Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Опит за бас в Октавия II Комби


Recommended Posts

И така след като всичко беше завършено и беше монтирано и чуто, резултата не ни удовлетвори и се връщаме няколко стъпки назад... smile049 Ще правя нова челна дъска и ще го правя с затворен обем. Говорителя ще го разположа по към средата, да се получи нещо такова. Просто или рефлектора му идва малък, или разстоянието отзад зад него е прекалено малко и се завихря, но като се усили повече и почва да бучи излизащия въздух. При плътно затапване с ръка на рефлектора баса намалява значително, но това изчезва и баса става кристален. Човек се учи от грешките си, така че процедурата вече е ястна smile021

 

Ето малко снимки в завършен вид как изглеждаше... Сега ще се наложи да търся и друг плат/мокет за отвънка, че това парче с което го правих беше много малко и не остана smile049 Но в общи линии съм доволен, при не много усилен се чува добре, а усилвателя е завъртян едва на 50%.

post-5798-138453306002_thumb.jpg

post-5798-138453306013_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вече почти всичко е готово (само трябва да сложа предпазна решетка отпред че все пак е багажник smile021

Доволен съм как свири, сега в затворен обем свири доста по-слабо от преди и съм го увеличил малко, но на мен ми харесва. По-нататък ще изолирам целия багажник и калниците и ще стане още по-добре си мисля \:D/ Ето и малко снимков материал... Дано и на Вас ви хареса и ако някой има някакви въпроси да не се притеснява да пита s_flag

 

Поздрави!

post-5798-138453306453_thumb.jpg

post-5798-138453306456_thumb.jpg

post-5798-138453306459_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето и 2 снимки от началото на проектчето и поставянето на изолацията smile021

 

 

Много добре се е получило :smt017

Не съм сигурен обаче, че този дунапрен вътре е добър вариант!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм сигурен обаче, че този дунапрен вътре е добър вариант!

Нямаше друго под ръка... А и винаги може да се смени през дупката на говорителя smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво, добре се е получило... Ето и малко материал - един проект на О2 :) Аз от тук взех 2-3 идеи и сега творя....

 

https://picasaweb.google.com/ravolar/SkodaOctavia#

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво, добре се е получило... Ето и малко материал - един проект на О2 :) Аз от тук взех 2-3 идеи и сега творя....

 

https://picasaweb.google.com/ravolar/SkodaOctavia#

Много труд е вложено там и много пари... Като гледам с по 2-3 вида изолация е на места и то на цялата кола smile048 Война да стане вътре, вънка няма да го чуят :smt033

А ти недей се ослушва ами дай да видим какво си измислил и какво твориш smile021 Човек влезе ли му муха в главата и .... мани мани smile035

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Колега...тъй като съм го изучавал това мисля да кажа и аз нещо.Много добре изглежда.Само че май ми се стори че вътре кутията остана с меко покритие (поправете ме ако бъркам).Най добре си намери твърда пластмаса или сложи талашид.Тези две неща ще ти направят звука супер.И нещо не разбрах сега има ли отвор на рефлектора или няма.Гледам на някои снимки има нещо такова а на други няма.В случай че нямаш ти трябва.Без да обидя някой ще обясня защото четенето на тази тема може да е литературен гид за някой.Звука буквално се получава от движенето на мембраната.Нали нейното движение представлява местене напред назад.При което се получава звук.Но същото се получава и отзад зад говорителя.Тоест колкото и интересно да му звучи на някой вътре в кутията се получава наслагване.и звука постояно рефлетира,рефлектира и ако сложите компютър, който да мери ще видите че вътре можете да чуете и звук от преди 4-5 секудни само че съвсем затихващи.Та мисълта ми е ,че се налага да има кутията отвор за да не се получава смущаване на звука.Някои хора може да не го усетят но все пак се чувства когато качеството е добро и не се усеща нищо като е лошо :D Това беше от мен.Просто казвам това за колегите които искат да знаят повече ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво имаш в предвид под меко покритие ???? Крайния резултат е изключително здрав и неогъващ се... Това черното е изолация Body 930 и изглежда че е меко защото е мазано дебело с четката. Иначе си стана твърдо и най-вече много плърно!

Кутията в момента няма отвор за да излиза въздуха. На мен ми харесва как свири! Като я бях направил с отвор се чуваше едно бръждене, бучене и незнам как да го нарека. Въздуха неможеше да сварва да излиза + това и рефлектора непозволява да е много дълъг. И реших да я направя наново (само предната част) без рефлектор и така ми харесва!

Сега имам малко проблеми с колата и се надявам утре да ги реша и съм си приготвил изолация да я изолирам под кутията, че като се усили малко повече и се чува резонанс на калника smile021

И пак да кажа, това ми е първия опит в тази сфера и всичко сам съм си правил. Аз съм доволен... смятам че това е важното smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изолацията е вече поставена... Сега ще правя нови планки за закрепване и уплътняване с дунапред, да е по плътно под цялата кора smile035

post-5798-138453319996_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Евала за мерака който имаш =D> но мисля че ако беше сложил стандартна "туба" с бас 10" вече да си забравил и ефекта щеше да е много по-голям.

Разбирам, че искаш да е скрито и прибрано, но чесно казано започваш да се вкарвяш в големи филми и мнооооого загубено време.

 

Още веднъж евала за мерака и изработката

smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-лесната работа беше да сложа туба и да не се занимавам с глупости! Но аз казах, че ако не е скрито и точно както искам, по-добре да не е нищо smile021

Филма не е голям изобщо, просто пари няма... Всичко става супер лесно, а особено и като си го правя с удоволствие :smt017

Мерси много за оценката и се надявам на повечето хора да им хареса!

 

Поздрави smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 година по-късно...

Едно запитване към по-компетентните. Съветвах се с един техник как да си изкарам чинчове за баса от навигацията. Тъй като я бях отворил за смяна на диодите реших да пробвам. Намерих стъпалото е TDA 7454 и по тази схема пича каза да се вържа преди кондензаторите на крачета 12 и 14 (към задната линия), като запоя там по един керамичен кондензатор от 330nF и това към 2 чинча. Масата си е ясна от къде да се хване. Всичко точно просвири, но свири супер слабо :-k Къде бъркаме и ако някой може да помогне да дава акъл. Ето и 1 снимка как си изкарах чинчовете smile021

post-5798-138453446375_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво е входното съпротивление на усилвателя?

Тези кондензатори изглеждат прекалено малки, особено за бас.

Пробвай с 10µF, като положителния извод е към радиото, отрицателния към усилвателя.

Освен това, аз бих ползвал сигнала от предната линия, не знам защо са ти препоръчали задната.

Имай предвид, че четирите стъпала може да са свързани по различен начин от този, показан в описанието на чипа.

TDA7454 има и вход "Mute", който ако е използван няма да спира външния бас.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Никаква идея нямам какво е входното съпротивление на усилвателя smile049 Моделът е JBL GTS 100X.

Мисля си да пробвам без никакви кондензатори аз... Да се вържа директно на пиновете на чипа (съответно 11 и 15 за предната линия щом казваш че там е по-добре).

Това за входа муте как да го разбирам? Като дам муте от волана баса ще продължи ли? Не ми е проблем си мисля, стига да свири по-добре от сега.

Благодаря много за помощта и давайте и други идеи smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А тази навигация няма ли директен изход на високо ниво, за да си спестиш цялата гимнастика?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А тази навигация няма ли директен изход на високо ниво, за да си спестиш цялата гимнастика?

Е има си за 4 високоговорителя и в момента успоредно на задните е вързан усилвателя, ама искам с чинчове да си е както трябва. Така и така съм я отворил, а и в сервиз за тая гимнастика зимат 30-50 лв smile096

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Входното съпротивление на усилвателя е 10 ком, следователно и с 330 нф ще стане работата.

Обърна ли внимание, че отзад има "Gain Control"?

Възможно е този потенциометър да е намален, пробвай да увеличиш усилването.

По отношение на "Mute" - най-вероятно няма да спира звука на усилвателя, но има вероятност да не използват този пин и да спират звука на друго място.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Усилвателя е усилен до край и свири супер слабо ](*,) Когато върна на високия вход ще продъни баса така усилен. Пробвах сигнала и към друга кола с друг бас и усилвател, отново свири супер слабо smile049 Да пробвам ли с 10µF или ако имате други идеи ???

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма да помогне по-голям кондензатор, явно сигналът е слаб преди вграденото стъпало.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еми здраве да е, или по-мощно усилвателче, или ще си карам както е сега smile021 Благодаря ти все пак :smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.