Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bgskodaclub.bg

Вървеж и външна температура


evin

Recommended Posts

Забелязал съм откакто имам колата, че върви най-добре между 17 и 20 градуса външна температура. Ама върви просто прекрасно. Обаче стане ли малко по-топло или по-студено, леко се спъва, става по-мудна. Усещането е на границата на субективното, но се усеща и от странични хора. Нямам идея дали не е във връзка с някакви настройки на дебитомер, кислород във въздуха и пр. опции по софтуера. Странно, но е факт.

 

Нафтата е една и съща, ако някой си мисли, че е от нея.

 

Ако някой е в час, нека разясни smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

топлия въздух е разширен и по-малко кислород влиза

на 0градуса още по-хубаво върви :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

+1 от мен :) Но аз я усещам от 14 до 19 градуса. Тогава е плавна, приятна, пъргава, бързо ускорява и т.н. При 0-10 е малко по-...нервна, повече бръмчи, но пък е по-рязка, не е толкова плавно предаването на скоростите и не е приятна за леко каране. А от 30 градуса нагоре - сякаш има гумен изскуствен педал - натискаш, тя забива нос и бръмчи като на задавено...

 

Поздрави

 

ПП: Все пак, колкото по-студен въздух влиза в двигателя, толкова повече ще се скъсва да върви, нали така? :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

топлия въздух е разширен и по-малко кислород влиза

на 0градуса още по-хубаво върви :mrgreen:

По-голямо турбо ще реши ли проблема?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В същия ред на мисли, явно ще се задейства модератор... --> А V12 TDI? s_flag

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен усещането е, че качествата на вървежа, които мотора демонстрираше на 2-ра скорост сега ги усещам като карам на 3-та скорост. :-k

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Миналият петък беше хладно, около 19-20 градуса, октито вървеше като бесно! Малко газчица, мър и излита. Съботата пекна слънце и стана 27 градуса и веднага заби нос. Леко, но осезателно. Повече ръмжи и по-малко върви.

 

Жена ми отдавна твърди, че вечер по тъмно колата върви по-добре. Сега си обяснявам, че тогава просто става по-хладно и тя говори истината :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Количеството кислород в единица обем зависи от температурата и налягането. При по-висока температура количеството е по-малко. В резултат се получава ефект на "намаляване" на обема на двигателя, съответно по-малка мощност. В допълнение турбото нагнетява въздуха и съответно му вдига температурата. Кулера би трябвало да я свали, но особено в задръстванията, това не се случва. В резултат още по-малка мощност.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

топлия въздух е разширен и по-малко кислород влиза

на 0градуса още по-хубаво върви :mrgreen:

По-голямо турбо ще реши ли проблема?

естествено

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хубава тема :D

 

Аз точно поради тази причина си правя водно охлаждане на кулера макар, че е изкаран отпред и е три пъти по-голям от заводския! В тези жеги които започват, кулерите направо се опичат и от там идва проблема с губенето на мощност и разбира се по-висок разход.

 

Разбира се това което правя няма да става за постоянна употреба но когато я настъпвам ще имам "жокер" :mrgreen:

 

PRO, тя голямата турбина ще иска и голям кулер smile092

 

smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е па спрете ги тия климатроници и ще видите как ще си тръгнат пак колите! smile049

 

При мен е обратното :!:

 

Кулера ми е челно разположен пред радиатора на климатроника и когато работят перките, помагат за охлаждането и на кулера smile001post-4130-138453309874_thumb.jpg.jpg]

 

За колегите със заводските кулери, може би ако сложат малка перка зад кулера и направят нарези в подкалника за да има обтичане, ще има ефект.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с околната температура и аз съм забелязал. :D Когато е студено дърпа повече , обаче трака по-остро. При горещо време бачка мазно, но не дърпа така ...

И още нещо, не знам дали си го втълпявам : когато е горещо и съм карал 2-3 часа при вкарването в гаража звука от ауспуха е много нисък, буботещ ( Loudness) все едно няма гърнета. Дори и след дълго магистрално каране при намаляване ( пълзене в град) пак се чува така и ми надува главата. smile091 На другия ден звука пак си е оригинал .

Вероятностите са 2 :

1. След дълго греене ауспуха започва така да бучи .

2. "Надува ми се главата" и тъй като имам много остри възприятия smile048 минавам в режим "ниски честоти" - все едно не карам моята кола .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

Вероятностите са 2 :

1. След дълго греене ауспуха започва така да бучи .

2. "Надува ми се главата" и тъй като имам много остри възприятия smile048 минавам в режим "ниски честоти" - все едно не карам моята кола .

 

Аз залагам на вероятност 3: слаба ти е музиката smile048

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз съм за точка 2. Моят ауспух не си го чувам, дори до стена да спра smile152 Обаче забелязах, че като натисна съединителя до известна степен, не чак докрай или в началото, колата започва да трака по-силно и повече чука...

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз съм за точка 2. Моят ауспух не си го чувам, дори до стена да спра smile152 Обаче забелязах, че като натисна съединителя до известна степен, не чак докрай или в началото, колата започва да трака по-силно и повече чука...

 

Поздрави

 

Не всеки знае как и какво да чува !!! [-X

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моят ауспух не се чува изобщо, леко съска като си доближа ухото на 30 см от него.

Не знам дали на комбито е по-различен от на лифтбека?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно не се изразих правилно. Не става дума, че от изхода на ауспуха се чува, а просто общия фон на звука, който се чува става много нискочестотен...дебело буботене...

При мен доста силно се чува в краката звука на ауспуха при яко ускоряване. Може да е от изпускателните тръби , меката връзка, но е точно в краката. На други коли не съм го чувал - нещо средно между ревящ лъв и виещ вълк единак. smile092 При плавно набиране - няма .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Aaaa, наистина има едно много готино боботене при кик-даун, много прилича на V8 двигател! Аз много му се кефя, но идва по-скоро от двигателя. Става дума за моя 1.9TDI, не знам при 2.0TDI как е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В тая тема, групата на чуващите-колеги, съвсем превъртя! smile091

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.