Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Смяна на масло на 48 000км. - разбивач на митове или...


Mad___Max

Recommended Posts

Малко късно се включвам ,но Любомиров ме намеси.

По-принцип камионите са друга "бира".Там оборотите са значително по-малки от тези на колите.(2000-2800)нормални.

Ето на моя MAN сменяме масло на 50 000км.,макар ,че е на 951 731км. не ще да похапва и това си е!

Но натоварването е повече в ск.кутия и деференцияла ,от колкото двигателя.

Интересното е ,че сега взех чисто нов камион и се оказа че няма да му сменят маслото след първите 5000км.

Може би защото е MAN-ли...... smile001

Аз обаче ще му погледна маслото на 3000км.

На моето VW-Polo не знам от кога не съм му сменял маслото,само гледам и карам.Щом има добре е!

Гаранция ,че съм минал 30000км. без смяна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 55
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • evin

    7

  • stivi797

    7

  • PRR

    5

  • dog123

    3

Най-много писали в темата

...

 

Къде намеси камионите бре? Колко литра събира двигателя му? Залагам на 5 до 10 пъти в повече от лек автомобил :smt034

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямам време да го чета цялото,не съм професор или физик и не разбирам толкова много.Но от практическия опит който имам-мога да кажа,че след 8-10 000 двигателите започват да изразходват маслото по интензивно отколкото ако е ново!!!

Аз си го сменям на 10 000,въпреки че карам с най-доброто.А относно камионите-там е друго-има икономически фактор,а и я помислете колко литра масло събират????Колкото по-голямо количество масло събира един двигател,толкова повече ресурс за изминаване на повече километри има маслото.Примерно Ауди 80 1.8Е-115к.с. събира 3 литра,а Рено 19-1.8 -75конски силици събира 5,5.Сам се сети коя кола можеш да я караш по-дълго с едно масло.Освен количеството,зависи и натоварването-При аудито за много по-кратко време му се взима разума на маслото.

Само като допълнение - ако не се лъжа ТИР-овете май май не надхвърлят повече от 2 000 об./мин. Ако греша, Цецко да ме корегира.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прочитайки цялата тема , взимайки предвид доводите за градско и извънградско каране, аз за себе си мога да направя само един извод.

-Най добре да се сменява маслото като за база се вземе изразходвано количество гориво, а не изминатите километри.

Колкото повече се ръчка един двигател толкова повече ще харчи , колкото повече седи в задръствания , толкова повече ще харчи. Но литрите гориво ще се разходват и ще ни приближават до следващата смяна.

Па ако бъркам поправете ме smile004

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само че този път e 10w40, но пък мотора е доста по- шумен, та ще връщам на 5W40.

Това не мога да го коментирам даже??? Какво масло си купуваш, че даже го чуваш???

Икономията на масло, не е икономия. Това непрекъснато ни го напомняха в Механотехникума.

Какъв Ви е проблема, да си сменяте маслото на 10-12 хил. км. Какво икономисвате?

 

Ами просто мотора работи по- твърдо и шумно, даже бях пуснал тема и един колега ме пита с какво масло съм, та тогава се сетих че налях 10W40, и спрях да си набивам филми в главата. А за икономията на масло, като дадеш за една година 1000 лева за масла и филтри пак ще говорим, щото ти ако правиш по 10к км на година, аз правя най-малко по 60К. И карам тая пуканка малка, защото с нея Европа я прекосявам за 200 евро в гориво. Като почнеш да пътуваш по толкова, тогава ще почнеш и да се замисляш как да си намалиш разходите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трета поредна година не мога да мина повече от 15-17х км с LongLife масло, явно шофирането в София на къси разстояния му еб@ва мамата. Точно 1 година изкарва според комбинирания датчик в картера. Карам с Mobil 1 ESP Formula 5W30, преди със Shell VX LL пак изкара толкова. Щом тези супер качествени масла едвам изкарват 15х км, смятайте с по-нискокачествени какво се причинява на двигателя за 15х км...

 

Като си говорим за масла, съседът на дядо ми, един селски тарикат-военен, крадеше М10Д от армията и си караше ладата 7-ица с такова. Изкара точно 3 години х 10х км. Двигателят в момента е леш, буталата са блокирали в цилиндрите, заварени.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1 по тази логика колите внос от Италия трябва да са с перфектни двигатели..........

 

Именно.

А и тия от Испания също - защото и там имат навика така да го сменяват маслото - на 45-50 хиляди....... smile175

Тъй че ще си остана на старата схема - 1.5 години, 18000 км до смяна.

Пък на 200000 ще го отворя двигателя - и ще го гледам. Ако е още моя колата де....

Пък ще напиша и тук коментар - в какво състояние е. :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Надявам се всички да кажат в какво състояние ще е двигателят на тяхната кола - при тяхната схема на смяна, и с маслото, което те й сипват.

Тъкмо някои хора ще ги осъзнаят малко градските легенди.

А и тия митове - за смяна на маслото на 48000 км.

Може би има резон в това - но за европейските пътища, нафта, и околна среда.

А не за нашите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...има едно обяснениe наречено моточасове...

Това е най-точното и вярно обяснение. Моточасовете са в основата на определянето на пробега, след който следва да се смени маслото. И това всъщност е най-силния довод, който прилагам към поста на PRR по-назад в темата, свързан с намалената амортизация на маслото при по-голям пробег по магистрала/извънградско, сравнено с градското управление.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато се кара само по магистрала - да, донякъде има резон.

А когато се кара и доста на градско?

И в тоя план - аз карам най-вече извънградско, и като го сменявам маслото - компът ми показва, че мога да мина още поне 250 часа, респективно още 6000 км.

Но все пак сменявам по-рано - защото нашите пътища, нафта, въздух, и всякакви други такива - не са европейските.

И колата се амортизира по-бързо......

Докато така - все пак изтрайва повече.

Иначе много добре ги знам тия теории - как маслото издържало много.

Особено пък ако му бухнеш и присадки - и можело въобще вечно да стане! smile091

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За колегата който каза че в Германия ги дават 2 г. и 30 000 км. да отбележа че и ЕТ ми

заявиха същото и на мен за България. Колата я чакам да пристигне тия дни от завода но

докато траеха формалностите и моите въпроси към търговците ми бе заявено

че интервала за смяна на масло ми е 2 г. или 30000 км. с масло 5 W 30 Кастрол Long Life.

Като естествено колата е настроена за променлив интервал на смяна и може да каже

и по-рано че е време да се сменя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако караш извънградско, с качествена нафта без сяра, която не отлага сажди, нищо чудно и да стигнеш до спецификациите на LongLife маслата - 30х км или 2 години. Но с нашата долнопробна нафта и карането на къси разстояние из София (или друг град) реалността е 15х км макс или 1 година. Затова всъщност и интервалът за смяна е променлив :)

 

Би трябвало да имаш един троен датчик в картера + още няколко датчика, които подават информация за брой стартове, изминати км и замърсеност на маслото и пр. и на базата на калкулация (умножено по четвъртък) ти казва кога си за смяна на масло. Не си мисли, че ще караш 30х км и ще отидеш по твое усмотрение за смяна :)

 

http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_224.pdf

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Би трябвало да имаш един троен датчик в картера + още няколко датчика, които подават информация за брой стартове, изминати км и замърсеност на маслото и пр. и на базата на калкулация (умножено по четвъртък) ти казва кога си за смяна на масло. Не си мисли, че ще караш 30х км и ще отидеш по твое усмотрение за смяна

 

Абсолютно не си го мисля, даже никакви надежди нямам и за 20 000 еле пък за повече.

15/16000 за масло и 2 въздушни за този период. Даже се чудя първото масло дали да не го

сменя още на 5/6000 км. нали казват че при разработването падали повечко замърсители в маслото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първите 1-2 масла наистина е добре да се изхвърлят рано и да са максимално "тънки" - 5W30

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първите 1-2 масла наистина е добре да се изхвърлят рано и да са максимално "тънки" - 5W30

 

:smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първите 1-2 масла наистина е добре да се изхвърлят рано и да са максимално "тънки" - 5W30

 

:smt017

 

Кой върза ръцете на стиви?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Човекът го е казал.

Какво да кажа повече?

Да преповторя казаното от него ли? :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От 2-3 години откакто четох статията най-горе си сменям маслото на минимум 15 к. Първо беше Валволин, сега Репсол и двете 5в40. С втората марка на 10 к се наложи да доливам близо литър..., така че с този литър не може да се каже, че маслото е изцяло старо... :), но съм доволен. Моторчето си мърка идеално, за разлика от един Кастрол, купен преди време от Пловдив, който го изхвърлих на 2000 км.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От 2-3 години откакто четох статията най-горе си сменям маслото на минимум 15 к. Първо беше Валволин, сега Репсол и двете 5в40. С втората марка на 10 к се наложи да доливам близо литър..., така че с този литър не може да се каже, че маслото е изцяло старо... :), но съм доволен. Моторчето си мърка идеално, за разлика от един Кастрол, купен преди време от Пловдив, който го изхвърлих на 2000 км.

 

И тоя момент е МНОГО важен - какво се купува, и откъде!

Дали от официалните дистрибутори - или от някой неизвестен търговец, който не е ясно какво продава!

И го сипваш това - неясното........

И после се хващаш за главата! smile048

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И на мен в ЕТ ми казаха да чакам известието на таблото за смяна или ако държа да го сменям на 15к фиксирано.

В Ръководството, на български, пише 30к или 2 години, ако не светне известието преди това.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

И тоя момент е МНОГО важен - какво се купува, и откъде!

Дали от официалните дистрибутори - или от някой неизвестен търговец, който не е ясно какво продава!

И го сипваш това - неясното........

И после се хващаш за главата! smile048

 

Абсолютно вярно!!!

Имам познат,който е представител на Castrol и собственик на сервиз в БГ. Скоро ме помоли да му пратя за неговата кола Castrol от Германия (което се продава REAL,хранителен супермаркет) С неговото "оригиналното" изкарва 6000км без да долива,а с REAL-ското 11000-12000!!!

 

Аз съм с променлив интервал с 5W30.Първото (Schell) го смених по-рано 15000км, второто (Mobil 1 ESP 5w30) на 21-22 000км - без да доливам!

Последно наляха Castrol 5W30... да видим.

 

smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

И тоя момент е МНОГО важен - какво се купува, и откъде!

Дали от официалните дистрибутори - или от някой неизвестен търговец, който не е ясно какво продава!

И го сипваш това - неясното........

И после се хващаш за главата! smile048

 

Абсолютно вярно!!!

Имам познат,който е представител на Castrol и собственик на сервиз в БГ. Скоро ме помоли да му пратя за неговата кола Castrol от Германия (което се продава REAL,хранителен супермаркет) С неговото "оригиналното" изкарва 6000км без да долива,а с REAL-ското 11000-12000!!!

 

Аз съм с променлив интервал с 5W30.Първото (Schell) го смених по-рано 15000км, второто (Mobil 1 ESP 5w30) на 21-22 000км - без да доливам!

Последно наляха Castrol 5W30... да видим.

 

smile159

 

От личен опит си ги разбрал нещата, дето се вика!

И ако малко се долива - е нормално. То и от карането доста зависи....

Но ако доливаш много - нещата вече са други. И особено при нов двигател - който не е юркан!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Един въпрос: как разбирате, дали едно масло е качествено или не?

Aз лично не мога или по-точно главата ми е промита от маркетинговите трикове на производителите и си мисля, че като си купя по-скъпо и реномирано(Castrol, Mobil1, Motul), то е най-доброто, ама дали е така....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Едно качествено масло се прави с много R&D (research & development) и традиции. Или просто ако купиш хубаво базово масло от реномиран производител и му лепнеш твоя бранд. Ориентир кои масла са добри го дават производителите на автомобили - виж кои масла препоръчват. Виждам основно Mobil 1, Shell, Castrol, Total, Elf, Esso, Selenia... MB, Opel, BMW, Toyota, Mazda, Mitsubishi, VW сами си "правят" масла. Другите липсват, защо ли? Поради тази причина никога не бих налял на моята кола Motul или Repsol или друго, рекламирано в NASCAR или Paris Dakar.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.