Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bgskodaclub.bg

Спиране по инерция и висок моментен разход


seth3x7

Recommended Posts

Здравейте,

може да си въобразявам, но ми се струва че като пусна колата по инерция и почна да спирам, т.е натискам спирачката вече и колата е почти спряла, за секунди моментния ми разход се качва до 6-7/100 и после пада до 0.7/час вече в покой.

Има ли някакво обяснение на това, защото ми се струва малко нелогично.

Поздрави smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми проста математика бе брат. Всичко си е съвсем логично.

 

Като пускаш по инерция (но не на скорост), двигателя си сака да яде, за да не угасне. Т.е. подава му се някакво минимално количество гориво, което варира от 0.4л/час до 1 л/час (според консумацията - климатик, фарове и прочие). Обаче докато колата се движи (па макар и почти спряла), борд-компютъра изчислява консумацията като литри за километър. И тъй като в момента на почти спряла кола, ти почти не навърташ километри, а горивото си тече (колкото и да е малко), то простичката дроб - литри/километър - почва да става голямо число. :) Е това е само за кратко, докато борда превключи режима на индикация в литри на час. Защото ако не го направи - ще му се наложи в горната дроб да дели на нула, а знаем математически какво значи това (безкрайна консумация на гориво) :) Та ако сме внимавали в часовете по математика в основното училище, не би следвало да ти се струва нелогично. По инерция колата си харчи колкото и като е на място. Само дето борда го показва в различни величини. :)

 

Виж ако консумацията ти е 0.7литра/час на загряло и без климатик, вече е по-притеснително.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И на моята е така.Може и да съм в грешка, но аз си го обяснявам с това, че за да работят сервотата и електрониките е нужен вакуум и ток, а при ниски обороти те не достигат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси,

друго си е човек да може да смята правилно smile021

А защо 0.7/h да е притеснително, понякога пада и до 0.6, но рядко?

 

 

 

Ми проста математика бе брат. Всичко си е съвсем логично.

 

Като пускаш по инерция (но не на скорост), двигателя си сака да яде, за да не угасне. Т.е. подава му се някакво минимално количество гориво, което варира от 0.4л/час до 1 л/час (според консумацията - климатик, фарове и прочие). Обаче докато колата се движи (па макар и почти спряла), борд-компютъра изчислява консумацията като литри за километър. И тъй като в момента на почти спряла кола, ти почти не навърташ километри, а горивото си тече (колкото и да е малко), то простичката дроб - литри/километър - почва да става голямо число. :) Е това е само за кратко, докато борда превключи режима на индикация в литри на час. Защото ако не го направи - ще му се наложи в горната дроб да дели на нула, а знаем математически какво значи това (безкрайна консумация на гориво) :) Та ако сме внимавали в часовете по математика в основното училище, не би следвало да ти се струва нелогично. По инерция колата си харчи колкото и като е на място. Само дето борда го показва в различни величини. :)

 

Виж ако консумацията ти е 0.7литра/час на загряло и без климатик, вече е по-притеснително.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен - 1.9 TDI PD - 105 к.с. при загрял мотор на място също е 0,7 л/час . Докато не е загрял добре ( малко под 90 градуса ) е 0,5 - 0,6 л/час. Така си е от нова и нищо не се е променяло.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми незнам - при мен на загрял мотор е 0.4литра/час. Климатика ми качва още 0.5-0.6 литра на час, фаровете 0.1 литра. Т.е консумацията ми се движи между 0.4 и 1 литър/час, мислех че и другите TDI-та са така, затова 0,7 ми се стори много. Ама може помпите да са по лакоми докато се излежават.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бе и на мен ми се вижда множко, защото моята бензинка си е почти винаги 0.6l/h, а често е и 0.5l/h :-k

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нищо не е много. Точно толкова си харчи на място.

 

А когато се спускаш по инерция НА скорост колата физически изразходва 0.0 литра на 100км - просто защото двигателя си се държи сам да не загасне поради това, че е вързан с трансмисията през предавката, която си включил и връща всичката нафта обратно. Това обикновено сваля МНОГО средния разход като цяло.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.