Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

горивни добавки за TDI PD 1.9 AXR 74 kW


blups

Recommended Posts

Привет колеги,

 

искам да попитам, желателно ли е използването на подобрители за дизел за мотори TDI PD AXR? Има некакви такива добавки ако не се лъжа....

 

greets GR

 

simply clever s_flag

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В смисъл? Дали да караш с добавки ли?

 

Аз карам с добавка на :

-скоростна кутия- Ксенум

-двигател(масло)-2- Лики Моли/Бардал

-гориво-2- Лики Моли

 

И нямам никакви проблеми, даже обратното!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако решиш да слагаш добавка в горивото чети внимателно за какъв двигател и за каква функция е предназначена. :smt034 Да не стане пак като с маслото. :P При някои производители има конкретни добавки (при други няма), нарочно предназначени за работата на ПД моторите като твоя и е препоръчително да се съобразяваш с това. Не бързай с добавките - покарай колата повечко, усети работата на двигателя с горивото от различни бензиностанции и чак тогава си направи изводи и вземай решение за твоя конкретен случай. Аз лично си нося отзад в колата само добавката на Лики Моли за почистване на горивната система и не съм слагал други добавки дори и през зимата. Не ме разбирай погрешно - не съм противник на добавките, но мисля да сложа добавка само ако преценя, че е необходимо по някаква причина. За твоя двигател се препоръчва дизел с цетаново число 49 (мин.), а в България всичкия дизел е там някъде 49-50. Само гледай да зареждаш от читави бензиностанции, макар че никъде няма гаранция за горивото. Брандираните горива на някои бензиностанции също не са лош вариант, но разбира се цената им е по-висока.

 

В един пост на bega4kata бях чел, че има наблюдения как коли карани предимно с дизел от 2 различни бензиностанции образуват различен по цвят и по твърдост нагар върху променливата геометрия на турбото. Мисля че това е ценен опит относно задръстването и блокирането на геометрията и нейното раздвижване. Това обаче може да го каже само човек като него, който си е направил труда да събере фактите и да стигне до този извод. =D> За съжаление вече съм забравил кои бяха онези 2 бензиностанции, които той беше споменал. ](*,)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз си мисля, че твоя мотор си е доста силен за това купе, така че добавки едва ли ти трябват. Наливай си добро гориво и си карай. Като искаш има и по-скъп дизел, пробвай го и виж дали има разлика. За мен от добавките има нужда може би през зимата ако колата стои навън, за да не замръзне горивото при много минусови температури.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз лично не съм пробвал, но някои хора пишат, че слагат по 50 грама 2Т масло на 10 л нафта. Двигателя ставал по безшумен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз слагам двутактово масло (ПОЛУСИНТЕТИКА).

200-300мл на пълен резервоар 42+ литра.

 

Във високите има ГОЛЯМА разлика. Като шум и поведение!

 

П.С: Първата интервенция беше направена от esto.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ви на всички за компетентните мнения. Остава да ми дадете съвет, в кои бензиностанции да зареждам по-ваши наблюдения.

ще послушам съветите ви и няма да бързам с добавките на този етап.

 

лека вечер от мен и drive smooth

^^

 

simply clever

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако решиш да слагаш добавка в горивото чети внимателно за какъв двигател и за каква функция е предназначена. :smt034 Да не стане пак като с маслото. :P При някои производители има конкретни добавки (при други няма), нарочно предназначени за работата на ПД моторите като твоя и е препоръчително да се съобразяваш с това. Не бързай с добавките - покарай колата повечко, усети работата на двигателя с горивото от различни бензиностанции и чак тогава си направи изводи и вземай решение за твоя конкретен случай. Аз лично си нося отзад в колата само добавката на Лики Моли за почистване на горивната система и не съм слагал други добавки дори и през зимата. Не ме разбирай погрешно - не съм противник на добавките, но мисля да сложа добавка само ако преценя, че е необходимо по някаква причина. За твоя двигател се препоръчва дизел с цетаново число 49 (мин.), а в България всичкия дизел е там някъде 49-50. Само гледай да зареждаш от читави бензиностанции, макар че никъде няма гаранция за горивото. Брандираните горива на някои бензиностанции също не са лош вариант, но разбира се цената им е по-висока.

 

В един пост на bega4kata бях чел, че има наблюдения как коли карани предимно с дизел от 2 различни бензиностанции образуват различен по цвят и по твърдост нагар върху променливата геометрия на турбото. Мисля че това е ценен опит относно задръстването и блокирането на геометрията и нейното раздвижване. Това обаче може да го каже само човек като него, който си е направил труда да събере фактите и да стигне до този извод. =D> За съжаление вече съм забравил кои бяха онези 2 бензиностанции, които той беше споменал. ](*,)

 

 

special благодарности за изчерпателния post legaltk,

споменаваш добавка за пречистване на горивната система. Колко често го правиш и каква е точно тази добавка на Лики Моли за която пишеш. Казваш читави бензиностанции...., а кои са те? Ти къде зареждаш?

 

поздрави GR

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм си купил трабантче,че да му слагам масло,добавки и тем подобни работи преди да зареждам.Сипвам си нафта от Лукойл и Еко и на 30 000 като сменях горивния -всичко беше перфектно-нямаше следи от вода,отлагания ,черни частици и т.н.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

споменаваш добавка за пречистване на горивната система. Колко често го правиш и каква е точно тази добавка на Лики Моли за която пишеш. Казваш читави бензиностанции...., а кои са те? Ти къде зареждаш?

Това е добавката (най-отгоре) - Diesel Spulung http://senax.bg/index.php/index/fourthl ... not/page/2

Използвай при възникнала необходимост или профилактично, на пълен резервоар, температури над 5-7 градуса, най-добре пролетно време след зимното каране. Като я сипеш е най-добре да я изгориш на дълъг път на по-високи обороти.

Но пак ти казвам изчакай, покарай колата, опознай я и ще се ориентираш. Не бързай още в началото след като си я взел да я наливаш с добавки и да трошиш пари! :!: Спокойно - ще има за какво! Например аз в началото, след обслужването, смених само светлините и чистачките и си заредих климатика, че държа на това.

Бензиностанции: зимата OMV - скъпия дизел, през останалото време - ЕКО.

Много колеги слагат Castrol TDA, а напоследък все по-разпространена става BARDAHL.

ivand911 и bega4kata ти казаха да сипваш само гориво и да караш - подкрепям тези мнения. През зимата, както каза вече ivand911 е най-важно свещите да ти подгряват достатъчно и да не ти замръзва нафтата (затова колегите слагат подходящи добавки). Разбира се зависи и от това дали колата ти е в гараж или навън. :idea:

 

Сподели и ти как я намираш колата и доволен ли си от нея? :?:

Не е зле в профила си да попълниш от кой град си, това ще ти бъде от полза този форум.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм си купил трабантче,че да му слагам масло,добавки и тем подобни работи преди да зареждам.Сипвам си нафта от Лукойл и Еко и на 30 000 като сменях горивния -всичко беше перфектно-нямаше следи от вода,отлагания ,черни частици и т.н.

Моя го смених на 50 000, източих го в стъклен буркан за да видя дали няма мизерии. Не можах да видя нито вода, нито една прашинка. Зареждам основно от Лукоил,защото имам карта за намаление(не, че е голям келепир,ама все пак 7ст. си е нещо) и по рядко зареждам на Еко или Ромпетрол.Добавки до сега не съм слагал никакви.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моят горивен също съжалих, че го смених - беше перфектно чист. Сипвам само от Лукойл.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Искат да питам извън темата тези ,които са запознати с моторите каква е разликата между 1,9 ATD и AXR. Не можах да намеря инфо за разлика м/у двата мотора.И двата са помпа/дюза 101к.с и дотам........

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Казваш читави бензиностанции...., а кои са те?

 

поздрави GR

 

 

Tова понятие е много разтегливо? Всеки има различно мнение по въпроса.

 

Един в ЛУК-а, втори на Еко/ОМВ/ Шел, трети играч..... от варела!

 

Читавите(реално) трябва да ги търсиш извън нашата граница.

Тук, във форума е малко спорно . Според мен ( аз знам за 5 случая (2-3 летни) с колеги), рядко някой ще напише как се е набутал и как филтъра му е станал на....... от хубавото БГ гориво. Не всеки ще ти каже: на мен ми се случи , да излезе прекаран и черна овца.

НА мен ми се случи, преди 4 години зимата (това е друга тема) при - 18, да ми замръзне В-поВер нафталина в движение!

За лятото всички стават, за зимата при -15 и надолу.....е тогава вече трябва да се надяваш.

ОМВ АЛПИН ДИЗЕЛ (преди 4 години) замръзна (парафин)на камионите на Добруджански Хляб при - 9/-11градуса и силен (леден) вятър.

 

Виж малко тестове за зимата: http://forum.offroad-bulgaria.com/showt ... 76&page=11

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

каква е разликата между 1,9 ATD и AXR. Не можах да намеря инфо за разлика м/у двата мотора.И двата са помпа/дюза 101к.с и дотам........

Едната разлика е в покриването на екостандартите - AXR e по-екологичен двигател - EUIII+D4 (вероятна разлика в дюзите). Друга разлика и аз не знам. :?: :!: :?:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не е в дюзите,а в агр-а

Благодаря за инфото. Може би наподобява на вашите при ОК2.Както и да е.Важното е колите да ни слушат и да имаме по-малко дертове с тях.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Здравейте,

 

Аз ползвам добавката на Radex за бензин, главно зимата защото тогава се усеща най-много особено при палене и съм много доволен!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.