Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-club-bulgariatraxxas

Въпрос относно бутала


lent

Recommended Posts

Здравейте!Търся информация за едни бутала на 1.3 шкодов мотор.Интересува ме точно за кой вид двигател са,а именно :

 

781.135;

781.136;

781.135B;

781.135M;

781.136B;

781.136M.

 

Ето линк към няколко снимки : http://lent.snimka.bg/super-expensive-c ... ala.619397

 

Отхвърлям първия вариант - 781.135,защото там камрата е доста вкопана в буталото и то под наклон,а при тези бутала камерата е много плитка - около 0.5 - 1.0мм максимум и е с равно дъно.

Ако някой има идея от коя точно разновидност мотор са тези бутала,нека пише!

 

Благодаря!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

135 без значение чист или В ... на 136 са с равно чело ... буталата отгоре на всичко са абсолютно взаимозаменяеми .

Таз камера е направена за намаляване степента на сгъстяване и е еднаква при всички 135 мотори (нещо като едно време дефорсирани дванайсетаци при Москвичите).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не мисля,че тези бутала са за серия 781ххх мотори.Не и стандартни такива.Само ми се струва,или са с по 4 сегмента? Не са равни,но не са и вдлъбнати.Какъв е диаметърът?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вярно са с 4 сегмента ... lent , сигурен ли си , че са с диаметър 75.5 , а не 68 мм , защото с 4 сегмента мисля , че са били 1000МВ и 100С.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така.Да внеса малко разяснение,защото явно е необходимо.Буталата днес ги извадих от мотор 781.135М, т.е. Фелиция 1.3 пълна инжекция - MPI 135 мотор,54 коня.Буталата са с 3 сегмента,както всички такива от Фаворит насам.Просто масления сегмент е разглобяем и е от 3 части - два много тънки сегмента и един тъмен в средата.Такива сегменти съм виждал и на Фаворитов мотор 781.136 карбуратор 1988г.Както и да е.Сега относно разновидностите.Смятам че първия вариант отпада - 781.135 - това е 135 карбуратор - монтира се на фаворит/форман фелиция,защото този,който е виждал 135 бутало знае,че камерата е доста вкопана в самото бутало и под определен ъгъл надолу.т.е. камерата на бутало за 781.135(карбуратор) е много по-голяма.В моя случай става въпрос че камерата на тези бутала е адски плитка и най-вече равна,а не с наклон.Дълбочината определяма на 0.5 - 0.7мм някъде,няма 1мм.

Тъй като вадя буталата от блок 781.135М,то се предполага,че БИ ТРЯБВАЛО да са именно за същия мотор.Само че има една подробност,която ме замисля - човека от когото купих мотора каза,че било странно,но този 135M мотор вървял повече от един друг - само че 136M.И понеже на самия двигател е правен ремонт не много отдавна,което пролича като го отворих,са сменяни буталата,което си личи,защото изглеждат като нови.Та ми мина през ума дали случайно или пък не някой е сложил бутала за 136М мотор.Знам,че на 781.136(фаворит ,чист карбуратор 136) челото на буталото е напълно гладко.Значи остават 4 варианта - 781.135B;781.135M;781.136B;781.136M.Понеже на изброените 4 модификации досега не съм виждал точно какви са буталата,само могада предполагам.Ако приемем,че на всички разновидности 136 мотори буталата са с равно чело,то тогава остава тези бутала да са някаква разновидност на 135 :?:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За Колбеншмит-ово не знам,обаче отстрани на буталото има отливка "CZ" :-k На този етап съм склонен да вярвам,че това са 136 бутала,а онова нещо дето наподобява камера е просто нещо технологично,свързано с отливката.... :-k

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти какво искаш да правиш - да сложиш бутала от 136 или просто са чудиш какви са тез?

Формана ми е със 135 мотор и вече 6 години си върви с бутала от 136 без грижи , но да ти кажа голяма разлика няма освен , че не гори масло :mrgreen:

Относно дълбочината на камерата вече ми бягат спомените , ма то е от ЕГН -то , но има ли камера в буталото е 135 , равно ли е челото 136 и другото странно в тез бутала са каналите между челото и компресионния сегмент (аз лично сефте виждам такива :oops: )

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Просто искам да рабера от кой точно тип са тези бутала.Иначе самите бутала са доста запазени и чисти,както ги извадих,така ги снимах.Нямат луфтове в буталните болтове и в медните втулки в мотовилките.мотора ще бъде сглобен с тях.Просто го разчастих до основи защото отвън целия е в масло и прах,но отвътре изненадващо е много запазен.Явно е оливал масло от гарнитури и семеринги.Но следва едно хубаво измиване на блока и последващо сглобяване в обратен ред.

Между другото тези канали под челото и над първия компресионен сегмент съм ги забелязал и на 781.136 - Фаворит карбуратор 1988г.Явно просто самите бутала са от един и същ производител и ги имат тези отличителни белези :-k

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.