Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Данък МПС ?


Recommended Posts

  • Отговори 158
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • ivansev

    12

  • karst

    9

  • shaft

    8

  • Цецо75

    7

Най-много писали в темата

Моя данък е 34 лева, вчера си го платих.

Щастливци сте вие в столицата! :mrgreen:

На мен ще ми вземат 3х лв. за старата и 11х лв. за новата :smt0344

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Закон за местните данъци и такси

...

Чл. 55. (1) За леки автомобили общинският съвет определя размера на данъка с наредба по чл. 1, ал. 2 съобразно мощността на двигателя, коригиран с коефициент в зависимост от годината на производство, както следва:

1. до 37 kW включително -.......................от 0,34 до 1,02 лв. за 1 kW;

2. над 37 kW до 55 kW включително -........от 0,40 до 1,20 лв. за 1 kW;

3. над 55 kW до 74 kW включително -........от 0,54 до 1,62 лв. за 1 kW;

4. над 74 kW до 110 kW включително -.......от 1,10 до 3,30 лв. за 1 kW;

5. над 110 kW -.......................................от 1,23 до 3,69 лв. за 1 kW.

 

В зависимост от годината на производство данъкът се умножава със следните коефициенти:

 

Брой на годините от годината

на производство, включително

годината на производство

Над 14 години......................................Коефициент 1

Над 5 до 14 години включително............Коефициент 1,5

До 5 години включително......................Коефициент 2,8

 

пп.Няма друга държава в света с така изчисляем данък върху превозните средства!:(

Просто пирамидата на тази скала е обърната обратно.

Но както казва един колега - къде ти логика в нашите управници десетилетия наред smile175

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Просто пирамидата на тази скала е обърната обратно.

 

Напротив. Пирамидата си е наред. Данък МПС е данък върху собственост (както имотния данък) и в БГ е с прогресивна скала (за разлика от ДОД например). Т.е. колкото по скъпа е основата, толкова по голям е и процента. Т.е. държавата те облага за това че си по-богат. Дали това е правилно е друга тема.

 

Екологичността нормално се регулира не с данък собственост, а чрез екотакси.

 

Не че ми харесва това - просто изяснявам логиката на закона.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма как да се съглася с теб, Цецо.

Объркани са ти понятията в облагането...

 

1. Това за което говориш се облага с данък при придобиването им:

ЗМДТ

Данък при придобиване на имущества по дарение и по възмезден начин

Чл. 44. (1) Обект на облагане с данък са имуществата, придобити по дарение, както и недвижимите имоти, ограничените вещни права върху тях и моторните превозни средства, придобити по възмезден начин.

Това е едно прогресивно облагане при което, колкото е по-скъп автомобила - толкова по-голям данък инкасира общината!

/тук пирамидата е нормална:)/

 

2. При данъка върху превозните средства по чл.55 от същия закон, се има впредвид че той се плаща при експлоатацията ми. /когато не се движат - може и да не се заплаща/.

Вярно, че той не е вид еко-такса, но не стимулира покупката на нови автомобили, влияе в отрицателен аспект на сигурността и безопасността на движението и накрая има отрицателен екологичен ефект!

Та, затова казах че при тоя данък "пирамидата" е обратно! ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами направи аналогия с имотните данъци - и там си имаш данък всяка година и той е на база "луксозност", т.е. по богатите се облагат по скъпо. А си имаш и първоначално облагане на сделката.

 

По принцип в БГ ( а и в цяла Европа), си умрат да правят нещата сложни и оплетени. С данъци се наказват богатите, с данъци се търси екология, с данъци.... само херпес не лекуват :)

 

А нещата колкото са по прости, толкова са по ефективни. Би трябвало да се реши - ще наказваме ли богатите - ми наказваме ги с данъци. Ще наказваме ли пушещите - ми наказваме ги с екотакси.

 

А то в БГ - хем да не бараме богатите, хем да не пипаме пушеците (че те основно са бедните) е кой да плаща тогава? В развитите страни тая чест са я оставили на средната класа, ама тук такава няма.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...2. При данъка върху превозните средства по чл.55 от същия закон, се има впредвид че той се плаща при експлоатацията ми. /когато не се движат - може и да не се заплаща/.

От 4-5 г. вече тоз филм е друг. Имаш кола- плащаш данък, докато се бракува или продаде. На спряна от движение се плаща данък ПС без никви условности.

 

и колкото да довърша спама:

...А нещата колкото са по прости, толкова са по ефективни. Би трябвало да се реши - ще наказваме ли богатите - ми наказваме ги с данъци. Ще наказваме ли пушещите - ми наказваме ги с екотакси...

За съжаление не само богатите и пушещите са наказвани. Извинявам се, че ще дам пример с друг вид данък, който няма общо с темата: ДДФЛ - от няколко години насам необлагаемият минимум е махнат, въведе се плосък данък върху доходите 10 %, с което се натовариха и съвсем бедните и дори изнемогващите с данък върху доходите им, а етажното прогресивно облагане се махна, с което богатите спечелиха много повече отколкото губят бедните.

Така че колко са онеправдани богатите всеки го знае. smile048

Все още не знам някъде по света та и в Бг някой от данъците да е справедлив :idea:

А и какъв ли е критерият за богат и беден... май тези понятия съществуват колкото да има класи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямам нищо против да плащам 50 и повече % данък.

Ама нека да получавам примерно 100 000 лв. (може и повече :mrgreen: ) на година :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Я някой от Стара Загора да сподели , че чувам тук колеги се оплакват за коли над 101 к.с. били двойно нещо такова ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм от стара загора и миналата година платих 325лв. с отстъпката.Колата ми е О2 2007 1.6 75kW.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Платих за Жужката (ВАЗ 2101) 22.50 лв в гр. София за 2011 г. Колата е произведена 1975 г., 1200 куб. см, 62 к.с. (без катализатор :) :) :) :))

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет

 

Зависи в кой град е рагистрирана колко коня е до 4 години е или от 4 до 14 години и над 14 години и дали има катализатор.

 

Много точен калкулатор. Можете да си сравните данатсите които плащате.

 

http://www.calculator.bg/1/avtomobil_danak.html

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

EDIT: O2, 2007г., 85kW, "град" София - 328.44лв. (+винетка = около 400лв общо за годината) - ТАКА се заплаща в България удоволствието да "САМОКАТАСТРОФИРАШ"! Да си ги наврът в.... :smt0344

 

:smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здр.

Аз платих за шкода октавия 2- 1.9TDI 105 к.с. 2006г. 149.00лв и малко стотинки.

За София става дума а разни калкулатори ми излизаше около 230.00 лв

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да се оплача и аз на мойта Октавия плащам, или обмислям да платя от 1 година е имам 267 лева(1.8T), а баща ми има Венто 75 коня и плаща 25 лева ](*,)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да се оплача и аз на мойта Октавия плащам, или обмислям да платя от 1 година е имам 267 лева(1.8T), а баща ми има Венто 75 коня и плаща 25 лева ](*,)

 

И да се оплакваш - все тая. Свиквай. Или си вземи венто.

 

Баща ти не кара бегачка нали? Кара си кротичка колица човека и плаща кротичък данък. Като я взимаше тая турбинирана кола не знаеше ли колко е данъка (не е променян 3та година). Конете се хранят с пари.

 

Апропо - догодина данъците вероятно ще скочат значително.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

Баща ти не кара бегачка нали? Кара си кротичка колица човека и плаща кротичък данък. Като я взимаше тая турбинирана кола не знаеше ли колко е данъка (не е променян 3та година). Конете се хранят с пари.

 

Апропо - догодина данъците вероятно ще скочат значително.

 

Хмм... Моята не е "бегачка", пък четири коня все ми се ще да ги пусна да "passat" някъде, когато отивам да плащам данъка... Честно ти казвам - кротички са, а пък данъка им е множко, все си мисля аз. [-X Никой не поощрява купуването на коли, които са нови, ами точно обратното ми се струва. При все това, ауди 1.9 от 2003 година е на повече от 5 години, коефициента му е малък, а конете много повече от на моята.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами нали казах и по горе - Данък МПС в БГ е данък върху собствеността с цел "наказване на богатите". Т.е. колкото ти е по нова колата (реципрочно по скъпа) - толкова по висока ставка.

 

Така е решило мъдрото ни народно управление. В интерес на истината в това има известна логика. Ниски данъци за нови коли се слагат в държави в които имат собствено пройзводство на коли. Така си напомпваш икономиката с потребление. В БГ какво да му насърчаваш с новите коли, като те са чист внос и колкото по често ги сменяме, толкова повече сговнясваме платежния баланс на държавата, който и без това е трагичен. Т.е. само внасяме, нищо не изнасяме и накрая е ясно къде ще стигнем.....

 

Ако оставите на мен данъка - аз бих го направил така - Под 100 коня - евтино. Над 100 коня по-скъпо. Над 150 коня - много скъпо. Отделно градация по газове - колкото повече - толкова повече. И никакви години на колата при образуване на ставката. Щото какво като на чичката от село ладата е 25 годишна. Ако е технически изправна с една газова уредба пак е по-екологична от мойта печка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами нали казах и по горе - Данък МПС в БГ е данък върху собствеността с цел "наказване на богатите". Т.е. колкото ти е по нова колата (реципрочно по скъпа) - толкова по висока ставка.

 

Така е решило мъдрото ни народно управление. В интерес на истината в това има известна логика. Ниски данъци за нови коли се слагат в държави в които имат собствено пройзводство на коли. Така си напомпваш икономиката с потребление. В БГ какво да му насърчаваш с новите коли, като те са чист внос и колкото по често ги сменяме, толкова повече сговнясваме платежния баланс на държавата, който и без това е трагичен. Т.е. само внасяме, нищо не изнасяме и накрая е ясно къде ще стигнем.....

 

Ако оставите на мен данъка - аз бих го направил така - Под 100 коня - евтино. Над 100 коня по-скъпо. Над 150 коня - много скъпо. Отделно градация по газове - колкото повече - толкова повече. И никакви години на колата при образуване на ставката. Щото какво като на чичката от село ладата е 25 годишна. Ако е технически изправна с една газова уредба пак е по-екологична от мойта печка.

 

Ще гласувам за теб на изборите! Само го направи така: под 150 коня - евтино, над 150 коня - както казваш.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.