Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Октавия 1 TOUR - свети ламичка airbag off


tosho_dobrev

Recommended Posts

Здравейте,

Насочил съм се към покупка на Октавия 1 2005 година 1.9 TDI 90 коня.

Като цяло колата изглежда добре но ме притеснява следния проблем:

На плафона на тавана има една лaмпичка за сигнализиране състоянието на еърбега, която при даване на контакт свети "airbag off". При запалване на двигателя лампата изгасва.

Превключих от ключа в жабката еърбега няколко пъти, но без значение дали е включен или изключен лампичката на тавана сигнализира само "airbag off".

По пътя на логикат ако всичко е наред трябва да сигнализира "airbag on" предполагам?

От друга страна лампата за еърбег на таблото си светва при контакт и след няколко секунди угасва.

 

Моля колегите, които имат такава сигнализация на плафона да споделят нормално ли е това?

 

Благодаря ви предварително.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тази лампа свети само когато е изключен пътническия/ите еърбаг/еърбагове. Нормално в първия момент да светне докато трае проверката. Ако го изключиш от жабката трябва да свети постоянно. Има само текст Airbag off.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, благодаря ти за информацията! Оказа се прав, днес ходих да я гледам пак и лампта светва за няколко секунди и изгасва при включен еърбег, а при изключен еърбег свети постоянно.

 

Днес направих по-обстоен оглед на колата и я покарах 10-тина километра. Направиха ми впечатление следните неща:

След около 15 минути каране с между 60 и 120 км/ч светна лампата за "check engine" собственика твърди, че след продължително каране на високи обороти лампата гасен понеже светвала заради запушен катализатор . Той бил карал колата на диагностика и не отчитала никакви грешки - това с катализатора му го обяснили в сервиза където ходел. Аз я форсирах на около 4000 оборота за 2-3 минути, но след гасене и палене лампата пак си светеше. Струва ли ви се нормално лампата да светва заради запушен катализатор?

 

Другото, което ми направи впечатление е, че като отворя капачката за наливане на маслото при запален двигател от отвора духа въздух (осеща се осезаемо при слагане на ръка отгоре). Аз имам опит само с бензинови двигатели и там не е така. Това нормално ли е?

Плана ми е да я закрам на сервиз за да и направят една обстойна диагностика, но ако наистина не записва грешки на компютъра от светналата лампичка за двигателя ще съм в голяма дилема.

 

Благодаря предварително на всеки отзовал се със съвет.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не мисля че "check engine свети заради запушен катализатор при този двигател на диагностика да излезе грешка от какво е светнала

п.п много е неудобно като не си попълвате местоположение за да можем да ви изпратим при човек които да погледне колата

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Направих проверка в упътването за Октавия и видях, че въпросната лампичка на таблото се води "Control system for exhaust" а не

"check engine". Не знам дали това променя нещата?

В София съм. Аз принципно си ходя в един сервиз на околвръсното под Драгалевци -ПАН Сервиз и съм доволен от компетенцията им относно досегашния ми автомобил (Астра Г). Чул съм се с главния им механик и съм се оговорил в Сряда да я закарам за основен преглед. Въпреки това ще съм благодарен да ми препоръчате добър сервиз за Шкода дизел.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"Почти няма" разлика smile091

 

Check Engine - проблем по двигателя (и не само)

Control system for exhaust - проблем с рециркулацията на изгорелите газове. Колата ти е оборудвана с DPF и поради продължителното каране в града не може да се самопочисти. Изкарай я на дълъг път (50+км) и ако продължи да свети обратно в сервиза.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може би най-добре е в ЕТ. Като официален вносител имат връзка с базата данни от сервизи в Европа и могат да кажат кога и къде ккаво е правено, боядисвано по колата. А доверения ти сервиз, в зависимост от това с какво разполагат за диагностика може да се видят реалните км само.

Иначе това за лампата не е така. Може да е замърсен датчик, но може и да се нуждае от смяна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Октавия 1 ,2005, TDI 90 коня има DPF филтър?? Това може ли да бъде?

 

Не съм чувал да се слага ДПФ на коли с обикновена помпа, мисля, че само на Помпа дюза има. smile149

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Октавия 1 ,2005, TDI 90 коня има DPF филтър?? Това може ли да бъде?

 

Не съм чувал да се слага ДПФ на коли с обикновена помпа, мисля, че само на Помпа дюза има. smile149

 

Ааа, и комън рейла си го има [-X

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

няма ок1 с дпф

 

Технически е възможно. Монтират се автърмаркет в Германия с цел придобиване на заветния зелен стикер. Но инвестицията е сериозна и собственици на О1 много рядко го правят. Виждал съм редки птици в немското мобиле едва ли в БГ може да срещнем такава :)

 

Иначе на въпроса на колегата - колата задължително да мине през сервиз и да видят защо набива тая грешка. Не мисля, че е от катализатор, нещо те мотат търговците.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

Монтират се автърмаркет в Германия с цел придобиване на заветния зелен стикер.

...

 

OFF TOPIC: А аз го добих без DPF smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Възможно е. Ама незнам, дали изискванията не се "ъпдейтват" през годините. Т.е. днес може би са по-строги. Те немците са малко странно племе, особенно като ги сравним с нас, дето катализатор е синоним на повреда :)

 

Абе едва ли човека е нацелил единствената О1 с DPF в България. По скоро в колата има нещо нередно, дали е сериозно, само диагностика може да покаже.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Диагностиката показа записана грешка в ЕГР. Човека от сервиза предложи да се почисти ЕГР-а.

Освен тази грешка имаше само няколко дреболии по окачването (кормилни накрайници, тампони на носачите и един маншон на каре = 200 - 300лв. по думите на човека от сервиза).

Километрите по компютър се оказаха същите като на километража (не че е 100% гаранция ама все пак е добре).

Ел. огледалата също не работеха, но срещу 30лв. вече са на линия :D

Вече съм собственик на въпросната кола s_flag (не е внос от Германия, а от Испания)!

Смятам да оправя окачването и да изчистя ЕГР-а за начало.

Откакто изчистиха грешката в сервиза (около 30км.) лампата не е светвала.

 

Благодаря на всички за съветите и коментарите!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.