Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

проблем спирачки


OGOFOGO

Recommended Posts

На път в топло време ми пропадна педала на спирачката т.е. спря да спира,помпата е сменена преди 10 000 км.не карам екстремно със спирачки,предишната помпа смених поради същата причина,когато изстине колата всичко си идва на място.Има ли някой представа дали все още съществуват майсторите ,които поправят спирачни помпи?Благодаря! :roll:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво означава " да изстине"? Като изстине палиш, караш и кове докато загрее пак ?!? Опиши проблема по - подробно. Има ли течност в казанчето, присветва ли лампата за нивото на течността, какъв цвят е в момента (жълта,зелена, кафява, черна), какъв дот е, видимо в какво състояние е маркуча за вакуум на сервоапарата, но най - вече 1 вия ми въпрос. Освен това при смяната на помпата сменена ли е спирачната течност или е смесена с старата, колко стара е старата?

 

Имай в предвид, че на една помпа няма какво да и се ремонтира. В нея има тяло, то или е деформирано или не е (за 10к км едва ли) и гумички и много е вероятно само да ти вземат парите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.......

Прав си.

Спирачките не са зависими от загряването на а-ла.

Неизправност в спир. с-ма не се оправя ей така от самосебе си.

От обясненията на колегата си мисля, че са скапани гумичките на спир. помпа и трудно/бавно/ се връща буталото. След като постои или "изстине" колата, буталото вече се е върнало и спирачки има.

Но другото смущаващо е, че заради този проблем е сменил предишната помпа, а за 10к км. да се скапят гумички - нищожен пробег. Освен течността да ги скапва... :-k Абе, не знам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

E, това ... дот3 + дот 4 = блокиране, дот4 = изпускане, но вече не го обяснявам в форума, защото никой не ми вярва. Пък и е валидно за 120, за фелиция не знам. За себе си съм убеден, но не мога да гарантирам, че проблема е в дот4. В главата ми се върти нещо, че на капачката пише "Dot3 or Dot4 only", но не си спомням дали беше на рено клио или на фелиция.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво означава " да изстине"? Като изстине палиш, караш и кове докато загрее пак ?!? Опиши проблема по - подробно. Има ли течност в казанчето, присветва ли лампата за нивото на течността, какъв цвят е в момента (жълта,зелена, кафява, черна), какъв дот е, видимо в какво състояние е маркуча за вакуум на сервоапарата, но най - вече 1 вия ми въпрос. Освен това при смяната на помпата сменена ли е спирачната течност или е смесена с старата, колко стара е старата?

 

Имай в предвид, че на една помпа няма какво да и се ремонтира. В нея има тяло, то или е деформирано или не е (за 10к км едва ли) и гумички и много е вероятно само да ти вземат парите.

Значи сменил съм дискове накладки пр.зад. пр. маркучи естествено сираччна течност (някаква зелена по лиценз на BASF)ДОТ4.Преди това старата помпа ми направи този яд на път за морето в едни жеги,смених я с нова(уж полска)1 година нямаше ядове и ето завчера на път за Дупница пак старата песен,като се има предвид,че няма никъде теч,а по отношение на изстиването точно така спира за световно! :smt0344 :)Днес навръщане не ми направи този яд но се стремих да ползвам спирачките минимално.а колкото до новата помпа не смятам да я ремонтирам ще оправя старата която сие оргинална(минсля),в същност имах предвид автомовила да се охлади изцяло(спирачките).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А, какво е състоянието на задните ти спирачни цилиндърчета!? :roll:

Сухи са(сменени с накладките).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В момента гледам като застрелян, с ченето до долу, но това което бих направил аз е отварям старата помпа, преглеждам я, дали е кръгла, дали има деруги там където действат гумичките сменям гумички, наливам приста дот3 като предварително с всички отворени щуцери издухам с една помпа за гуми (с компресор, ако не духа вода), или с уста, старата течност. При обезвъздушаване ако събира 500мл, ще обезвъздуша с 1000мл последователно четирите колела.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В момента гледам като застрелян, с ченето до долу, но това което бих направил аз е отварям старата помпа, преглеждам я, дали е кръгла, дали има деруги там където действат гумичките сменям гумички, наливам приста дот3 като предварително с всички отворени щуцери издухам с една помпа за гуми (с компресор, ако не духа вода), или с уста, старата течност. При обезвъздушаване ако събира 500мл, ще обезвъздуша с 1000мл последователно четирите колела.

Старата е отворена почистена и намазана с спир. течност идеална е но неможах да намеря гумички комплект а бързах и сложих новата,затова питам за майстори.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виждам, че си от сф. Aз за 120 ката намерих само в магазина на монтевидео. На друго място нямаше само гумички. Син гараж на баня мадара вече няма. Ако попаднеш на мъжа имаш най - голям шанс, жената ако е, по - добре се качи на колата и отиди в друг ден, или питай кога ще дойде нейн колега, Марто, ако е пак има шанс, но клони 60/40

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това със загряването не е мит! От миналото лято зябелязах, че ако паркирам колата на слънце и тя се напече силно, педала на спирачката не се натиска плавно, а все едно приплъзвате две парчета гума. Това е изключително неприятно но поне засега не съм намерил решение, смених цялата спирачна течност ДВА пъти с жълта TEXTAR DOT4 и ефект няма.

Ако колата не е напечена от силна жега проблем няма, но при всички положения спирачките ловят и педала никога не е пропадал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това със загряването не е мит! От миналото лято зябелязах, че ако паркирам колата на слънце и тя се напече силно, педала на спирачката не се натиска плавно, а все едно приплъзвате две парчета гума.

Айде стига бе! smile091

Само ти си карал напечена от слънцето кола....

Търси проблема другаде.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Жоро , ако беше спускал Шипка с Вартбург нямаше да ти е толкоз смешно , а и таз спирачна течност "по лиценз" въобще не ми вдъхва доверие :roll:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

OGOFOGO, възможно е да разрешиш проблемът само със смяна на спирачната течност.

Напълно възможно е твоята да е изгубила част от свойствата си или да си попаднал на менте.

 

Ето по надолу инфо ,което може да бъде полезно на всички!

 

Спирачна течност - какво трябва да знаем за нея

 

Автомобилните спирачни системи са особено важни хидравлични системи, работещи в много тежки условия.

За да се гарантира тяхната работа, спирачните течности трябва да отговарят на МНОГО изисквания, най-важните от които са:

- подходящ визкозитет и течливост при ниски температури;

- термична устойчивост и окислителна стабилност;

- недопускане образуването на пяна; запазване на експлоатационните параметри при проникване на вода;

- съвместимост с еластомерите, смазване и предпазване от корозия на металните части.

 

Спирачните течности трябва да отговарят на изискванията на cneцuфukaцuя SАЕ J 1703 или на по-популярната FMVSS 116 DOT 3/4/5/ 5.1.

DOT3

 

Конвенционална спирачна течност на полигликлова основа, използвана в повечето транспортни средства.

Предимства:

- евтина и разпространена в търговската мрежа.

Недостатъци:

- уврежда уплътненията от естествена гума;

- уврежда боята;

- силно абсорбира вода (веднъж отворена, опаковката не бива да се съхранява повече от седмица).

Поради голямати си хигроскопичност е възможно да доведе до корозия на елементите в спирачната система.

DOT4

 

Предназначена за употреба в по-новите модели. В повечето случаи също е на полигликолова основа.

Предимства:

- сравнително евтина, разпространена в цялата търговска мрежа;

- по-слабо поглъща вода в сравнение с DOT3;

- по-висока температура на кипене от DOT3, позволяваща приложимостта й при по-тежки експлоатационни условия.

Недостатъци:

- уврежда боите;

- средно с около 50% по-скъпа от DOT3;

- при абсорбция на вода може да доведе до корозия на металните части.

DOT5

 

Известна като „силиконова" спирачна течност.

Предимства:

- не уврежда боите;

- не абсорбира вода и може да бъде използвана при повишена влажност;

- съвместима с всички уплътнения.

Недостатъци:

- не трябва да се смесва с DOT3 u DOT 4.

Повечето проблеми при използването на DOT5 са свързани със смесването й с други спирачни течности.

Най-добрият начин да преминете на DOT5 е да изградите наново спирачната си система.

Тъй като DOT5 не абсорбира вода, замърсяванията се събират в най-ниските части на спирачната система и могат да предизвикат корозия.

Поради способността им да задържат въздуха DOT5 са „свиваеми" течности и са неприложими за ABS системи около два пъти по-скъпа от DOT4 и достъпна само в специализирани магазини.

DOT 5.1

 

Сравнително нова спирачна течност на силиконова основа със силно подобрени антикорозионни качества.

Предимства:

- превъзходни качества в сравнение с горните типове течности. Има много високa температура на кипене, независимо от погълнатата вода;

- съвместима с всички гумени уплътнения.

Недостатъци:

DOT5.1 не са силикови течности и абсорбират вода;

- подобно на DOT5 u DOT4 уврежда боите;

- no-скъпа от DOT5 u DOT4 и много по-трудна за намиране.

 

Минералните масла за хидравлични системи (HSMO) са комбинация от минерално масло и присадки u обикновено са оцветени в зелено. Като правило тези течности са най-скъпи, поради най-високата си температура на кипене и най-добрата защита на системата от корозия.

Трябва да се има предвид обаче несъвместимостта им с течности на силиконова и полигликолова основа.

Независимо от типа на използваната хидравлична течност правилната поддръжка е ключът към безаварийната работа на системата.

Общи препоръки

1. Ако имате спирачна система, който не тече и не създава никакви други проблеми, не сменяйте типа спирачна течност след прочитането на тази статия. Нормалният срок за експлоатация на всяка спирачна течност е от една до две години в зависимост от препоръките на производителя.

2. При всяка смяна на течността промивайте изцяло спирачната система, за да я предпазите от корозия, независимо от типа спирачна течност, която ползвате.

3. Aкo имате финансова възможност, използвайте по-висококачествените DOT4 или още no-добрите DOT5.1 спирачни течности.

4. Използвайте DOT5 само ако превозното средство е било фабрично заредено с нея и/или има изрична препоръка от производителя.

 

Общи препоръки:

 

1. Ако вашата спирачна система няма утечки или други неизправности, не сменяйте типа на спирачната течност след като сте прочели тази статия. Ако системата ви не е повредена - по-добре не я поправяйте - за да не я повредите вместо това!

2. Правете профилактик на спирачната система на всеки две години с цел премахване на абсорбираната вода, за да не възниква корозия независимо от типа на спирачната течност, която използвате.

3. Течност DOT3 е опасно да се използва в модели с естествени гумени маркучи, следователно не е добре да се използва освен при извънредни ситуации, когато трябва да се доберете до вкъщи и преди ремонт. В такива случаи е най-добре бързо да прочистите системата и да се подготвите за смяна на всички маркучи.

4. DOT3 е подходяща за използване и в съвременните мотоциклети, въпреки че не се препоръчва.

5. DOT4, макар и не най-добрата, абсорбира слабо вода и съответно намалява риска от корозия в сравнение с DOT3.

6. DOT4 има по-висока точка на кипене спрямо DOT3, и затова за явява по-предпочитана при по-големи натоварвания. За по-голяма ефективност разгледайте прехода към DOT5.1 или на високотехнологичната версия на DOT4.

7. DOT5 е добър избор за красивия мотоциклет. Единствения недостатък е, че не абсорбира вода, и попаднала в системата, тя се среми да попадне в по-ниските точки. В този случай е възможда корозия.

8. DOT5 може да се използва, но не е задължително при спортните мотоциклети, тъй като издържа на по-високи температури при състезателни условия. Вижте трудностите при обезвъздушаването описани по-горе.

9. При замяна на една спирачна течност с друга, най-малкото трябва да се източи цялата стара спирачна течност. За най-добри резултати трябва да се сменят всички маркучи в системата.

 

източник: http://mercedes-bulgaria.com/c-klasa/20 ... -2011.html

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Спускане се прави на скорост, а не със спирачка. За 5 години такова нещо не стм чувал някой да се оплаче и не ми се е случвало. Слънце, сянка, паля тръгвам и всичко е ок

 

Както и да е, ще помогне ако човека каже кактв цвят е течността. Ако е все още зелена, макар и леееко да е покафеняла, това означава, че не са се разтворили гумички в нея Ако е черна, ще смени гумичките и..... ако не сипе приста дот 3, тя пак ще се прецака :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Жоро , ако беше спускал Шипка с Вартбург нямаше да ти е толкоз смешно , а и таз спирачна течност "по лиценз" въобще не ми вдъхва доверие :roll:

Малко се отклонихме от темата, но е ясно, че Вартбурга има Фрайлауф/може да съм объркал някоя буква/, но и да е изключен, двутактовият мотор няма почти никакво спирачно действие. Може да му пропушат накладките, но спирачки ще има.

И освен това говорим за кола, стояла на припек, а не за спускане на наклони.

За спирачните течности - не знам. Карам с "Приста" и няма проблеми.

 

Поздрави smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1) Вартбурга е с особен тип спирачна система (при прегряване връща спирачната течност в казанчето и няма спиране - без да ти потъва педала за спирачката)

2) Двутактова машина на скорост можеш да спускаш, но има едни три особености (първата е да е: колата да е чужда...)

3) Тази тема така и не разбрах накъде тръгна и каква е причината за следствието...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дискусиите са безмислени. Нека поне каже човека какъв цвят е течността сега.

 

(някаква зелена по лиценз на BASF)ДОТ4

 

Сашко , и ти четеш между редовете smile049
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз залагам на спирачна течност , пък после позналите ще пият по една виртуална smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря, чета между редовете. Видях, че пише зелена. Интересува ме сега каква е към днешния момент.

 

Ако е зелена все още или е много леко покафеняла, но си личи че е зелена, значи не е разложила гумички и щом не тече, като най - вероятно приемам, че като се загрее губи свойствата си и т.н.

 

Ако е черна значи е разложила гумичките и също са за смяна , като е възможно в резултат на това да е проблема, като в този случай трябва и те да се сменят преди продухването на системата и смяната на течността. Българската спирачна течност трудно се намира, но я има на Лукоил. В аутомания на България и Гоце делчев имаха дот3 българска (приста или верила не съм сигурен. Съвместими са една с друга )

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Самия факт , че пропада педала след дълго каране , а като изстине се оправя води към течноста smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Самия факт , че пропада педала след дълго каране , а като изстине се оправя води към течноста smile049

Зддравейте,не успях днес да погледна течноста,но учудващото е,че същият номер ми направи и преди да отремонтирам спир.система в състоянието в което я бях купил колата,тогава не знаех каква е спир.течност но беше почерняла ще мина на вариянта смяна на флуида, и когато това се случи ще пиша.Благодаря на всички. s_flag

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тоз път сложи някоя по маркова - я Шел , я Бендикс или Делфи .

Здравейте!Спирачната течност, която е в момента е руска по лиценз на БАЕСЕФ видът и е приличен т.е. сравнително чиста.А въпросните марки,които сте посочили погоре имат ли някаква номерация или се търси само dot 3 или4?Благодаря.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1) Вартбурга е с особен тип спирачна система (при прегряване връща спирачната течност в казанчето и няма спиране - без да ти потъва педала за спирачката)...

Ела на някоя пловдивска среща да се видим и да ми обясниш как стават тези фокуси. smile056

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.