Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

1.9 TDI 131 PS Няма мощност - турбо или дебитомер?


seth3x7

Recommended Posts

Здравейте на всички,

вчера забелязах че колата няма мощност и като че ли не работи турбото.

Днес я закарах на диагностика и ми казаха, че е турбото и че трябва да се ремонтира.

Аз обаче не сам много съгласен и затова си я взех обратно.

Четох вчера из форума и смятам че по-скоро е дебитомера и от него е спряло самото турбо.

Отделно не ми светна нито една лампа, а от другите теми излиза че би трябвало да светне ако ти гръмне пустото турбо.

До ЕТ мисля да не ходя, защото най-вероятно и те ще потрият доволно ръце ако тръгна да го сменям.

Иначе колата си върви, само дето няма мощност s_flag

Ако имате някакви съвети, моля смело, че малко се чудя какво точно да направя.

Поздрави и smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 59
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • RaptoR

    13

  • Цецо75

    12

  • bega4kata

    7

  • at.stoev

    4

Най-много писали в темата

Няма да видиш лампи, ако ти е "гръмнало" турбото... Ако тръгне да се пренадува, колата ще ти влезе в сервизен/авариен режим и тогава ще изгубиш мощност и евентуално лампа да видиш, а ако е гръмнало - няма да можеш и да я запалиш - ще блика масло и т.н... Вероятно може да е от дебитомера, защото не й влиза достатъчно количество въздух, за да върви но... на мен ми идва друга идея --> Филтри-ала-бала, как са? Погледни си задължително въздушен, както и горивния, от него пак може да имаш проблем с вървенето.

 

На колко км си? И отиди някъде за по-обстойна диагностика.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

трябва ти диагностика в живи данни,за да се разбере от какво е!Или направи лог фай и го постни тук.

Виж темата как се прави лог фаил!!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегата Shaft ме накара да се замисля върху съжденията му, че влиза по-малко въздух. Според мен влизането на въздух не зависи от дебитомера пряко, по-скоро той отчита колко въздух влиза и в зависимост от показанията му контролира подаването на горивото, което от своя страна е свързано и с мап-сензора за регулиране на клапаните на геометрията и от там турбината и т.н.

 

Та мисълта ми е, че ако дебитомера не е в ред и отчита по-малко влязъл въздух, съответно в горивната система компа ще църцори с по-малко гориво и от там няма мощност.

Ако греша моля да ме поправите.

 

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

smile091 ами той дебитомера може да ти отчита ниски стойности щото турбото не работи

може и катализатора да ти е запушен....не ми се обясняван сега всички възможни неизправности

как губи мощност изведнъж ли,после след рестарт оправя ли се,кога няма мощност -от ниските режими или във високите....опиши подробно ако искаш

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Великият клапан Н75 също е сред обичайните заподозряни. :) Не го пропускайте за нищо на света и него!

 

... хващам се на бас за 4 лева и баничка на гарата в Перник, че катализаторът ти е за генерално елиминиране от системата. Обикновено колата тръгва адски приятно след това. Тествано многократно ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте на всички,

проблема се оказа найстина в турбината.

Но не точно в нея, ами доколкото разбрах в т.нар регулатор.

След ремонт в Пловдив(по-евтино е от София :mrgreen: ) всичко засега е ок smile027

Интресното е че май въпросната турбина не е оригинална за моята кола, ами малко по-мощна и сега когато е поправена, колата едвам я удържам, но както се казва няма пълно щастие smile049

Поздрави и благодаря за съветите.

 

П.С Само да кажа, че се прибрах до Пловдив без турбина и съм найстина впечатлен от Шкодака и без турбо си вървеше добре, освен изкачването кам тунела Траянови врата взето на 2-ра и 3-та smile021

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Къв е пък този регулатор? Да не би да е актуатора? На вакуумен клапан ли мязаше развалената джаджа?

 

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 6 месеци по-късно...

Здравейте колеги. Одеве, както си карах по магстралата със 130-140км/ч, изведнъж светна индикаторната лампа (двигател) и колата моментално изгуби мощност. Отбих на Карловско шосе и звъннах веднага в Еуратек Пловдив, понеже си изкарах акъла. Обясниха ми, че двигателят е влязъл в авариен режим. Абсурд било по това време да ме прегледат (нямаше 18.00 часа). На въпроса какво е положението на колата, ми отговориха, че колата има проблем с отвеждащата система и че най-вероятно е ламбда сонда (което не знам какво е). Можело да пътувам така. Пристигнах читав в Банкя, макар със скопена и натоварена кола и разбира се съм много притеснен какво става. След Коледа ще отида на диагностка в ЕураТек София.

 

Направи ми впечатление, че колегата твърди, че ремонта в Пловдив бил по-евтин. Аз по принцип съм оттам и винаги съм поддържал колата при тях. Освен че се притеснявам какво може да е станало, се чудя струва ли си да рискувам да пътувам обратно така или да се оправям тук в София? Диагностика при всички положения ще мина.....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега за първи път чувал ламбда сонда на дизел smile091 .

Ела да ти направя диагностика както трябва че тези в ЕураТек ще ти извадят акъла и на всичкото отгоре ще ти вземат пари за диагностика ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата е оставена за диагностика. Да видим какво ще кажат. Така като гледам се опитват да ме убеждават, че трябвало да ми сменят турбото. Те не отваряли и не ремонтирали, направо сменяли (за по-евтино така). Няма да позволя подобна простотия естествено, но нека видим какво ще кажат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата е оставена за диагностика. Да видим какво ще кажат. Така като гледам се опитват да ме убеждават, че трябвало да ми сменят турбото. Те не отваряли и не ремонтирали, направо сменяли (за по-евтино така). Няма да позволя подобна простотия естествено, но нека видим какво ще кажат.

 

Защо въобще им я остави? Каквото и да ти кажат, ще го приемеш ли за достоверно??? Какъв е смисъла?

 

Намери някой с VAG - COM, който да може да прави log фаил и вижте какво и е на колата. Или иди при майстор, който знае какво прави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оставил съм я да разбера какво й е.Обадиха се преди малко - спукана е някаква мембрана. Естесвено те не ремонтирали такива неща. Слушайте предложение - РЕЦИКЛИРАНО турбо -2300 лева!?!? Ново - още повече разбира се. Естествено се изсмях. Утре си прибирам колата и ще се оправям като се прибера в Пловдив. Нещата се решават в сервиз за турбота. Ще си търся след празниците, колата мове да върви и така докато намеря....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Те такива турбини GT1749VA (някой в отлично състояние) вървят от 350-600 лева (даже са много) по форумите!

 

Мембрана има в актуатора.

 

И аз преди имах малък проблем със запецнал актуатор . Най-лесно е: лягаш от долу, махаш кората, някой пали, а ти гледаш дали си мърда след палене (навътре отиваше основата му, а след загасяне се връщаше- май така беше).

Другият вариант е да му развиеш 2те болтчета и да му махнеш зерегката и да го изкараш с вакуума горе на двигателя. Така да го видиш най добре.

Какво е състоянието на катализатора? Без диагностика и по-подробно описание, как точно и кога няма мощност, в кой диапазон (висок/нисък), според мен само гадаем!

Добре е (според мен-без да съм чел от началото темата- за което се извинявам, ако колегите вече са писали, а аз повтарям като папагал) да се проверят първо вакуумите , после актуатора, после геометрията? А заедно с тях и да се направи тест на дебитомера!

Едва ли имаш сцепен (пукнат) пластмасов път.

 

Ама, това са само гадания, Сами да ти каже, той разбира къде къде повече от турбини.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата бе оставена за диагностика в Еуратек, централата в София. Предполагам са прегледали каквото трябва. Аз ще направя още един преглед на друго място. Както вече казах не разбирам от технически подробности по двигателите, освен основните от обща култура. Обясниха ми приятели техници, че ремонта е между 500 и 800 лева в зависимост от манипулациите.

 

Вече открих чисто ново турбо от Германия под 500 евро. Ако се открие и по-добра цена може и да го сменя. Представете си какви хубавци са левентите от Еуратек, които рециклирано се опитват да ми продадат на цена 2300лв..... :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,най-вероятно е заклинила променливата геометрия или пробит актуатор. Не се хващай на въдицата да подменяш турбината,ако естествено проблема не е сериозен и турбината не подлежи на ремонт. Работил съм в сервиза за турбини във Варна и съм се наслушал на подобни истории, но за Autotrade. Пробвай за ремонт във Realturbo-за София и Пловдив

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, благодаря за съвета - ще проверя този сервиз. Казаха, че само тази мембрана се е скъсала. Като взема колата, ще разбера подробности. По принцип казаха, че тези турбота са здрави, затова е отишла мембраната. В зависимост от стойността на ремонта и стойността на ново турбо, ще преценя как да постъпя. Ако разликата е 100-200 лева, ще взема ново, ако удари 400 и нагоре, ще отремонтирам старото турбо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За актуатор освен в Realturbo може да звъннеш и в Unitech в Варна (за тях съм сигурен че продават).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само да вметна,че няма как да намериш оригинално качествено турбо под 2000лв за твоята кола.

Ако говорим само за средна част е друго

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вече намерихме за близо 500 евро от Германия. Не за пръв път ще е да купим чисто нови части на половин цена и по-надолу от кожодерските обирджийски предложения в България. Сега въпросът е да се прецени дали е по-удачен ремонта или смяната. Това ще стане след празниците, след втори преглед и остойностяване на манипулациите. Дотогава колата ще си върви в този режим, нищо че няма мощност.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вече намерихме за близо 500 евро от Германия. Не за пръв път ще е да купим чисто нови части на половин цена и по-надолу от кожодерските обирджийски предложения в България. Сега въпросът е да се прецени дали е по-удачен ремонта или смяната. Това ще стане след празниците, след втори преглед и остойностяване на манипулациите. Дотогава колата ще си върви в този режим, нищо че няма мощност.

 

Колега, слушай какво ти казва bega4kata. През ръцете му са минали толкова турбини, колкото няма във форума взети заедно.

 

Тук има бая хора дето сме купували не една турбина и не е да не сме проверили цените в Германия. Истински нов Garrett 1749VA (какъвто е на твойта кола), в Германия струва толкова, колкото струва и в БГ - около 2000лв. според зависи от къде го взимаш. За 500 евра можеш да намериш рециклирана турбина или някаква "подобна" марка, но не Garrett. Освен ако не си го намерил от "частно" лице в ebay, понякога изпадат такива далавери, но е много рядко. В магазин за авточасти е невероятна такава цена!

 

Дай линк да видим какво си намерил, да не се окаже, че купуваш нещо друго!

 

И закарай колата на някой, който разбира от турбини, това което ти говорят в Еуратек е типичното за тях, те не поправят, те направо подменят. Силно вероятно е колата ти да е поправима!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оставил съм я да разбера какво й е.Обадиха се преди малко - спукана е някаква мембрана. Естесвено те не ремонтирали такива неща. Слушайте предложение - РЕЦИКЛИРАНО турбо -2300 лева!?!? Ново - още повече разбира се. Естествено се изсмях. Утре си прибирам колата и ще се оправям като се прибера в Пловдив. Нещата се решават в сервиз за турбота. Ще си търся след празниците, колата мове да върви и така докато намеря....

Колега ела да видя какво и е на калицата ти и да пием по кафе,а за пари просто забрави.Важното е да се свърши работа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само не разбрах едно???

 

Казвате на колегата да бяга от ЕТ, а иначе говорим за ОРИГИНАЛНИ smile091 турбини ГАРЕТ,че и пак за такава цифра!

Цецо, явно доста ги разбираш, след като казваш на колегата да ти прати линк да погледнеш, че да те питам?

-Какво им има на ККК, спрямо Гарет за OEM вграждане? (можеш да ровиш колкото искаш в нета, може да се обадиш да питаш).

Ти за твоята кола 2000лева ли даде за турбото, моля ти се!

 

По тази логика (за 2000лв), те всички турбота дето се предлагат в БГ (2ра ръка) са неоригинални и са гнилочи ли???

 

Сега, ако колегата иска ново- ОК. Бих бил съгласен!

Ако иска 2ра ръка, това е друга бира. Никой не може да ме разубеди, че след като някой си е свалил(заменил) турбото от колата и го продава (че е излишно)- видиш ли- то е гнилоч! Аз ще предпочета 4 VA-та за 500лв да си взема, да си имам резервни, в случай , че ми се счупи първото, че нали са неоригинални! До 2000лв имам право още на 3 грешки!

 

То най-накрая ще излезе, че му няма нищо на турбото :smt033 !

 

Не схванах смисъла в тази тема:

- искаме да помогнем на колегата

- искаме да го убедим и нашием с ново оригинално турбо (дето го има и за 2500лева)

 

P.S: И другото което не разбрах,защо всички гледат Германия?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само не разбрах за каква кола иде реч-Октавия ли е ,единичка,двойка ли е...?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.