Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Смяна на масло на 48 000км. - разбивач на митове или...


Mad___Max

Recommended Posts

Колеги, попаднах на тази тема при колегите от VWclub и доста се позамислих. Като човек, който си знае 10 000км. или календарна година, това малко ме учуди, но пък от друга страна звучи убедително. И затова искам да разбера вашето мнение по въпроса, и най-вече на гуруто на нашия форум - Бат Сами!!! smile168

 

 

 

 

АВТЕНТИЧНИЯТ ИНТЕРВАЛ ЗА СМЯНА НА МАСЛОТО НА ДВИГАТЕЛЯ, ОДОБРЕН ОТ

ПРОИЗВОДИТЕЛЯ Е 48000 КМ – ДА ТОЛКОВА!!!

 

 

VW решава да намали от 48000 на 16000 км и знаете ли защо?

 

Защото хората като Вас:

1) Не четат упътванията

2) Не вярват на автопроизводителите

3) Не спазват интрукциите

4) Н успяват да следят редовно индикаторните светлини

 

VW не желае смяна на маслото на други интервали освен 16000 км.

Поради начина на действие на маслото върху дигателя трябва да знаете,че късите ин- тервали на смяна на това масло УВЕЛИЧАВАТ ИЗНОСВАНЕТО! Не спорете с мен, а отделете малко време и проследете темповете на износване!

Маслото има 2 основни съставки слещу изновсването на двигателя – първата осигурява защита чрез отмиване, или играе ролята на детергент - тя измива вътрешните повърхности, неутрализира киселините, разтваря саждите и т.н. Tази добавка е особено специфична за дизеловите двигатели.

Втората съставка е противоизносващата – тя предпазва двигателя особено там, където разстоянието между частите му е много малко и има опасност от триене на метал с метал. Тя играе роля и в лагерите, повдигачите, зъбните колела, буталните болтове и някои други подвижни части. Сега вни-мавайте - тази, втората съставка е по-малко от 3% от общия обем на маслото.

Двете съставки осигуряват 90% oт общата функция на маслото! Tе изискват необходими температура и налягане, за да се свържат с критичните повърхности, но поради ниската си концентрация Например при двигател в работен режим в мястото, където зъбите на колелото движат повдигачи-

те и налягането е 90 000 паскала дебелината на слоя масло е 1 микрон. След като само 3% oт мас-лото е с противоизносващи свойства, ще са необходими стотици и хиляди цикъла на преминава-не на това място, за да се оформи достатъчен защитен слой на това място.

Всеки би стигнал бързо до извода, че при „старо” масло тези доабвки са вече на мястото си, на-ли? Не съвсем! Помните ли първата съставка – детергента, която измива отвъртре двигателя? Тя много бързо се „износва” след смяна на маслото, защото първата й среща е с останалото от смяна-та старо масло. Tя ако щете, намалява и ефективността на противоизносващата съставка ..Виждате ли как стоят нещата?

Преди да продължим, нека да отбележим, че още в началото маслото здапочва да предотвратява вся-

какво слепване или залепване на частици по въртешните повърхности на двигателя .Те са уникални за дизеловия двигател и затова веднага след 9смяната маслото е черно – то просто си е свършило работата и е попречило на саждите да залепнат някъде или да се слепят помежду си…

Връщаме се при детергентите и високото наляггане, където микрозащитният слой не е бил завър шен напълно - наново е бил започнат при вливането на новото масло, то е започнало да проми-ва наново двигателя, да неутрализира киселините и т.н. И докато детергентните свойства на мас-

лото се запзват през прървите 1500 км, противоизносващите имат регенеращи свойства,т.е. те за-пазват свойствата си, ако вече са създали защита от износване на определено в двигателя място.

Вие прекъсвате защитния цикъл на маслото на няколко етапа:

 

I етап – Детергентите премахват от вътрешните повърхности различните замърсители, неутрализират киселините и вкарват всичко това в циркулиращото масло, като това става през първите 800 – 1600 км след смяна на маслото

II етап – Запазеният вискозитет на новото масло осигурява качествена защита от износване чрез създаване на защитен филм по повърхностите. Макар, че и тази фаза е през първите 1600 км и не успява да създаде достатъчно стабилен защитен слой, тя е приемлива, защото през нея се отмиват и доста механични замърсители, които биха увредили по-дълготрайно двигателя. През тоя етап ин-дексът на износване на двигателя (ИИД) е 5 – 10% за всеки 1000 мили или 1600 км.

III етап – Детергените се използват напълно и защитният слой/филм по критичните повърхности се оформя. Всички съставки на маслото работят в синхрон и ИИД спада до 1-2 % на 1600 км

IV етап – на „дълготраен мир” – маслото функционира равномерно: защитният филм е формиран на-всякъде, вискозитетът на маслото е в перфектно отношение с двига-теля, детергентите постоянно пречат на слепването на саждите и другите замърси-тели и ИИД е като в III етап

V етап – на износване на маслото – то увеличава вискозитета си(изтънява); местата с високо налягане се покриват с микроскопични метални частици, резултат от износването и от изтъняване на защитния слой масло; през този етап се увеличава ИИД и достига от 3 до 8%(нали забелязахте, че ИИД тук все пак е по-нисък от I и II етап!?)

А според опитите във VW сериозните промени в маслото се забелязват едва след 30000 мили/48000 км...

Ето как се променя ИИД(„Fe” в оригиналния текст означава, че индексът е отнесен конкретно към желязото като освен материал в двигателя) в зависимост от интервала на смяната на маслото(ре-зултатите са на базата на реални проби от маслото на ТД двигатели):

 

ИНТЕРВАЛ ОБЩ/СУМАРЕН И И Д СРЕДНО НА 1600 КМ

1600 км 10 % 10 %

4800 км 10 + 2 + 2 - 14 % 4.6 %

8000 км 10+2+2+2+2 – 18% 3.6 %

16000 км10+2+2+2+2+2+2+2+2+3 – 29% 2.9%

24000 км 10+2+2+2+2+2+2+2+2+3+3+3+3+3+

+3 - 44% 2.9%

32000 км 10+2+2+2+2+2+2+2+2+3+3+3+3+3+

+3+3+3+3+4+4 - 61% 3.3 %

 

Смята се, че когато ИИД е 5-7% на 1600км, маслото е за смяна. Аз лично го сменям на 40000 км и досега не съм достигнал ИИД 5%

Така че, когато някой сменя маслото на 5 или на 10000 км, той прави 2 неща:

- удвоява броя на детергентните цикли като цяло

- удвоява броя на етапите, през които двигателят е с най-висок ИИД

 

А ако някой започне да ви убеждава, че късите интервали на смяна на маслото са добри за двигателя - той просто не знае какво говори!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 55
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • evin

    7

  • stivi797

    7

  • PRR

    5

  • dog123

    3

Най-много писали в темата

Нямам време да го чета цялото,не съм професор или физик и не разбирам толкова много.Но от практическия опит който имам-мога да кажа,че след 8-10 000 двигателите започват да изразходват маслото по интензивно отколкото ако е ново!!!

Аз си го сменям на 10 000,въпреки че карам с най-доброто.А относно камионите-там е друго-има икономически фактор,а и я помислете колко литра масло събират????Колкото по-голямо количество масло събира един двигател,толкова повече ресурс за изминаване на повече километри има маслото.Примерно Ауди 80 1.8Е-115к.с. събира 3 литра,а Рено 19-1.8 -75конски силици събира 5,5.Сам се сети коя кола можеш да я караш по-дълго с едно масло.Освен количеството,зависи и натоварването-При аудито за много по-кратко време му се взима разума на маслото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямам време да го чета цялото,не съм професор или физик и не разбирам толкова много.Но от практическия опит който имам-мога да кажа,че след 8-10 000 двигателите започват да изразходват маслото по интензивно отколкото ако е ново!!!

Аз си го сменям на 10 000,въпреки че карам с най-доброто.А относно камионите-там е друго-има икономически фактор,а и я помислете колко литра масло събират????Колкото по-голямо количество масло събира един двигател,толкова повече ресурс за изминаване на повече километри има маслото.Примерно Ауди 80 1.8Е-115к.с. събира 3 литра,а Рено 19-1.8 -75конски силици събира 5,5.Сам се сети коя кола можеш да я караш по-дълго с едно масло.Освен количеството,зависи и натоварването-При аудито за много по-кратко време му се взима разума на маслото.

Само като допълнение - ако не се лъжа ТИР-овете май май не надхвърлят повече от 2 000 об./мин. Ако греша, Цецко да ме корегира.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1 по тази логика колите внос от Италия трябва да са с перфектни двигатели

2 по мой наблюдения след 6000-7000 км къси разстояния дори пълната синтетика си променя качествата но не към по-добро разхода на масло скача двг започва да роботи по-лошо

3 пише че отмива и разтваря сажди и други примеси тези примеси някак трябва да се изхвърлят от двг според мен това става чрез смяната на маслото ако не го сменяме няма как да стане

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има голяма доза истина в тази информация. Преди време попаднах на долния линк за продължителни тестове на масло Mobil 1 в Щатите и там откритието беше сходно: при повишен ресурс на маслото, то се обогатява с метални молекули от вътрешността на двигателя (мед, желязо и олово основно) и започва да действа като регенератор на метали, подобно на леко съмнителните руски добавки за двигатели. Тестващите бяха много учудени, че при кратки интервали и честа смяна на маслото, износването всъщност е много по-голямо!

 

http://neptune.spacebears.com/cars/stor ... -life.html

 

и още:

 

http://neptune.spacebears.com/cars/stor ... erval.html

http://neptune.spacebears.com/cars/stories/iaq.html

http://neptune.spacebears.com/cars/stories/labtest.html

http://neptune.spacebears.com/cars/stories/margins.html

 

Истината за максимална защита на двигателя ще се окаже променливият интервал, който ползва възможно най-качественото масло и от когото интервал всички българи бягат като дявол от тамян (незнайно защо за мен!). Производителят няма сметка да ни прецака автомобилите. Смяната на масло на 10х км и по-малко всъщност износва двигателя 2-3 пъти по-бързо и горната сервизна информация от VAG го доказва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има логика, тировете сменят маслото на 60-70000км

 

Да, доста логично ... Само дето масълцето на ТИР-а е около 10 пъти повече smile001

 

Бат Сами го е написал - след 10-12к КМ двигателя почва да си похапва масълце. А това означава че масълцето е станало "рядичко". Да не говорим, че освен рядко е станало и мръсничко, т.е. вместо да чисти почва да цапа.

 

Иначе майсторите много се радват на такива дето сменят масло на 50к+ км. Нали и те трябва да папкат smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моят приятел от Германия, Борис, притежава Волво V40 1999г 1.8бензин на 263000км вече и мога да ви кажа че по негови думи маслото се сменя на всеки 20000 до 30000км в зависимост от това колко е "жулено", но в повечето пъти той си я кара стабилно колицата, не я жали изобщо на магистралата, слага и пълна синтетика 5W40 най-вече АРАЛ и колата му работи перфектно! А тази "система" той я използва благодарение на дядо си, който е баш майстор монтьор с опит 45год, и засега работи. Аз например сменям маслото на около 15-18000км в зависимост от работата на двигателя, а тези интервали се налагат от "хубавите" и "чисти" пътища по които си караме колите, защото НЯМА въздушен филтър който да НЕ пропуска мърсотия, а при нас е в изобилие. smile049

Надявам се да сте получили отправна точка поне!?

ПП: Германците си карат колите предимно в обороти, там където се най-сериозна тягата на двигателя. За пример: Когато ходихме до Варна, 5-та предавка се "вкарваше" само над 110км/ч което ме озадачи, а разхода на гориво беше съвсем леко повече от обичайното ми каране на 5-та с 100км/ч. smile035

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз продавам Мобил .. ама не вярвайте на всички маркетингови простотии и "експерименти" в Н-ския институт smile045

.. факт е .. че за да заработи правилно маслото .. трябва да се покара 1000км. .. факт е .. и че в зависимост от режимите .. след 10000км. започва да го гори .. става по шумен двигателя и т.н.

маслото за камиони .. коли .. кораби .. самолети е само с общо наименование ..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

 

На магистралта 1 минат километър се равнява на 10 в града. И донякъде е вярно, че може да караш 30-40к км без смяна на масло. Само дето 90% от колите се карат предимно градско, което за норматив скапва качествата на маслото smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз като гледах немския сайт на Шкода - там беше на 30 000 или на 2 години смяната на масло на времето.

 

Сега като гледам пак е така за дизеловите двигатели

 

Serviceintervall nach Serviceintervall-Anzeige bis zu max. 30.000 km oder max. 2 Jahre

 

 

Разликите идват от това колко са прашни пътищата. Какви са температурните амплитуди зиме-лете. Предполагам има и други причини, но не съм специалист.

 

А тук сервиза е на 15 000 или на 1 година за същата кола.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разликите идват от това колко са прашни пътищата.

Бе аз само тъй да питам, как тъй маслото на един здрав двигател ще има допир до прахта от пътя???

 

На магистралта 1 минат километър се равнява на 10 в града. И донякъде е вярно, че може да караш 30-40к км без смяна на масло. Само дето 90% от колите се карат предимно градско, което за норматив скапва качествата на маслото.

 

Също тъй ми е чудно, що пък един двигател дето се кара "в обороти" ще пази повече маслото??? Според мен баш оборотите съсипват маслото....Повишените обороти значат повишено триене, повишена температура. Все фактори дето са в минус за маслото. Отделно че старите коли и го ядат повече като са в обороти. Докато мен като ме напече слънцето, в града повече от 2500 оборота на вдигам. Бас ловя, че маслото в тоя режим се чуства много по комфортно.

 

Знам едно - на 99% от колите нищо няма да им се счупи ако не им смените маслото за 50к километра. Ама дали това е влошило състоянието на мотора, никога няма да разберете. Така че за да спите спокойно - сменяйте го по често. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

Също тъй ми е чудно, що пък един двигател дето се кара "в обороти" ще пази повече маслото??? Според мен баш оборотите съсипват маслото....Повишените обороти значат повишено триене, повишена температура. ...

 

Да речем че на 5та предавка за един оборот на коляновия вал колата изминава 1.5м (примерно!). При същите обороти но на 3ра предавка ще измине 0.5 метра. Или, ако погледнем нещата от обратната страна, за да измине същото разстояние двигателя ще трябва да се завърти 3 пъти повече, т.е. ще се износи три пъти повече за същото разстояние. В допълнение - когато колата се движи охлаждането на маслото и водата е доста по-добро отколкото седейки в задръстването и разчитайки на перките. И послено - на дълъг път процентното разстояние изминато със студен двигател спрямо загрял до работна температура е близък до нула, което хич не е така при градското каране. Примерно изминал си 1км със студен двигател и 500 с топъл (т.е. 0.5%), докато в града имаш 1км със студен двигател и 10 с топъл (т.е. 10%). А маслото се скапва най-бързо при студен двигател.

 

Стана дълго но мисля, че става ясно защо градския цикъл е в пъти по-лош от междуградския.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Теоретически си прав. Практически не съвсем. Всеки стар шофьор ще ти каже, че като подгониш колата в обороти тя реално казано си яде маслото. Е за чисто нови коли това е недоловимо, но за една 10 годишна кола си е съвсем реално. Пробвай да подгониш твойта на 4та в обороти до морето и ти гарантирам че ще доливаш 1 кило поне :) Така, че качването на обороти не еднозначно полезно за маслото. Абе златната среда си е 2-2500 за печките. От там нагоре зле, оттам надолу пак зле.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

Пробвай да подгониш твойта на 4та в обороти до морето и ти гарантирам че ще доливаш 1 кило поне :) ...

 

Ами пробвах София-Берлин-София карайки със 150+ в Германия и досега не съм доливал масло (разликата min-max е литър)! Пък и харченето на масло е различна тема от нарушаването на качествата му smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе май-май работата е както обикновено в "златната среда". Може да го смениш и на 5 000 и на 15 000км., зависи как караш и в какво състояние е самата кола. Е, до 50 000 км. е малко рисковано да се чака, но да речем около 15-20 000 км. мисля че няма да е проблем, особена ако се кара редовно на дълъг път. И между другото на мой колега на жена му дядо й има Москвич, закупен чисто нов през 197.. и някоя си година, и не е сменял масло никога, и колата си върви. Естествено не мога да си заложа главата за това, но човека така твърди.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз мисля, че сметките ви са груби нещо. Дългият интервал върви със съответното качествено long-life масло и добре сметнат капацитет на масления филтър. Не си мислете, че с 15W или 10W ще можете да минете повече от 10-15х км на Felicia (примерно), на която масленото филтърче вече е задръстено при 7-8х км.

 

Мой познат точно си внесе O2 от Германия на 200х км с дълги сервизни интервали и 6 смени на масло откакто е купена по сервизна книжка. Двигателят е в прекрасно състояние и мърка като коте. Карана е досега с Shell VX LL.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 година по-късно...

Здравейте!Нов съм във форума.Да споделя и моя опит.Собственик съм на Шкода Октавия 1.9тди-агр мотор.Докарах си я лично от Австрия на ....335к. smile021 Трчбваше да я обслужа,разбира се.Сервизната книжка беше водена някаде до 300к.И знаете ли какво се оказа-маслото беше сменено преди около 35к.И аз между другото и бях навартял още,та някаде около 37-38000.И това с една смяна на маслото.А двигателя мъркаше като коте!Сега вече след 3 смени отново работи много добре(но един приятел ми купува масло от Австрия,та може и от това да е). smile035 Аз го сменям на 10до12к.

п.п По сервизната от Австрия маслото беше сменявано на 14-16к.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами ти как разбра ,че между 300 и 335 х. не е сменяно маслото? То не е задължително да се вписва в книжката и всеки сам може да го направи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Училите за транспортен инженер имат един предмет, който да ги запознае с основните неща за горива и смазочни материали- " Химия и ГСМ". Та там много добре ни обесняваха за основния показател на маслото- вискозитета и останалите му качества. Даже ни учат и как да си проверяваме маслото малко по технически, а не като дигнем щеката и сложим на пръстите си да го разтрием между тях, и да проверим вискозите (което също върши работа- открит от практиците). За градско каране има едно обяснениe наречено моточасове. За 5 километра градско каране колко време ви работи двигателя по сфетофарите.

 

Личен опит. Навремето карах със масло на Yacco, 5W40. Сменах го между 18000 и 22000 километра. Обаче какво се случи. Изведнъж явно смениха партидата и още на 10000 км започна да го яде доста здраво. от 10000 до 12000 долях 1,5 литра. Смених марката, първо беше някво си Topaz, английско. Почна да го яде на 13000. После сложих Q 8, там го изяде още на 8000. Сега съм със Selenia, засега съм на 5000 км от които 3300 са извън града магистрални, долях само 150 грама, така че още нямам наблюдение върху това масло. Само че този път e 10w40, но пък мотора е доста по- шумен, та ще връщам на 5W40.

Така че тея неща 40000 км ги оставете на германците. Обеден съм, че там им наливат маслата тип long life, които ги слагат и на камионите, предназначени за тея които минават много километри извън градско, защото те, оня народ са от тея дето карат. Аз за Yacco- то като казвам тея километри имам предвид 30/70 % градско/извънградско. Беше хубаво масло. Масла и масла, Петрола от Русия е с високо съдържание на сяра, от там и маслото от този петрол е с високо съдържание. Да не мислите, че купите Кастрол или нялаво друго е правено със същия петрол, който е внесен в някоя западна рафинерия от Либия или от английските или кувейтските. Масло произведено от петрол, масло произведено и от рециклирани моторни масла. Лубриката в Русе изкупуват от сервизите старото масло и го преработват и пречистват и т.н и наново на пазара. Така че, всички сте убедени в едно от лични опити, смяна на 10к 12к или когато му замине вискозитета. Ами карайте си така. В крайна сметка пък двигателя е едно кюмбе с възвратно- постъпателно движение. Айде със здраве. Извинявам се за дългия пост.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само че този път e 10w40, но пък мотора е доста по- шумен, та ще връщам на 5W40.

Това не мога да го коментирам даже??? Какво масло си купуваш, че даже го чуваш???

Икономията на масло, не е икономия. Това непрекъснато ни го напомняха в Механотехникума.

Какъв Ви е проблема, да си сменяте маслото на 10-12 хил. км. Какво икономисвате?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.