Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-club-bulgariatraxxas

Инсталиране на Skoda Columbus


rukuku

Recommended Posts

Успешно завърши начинанието по подмяната на фабричния Swing, с по-големия брат Columbus.

 

Първата стъпка бе намирането на подходяща оферта. В ebay.co.uk такива не липсват. Изборът съвсем не е малък, а голяма част от търговците носят и на пазарлък. За предпочитане е да се избере малко по-новия модел с номер 3T0 035 680 A, като предимството му е LED дисплея. Навигацията почти винаги се предлага в комплект с GPS антена. В крайна сметка направих поръчка от Литва, като пратката беше перфектно опакована, дойде за 2 дни с ТNT, а самата навигация нямаше абсолютно никакви следи от употреба.

 

След набавянето на самата навигация, трябва да се купи и пластмасовия панел, който обгражда самoтo радио и климатроника отдолу. Columbusa е с малко по-различна форма. Единия избор за набавянето му е Еуратек, но там ми казаха 2 седмици доставка, тъй като нямаха наличен в България. Поради тази причина минах на вариант доставка от http://www.superskoda.com.

 

След като всичко бе набавено, се пристъпи и към самата подмяна. Първо се сваля пластмасата, за която вече стана дума. Държи се на доста щипки, но с малко повече внимание си излиза без проблеми. Развиват се 4-те болта с които е захванат Swinga и воала, почти сме готови. Избира се подходящо място за GPS антената, като има доста удобно такова над самото гнездо за навигацията. Може и да се свали малката жабка отгoре на таблото и антената да се постави непосредствено под нея. Swinga е с двойна радио антена, като Columbusa, така че отпада необходимостта, която съществуваше при по-стари модели за набавяне на преходници за антената. Буксите съвпадат на 100%, така че само ги поставяме и сглабяме всичко обратно.

 

След поставянето, Columbusa си работи без проблеми и информацията от климатроника и парктроника се визуализират без никакви проблеми. За да се постигне обаче пълна функционалност като извеждане на навигацията на Макси дота, или активирането на бутони от волана, се налагат някой донастройки с VCDS. Е тук малко се поизпотихме. Yeti-то се оказа прекалено нова кола, с последен модел CAN Gateway. Китайските кабели, дори и последните 10.6.3 просто не се справят с този CAN Gateway. Всички опити да се прочете Installation list-а му удариха на камък. Наложи се да се поразтърсим за оригинален кабел, ъпдейтнат до последно. След като го намерихме, всичко стана много лесно.

 

Ето операцията в няколко стъпки:

 

Влиза се в блок 19 - CAN Gateway

Избира се Installation list

В списъка, който излиза се слага отметка пред блок 37 - Navigation

Потвърждава се промяната и се излиза от блока.

 

С това активирахме менюто на макси дота, за навигацията.

 

След това влизаме в блок 37 - Navigation

Избираме Coding

След това с помощта на long coding helper-a, прекодираме самата навигация съобразявайки се с оборудването на колата. Тук нещата са интуитивни и едва ли може нещо да сбъркате.

 

След тези няколко прости стъпки отнемащи около час, имаме изцяло функционираща навигационна система и безкрайна удовлетвореност от постигнатия резултат.

 

Ето и малко снимки.

 

Преди:

 

1291552412_yxrw7514_6.JPG

 

 

След:

 

1307299929_ktho6254_IMG_3418.JPG

 

1307299930_goix5980_IMG_3424.JPG

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колко струва не си споменал

 

Вярно. Пропуснал съм.

1100 лева излезе навигацията с доставката, плюс още 70 лева за пластмасата (52 лева е в Еуратек, но не ми се чакаше). Грубо казано 1200 лева (с почерпката за оригиналния VCDS).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е браво,в шкода ако го поръчаш е 3 хилки и нещо,зенека е 2 и нещо модела 2010,а ти си го купил оригинален за 1100лв.Не съм много в час,нов ли го поръчваш,оригинален ли е???

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е чисто нов, употребяван е, но си е оригинален Columbus. Поне този, който получих е неразличим от нов. На него е отпечатана дата на производство 15.6.2010, тоест е ползван максимум половин година. Има различни оферти, и за по-стари, и за още по-нови.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ти за информацията и със здраве да го ползваш smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито - много хубава екстра. Само да питам, аз така и не можах да намеря читава карта за БГ на която да има нещо повече от София и по няколко булеварда на големите градове. С какви карти е твоя?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами за съжаление последната v7 е точно тази, за която говориш. Освен в София е неприложима другаде.

Странното е, че Навтек, на когото са картите, има отдавна супер подробна карта на България, но явно на VAG все още не им се дават пари за нея и затова я нямаше в последното обновление за RNS 510.

Включиха я обаче в последното обновление на Ауди за MMI.

Очаква се във версията, която ще излезе в края на годината, най-накрая и нас да ни огрее.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма ли начин да се интегрират отделни карти? :-k Общо взето за Гърция и Турция локалните им карти съответно на Basarsoft и AutoHellas са си най-добри.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте и от мен! Дали може да се слага навигация на модел оборудван с "Bolero".???

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Без никакви проблеми...друг е въпроса дали си струва да се дават толкова пари за такова устройство...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте и от мен! Дали може да се слага навигация на модел оборудван с "Bolero".???

Колега, ако решиш да направиш подмяна на "Болеро", аз съм кандидат купувач. smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чакам да ми изпълнят заявката за колата.Като дойде и премисля щте се обадя. Поръчах едно 2.0 dizel със всички възможни екстри. Като се заиграх та чак до 49...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Перфектно е станало.Това устроиство дали става на октавия 2008год.,ще работят ли всички функций?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Перфектно е станало.Това устроиство дали става на октавия 2008год.,ще работят ли всички функций?

 

 

Да, става без проблеми. Единствено е добре да се провери с коя версия на CAN Gateway си. При по-старите версии е възможно да се появят проблеми с навигации заредени с последните версии на софтуера, изразяващи се в изтощаване на акумулатора, но не вярвам кола от 2008 година да е със толкова стар CAN, но е добре да се провери все пак.

 

Между другото, Columbus-a е вече с отключена функция да не гаси екрана при гледане на DVD в движение. Нещо, което до скоро беше невъзможно без инсталиране на допълнителни скъпи кабели.

Повече по темата: ТУК

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

А аз пък се чудя дали пластмасовия панел около стрийма става и за болеро. Колата е с трите врътки с климатр.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Питах в Еуратек за панела за Колумбуса ,по телефона разбира се,казаха цена 160лв.Възможно ли е?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А аз пък се чудя дали пластмасовия панел около стрийма става и за болеро. Колата е с трите врътки с климатр.

Би трябвало да става. Единствено за Columbus-a панела е различен. Единствено не знам с какъв панел е малката навигация - Амундсен, тъй като реално не съм виждал такава в Йети.

 

Питах в Еуратек за панела за Колумбуса ,по телефона разбира се,казаха цена 160лв.Възможно ли е?

Предполагам, че не са те разбрали за какво точно ги питаш и са ти дали цена на нещо друго. Лично проверявах в Еуратек за цената на този панел преди монтажа и цената беше 52 или 57 лева.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оригинално са вградени ,но не ги показва. ](*,) ](*,)

 

Ако е възможно дай малко повече информация.

 

Като за начало уточни за да е сигурно, оригинален Columbus ли си вградил? Да не се мъчиш с някоя от многобройните евтини китайски имитации?

 

Ако е оригинален Columbusа, ще намерим решение на проблема. Вероятната причина е некоректно кодиране на самото устройство и на CANBUS-a. В такъв случай ще трябва с VCDS да прекодираш шината и навигацията по описания в началото на темата начин. При мен климатроника и парктроника се визуализираха още преди прекодирането, но е възможно просто да е имало съвпадение с предишния автомобил от който е бил свален. Предполагам, че щом не ти визуализира тези неща на навигацията, нямаш и допълнителните показания на Maxi-Dota.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.