7 (Октавийката), при ср. ск. 41 км/ч, за последните 50 часа. Така беше и миналото лято, и по-миналото и по-по-миналото. Е, верно че всекидневният ми маршрут е от центъра навън, научил съм режимите на светофарите и, не на последно място, имам доста голям опит smile048

Преди Шкодата 13 г. карах Тойота Карина Е 2.0 атмосферен дизел и под 5.5 не съм успявал да я смъкна, а е със 100 кила по-лека и я карах по същия маршрут и по същия начин. По отношение на мощност и вървеж - разлика огромна.

Така че, няма начин ем да ти е икономично, ем бързо да изпреварваш, ем тънка сделка да сключиш smile049

Предложението на The Best Forman може и да е добър компромис...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Той колегата май не си е изяснил какво иска. Хем семейна кола, хем не бил състезател, ама 125 коня са му малко :) Ама турбото му било скъпо за подръжка, харчела повече....

 

Че то опции без турбо на практика няма...Както е тръгнал на RS отива май :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако държиш да е бензинова, 1.8, 20V 125 коня не е зле като вариант. Няма да имаш тягата на турбо двигател, но върви прилично. Има сравнително добра еластичност и възможност да поддържа доста добра висока скорост. Трябва обаче да имаш впредвид, че тези кончета се събуждат във високите обороти... след 3000. Разхода не е никак малък... аз трудно я свалям под 10 в града... а зимата няма да коментирам. На извънградско всичко зависи от скоростта... ако я караш между 90-100, то там разхода е около 6,5. При 120 вече нещата се променят - 7,5 и нагоре. Този двигател, в купето на толедо няма проблеми да изпреварва камиони на междуграско и да поддържа 160 км/ч на магистрала. Със сигурност турбо изпълнението е силно препоръчително, но тъй като става въпрос за кола на 10-11 години, не съм сигурен колко са читави подобни екземпляри. Успех в търсенето

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изпреварването на камиони за мен не е проблем с 1.3 / 58 коня , пък не знам какво остава за тоз мотор 125 коня , отделно съм карал кола с тоз мотор и съм се возил в такава с турбиниран 1.8 и да си призная ако не е пипнат мен лично не може да ме впечатли чааак толкоз таз турбина smile049

Не знам защо смениха тотално концепцията в последните години и махнаха големите обеми с по - малка мощност и пуснаха тия миксери на стероиди ( 1.2 и 1.4 TSI ) :-k

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз правя обратния преход от бензин/газ на дизел и за сега съм си доста доволен. Една от причините да направя тази стъпка беше именно факта, че и аз съм семеен и детето ми докато се вози седи над една потенциална бомба (газовата бутилка), която е точно зад задната седалка. Тази бутилка също отнема и голяма част от свободния обем на багажника, което при пътуване с малко дете е доста неприятно, когато трябва да събереш количка, колело, сгъваемо легло, матраче, сак с дрешки и т.н. :) Не трябва да се пренебрегва и собствената и маса (моята е 40 л и си е бая обемиста и тежичка). След няколко години експлоатация започваш непрекъснато да се чудиш от къде мирише леко на газ (или дали изобщо мирише или си въобразяваш) - все от някъде си има леко изпускане. Аз ползвам газова уредба от 2003 г. (около 100 000 пробег). Освен газ колата си консумира и доста бензин - особено зимата. Мога да ти дам за справка реална статистика за моята кола VW Vento 1.8 90 к.с. моно инжекцион - направена е на база на пробег от 19300 км. (01.04.2010 г. до 12.09.2011 г. - 2160 л. газ + 253 л бензин (съотношението градски/извънградски пробег е около 40/60 - т.е. среден разход по 11.19 л/100 км газ + 1.31 л/100 км бензин - градското каране е в София сутрин и вечер в най-големите задръствания, съответно резултатът е плачевен - извънградско съм засичал между 7 и 8 л/ 100 км). При по-новите коли с газов инжекцион може би показателите ще са по-добри. Но пък и началната инвестиция за газова уредба е по-сериозна, а и по-трудно се настройва да работи правилно. Иначе досега на уредбата съм сменял мембраните на изпарителя и то в началото на тази година, на около 10000 - 15000 км сменям филтъра на клапана, налага се и смяна или затягане на някой щуцер ако позамирише на газ и 3 пъти съм бил на диагностика и настройки.

 

Като всяко нещо използването на газова уредба си има и предимства и недостатъци.

 

Иначе дизела ми е Octavia 1.9 TDI 110 к.с. и е доста динамичен и икономичен. За съжаление все още имам доста малък пробег за да имам по-пълни впечатления относно разходи за поддръжка и т.н.

 

Пиша всичко това просто за да имаш малко повече информация за сравнение, тъй като си написал, че до момента караш дизел.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам защо смениха тотално концепцията в последните години и махнаха големите обеми с по - малка мощност и пуснаха тия миксери на стероиди ( 1.2 и 1.4 TSI ) :-k

 

Отговора е с два компонента - икономия и екология.

 

Една кола с 2.3L атмосферен мотор няма как да е икономична. Докато една кола 1.6 на турбина, ако се кара нежно, си харчи колкото атмосферен 1.6 мотор. Но ако я настъпиш придобива сила като на доста по-големи атмосферни двигатели ( и разхода отива нагоре де). Т.е. кеф ти така, кеф ти иначе. Естествено малкия мотор е много по зле в ниските, когато турбото още се чуди какво искаш от него. Но това е разумен компромис.

 

Същото е и с екологията. Големия танк си гори повече гориво, реципрочно повече пуши (като обем, не като % състав).

 

Тук има и трети компонент - надежността. Стария голям, атмосферен мотор е много по-надежден и дълголетен от новите миксери на стероиди. А това не се тачи особенно от пройзводителите в днешно време, щото те отчаяно се нуждаят да си сменяш колата най-много на 5 години :)

 

Мен ако питаш, най-добре хем голям двигател, хем турбо :) Ама да има кой да го храни :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам защо смениха тотално концепцията в последните години и махнаха големите обеми с по - малка мощност и пуснаха тия миксери на стероиди ( 1.2 и 1.4 TSI ) :-k

 

Отговора е с два компонента - икономия и екология.

 

Една кола с 2.3L атмосферен мотор няма как да е икономична. Докато една кола 1.6 на турбина, ако се кара нежно, си харчи колкото атмосферен 1.6 мотор. Но ако я настъпиш придобива сила като на доста по-големи атмосферни двигатели ( и разхода отива нагоре де). Т.е. кеф ти така, кеф ти иначе. Естествено малкия мотор е много по зле в ниските, когато турбото още се чуди какво искаш от него. Но това е разумен компромис.

 

Същото е и с екологията. Големия танк си гори повече гориво, реципрочно повече пуши (като обем, не като % състав).

 

Тук има и трети компонент - надежността. Стария голям, атмосферен мотор е много по-надежден и дълголетен от новите миксери на стероиди. А това не се тачи особенно от пройзводителите в днешно време, щото те отчаяно се нуждаят да си сменяш колата най-много на 5 години :)

 

Мен ако питаш, най-добре хем голям двигател, хем турбо :) Ама да има кой да го храни :)

 

 

Имаше един много хубав двигател.... почти съм сигурен, че няма турбо... 2,3 - 193 кончета. Монтираха го на стария Суперб. Превъзходна машина, но с висок разход

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

докато си разглеждах, попаднах на следната обява : http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?to ... f1=details, която според мен лично може да се погледне. Хубав ден на всички s_flag s_flag s_flag.

Успех с избора

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много благодаря за вниманието.Колегата малко назад писал:"той не знае какво иска"....Напълно си прав,ако знаех нямаше да пускам досадни теми(предполагам).Искам да разбера колкото мога пове4е за динамика разход и такива работи.Имам познат с Октавиа 2 (познат не приятел),който казва 4е за 5-6 години не е барал нищо и е много доволен от здравината.Друг колега е писал 4е минава от газ на дизел.Много интересни доводи ама като се замисля докато карах на газ преди време май по-добре ми беше.Не съм казал бенз и тва е, но май на там варвят работите.Досадни са тия въпроси разход динамика здравина и тем подобни но искам да попия макс информация за да не съжелявам.(и да не ме бие жената) smile150 smile168 smile168 smile168

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така или иначе дали ще е с турбина или без на тез коли им трябва газов инжекцион , а там разхода се приближава до този на бензина при една и съща динамика и така от разговори няма да разбереш какво ще ти хареса докато не подкараш една - две ... заплюваш си няколко обяви , отиваш , гледаш , караш и ако даде жената вземаш ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да колега аз го написах и по-горе, но обърни особено внимание на цената която трябва да заплатиш за газов инжекцион, за да добиеш истинска представа за първоначалния разход за придобиване и започване на експлоатацията. Имай предвид също и разликата в разходите за пререгистрация когато колата има вече българска регистрация и то от твоя град по местоживеене и когато е за първоначална регистрация (както и наличие на застраховка ГО, КАСКО, преглед и т.н.) - това са си бая разходи - казвам го от собствен опит - миналия месец регистрирах моята - беше с русенска регистрация и стана срещу около 70 лв със софийска. При нотариус платих около 80 лв. Ако има и комплект пожарогасител, аптечка, триъгълник и т.н. са си още 50-тина лв.

 

Най-вероятно ще трябва и някакво първоначално обслужване да предвидиш - смяна на масло, филтри, ремъци - но аз още не съм сменял нищо, че я взех моята от човек от клуба и той я е обслужил и не мога да ти кажа цени. Тук предполагам други колеги ще се намесят компетентно за да видиш как е при бензинов и при дизелов двигател.

 

Като се съобразиш с горните неща си определяш някакъв цялостен бюджет и започваш търсене - като те устрои модел, цена и състояние взимаш и караш - това е - главно въпрос на късмет. :):):):)

 

Ако може с още нещо да сме полезни питай не се стеснявай, затова е форума - колегите са търпеливи и сговорливи с желание винаги да помагат. smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да Джони имам си едно на ум.Разполагам с 5500 което зна4и кола до 4500 макс 4800.Давам си сметка да заделя около 5 стотака за тея неща за които си писал.А за газ мога да отлойа 4-5 месеца.Имам си нещо наум.Много ще ми е полезно ако някой спомене за ремаци ролки и такива неща.А и знам за инжекциона цена 1000 нагоре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да Джони имам си едно на ум.Разполагам с 5500 което зна4и кола до 4500 макс 4800.Давам си сметка да заделя около 5 стотака за тея неща за които си писал.А за газ мога да отлойа 4-5 месеца.Имам си нещо наум.Много ще ми е полезно ако някой спомене за ремаци ролки и такива неща.А и знам за инжекциона цена 1000 нагоре.

viewtopic.php?f=2&t=24255&start=0

тук разгледай за ремъци и ролки

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...А и знам за инжекциона цена 1000 нагоре.

 

Точно 1000лв с монтаж и 30 литрова бутилка (може и 40). Преди 2-3 месеца монтирах, но на Нива smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.