Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-club-bulgaria

Проблем с маслото


patologa_ds

Recommended Posts

Здравейте.

Карам Фелиция 1,3 и имам проблем с маслото.

На празен ход ми свети постоянно лампата за мслото. Загасва като вдигна 1500 об/мин.

Маслото е 10W40 GM. Сменено е преди 2000 км. smile126

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

....На празен ход ми свети постоянно лампата за маслото. Загасва като вдигна 1500 об/мин....

"Лошо, Седларов! Лошшо!"

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако проблема е в лагерите,то трябва да се чува шум подобен на стържене.На един познат на 105-ицата му коляновия вал се чуваше как стърже в лагерите като е на празен ход,същевременно лампата за маслото светеше при обороти,по-ниски от 1200-1300,при все,че маслото беше 20W-50.Майстора отсече - "имаш няколко хиляди километра пробег с този двигател."

Та за най-сигурно нека колегата отиде в сервиз,където да замерят налягането на маслото при различни обороти и ще стане ясно от какво е болна колата.А аз междувременно ще се опитам да потърся информация какво трябва да бъде налягането на маслото при различни обороти.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако проблема е в лагерите,то трябва да се чува шум подобен на стържене.На един познат на 105-ицата му коляновия вал се чуваше как стърже в лагерите като е на празен ход,същевременно лампата за маслото светеше при обороти,по-ниски от 1200-1300,при все,че маслото беше 20W-50.Майстора отсече - "имаш няколко хиляди километра пробег с този двигател."

Та за най-сигурно нека колегата отиде в сервиз,където да замерят налягането на маслото при различни обороти и ще стане ясно от какво е болна колата.А аз междувременно ще се опитам да потърся информация какво трябва да бъде налягането на маслото при различни обороти.

 

"За информация посочвам и установените от производителя стойности на налягането на маслото според класификацията на вискозитета SAE 30 : при температура 70 градуса по Целзий налягането е минимум 0.35MPa при 1500 оборота в минъта на коляновия вал на двигателя.Налягането на същото масло при каквато и да е негова температура и обороти на двигателя не трябва да превишава 0.58MPa.Датчикът за масло включва при налягане 0.04 до 0,06MPa."

 

Това е според инж.Марио Рене Цедрих.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"Лошо, Седларов! Лошшо!"

Дано да имаш шибания проблем на momcheto_s_favorita :mrgreen: :lol: smile091 smile001 .....

По темата: Пробвай с датчик от друга кола /който си сигурен че работи/!!! Ако прави пак същите чалъми и мурафети .... лошо ](*,)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виждам имаш 120ка, отвии нейния датчик тои е с преходник към блока. Отвии го заедно с преходника и го завии на фелицията и тествай ако се оправи - датчика за фелиция/фаво е 9лв. 120 ковия е по евтин но опашката му която се навива в преходника се къса. Цената е 6,50 и не си заслужава дори и да имаш преходник който да навиеш на фелицията.

 

Вариант 2 - на 120ката като махнеш картера по ръба на блока има 1 месингов болт, с него се регулира налягането на маслената помпа и 2 пъти при мен отвиването му до ръба на блока, така че съвсем леко да се впие в гарнитурата, реши проблема. Виж дали го има и при фелиция. Като слагаш картера ако искаш сложи и гарнитура за Фабия 1.4. Тя е като тази за глава, от същия материал и има ивица силикон. Струва 14лв

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 105-цата имах подоен проблем. Светеше постоянно лампата за маслото. Оказа задръстена магистрала и натъпкан с боклуци датчик.

 

Относно коляновия вал, мога да кажа, че не е той. Няма стъргане и другитте признаци за лагери на вала.

 

За датчика - имам няколко, но всички са стари. Работеха до последно, но не знам дали си заслужава за 9 лева да се занимавам със стари датчици.

 

Много благодаря за цялата информация. Днес ще започна с датчика и ще пиша довечера какво е станало. smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Младеж,да не би да си удрял картера ? Ако датчика е наред ,пробвай също с друга марка маслен филтър.

Другото дето се сещам.....

Има вероятност картера да е пълен с боклуци около цедката на помпата. Ако колата е италянски внос разглабай смело и чисти.

Тея изроди не сменяват масло. :smt0344

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това последнто мнение направо кърти, но е много вярно. smile091

Предишното масло беше минало бая километри...

Картера няма сериозни удари. Не е вдлъбнат. Най-вероянто са боклуци, НО ще стане ясно след като се позанимавам с нея днес следобед. ](*,)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много странно се реши проблема.

Тръгнах за гаража,където да е разхвърлям. Запалих и лампата угасна. Изчаках да загрее двигателя и тръгнах. Започна да мига лампата за маслото. След 2 км чаках на един светофар на празен ход (800 об/мин). Както светешеи лампата угасна. Отбих се от пътя и я изчаках да изстине малко. Запалих е отново и лампата повече на светна. Направих няколко километра градско за да видя дали ще светне пак. Нито премигнна, нито светна. Загасих е пред блока и дадох контакт само - лампата свети, не е изгоряла. Отворих капака и размърдах буксата на датчика. Като изкарах кабела се оказа, че има окисление. Парцалчето и малко контактен спрей. Проблема е решен. smile159

 

Благодаря за всички съвети. smile126

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С тази забележка, че там ако има окисление и прекъсва, няма да му даде минус за да ти примигва в движение му трябва -. Боклука който е бил заседнал на съответното място, се е преместил и късмет ще е да остане в филтъра

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз така предполагам за боклука. Ако не мине през филтъра, то поне да си остане в картера. Че само 2500 км съм минал с това масло...

smile159

 

Поне ще съм сигурен за вбъдеще, че лампата ще светне, ако има проблем. smile152

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

Аз имаш същия проблем смених маслото с 15W - 40 и се оправи . На малки обороти с 10W - 40 лампата свети което е равно на от 0.15 - 0.35 бара при 1000 об/мин. С новото масло 3.5 бара при 1000 об/мин. Просто си смени маслото и карай ,ако не харчи масло можеш да си смениш лагерите основни и биелни. Дерзай .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.